طرز تهیه کرم کارامل و آماده کردن دسرهای کاراملی خوشمزه و زیبا

طرز تهیه کرم کارامل
دسته بندی: آموزش آشپزی دسر
3.3/5 - (21 امتیاز)

آنچه در این مقاله میخوانید

کرم کارامل یا کاستارد کارامل، از دسرهای محبوب در دنیا به حساب می‌آید. کشورهای مختلفی به عنوان مبدأ این دسر شناخته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال اشاره کرد. محتویات اصلی دسر کرم کارامل را تخم مرغ، شیر و شکر تشکیل می‌دهند؛ اما اضافه کردن طعم‌های دیگر به این دسر خوشمزه، موجب می‌شود تا تنوع بالایی در طرز تهیه کرم کارامل داشته باشیم.

کاستارد در زبان فرانسوی به معنای کرم است. در بعضی از کشورها همچون ایالات متحده آمریکا و کشورهای اسپانیایی زبان، کرم کارامل با عنوان «فلان» یا همان «Flan» نیز شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا چند روش مختلف برای درست کردن کارامل ساده و طعم‌دار را دنبال کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که با پودر کرم کارامل چی میشه درست کرد؟ پس تا انتها همراه ما باشید.

کرم کارامل

تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۲ دقیقه
زمان پخت ۵ دقیقه
میزان سختی متوسط

مختصری درباره کارامل بدانیم!

دسر کارامل تنها یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که بر پایه پودر کارامل تهیه می‌شود. اگر نگاهی به خوراکی‌ها و دسرهایی تهیه شده با کارامل بیندازید، دامنه آن را گسترده خواهید یافت. به طور مثال امروزه از طعم‌دهنده کارامل برای تولید انواع شیرینی‌ها، دسرها، آب‌نبات‌ها و موارد مشابه استفاده می‌شود. همچنین بسیاری از بیسکویت‌ها و قهوه‌ها نیز دارای طعم کارامل هستند.مختصری درباره کارامل بدانیم!

جالب است بدانید که روز پنجم آوریل هر سال تحت عنوان «روز جهانی کارامل» تعیین شده است که این روز نشان از محبوبیت کارامل در تمام دنیا دارد. کارامل از اواسط قرن ۱۶ میلادی به سرعت جای خود را در بسیاری از رستوران‌ها و مغازه‌های جهان باز کرد و اکنون نیز همچنان محبوب است. کارامل ماده‌ای خوراکی است که به شیوه طبیعی و از برخی میوه‌ها به دست می‌آید و این ماده، رنگی زرد و متمایل به قهوه‌ای دارد.

برای طرز تهیه کرم کارامل دو روش کلی وجود دارد:

در فرایند طرز تهیه کرم کارامل، ابتدا ماده اولیه آن را طی فرایندی به نام کاراملیزاسیون، به رنگ قهوه‌ای درآورده و سپس با خامه، کره و وانیل مخلوط می‌کنیم تا طعم لازم را به دست بیاورد.

در روش دوم، همه این مواد را با هم مخلوط کرده، آن‌ها را به شیر افزوده و حرارت می‌دهیم. این نوع از کارامل تحت عنوان کارامل شیری شناخته می‌شود. برخی از کارامل‌های خشک یا پودر کارامل نیز در بازار وجود دارند که از آن‌ها می‌توان در تهیه خوراکی‌های مختلفی استفاده کرد. جالب است بدانید که از کارامل در تولید نوشابه‌های انرژی‌زا، سرکه، انواع سس، نان، کیک و فرآورده‌های گوشتی هم استفاده می‌شود.

فیلم طرز تهیه کرم کارامل ساده خانگی

در ادامه فیلم تهیه کرم کارامل ساده آماده است و اگر دوست دارید این دسر را با دیدن فیلم تهیه کنید، ویدیویی که در ادامه می‌آید را از دست ندهید.

طرز تهیه کارامل ساده خانگی

اگر با روش درست کردن کرم کارامل ساده خانگی آشنا شوید و بتوانید به خوبی از عهده آن برآیید، طعم‌دار کردن این دسر کار سختی نخواهد بود.

طرز تهیه کرم کارامل

 

مواد اولیه در طرز تهیه دسر کارامل خانگی

در طرز تهیه کارامل خانگی ، به مواد اولیه زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر ۲ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
آب یک سوم لیوان
وانیل ۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه کارامل ساده

مراحل طرز تهیه کارامل با شیر به شرح زیر است:

  • مرحله اول: گام اول در طرز تهیه دسر کارامل، درست کردن خود کارامل است. به این منظور، نصف پیمانه شکر و آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.
  • مرحله دوم: شکر را به خوبی در آب حل کرده و منتظر بمانید تا آب کم کم بخار شود. این روند را آن‌قدر ادامه دهید تا شربتی قهوه‌ای یا کاراملی رنگ به وجود آید.
  • مرحله سوم: شیر را روی شعله کم بگذارید، مابقی شکر را اضافه کرده و هم بزنید. تا نیمه گرم شدن شیر، شکر را حل کرده و سپس آن را از روی گاز بردارید.
  • مرحله چهارم: تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و شیر ولرم را به آن‌ها اضافه کنید. در حین هم زدن، وانیل را نیز به ترکیب شیر و تخم مرغ بیفزایید.
  • مرحله پنجم: کارامل را در ۴ ظرف تک نفره ریخته و اجازه دهید تا سرد شود.طرز تهیه کارامل ساده خانگی
  • مرحله ششم: فر را روشن کرده و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حالا ترکیب شیر و تخم مرغ را روی کارامل سرد شده بریزید.
  • مرحله هفتم: سپس درون تابه‌ای با ارتفاع مناسب، آب سرد ریخته و ظرف‌های کارامل را درون آب قرار دهید؛ به شکلی که آب تا نیمه‌های ظرف کارامل را بپوشاند.
  • مرحله هشتم: در این مرحله از طرز تهیه دسر کارامل ساده ، تابه را با ظرف‌هایی که درون آب هستند، داخل فر قرار دهید. لازم است در حدود ۱ ساعت یا کمی بیشتر، ظرف‌ها به روش بن ماری (حرارت با بخار آب) داخل فر بمانند.
  • مرحله نهم: پس از خروج کارامل از فر، ظرف دسر را در یخچال بگذارید تا سرد شود.

این روش در واقع طرز تهیه دسر کارامل با شیر یا طرز تهیه کرم کارامل بدون خامه بود؛ اما قطعا می‌توان این دسر را به مدل‌های خوشمزه‌تر و جذاب‌تری نیز آماده کرد.

طرز تهیه کارامل شکلاتی بدون فر

تهیه دسر کاراملی بدون استفاده از فر نیز کار آسانی است. در صورتی که مراحل طرز تهیه دسر کارامل بدون فر را به دقت انجام دهید، دسر کاراملی خوشمزه با خامه و نشاسته خواهید داشت. این روش برای افرادی که می‌خواهند دسر کاراملی لذیذی را در مدت زمان کم و البته با کالری بیشتر تهیه کنند، گزینه مناسبی خواهد بود.

طرز تهیه کارامل شکلاتی بدون فر

مواد اولیه کارامل شکلاتی بدون فر

مواد لازم در طرزتهیه کارامل شکلاتی بدون فر به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۴ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
شکلات تلخ ۸۰ گرم
نشاسته ۴ قاشق سوپخوری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چایخوری
شکلات رنده شده یا تکه‌های میوه (برای تزئین) به مقدار لازم

دستور تهیه کارامل شکلاتی بدون فر

در ادامه مراحل طرز تهیه کرم کارامل بدون فر را به ترتیب دنبال کنید:

  • مرحله اول: برای تهیه دسر کارامل شکلاتی، ابتدا شکر را در قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. در این روند شکر باید به شکلی یکدست ذوب شود. حرارت دادن را تا زمان تغییر رنگ شکر به کاراملی، ادامه دهید و مراقب باشید که شکر نسوزد.
  • مرحله دوم: خامه صبحانه را روی شکر آب شده بریزید. با اضافه شدن خامه، شکر دوباره سفت می‌شود. به هم زدن و حرارت دادن مواد ادامه دهید تا مجدداً شکر ذوب شده و در خامه حل شود.
  • مرحله سوم: در ظرفی دیگر، نشاسته، تخم مرغ و شیر را با هم ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • مرحله چهارم: مخلوط نشاسته، تخم مرغ و شیر را به شکر و خامه کاراملی شده بیفزایید و به خوبی هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مواد به قوام و غلظت لازم برسند.
  • مرحله پنجم: وانیل را به ترکیب اضافه کرده و مجدداً هم بزنید. مقداری از این سس کاراملی را برای تهیه یک دسر دو رنگ کنار بگذارید. سپس شکلات را بیافزایید و شروع به هم زدن مخلوط کنید تا مایعی غلیظ و یکدست ایجاد شود.
  • مرحله ششم: در نهایت، دسر کارامل شکلاتی را در لیوان یا کاسه‌های مناسب بریزید و روی آن‌ها را با سس کاراملی ساده باقی مانده بپوشانید تا ترکیبی دو رنگ ایجاد شود. می‌توانید روی دسر را با شکلات رنده شده یا تکه‌های میوه نیز تزیین کنید.

طرز تهیه دسر کاراملی با بادام و نشاسته ذرت

دسر کاراملی را می‌توان با دیگر مواد مغذی ترکیب کرده و از آن دسری مقوی‌تر و البته خوشمزه‌تر ساخت. دستورالعملی که در ادامه می‌خوانید، طرز تهیه کرم کارامل با بادام و نشاسته ذرت است. این دسر خوشمزه می‌تواند یک خوردنی مقوی برای کودکان هم باشد.طرز تهیه کارامل شکلاتی بدون فر

مواد اولیه دسر کاراملی با بادام و نشاسته ذرت

مواد لازم در طرز تهیه کارامل با نشاسته و شیر، به ترتیب زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر ۱ پیمانه
شیر ۴ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
بادام خرد شده ۷۵ گرم
نشاسته ذرت ۸۰ گرم
میوه، شکلات یا مغزهای مختلف (برای تزئین) به مقدار لازم

دستور تهیه دسر کاراملی با بادام و نشاسته ذرت

پس از آماده کردن مواد اولیه، در طرز تهیه دسر کارامل یخچالی این مراحل را به دقت دنبال کنید:دسر کاراملی با بادام و نشاسته ذرت

  • مرحله اول: ابتدا شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید. شکر را به آهستگی هم بزنید تا آب شده و به رنگ قهوه‌ای یا کاراملی درآید.
  • مرحله دوم: سه پیمانه شیر را به آن اضافه کنید تا شکر کاراملی شده، باز شود.
  • مرحله سوم: در این مرحله، نشاسته و زرده تخم مرغ را در یک پیمانه شیر سرد باقی مانده حل کنید. مخلوط را به شیر و شکر در حال جوشیدن اضافه کرده و ترکیب را مرتب هم بزنید.
  • مرحله چهارم: حال سفیده تخم مرغ را به صورت جداگانه هم بزنید تا پف کرده و به رنگ سفید درآید.
  • مرحله پنجم: سفیده زده شده و بادام خُرد شده را با هم مخلوط کرده و به شیر در حال جوشیدن اضافه کنید. زمانی که مخلوط کمی خود را گرفت، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.
  • مرحله ششم: در این مرحله ظرف مناسبی انتخاب کرده، آن را چرب کنید و کرم کارامل را داخل ظرف بریزید. سپس ظرف را در یخچال بگذارید تا خنک شده و دسر آماده شود.
  • مرحله هفتم: در نهایت، روی دسر را با میوه، شکلات یا مغزهای مختلف مانند پسته تزیین کرده و سرو کنید.

طرز تهیه سس کارامل ژلاتینی

روش دیگری نیز برای تهیه دسر و سس کارامل وجود دارد که در این روش از ورقه‌های ژلاتین برای قوام بیشتر دسر استفاده می‌شود. در ادامه این بخش مواد اولیه و مراحل طرز تهیه دسر کارامل با ژلاتین را شرح می‌دهیم.

طرز تهیه سس کارامل ژلاتینی

مواد اولیه سس کارامل ژلاتینی

در طرز تهیه سس کارامل با شیر، به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر ۴ پیمانه
شکر ۱۵۰ گرم
ژلاتین ۶ ورقه
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
آب گرم ۴ قاشق غذاخوری

دستور تهیه سس کارامل ژلاتینی

با آماده کردن مواد اولیه، نوبت به مراحل طرز تهیه کرم کارامل با ژلاتین از بهترین دسرهای فوری و بی دردسر می‌رسد:

  • مرحله اول: به اندازه ۱۰۰ گرم از شکر را روی حرارت قرار دهید تا کم کم آب شده و به رنگ طلایی کاراملی درآید.
  • مرحله دوم: شیر را گرم کنید، روی شکر کاراملی ریخته و اجازه دهید تا اندکی بجوشد. در این مرحله شیر باید کارامل را کاملاً در خود حل کند. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و منتظر بمانید تا خنک شود.
  • مرحله سوم: ورقه‌های ژلاتین را اضافه کنید و مخلوط را به خوبی هم بزنید تا ژلاتین کاملاً در شیر کاراملی حل شود. ورقه‌های ژلاتین را باید زمانی اضافه کنید که شیر ولرم است تا روند حل شدن آن‌ها به خوبی انجام شود.
  • مرحله چهارم: تخم مرغ‌ها را درون یک ظرف بشکنید و هم بزنید؛ در همین حین وانیل را نیز اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: سپس ترکیب شیر ولرم و ژلاتین را به تخم مرغ‌ها بیفزایید و به خوبی هم بزنید تا کرم کارامل آماده شود.
  • مرحله ششم: باقی مانده شکر را با ۴ قاشق غذاخوری آب روی حرارت بگذارید تا شربت کاراملی به دست آید.
  • مرحله هفتم: شربت کارامل را درون ظرف مناسبی بریزید. کرم کارامل را روی شربت ریخته و در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. منتظر بمانید تا دسر به مدت ۱۰ دقیقه حرارت ببیند و روی کرم ببندد.
  • مرحله هشتم: پس از پایان این مدت، ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا سرد شود. سپس دسر را در یخچال بگذارید تا کاملا خود را بگیرد.
  • مرحله نهم: در نهایت برای برگرداندن ظرف، آن را چند لحظه با آب داغ گرم کرده و روی ظرفی مناسب برگردانید. اکنون دسر کارامل ژلاتینی شما آماده سرو است.

طرز تهیه کرم کارامل آماده

برای راحتی کار می‌توانید پودر کارامل آماده را از فروشگاه‌ها بخرید و به این شکل طرز تهیه کرم کارامل فوری را دنبال کنید. معمولاً پودر کرم کارامل دارای توضیحاتی است که روند تهیه آن را به خوبی شرح می‌دهد. در ادامه می‌توانید روش تهیه کرم کارامل آماده به همراه مواد لازم برای تزیین کرم کارامل و طعم‌دار کردن آن را مطالعه کنید.طرز تهیه کرم کارامل آماده

مواد اولیه طرز تهیه کرم کارامل با پودر آماده

مواد لازم در طرز تهیه کرم کارامل آماده با آب عبارت‌اند از:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر کارامل آماده ۱ بسته
شیر ۲ پیمانه
شکر ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژله ۱ بسته
آب جوش ۱ پیمانه
آب سرد ۱ پیمانه
میوه تازه، کمپوت میوه یا شکلات رنده شده (برای تزئین) به مقدار لازم

دستور تهیه کرم کارامل آماده

مراحل طرز تهیه کرم کارامل آماده با شیر را مطابق زیر دنبال کنید:

  • مرحله اول: در طرز تهیه دسر کارامل آماده ابتدا پودر کارامل آماده را داخل یک ظرف مناسب ریخته و به آن دو پیمانه شیر اضافه کنید؛ سپس ظرف را روی حرارت قرار دهید.
  • مرحله دوم: بعد از اینکه شیر و پودر کارامل به جوش آمدند، شکر را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.
  • مرحله سوم: در نظر داشته باشید که حرارت گاز کم باشد. بعد از اینکه مخلوط حالتی غلیظ به خود گرفت، آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. سپس کارامل را داخل ظرفی مناسب بریزید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از تهیه ژله کاراملی، پودر ژله را با یک پیمانه آب جوش حل کرده و سپس آب سرد را به آن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: بعد از آماده شدن مخلوط دسر ژله، آن را کم کم روی کارامل‌ها بریزید. سپس ظرف‌ کارامل و ژله را در یخچال بگذارید تا خنک شده و ببندد.
  • مرحله ششم: در آخرین مرحله از طرز تهیه کارامل آماده، می‌توانید برای تزیین دسر از میوه تازه، کمپوت میوه یا شکلات رنده شده استفاده کنید.

طرز تهیه کیک کارامل

کیک کاراملی نیز یکی از دسرهای خوشمزه بر پایه کارامل است که برای تهیه آن باید دقت و مهارت بیشتری به خرج دهید. در مطلب طرز تهیه چیزکیک کاراملی نیز می‌توانید تهیه یک چیزکیک کاراملی خوشمزه را به خوبی آموخته و آن را در آشپزخانه منزل خود تهیه کنید.طرز تهیه کیک کارامل

مواد اولیه کیک کارامل

در روش درست کردن کارامل به صورت کیک، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شکر ۴ پیمانه
خامه ۱ پیمانه
کره یک و نیم پیمانه
تخم مرغ ۵ عدد
وانیل ۱ قاشق چایخوری
آرد ۳ و نیم پیمانه
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
شیر یک و نیم پیمانه
میوه، شکلات و مغز بادام (برای تزئین) به مقدار لازم

دستور تهیه کیک کارامل

در ادامه ابتدا سس کاراملی را آماده کرده و سپس به سراغ تهیه کیک می‌رویم:

  • مرحله اول: نیمی از شکر را داخل قابلمه ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. شکر را به آرامی روی حرارت هم بزنید تا کم کم آب شده و به رنگ کاراملی درآید؛ در این حین مراقب باشید که شکر نسوزد.
  • مرحله دوم: خامه را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت بگذارید تا اندکی گرم شود. سپس خامه گرم را به شکر کاراملی شده بیفزایید و مواد را هم بزنید تا یکدست و صاف شوند.
  • مرحله سوم: قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا سس کارامل خامه‌ای خنک شود. می‌توانید برای غلیظ شدن سس، ظرف را در فریزر بگذارید تا کارامل ببندد.

در ادامه مراحل تهیه کیک را دنبال کنید:

  • مرحله چهارم: ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس قالب کیک را چرب کرده و کف آن کمی آرد بپاشید؛ البته می‌توانید از کاغذ روغنی هم استفاده کنید.
  • مرحله پنجم: کره آب شده در دمای محیط را به آرامی با نیم دیگر شکر مخلوط کنید تا شکر در کره حل شود.
  • مرحله ششم: سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به ترکیب شکر و کره اضافه کنید. در حین افزودن تخم‌مرغ‌ها، مخلوط را به خوبی هم بزنید. با افزودن آخرین تخم‌مرغ، پودر وانیل را هم به مواد اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: به اندازه ۱۰۰ میلی‌لیتر از سس کاراملی که در ابتدا آماده کرده‌اید را به همراه شیر به مایه کیک اضافه کنید.
  • مرحله هشتم: بیکینگ پودر، نمک و آرد را با هم مخلوط کرده و ۲ یا ۳ بار الک کنید. سپس آن‌ها را به مایه کیک افزوده و به خوبی هم بزنید تا مواد صاف و یکدست شوند.
  • مرحله نهم: مایه کیک را درون قالب ریخته و به مدت نیم ساعت داخل فر قرار دهید.
  • مرحله دهم: پس از خارج کردن کیک از فر، به مدت یک ساعت آن را در فضای اتاق بگذارید تا خنک شود. سپس مابقی سس کارامل را روی کیک ریخته و آن را با میوه، شکلات و مغز بادام تزئین کنید.

چند نکته نهایی در طرز تهیه کرم کارامل

برای آنکه بتوانید طرز تهیه کرم کارامل خوشمزه و بی‌نقص را دنبال کنید، این نکات را مدنظر قرار دهید:

  • کرم کارامل را می‌توان به هر دو شکل داغ و سرد سرو کرد.
  • برای سرو سرد کرم کارامل باید آن را به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال بگذارید.
  • غلظت کارامل خنک شده باید حالتی شبیه به عسل داشته باشد.
  • میزان شکری که در تهیه کرم کارامل استفاده می‌شود، کاملاً اختیاری است.
  • برای اضافه کردن شیر باید حتماً آن را جوشانده و سرد کنید.
چند نکته نهایی در مورد کرم کارامل
  • کرم کارامل دارای کالری زیادی است، بنابراین آن را در کنار غذاهای سبک میل کنید.
  • تهیه کرم کارامل بدون سفیده تخم مرغ بهتر است. به این منظور، تعداد دو برابر از زرده تخم مرغ را به جای تخم مرغ کامل استفاده کنید.
  • افزودن دارچین، هل یا پوست لیمو، به از بین بردن بوی تخم‌مرغ کمک می‌کند.
  • اضافه کردن خامه صبحانه به کرم کارامل، باعث می‌شود که طعم این دسر خوشمزه به مراتب جذاب‌تر شده و بتوانید از آن، در مراسم‌های خود به شکلی بهتر استفاده کنید. در طرز تهیه کرم کارامل با خامه صبحانه ، اضافه کردن خامه صبحانه به این دسر، پس از پایان مراحل تهیه آن انجام شده و کافی است تا مقداری خامه را روی دسر بریزید و زمان میل کردن از طعم عالی آن لذت ببرید.

روش نگهداری دسر کاراملی

حال که با روش‌های مختلفی از طرز تهیه دسر کاراملی آشنا هستید، اکنون این سوال پیش می‌آید که کرم کارامل را چگونه نگهداری کنیم؟ این دسر را داخل ظرفی درب‌دار قرار دهید و در یخچال بگذارید. به طور کلی انواع دسر کاراملی تقریبا به مدت ۴ روز در یخچال قابل نگهداری هستند؛ اما پیش از مصرف، ابتدا سالم بودن آن را بررسی کنید.

جلوگیری از خراب شدن دسر کارامل

همچون دیگر انواع دسر، اگر دسر کاراملی بیرون از یخچال بماند، خراب خواهد شد؛ پس دقت کنید که دسر کاراملی حتما در یخچال قرار گیرد. همچنین ظرف نگهداری از دسر کاراملی باید کاملا تمیز و خشک باشد.

طرز تهیه کرم کارامل به همین سادگی است…

در این مطلب به آموزش کرم کارامل با روش‌ها و ترکیب‌های مختلف و خوشمزه پرداختیم. شما برای تهیه دسر کاراملی از چه مواد اولیه‌ای استفاده کرده و چه فرمولی برای آماده کردن این دسر خوشمزه به کار می‌برید؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران مجله اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

در پایان، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال کیک و دسرهای خوشمزه هستید، اما فرصت کافی برای تهیه آن‌ها ندارید، به سفارش انلاین شیرینی اسنپ فود سر بزنید. با استفاده از این سرویس، می‌توانید موارد دلخواه خود را سفارش دهید و پس از مدتی کوتاه درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

سوالات متداول

کرم کارامل اولین بار در کدام کشور تهیه شد؟

تاریخچه دقیقه تهیه این دسر مشخص نیست، اما کشورهای زیادی همچون فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال، به عنوان مبدأ این دسر معرفی می‌شوند.

در طرز تهیه کرم کارامل چگونه بوی زهم تخم مرغ را از بین ببریم؟

با افزودن مقداری دارچین، هل یا پوست لیمو به مواد اولیه دسر، می‌توان بوی زهم تخم مرغ را از بین برد تا دیگر احساس نشود.

برای تهیه دسر کاراملی، چگونه از پودر کارامل آماده استفاده کنیم؟

در این روش از طرز تهیه کرم کارامل ابتدا شیر و پودر کارامل را روی حرارت قرار دهید. پس از به جوش آمدن شیر، شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا مواد غلیظ شود. حالا کارامل را از روی شعله برداشته و کنار بگذارید تا دسر شما خنک و آماده سرو شود.

سوالات متداول

طرزتهیه کرم کارامل بدون فر به چه صورت است؟

این روش برای افرادی که می‌خواهند دسر کاراملی لذیذی را در مدت زمان کم و البته با کالری بیشتر تهیه کنند مناسب خواهد بود.

برای تهیۀ کارامل از کره، شکر قهوه‌ای یا سفید، شیر، خامه یا وانیل استفاده می‌شود.

از ورقه‌های ژلاتین برای قوام بیشتر دسر استفاده می‌شود و به آن کرم کارامل ژلاتینی می‌گویند.

برخی از کارامل‌های خشک یا پودر کارامل در بازار وجود دارد. از این کارامل‌ها در تهیۀ خوردنی‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

همۀ این مواد را با هم مخلوط کرده و آن‌ها را به شیر اضافه می‌کنیم و حرارت می‌دهیم. این نوع از کارامل تحت عنوان کارامل شیری شناخته می‌شود.

درون تابه‌ای با ارتفاع مناسب آب سرد بریزید. ظرف‌های کارامل را درون آب قرار دهید. آب تا نیمه‌های ظرف کارامل را بپوشاند. تابه را با ظرف‌هایی که درون آب هستند درون فر قرار دهید.