آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کروسان شکلاتی
طرز تهیه انواع کلوچه و پنکیک
4.2/5 - (8 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کروسان شکلاتی، وعده دلچسب کودک و جوان

زهرا دهقان 03 اردیبهشت 1400 6 دقیقه

کروسان، این نان هلالی شکل، اصالت اتریشی دارد، اما امروزه به یکی از صبحانه‌ها و به طور کلی میان وعده‌های محبوب مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. نخستین بار در آلمان و اتریش این نان با نام کیپلر پخته شد، اما امروزه آن را با نام فرانسوی یعنی همان کروسان می‌شناسند. کروسان یکی از پایه ثابت‌های شیرینی فروشی‌ها بوده و طرفداران بسیاری دارد. درون این نان را می‌توان با مربا و یا مغزهای مختلف پر کرد ،اما مرسوم‌ترین آن استفاده از شکلات‌های چیپسی یا تکه‌ای است. در این مقاله قصد داریم طرز تهیۀ نان کروسان شکلاتی را مرحله به مرحله آموزش دهیم.

نان کروسان شکلاتی

تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده سازی 45 دقیقه
زمان پخت 200 دقیقه
میزان سختی سخت

کروسان شکلاتی، همراه لحظه لحظه شادی

کروسان شکلاتی خوشمزه

کروسان شکلاتی یک میان وعده و یک صبحانه لذیذ و دلچسب برای تمامی اعضای خانواده است. از کوچک‌ترین فرد خانواده گرفته تا بزرگترین آن، این نان خوشمزه را دوست خواهند داشت. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه آن را حتما دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه کروسان شکلاتی

مواد اولیه برای طرز تهیه کروسان شکلاتی با خمیر هزارلا، به شرح زیر است. به جز این پیشنهاد می‌کنیم که با دنبال کردن طرز تهیه کیک دبل چاکلت ، زمانی نیز برای تهیه این کیک کافی شاپی خوشمزه اختصاص دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد یک و نیم پیمانه
آب ربع پیمانه
شیر ربع پیمانه
شکر دو قاشق غذاخوری
کره 150 گرم
خمیر مایه یک قاشق چای خوری
تخم مرغ 2 عدد
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
شکلات چیپسی به مقدار کافی
روغن مایع به مقدار کافی

مرحله به مرحله طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

  • مرحله اول: اگر طرز تهیه کروسان شکلاتی با خمیر اماده را دنبال کنید، به این مرحله نیازی نخواهید داشت؛ در غیر این صورت لازم است که ابتدا باید خمیر مایه را با ۱ قاشق غذاخوری شکر، کره، نمک و شیر ولرم مخلوط کنید. ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا خمیر مایه به عمل بیاید. سپس زرده و سفیدۀ تخم مرغ‌ها از یک دیگر جدا کرده و سفیدۀ تخم مرغ را به مخلوط شیر و شکر و اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه آرد را نیز به این ترکیب اضافه کنید و با استفاده از همزمن دستی یا برقی تمام مایه را مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. لازم به ذکر است که این کار را باید تا زمانی که یک خمیر مایه نرم ایجاد شود ادامه دهید. سپس یک روی یک سینی را کمی با روغن چرب کنید و خمیر حاصل شده را به شکل توپی روی آن قرار دهید. بهتر است که به مدت ۲۴ ساعت خمیر را در یخچال قرار دهید. اما ۲ ساعت نیز کافی می‌باشد. لازم به ذکر است که برای ترکیب کردن مواد می‌توانید از غذاساز نیز استفاده کنید. اما اگر مخلوط کن یا غذا ساز در دسترس نیست، خمیر کروسان شکلاتی را می‌توان با استفاده از دست یا همزن تهیه کرد.
  • مرحله سوم: در این زمان نیز فر را روشن کنید و برای دمای ۲۰۰ درجۀ سانتی‌گراد تنظیم کنید تا کاملاً داغ شود. پس از آن که خمیر کروسان در یخچال استراحت کرد، آن را از یخچال خارج کنید و آن را روی یک تختۀ چوبی قرار دهید. در ادامه باید خمیر را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید. قسمت‌های مختلف را با استفاده از وردنه به شکل دایره دربیاورید. حالا نوبت به بریدن خمیرها می‌رسد. برای اینکه این نان‌های هلالی محبوب را آماده کنید باید خمیرها را به شکل مثلثی برش دهید. روی هر کدام از این مثلث ها کمی کرۀ آب شده بمالید. توجه داشته باشید که کره باید دمای اتاق و با خمیر تقریبا در یک دما باشند.
  • مرحله چهارم: در ادامه باید روی هر کدام از خمیرهای مثلثی چیپس شکلاتی یا هر نوع شکلاتی قرار دهید. البته همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، می‌توانید به عنوان جایگزین شکلات از مربا نیز استفاده کنید. حالا نوبت به رول کردن خمیر می‌رسد. برای این کار باید از طرف پهن یا قاعدۀ مثلث به سمت طرف نازک‌تر رول کنید.
  • مرحله پنجم: در انتها روی سینی فر یک کاغذ روغنی قرار داده و روی آن را با روغن کمی چرب کنید تا کروسان به کاغذ و سینی نچسبد. سپس کروسان‌ها را روی سینی و کاغذ روغنی قرار دهید. در ادامه زردۀ تخم مرغ را که قبلا از سفیده جدا کرده بودید با شیر رقیق کنید و روی کروسان‌ها بمالید. حال سینی را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گذاشته تا زمانی که روی کروسان کاملا طلایی شود. پس از حدود ۲۰ دقیقه کروسان شکلاتی آماده است.

همین طور پیشنهاد می‌کنیم که با سفارش آنلاین از کافه ، بهترین و خوشمزه‌ترین کروسان را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

نکات مهم در روش تهیه نان کروسان

نکات پخت کروسان شکلاتی

نکاتی که می‌توانید در هنگام درست کردن یک کروسان شکلاتی خوشمزه انجام دهید به شرح زیر است:

۱. یک ظرف آب برای رطوبت رسانی به کروسانی درون فر قرار دهید.

۲. پس از آن که کروسان‌ها را از فر خارج کردید، به مدت ۲۰ دقیقه در یک پارچۀ تمیز بپیچید تا خنک شود.

۳. فر را از چند دقیقه قبل روشن کنید تا دمای درون آن بالا برود و سپس سینی را وارد فر کنید.

۴. از زمانی که سینی را وارد فر کردید هر ۵ دقیقه به آن سر بزنید. اگر فکر می‌کنید که روی آن به اندازه کافی طلایی شده است، فر را خاموش کنید.

۵. خمیر کروسانی که آماده کردید اگر به مدت بیشتری درون یخچال استراحت کند نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.

۶. علاوه بر شکلات‌های چیپسی می‌توانید از شکلات تکه‌ای و همچنین شکلات تلخ نیز استفاده کنید.

۷. اگر در زمان درست کردن خمیر فکر می‌کنید که خمیر خیلی سفت شده کمی به آن آب ولرم اضافه کنید و دوباره ورز دهید.

۸. برای رومال کروسان می‌توانید از مخلوط زرده تخم مرغ و خامه نیز استفاده کنید.

تزئین کروسان شکلاتی

برای تزئین روی کروسان شکلاتی معمولاً از سس شکلات استفاده می‌کنند. البته برخی ترجیح می‌دهند که شکلات فقط درون کروسان باقی بماند. از پودر قند نیز می‌توان برای تزئین کروسان استفاده کرد. پودر قند هم جلوه زیبایی به این بخشیده و هم در طعم آن تأثیر مثبت دارد. برای تهیه سس شکلات نیز می‌توانید از سس شکلات‌هایی که به صورت آماده در بازار وجود دارد استفاده کنید و یا آن را خودتان در خانه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه سس شکلات را نیز برای شما عزیزان قرار دادیم.

سس شکلات کروسان

سس شکلات کروسان

کروسان بدون داشتن شکلات طعم و مزه دلچسبی نخواهد داشت. به همین منظور، لازم است تا مواد لازم که در جدول زیر آمده است را تهیه کرده و دست به کار شوید.

مواد لازم تهیه سس شکلات

مواد اولیه لازم برای تهیه سس شکلات به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر کاکائو سه قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
شکر یک قاشق غذاخوری
آرد یک و نیم قاشق غذاخوری
نمک به مقدار کافی
شیر سه چهارم پیمانه
وانیل نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه سس شکلات

ابتدا آرد، شکر و پودر کاکائو را با یکدیگر مخلوط کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تکه‌های پودر کاکائو از بین برود و کاملا یک دست شود. در ادامه باید کره را روی شعله ملایم آب کنید و به آن وانیل و شیر را اضافه کنید. مایع را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. در ادامه ترکیب آرد، شکر و پودر کاکائو را که از قبل آماده کرده بودید را با احتیاط و آرام به مواد درون تابه بیفزایید. سپس کمی حرارت را زیاد کنید تا به حالت نیمه جوش برسد. دائما مایع را هم بزنید تا ته نگیرد. ۵ دقیقه زمان برای آماده شدن سس شکلات کافی است. در آخر مقدار خیلی کمی نمک به آن اضافه کنید و سس شکلات داغ را درون یخچال قرار دهید. بهتر است که سس شکلات بیشتر از ۲۴ ساعت در یخچال نماند. پس به خاطر داشته باشید که به اندازه مورد نیاز درست کنید.

سفارش کروسان شکلاتی از اسنپ فود

شما در شرایطی دیگر، می‌توانید با دنبال کردن طرز تهیه کروسان شکلاتی بدون فر، این شیرینی را بدون فر نیز تهیه کنید. البته همیشه راه حل ساده‌تر، سفارش آنلاین شیرینی از اسنپ فود و تهیه بی دردسرتر این شیرینی خوشمزه است. شما تا به حال چگونه این شیرینی و کیک خوشمزه را در منزل تهیه کرده و چه تجربه‌ای در خصوص آن دارید؟

اگر به تهیه نان علاقه مند هستید:

طرز تهیه نان خامه ای (شیرینی خامه ای یا نارنجکی)

طرز تهیه نان شیرمال خانگی (با/بدون فر)

نان و شیرینی سحر، انتخابی که تمامی ندارد

طرز تهیه کلوچه خرمایی (شیرینی خرمایی)

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود