انار بیج را چطور درست کنیم؟

طرز تهیه انار بیج
به این مقاله امتیاز دهید

غذا و خورشت‌های شمالی بسیار پرطرفدار و لذیذ بوده و برخی از این غذا‌ها شامل فسنجان، مرغ ترش، کته کباب، انار بیج و … هستند. مطمئنا طرز تهیه کته کباب، فسنجان و … را تا به حال مطالعه کرده‌اید و شاید آن‌ها را امتحان نیزکرده باشید. به همین دلیل امروز در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه خورشت انار بیج شمالی را به شما آموزش دهیم، پس با ما همراه باشید.

انار بیج چیست؟

انار بیج چیست

انار بیج خورشتی شبیه به فسنجان است و با گوشت قلقلی، رب انار، گردو، سبری‌های معطر مثل تره، نعنا و … تهیه می‌شود. از آنجایی که طعم خورشت انار بیج بسیار شبیه به خورشت فسنجان است، اگر فسنجان را می‌پسندید، پیشنهاد می‌کنیم انار بیج را درست کنید.

خورشت گیلانی انار بیج

خورشت گیلانی انار بیج

برای تهیه خورشت خوشمزه اناربیج به مواد زیر احتیاج دارید. مواد لازم را تهیه کرده و پخت این خورشت را شروع کنید.

مقدار مورد نیاز مواد لازم
250 گرم گردوی ریز آسیاب شده
300 گرم گوشت چرخ کرده
یک لیوان آب انار ترش
یک عدد پیاز رنده شده
یک قاشق مرباخوری پودر گلپر
250 گرم سبزی خرده شده ( تره، خالواش و نعنا )
به مقدار لازم رب انار و نمک و زردچوبه و فلفل
به مقدار لازم برنج زعفرانی برای سرو

طرز تهیه خورشت انار بیج

طرز تهیه خورشت انار بیج

حال که با مواد لازم این خورشت آشنا شدید، به سراغ انار بیج دستور پخت آن می‌رویم. البته، پیشنهاد می‌کنیم قبل از پخت این خورشت، با خواص انار آشنا شوید و با انگیزه بیشتری غذا را تهیه کنید.

  • مرحله اول: آب انار یا آبغوره را با مقداری زردچوبه و نمک در قابلمه ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید و صبر کنید تا جوش بیاید. اگر می‌خواهید آبغوره را به غذای خود اضافه کنید و مقدار آن از یک لیوان کمتر است، بقیه لیوان را با آب پر کنید و در قابلمه بریزید.
  • مرحله دوم: گردو آسیاب شده و مقداری آب را در کاسه ریخته و هم بزنید، سپس آن را در قابلمه بریزید.
  • مرحله سوم: گردو و آب آنار را به مدت 2 الی 3 ساعت تا زمانی که گردو‌ها آب بیندازند، بپزید.
  • مرحله چهارم: کمی روغن در ماهیتابه بریزی و گوشت چرخ کرده را آن اضافه کنید روی حرارات ملایم کمی تفت دهید. لازم به ذکر است که سبزی نباید زیاد سرخ شود یا حتی بسوزد زیرا طعم آن تلخ می‌شود.
  • مرحله پنجم: سبزی سرخ شده درون خورش بریزید و یک ساعت زمان دهید تا همراه آب انار و گردو‌ها بپزد و جا بیفتد.
  • مرحله ششم: در این مرحله از انار بیج دستور پخت، شما باید کوفته قلقلی ها را آماده کنید. برای اینکار باید آب پیاز رنده شده را گرفته و پیاز را با گوشت چرخ کرده، سبزی و نمک و فلفل در یک کاسه بریزید و کامل ورز دهید. سپس به اندازه گردو مخلوط گوشت بدارید و به شکل یک کوفته دربیاورید. این کار را چندین بار انجام دهید.
  • مرحله هفتم: کوفته‌های قلقلی را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. بعد از گذشت یک ساعت کوفته قلقلی‌ها را از یخچال دربیاورید و با مقداری روغن در ماهیتابه تفت دهید.
  • مرحله هشتم: در این مرحله رب انار را آرام آرام به خورشت اضافه کنید. حواستان باشد که زیادی رب انار نریزید زیرا با گذشت چند دقیقه خورش شما تیره خواهد شد.
  • مرحله نهم: کوفته قلقلی ها را در خورش بریزید و گل پر را به آن اضافه کنید و یک ساعت خورشت را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد. نیم ساعت اول درب قابلمه را باز بگذارید و در نیم ساعت دوم درب قابلمه را ببندید.
  • مرحل دهم: خورش را مزه کنید و اگر آب انار، نمک و یا فلفل آن کم بود، کمی بیشتر به آن اضافه کنید. حال 30 دقیقه برای جا افتادن و تیره شدن خورشت صبر کنید. بعد از گذشت نیم ساعت خورشت شما آماده است، نوش جان.

نکاتی مهم برای پختن انار بیج شمالی

نکاتی مهم برای پختن انار بیج شمالی
  1. اگر به سبزی خالواش دسترسی نداشتید می‌توانید مقدار سبزی نعنا را زیاد تر کنید.
  2. هنگام پختن گردو‌ها چندین بار به آن‌ها آب سرد اضافه کنید تا به آن‌ها شوک وارد شود و روغن بیشتری پس دهند.
  3. خورش انار بیج را زیاد هم نزنید زیرا هم زدن زیاد کوفته قلقلی ها وا می‌روند.
  4. شما می‌توانید در وسط کوفته قلقلی‌ها از چوچاق استفاده کنید.
  5. اگر خواستید می‌توانید یک قاشق مربا خوری شکر به خورش خود اضافه کنید تا طمع آن ملس شود.

سفارش آنلاین انار بیج از اسنپ فود

این خورشت یک غذای لذیذ ایرانی برای گیلان است که اگر یک بار آن را امتحان کنید به هیچ وجه پشیمان نمی‌شوید. اگر هوس انار بیج شمالی را کردید می‌توانید از اسنپ فود در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ممکن سفارش دهید. البته، اگر تمایل دارید تا خودتان این غذا را تهیه کنید، می‌توانید از مزیت سفارش آنلاین میوه اسنپ فود استفاده کرده و انار را آنلاین سفارش دهید. با میوه انار رب انار را تهیه کرده و این خورشت خوش طعم و خوشمزه را تهیه کنید.

نظرات کاربران