با انواع غذا با گوشت خورشتی و تکه ای آشنا شوید

غذا با گوشت

گوشت در بسیاری از غذاهای محبوب ایرانی وجود دارد و در بهترین خورشت های مجلسی و پرطرفدار ایران مانند خورشت قیمه و قرمه سبزی دیده می‌شود. علاوه بر این دو خورشت، غذاهای دیگری نیز با گوشت تهیه می‌شوند. گوشت منبع تامین پروتئین است و مصرف آن برای بدن مهم و ضروری خواهد بود. در ادامه قصد داریم به معرفی محبوب ترین انواع غذا با گوشت خورشتی بپردازیم.

معرفی انواع غذا با گوشت خورشتی و تکه ای
عکس غذا با گوشت

در ادامه این بخش فهرستی از انواع غذا با گوشت تکه‌ای را معرفی کرده‌ایم که هر یک طعمی عالی داشته و تهیه آن‌ها در منزل نیز کار سخت و پیچیده نخواهد بود. اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است که با گوشت خورشتی چی درست کنم؟ ادامه مطلب را همراه ما باشید.

آب گوشت

آبگوشت یکی از غذاهای اصیل ایرانی است. این غذا همیشه باب تبع ایرانی‌ها بوده و در خارج از کشور نیز در رستوران‌های ایرانی طرفداران خاص خود را دارد. آب گوشت را در مناطق مختلف ایران به شکل‌های متفاوتی تهیه می‌کنند، اما مواد اصلی آن در همه جا گوشت گوسفندی چرب، لیمو عمانی، نخود و لوبیا است. به طور معمول نحوه سرو آبگوشت در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول آب آن را جدا کرده و بر روی نان‌های تکه شده می‌ریزند. در مرحله بعدی، مواد آن شامل نخود، گوشت و لوبیا را با گوشت کوب کوبیده و با نان میل می‌کنند.

خورشت کرفس

خورشت کرفس، یکی از انواع غذا با گوشت خورشتی است و از آن دسته غذاهایی بوده که طرفداران مخصوص به خود را دارد. کرفس یکی از سبزیجات پرخاصیت است و برای کسانی که نمی‌توانند کرفس خام را مصرف کنند، این غذا جایگزین مناسبی برای بهره‌مندی از خواص آن خواهد بود. خورشت کرفس از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قورمه سبزی دارد، اما از نظر طعم با آن متفاوت است. مواد تشکیل دهنده خورشت کرفس شامل کرفس پخته، گوشت و سبزی‌هایی مانند نعنا و جعفری است. برای مشاهده فیلم طرز تهیه خورشت کرفس کلیک کنید.

باقالی پلو با گوشتباقالی پلو با گوشت

باقالی پلو با گوشت نسبت به خورشت کرفس غذای محبوب‌تری بوده و یکی از غذاهایی است که در مهمانی‌های ویژه سرو می‌شود. گوشت این غذا معمولاً از قسمت ماهیچه یا گردن گوسفند است. این غذای اعیانی علاوه بر باقالی پلو با برنج ساده نیز سرو می‌شود که در این حالت به آن چلو گوشت می‌گویند. با توجه به اینکه ماده اصلی در تهیه این غذا گوشت گوسفندی است، از ترفندهای مختلفی برای از بین بردن بوی زهم گوشت استفاده می‌کنند.

خورشت قیمه

خورشت قیمه از غذاهای محبوب ایرانی است و از انواع خورشت با گوشت گوسفندی محسوب می‌شود. قیمه در بین غذاهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ به گونه‌ای که در مراسم‌‌های مذهبی نیز به عنوان نذری پخته می‌‌شود. خورشت قیمه انواع و اقسام مختلفی دارد؛ اما قیمه بادمجان یا قیمه سیب زمینی با گوشت قرمز نسبت به دیگر انواع آن معروف‌تر است. البته برخی افراد با توجه به طبع و ذائقه‌‌ خود، این غذا را با مرغ و قارچ و حتی گوشت چرخ کرده نیز درست می‌کنند. برای مشاهده فیلم طرز تهیه قیمه مجلسی کلیک کنید.

قورمه سبزی

شاید بتوان گفت محبوب‌ترین غذای ایرانی در میان جوانان و بزرگ‌ترها قورمه سبزی است که از انواع خورشت با گوشت قرمز محسوب می‌شود. طرز تهیه قورمه سبزی از همان ابتدا برخلاف غذاهای دیگر هیچ تغییری نکرده و همانند گذشته آماده می‌شود. به طور مثال نحوه درست کردن آبگوشت از ۱۰۰ سال پیش تا به امروز تغییرات زیادی داشته، اما تهیه قورمه سبزی بدون تغییر مانده است.

مواد اولیه این غذا یعنی انواع سبزی مانند شنبلیله و انواع حبوبات مانند لوبیا از خواص بسیاری برخوردار هستند. لوبیا سرشار از فیبر، کلسیم و پروتئین گیاهی بوده و حتی اگر کسی گوشت قورمه سبزی را نخورد، تمامی مواد مغذی را از این غذا دریافت خواهد کرد. سبزی قورمه شامل ترکیب تره، جعفری، گشنیز و اندکی شنبلیله است. برای مشاهده فیلم طرز تهیه انواع قورمه سبزی لطفا کلیک کنید.

لوبیا پلولوبیا پلو

لوبیا پلو یکی از انواع غذا با گوشت خورشتی و برنج است که بیشتر در فصل بهار، یعنی زمان برداشت لوبیا تازه درست می‌شود. البته برخی افراد لوبیا سبز را در فصل بهار تهیه کرده و برای مصرف در فصول دیگر در فریزر نگهداری می‌کنند. درست است که لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده نسبت به باقی شیوه‌ها معمول‌تر است، اما در برخی از مناطق، این غذا با گوشت تکه ای نیز پخته می‌شود. لازم به ذکر است که لوبیا پلو را علاوه بر گوشت قرمز، با مرغ نیز می‌پزند و طرفداران خود را دارد.

خورشت آلو اسفناج

خورشت آلو اسفناج از انواع خورشت با گوشت قرمز بوده و بیشتر در مهمانی‌ها سرو می‌شود. این غذا به دلیل وجود آلو و همچنین اسفناج از خواص بسیاری برخوردار است. اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی بوده که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و مو، جلوگیری از سرطان و استحکام استخوان مفید است. به طور معمول خورشت آلو اسفناج را با گوشت قرمز گوساله یا گوسفند تهیه می‌کنند، اما علاوه بر گوشت قرمز، درست کردن این غذا با مرغ یا بوقلمون نیز رایج است. این غذا بدون گوشت نیز گزینه مناسبی برای گیاهخواران محسوب می‌شود. سبزی موجود در خورشت آلو اسفناج، ترکیب تره و اسفناج است.

خوراک گوشت و سبزیجات

این خوراک یک غذای بین المللی است که در کشورهای مختلف با سبزیجات گوناگونی درست می‌شود. در طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات از گوشت خورشتی یا همان گوشت تکه ای استفاده می‌کنند. سبزیجات این خوراک به طور معمول شامل ترکیبی از سیب زمینی، هویج، فلفل دلمه‌ای یا فلفل سبز، سیر، پیاز و لوبیا سبز بوده که البته برخی افراد در این غذا رشته نیز به‌کار می‌برند.

قیمه نثار مجلسیقیمه نثار

قیمه نثار یک غذای محبوب و مجلسی ایرانی بوده که دستور پخت آن برای شهر قزوین است. این غذا بیشتر به عنوان ناهار با گوشت خورشتی سرو می‌شود. قیمه نثار یک غذای پلویی است و در این غذا نیز از گوشت تکه ای استفاده می‌کنند. در قیمه نثار خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال یا نارنج و زرشک نیز وجود دارد. معمولاً از زرشک و خلال پوست پرتقال برای تزیین غذا استفاده می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال انواع غذا با گوشت خورشتی هستید، روی قیمه نثار حساب کنید. لطفا برای مشاهده فیلم آموزش طرز تهیه خورشت قیمه نثار اصل کلیک کنید.

غذا با گوشت خورشتی در فر

برای تهیه یک غذا با گوشت خورشتی در فر، قطعات کوچک گوشت با پیاز و سبزیجات دلخواه مانند سیر، هویج و همچنین زعفران مخلوط می‌شوند. می‌توان مقداری روغن یا کره هم به مواد اضافه کرد و به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار داد. اضافه کردن ادویه‌هایی مانند زردچوبه و فلفل سیاه نیز باعث طعم‌دار شدن این غذا می‌شود.

غذا با گوشت تکه ای و برنج

برای تهیه این غذا، گوشت خورشتی را تفت داده و در آب کم، به همراه ادویه‌هایی همچون زردچوبه، فلفل سیاه و سیر می‌پزند تا به خوبی مزه دار شود. سپس برنج را آبکش کرده و گوشت را به آن اضافه می‌کنند. این غذا به عنوان یکی از انواع غذا با گوشت خورشتی بسیار پرطرفدار است و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

خوراک گوشت تکه ای بدون برنجغذا با گوشت تکه ای بدون برنج

در این غذا گوشت تکه‌ای را به همراه سبزیجاتی مانند کرفس خرد شده، هویج خرد شده، سیب زمینی خرد شده، پیاز و غیره در یک ظرف مناسب ریخته و روی حرارت ملایم، به خوبی می‌پزند. (بهتر است که ابتدا گوشت پخته شده و سپس سبزیجات اضافه شوند تا گوشت خام نماند.)

اسپاگتی با گوشت خورشتی

اغلب ما عادت داریم که اسپاگتی را با گوشت چرخ کرده درست کنیم، اما می‌توان به جای گوشت چرخ کرده، از گوشت خورشتی ریز شده هم در تهیه این غذا استفاده کرد. به این منظور فرایند تهیه اسپاگتی مشابه چیزی است که با گوشت چرخ کرده انجام می‌شود، تنها باید گوشت خورشتی را تفت داده و پس از اضافه کردن رب و ادویه، در آب پخت تا کاملا نرم شود. اسپاگتی با گوشت تکه ای ، به عنوان یکی از انواع غذا با گوشت خورشتی در میان کودکان نیز بسیار پرطرفدار است.

خورشت گوشت و قارچ

در تهیه خورشت گوشت و قارچ، از گوشت تکه‌ای و قارچ‌های اسلایس شده استفاده می‌شود. این خورشت پس از تفت دادن گوشت، وارد مرحله پخت خواهد شد. برای این منظور گوشت را به همراه پیاز، تفت داده و سپس با قارچ‌های اسلایس شده و مقداری رب و ادویه، روی حرارت ملایم می‌پزند تا جا بیوفتد.

طرز تهیه کباب برگطرز تهیه کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ با گوشت گوسفندی، نیاز به مهارت خاصی دارد و حتما باید گوشت را به خوبی مزه دار کرد تا کباب بوی نامطبوعی به خود نگیرد. در طرز تهیه انواع کباب نیز مزه دار کردن گوشت، نکته و کلید طلایی طبخ عالی این غذا است که باعث می‌شود تا کباب خوشمزه شده و بوی خوبی داشته باشد.

طرز تهیه خوراک گوشت و به

خوراک به با گوشت، یکی از خوراک‌های خوشمزه‌ای است که با استفاده از گوشت تکه‌ای تهیه می‌شود. در تهیه این خوراک از گوشت، به، هویج، سیب زمینی و آلو بخارا استفاده می‌کنند. ابتدا گوشت را کمی تفت داده و سپس به همراه سبزیجات خرد شده و مقداری آب در قابلمه می‌پزند. این غذا به عنوان یکی از انواع غذاهای با گوشت تکه ای، بسیار پرطرفدار است.

خورشت خلال

خورشت خلال یکی از خورشت‌های خوشمزه‌ای است که در آن از خلال بادام استفاده می‌شود. برای تهیه این خورشت با گوشت تکه‌ای، گوشت را به قسمت‌های ریز تقسیم کرده و به همراه پیاز رنده شده تفت می‌دهند. سپس خلال بادام را نیز تفت داده و با گوشت‌های سرخ شده و مقداری آب روی حرارت ملایم می‌پزند.

تهیه خوراک گوشت و سیب زمینیتهیه خوراک گوشت و سیب زمینی

خوراک گوشت و سیب زمینی، یک غذای مقوی و خوشمزه است که می‌تواند مورد علاقه اغلب افراد قرار گیرد. برای تهیه این غذا، باید گوشت را در قطعات متوسط خرد کرده و به همراه پیاز و سیر رنده شده در روغن تفت داد. سپس گوشت در زودپز یا یک قابلمه، روی شعله ملایم پخته می‌شود. زمانی که گوشت پخته شد، سیب زمینی خرد شده نیز اضافه خواهد شد. این غذا را می‌توان به همان شکل تکه‌ای سرو کرده یا آن را کوبیده و به فرم گوشت کوبیده درآورد.

کباب ترش

کباب ترش، یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و محبوب است که مبدا آن به گیلان و شهرهای شمالی باز می‌گردد. در طرز تهیه کباب ترش، گوشت را به همراه مواد اولیه همچون رب انار ترش، مغز گردو، سیر، پیاز، نعنا خشک و نوعی سبزی محلی به نام چوچاق طعم‌دار می‌کنند. این کباب طعم جالب و ترش مزه و بافت نرمی دارد. برای مشاهده فیلم طرز تهیه کباب ترش شمالی کلیک کنید.

پلو چکدرمه

یکی از انواع غذاهای گرگانی، پلو چکدرمه است که در تهیه آن از گوشت خورشتی استفاده می‌کنند. در طرز تهیه چکدرمه، ابتدا گوشت را به همراه پیاز و روغن تفت داده و سپس با مقداری آب می‌پزند. پس از پخته شدن گوشت، برنج را اضافه کرده و دم می‌کنند. این غذا بسیار خوشمزه و البته مقوی است و از خوردن آن لذت می‌برید.

ساندویچ رست بیف

ساندویچ رست بیف یکی از غذاهای خوشمزه و البته خاطره‌انگیز است که طعم جذابی دارد. در طرز تهیه ساندویچ رست بیف ابتدا گوشت را می‌پزند و سپس در تابه گریل کرده و در نهایت ریش ریش می‌کنند. برای تهیه سس این غذا نیز از آرد، شیر، خامه، قارچ و پنیر استفاده می‌شود و گوشت را به همراه سس داخل نان باگت می‌ریزند.

کباب حسینیکباب حسینی غذا با گوشت

یکی از دیگر انواع غذا با گوشت خورشتی، کباب حسینی است که در طرز تهیه کباب حسینی، باید گوشت را با اندازه‌های یکسان خرد کرده و با پیاز و ادویه‌ها طعم‌دار کرد. برای سیخ کشیدن کباب‌ها، از سیخ چوبی استفاده می‌کنند. پیاز قرمز، گوشت، دنبه و فلفل دلمه‌ای قرمز را به صورت یک در میان به سیخ کشیده و روی آتش کباب می‌کنند.

تاس کباب

تاس کباب یکی از انواع غذاهای اصیل ایرانی است که برای درست کردن آن از ترکیب گوشت و سبزیجاتی مانند سیب زمینی، هویج، گوجه فرنگی و پیاز استفاده می‌کنند. در طرز تهیه این غذا، پس از آنکه گوشت پخته شد، سبزیجات را ورقه‌ای خرد کرده و به همراه گوشت لایه لایه داخل قابلمه می‌چینند. البته برخی افراد برای درست کردن تاس کباب از گوشت چرخ کرده هم استفاده می‌کنند، اما روش معمول آن به کار بردن گوشت تکه ای است.

عدس پلو با گوشت خورشتی

از دیگر انواع غذا با گوشت خورشتی می‌توان به عدس پلو با گوشت تکه ای اشاره کرد. البته اغلب ما عادت داریم عدس پلو را با گوشت چرخ کرده آماده کنیم، اما می‌توان از گوشت تکه‌ای نیز استفاده کرد. بدین منظور گوشت را به همراه پیاز و ادویه‌ها می‌پزند که در هنگام سرو، کنار عدس پلو قرار می‌گیرد.

کباب برگ

یکی از انواع کباب‌های خوشمزه ایرانی، کباب برگ است. درست کردن این غذا فوت و فن‌های زیادی دارد و برای داشتن کبابی نرم و طعم‌دار، باید این فوت و فن‌ها را اجرا کرد. در طرز تهیه کباب برگ، گوشت‌های تکه ای را می‌کوبند تا قطر آن کمتر شود و سپس با پیاز و ادویه طعم‌دار می‌کنند. برای مشاهده فیلم آموزش طرز تهیه کباب برگ و آشنایی با نکات و فوت و فن‌های آن کلیک کنید.

بیف استراگانوفبیف استراگانوف

از گوشت تکه‌ای در تهیه برخی از غذاهای بین‌المللی مانند بیف استراگانوف هم استفاده می‌شود. این غذا روسی طعم متفاوتی از گوشت را ارائه می‌دهد، چراکه با سسی از خامه، آرد، قارچ و شیر ترکیب می‌شود. شیوه خرد کردن گوشت در این غذا به شکل نوارهای باریک و بلند است که باید ابتدا سرخ و سپس پخته شوند.

خورش بامیه

با استفاده از بامیه و گوشت‌های تکه‌ای می‌توان یکی دیگر از انواع غذا با گوشت خورشتی را آماده کرد. بامیه گیاهی است که خواص زیادی برای بدن به همراه داشته و مصرف آن احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. اصالت خورش بامیه مربوط به شهرهای جنوبی ایران است و در تهیه آن علاوه بر گوشت و بامیه، از پیاز، سیر و گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند.

خورش گوجه سبز

در فصل بهار که گوجه سبز به بازار می‌آید، می‌توان یکی از انواع خورشت‌های جذاب و ترش مزه را تهیه کرد. گوشت مورد استفاده در تهیه خورشت گوجه سبز معمولا گوشت گوسفندی بوده که به صورت تکه‌ای خرد شده است. برای کسانی که به غذاهای ترش مزه علاقه‌مند هستند، خورش گوجه سبز انتخاب مناسبی است و البته خواص زیادی برای بدن به همراه دارد.

لیست غذا با گوشت گوسفندیلیست غذا با گوشت گوسفندی

غذاهایی که می‌توان با گوشت گوسفندی آماده کرد، شامل قورمه سبزی، کباب بختیاری، کباب برگ، انواع کوفته، کباب کوبیده، قیمه، کباب تابه‌ای، آبگوشت، خورشت کرفس، خورشت آلو اسفناج و غیره است. البته شما مطابق سلیقه خود می‌توانید از گوشت گوسفندی در تهیه انواع غذاهای گوشتی استفاده کنید و این موضوع به ذائقه شما بستگی دارد.

با انواع غذا با گوشت تکه ای، سفره‌های متنوع‌تری خواهید داشت

همانطور که گفته شد، در مواد اولیه اغلب غذاهای اصیل ایرانی گوشت وجود دارد. در این مطلب انواع غذا با گوشت خورشتی و تکه‌ای را معرفی کردیم. اگر برای اولین بار قصد تهیه یکی از این غذاها را دارید، حتماً ابتدا فوت و فن‌های درست کردن آن را یاد بگیرید تا نتیجه نهایی دلچسب‌تر شود.

البته، شما می‌توانید به جای زمان گذاشتن و تهیه این غذاها در منزل، از امکان سفارش آنلاین غذا اسنپ فود استفاده کرده و انواع غذا با گوشت تکه ای را از بهترین رستوران‌ها سفارش دهید. با سفارش غذای آنلاین، دیگر نیازی به آماده کردن غذا نبوده و کافیست موارد دلخواه خود را در محل آدرس تحویل بگیرید.

سوالات متداول

1.چند نوع غذا را با گوشت تکه‌ای می‌توان درست کرد؟

گوشت از مواد اصلی غذاهای ایرانی است و در دستور پخت بسیاری از غذاها استفاده می‌شود مثل انواع آبگوشت، خورشت کرفس، باقالی پلو با گوشت، خورشت قیمه، خورشت قورمه سبزی، لوبیا پلو، خورشت آلو اسفناج، خوراک گوشت و سبزیجات، قیمه نثار، چلو گوشت و …

لوبیا پلو، باقالی پلو با گوشت، قیمه نثار، چلو گوشت و …

انواع آبگوشت، کباب‌ها، خوراک گوشت و سبزیجات و …

معمولاً برای پخت باقالی پلو با گوشت از قسمت ماهیچه و یا گردن گوسفند استفاده می‌کنند.

طرز پخت چلوگوشت و باقالی پلو با گوشت تفاوت چندانی باهم ندارند و تنها اختلاف آن در پخت برنج آن است. درصورتی‌که باقالی پلو را با برنج ساده درست کنیم به آن چلو گوشت گفته می‌شود.

نظرات کاربران

سودابه صبری
30.مرداد.1402

سلام مواد اصلی آب گوشت چی هستش ، آبگوشت با چه موادی میشه درست کرد ؟

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام برای درست کردن غذا با گوشت خورشتی و تکه ای مواد اصلی آن در همه جا پیدا میشود مواد اصلی غذا گوشت گوسفندی چرب، لیمو عمانی، نخود و لوبیا است.
    که میتوانید از اسنپ فود انلاین خرید کنید https://snappfood.ir/

کبرا رحمتی
30.مرداد.1402

سلام سبزی های خورشت کرفس چیا هستش

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام طرز تهیه خورشت کرفس راحت و سریع هستش : سبزیجات شامل خورشت کرفس: کرفس پخته،
    گوشت و سبزی‌هایی مانند نعنا و جعفری است

kharamanzadeh
30.مرداد.1402

سلام سس بیف استراگانوف از ترکیب چه مواد ی درست شده

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام برای درست کردن سس بیف استراگانوف : سس ساندویچ رست بیف از خامه، آرد، قارچ و شیر ترکیب شده درست می شود

hazratinya
30.مرداد.1402

سلام گوشت باقالی پلو با گوشت چه نوع گوشتی است

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام برای تهیه باقالی پلو با گوشت :گوشت این غذا معمولاً از قسمت ماهیچه یا گردن گوسفند است.
    ماده اصلی در تهیه غذا باقالی پلو گوشت گوسفندی.