چطور گراتن بادمجان کم‌چرب درست کنیم؟

به این مقاله امتیاز دهید

بادمجان جزو مواد غذایی بسیار پرطرفداری است که خیلی از ما به دلیل چرب شدن نهایی غذاهایی که حاوی بادمجان سرخ‌شده هستند، قید مصرف این ماده غذایی لذیذ را می‌زنیم. این در حالی است که می‌توان با بادمجان، هم غذایی خوشمزه درست کرد و هم غذایی کاملا سلامت. یکی از بهترین غذاهای پیشنهادی که با این صیفی لذیذ می‌توان تهیه کرد، گراتن بادمجان است.
برای اینکه بتوانید گراتن کم‌چرب و خوشمزه‌ای درست کنید، باید ابتدا بادمجان‌های حلقه‌شده که با روغن کم سرخ کرده‌اید را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن آنها کاملا کشیده شود. سپس برای تهیه مایه گوشتی از پیاز داغ، گوشت چرخ کرده، قارچ، فلفل دلمه‌ای، سیر تازه، نمک و پودر فلفل کمک بگیرید. برای چاشنی هم می‌توانید از رب گوجه‌فرنگی استفاده کنید. روش آماده‌سازی گراتن بادمجان هم به این صورت است که ابتدا باید لایه‌ای از بادمجان را کف ظرف بچینید، سپس یک لایه سس گوشتی روی بادمجان‌ها بریزید و مقداری پنیر پیتزا روی سس گوشتی بکشید. این کار را تا 3 لایه ادامه دهید و لایه بالایی را با پنیر پیتزا بپوشانید.
از آنجایی که تمام مواد داخل این غذا کاملا پخته هستند، بنابراین زمان حرارت دادن نهایی به آن باید محدود به آب شدن پنیر پیتزا باشد. اگر می‌خواهید گراتن را با شکل و شمایل مناسبی سرو کنید، حتما بادمجان‌ها را به صورت حلقه‌ای و با قطر حدود 1.5 سانتی‌متر سرخ کنید و آنها را باریک و به درازا برش نزنید. راستی یادتان باشد به دلیل شور بودن پنیر و احتمالا بادمجان، از افزودن نمک اضافی به مایه گوشتی این غذا خودداری کنید.
این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.