آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

انواع کیک و شیرینی خانگی، در خانه چه بپزیم؟

زهرا دهقان 24 فروردین 1400 5 دقیقه

ایرانیان در مهمانی ها و جشن ها یا حتی به بهانۀ مراسمی ساده با کیک ها و شیرینی های مختلف از مهمانان پذیرایی می کنند. اما آنچه همیشه بخشی از فرهنگ و هنر مردم ایران جای داشته آماده کردن این کیک و شیرینی ها در خانه است. شاید سؤال شما هم همین باشد که چه نوع شیرینی و کیکی را می توانیم در خانه بپزیم؟ در این مقالۀ اسنپ فود انواع شیرینی ها و کیک های خانگی را بررسی می کنیم.

کدام کیک خانگی را بپزیم؟

خیلی مواقع برای مهمانی های مختلف به این فکر می افتید که چه کیکی بهتر است درست کنم؟ پر طرفدارترین کیک خانگی کدام است؟ بعد از اینکه تصمیم گرفتید کدام کیک یا شیرینی خانگی را درست کنید، این سؤال مطرح می شود که تزئین کیک خانگی چگونه است؟ جالب است بدانید که بخش عمده ای از این تصمیم گیری ها به سلیقۀ خودتان بستگی دارد. اما بهتر است به این نکته دقت کنید کیک ها عموماً در دو گروه ساده و شکلاتی تقسیم می شوند. هرچند می توانید با توجه به مناسبت مورد نظر هم دید دیگری به انواع شیرینی های خانگی داشته باشید.

کیک خانگی خوشمزه چگونه تهیه کنیم؟

اگر شما هم به دنبال پیدا کردن مدل شیرینی جدید یا پرطرفدارترین کیک خانگی هستید می توانید با جستجو در سایت اسنپ فود انواع کیک های خانگی را پیدا کنید. اما یادتان باشد برای تهیۀ انواع کیک ها و شیرینی های خانگی باید پیش از هر کاری مواد و ابزار لازم را تهیه کنید. می توانید با در اختیار داشتن تخم مرغ، آرد، شیر و روغن مایع به همراه بکینگ پودر و وانیل مواد اولیۀ کیکی خانگی را فراهم آورید. اما لازم است مدل کیک خود را تعیین کنید.

کدام شیرینی خانگی را درست کنیم؟

همان طور که گفتیم علاوه بر داشتن مواد اولیه ای که در تهیۀ عموم کیک های خانگی ساده ضروری است، مواد دیگری را اضافه کنیم. برای مثال می توانیم شیرینی نارگیلی خانگی تهیه کنیم. بنابراین پودر نارگیل هم در طرز تهیۀ این شیرینی دیده می شود.

حتی اگر تصمیم گرفته اید که باسلوق خانگی تهیه کنید، لازم است مواد اولیۀ آن که نشاسته، پودر نارگیل، مغز گردو، نشاسته، شکر، گلاب و آب می باشد، آماده کنید. علاوه بر مواد اولیه توجه به طرز تهیه باسلوق خانگی و نکات مختلف موقع کار کردن ضروری است. برای مثال لازم است که ترکیب مواد به نحوی صورت گیرد که ترکیب یکدستی حاصل شود. یا هنگام حرارت دیدن مخلوط اولیه شکر را اضافه می کنید.

جالب است بدانید که در تهیۀ کیک ساده خانگی که از آرد استفاده می کنید الک کردن ترکیب آرد، وانیل و بکینگ پودر الزامی است. زیرا همین عمل باعث یکدستی خمیر شیرینی شما خواهد شد. یا روشن کردن فر از آغاز کار تهیۀ شیرینی خانگی در بهبود کیفیت شیرینی آماده شده مؤثر است.

کیک خانگی را چگونه تزئین کنیم؟

احتمالاً شما نیز بعد از تهیۀ کیک ساده خونگی به تزئین آن هم فکر می کنید. بعضی از آشپزها تزئین کیک خانگی با شکلات را ترجیح می دهند. اما بهتر است بدانید که برای این مرحله می توانید از مواد خوراکی و غیر خوراکی مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال فرصت استفاده از رنگ های خوراکی، چیپس شکلات، شابلون، میوه یا پسته و گردو را دارید. حتی می توانید از قالب های خاص استفاده کنید. با این وجود هنگام تزئین کیک خانگی هم باید به چند نکته توجه کنید.

  • مراقب آب شدن یا وا رفتن مواد تزئینات کیک خود باشید. باید بگذارید کیک شما کامل خنک شود و سپس به تزئین آن اقدام کنید. در غیر این صورت تزئین کیک شما شکل زیبای خود را از دست می دهد.
  • سطح کیک باید مسطح و صاف باشد. باید دقت کنید که سطح کیک شما صاف و بدون برآمدگی و فرو رفتگی باشد. در ضمن باید کیک شما کج نباشد که تزئینات روی کیک حرکت نکند.
  • هنگام نوشتن روی کیک خانگی به ویژه در مراسم تولد، باید نوشته را از قبل آماده کرده باشید. در ضمن با سایز بزرگ بنویسید که خوانا باشد و حروف داخل هم نوشته نشوند.

بهترین وسیله برای تزئین کیک خانگی چیست؟

برای تزئین کیک علاوه بر مواد می توانید از دکوراسیون مختلفی مانند شکلات، آب نبات یا مجسمه های کوچک استفاده کنید. کافی است از ابزاری که در قنادی های به فروش می رسند تهیه و بهره‌مند شوید. اما با کمک قیفی که ماسورۀ ساده یا شکوفه دارد تزئینات خوبی روی کیک ایجاد کنید.

علاوه بر کیک ساده می توانید کیک شکلاتی نیز آماده کنید و تزئیناتی برای آن کیک هم داشته باشید.

با چه دستوری کیک خانگی شکلاتی بپزیم؟

برای پختن کیک شکلاتی نیز باید مواد اولیه را آماده کنیم. داشتن پودر کاکائو و شکلات برای افزودن به مخلوط و همچنین تزئین آن با خامۀ شکلاتی منجر به تهیۀ کیک شکلاتی می شود. می توانید کیک چند لایۀ شکلاتی آماده کنید و میان دو کیک یک لایه خامۀ شکلاتی قرار دهید.

جالب است بدانید که با توجه به میزان شکلاتی که استفاده می کنید یا حتی تزئینات آن‌ها نام های خاصی می گیرند مانند کیک شکلاتی کافی شاپی که نوعی کیک شکلاتی خانگی هم به حساب می آید. اما با توجه به طرز تهیۀ شیرینی خانگی می توانید نوع دیگری از دسته بندی را داشته باشید.

می توانید طرز تهیه کیک خیس شکلاتی را اینجا بخوانید!

شیرینی خانگی با فر یا بدون فر؟ کدام بهتر است؟

دستورالعمل آماده سازی کیک خانگی خوشمزه برای هر کسی که مواد و ابزار کیک پزی دارد امکان پذیر است. بیشتر مواقع در طرز تهیه شیرینی خانگی ساده می خوانید که باید فر استفاده کنید. اما ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که فر برای این کار ندارید. باید بگویم که جای نگرانی نیست. می توانید با کانال شیرینی خانگی بدون فر را در تلگرام خود نگاهی بیندازید.

متوجه می شوید که بسیاری از کیک ها را می توان بدون فر تهیه کرد. حتی ممکن است با طرز تهیه کلوچه خانگی بدون فر رو به رو شوید. این که کدام بهتر است، با فر یا بدون فر، باز هم بستگی به شرایط و امکانات شما دارد. اما کیک پزی بدون فر با استفاده از تابه یا قابلمۀ نچسب امکان پذیر می شود.

می توانید طرز تهیه شیرینی دانمارکی، با فر و بدون فر را اینجا بخوانید!

اما اگر کیک را با فر آماده می کنید، باید فر را در دمای مشخصی که در دستور پخت آن آماده روشن کنید که به خوبی گرم بشود. رعایت این نکته باعث می شود هنگامی که مخلوط را در قالب قرار دادید، گرمای کافی از همان آغاز پختن به کیک برسد.

کلام آخر

برای تهیۀ کیک یا شیرینی خانگی در اختیار داشتن مواد اولیۀ لازم، ابزار کیک پزی و حتی تزئین کیک لازم است. ممکن است شیرینی خود را با شکلات آماده کنید. اما در عین حال تزئین آن با مواد خوراکی یا غیر خوراکی انجام دهید. علاوه بر این در تهیۀ آن می توانید بدون فر هم کیک تهیه کرد. کافی است که نکاتی که در این مقالۀ اسنپ فود نوشته شد را در نظر داشته باشید. همچنین این کیک‌ها را می‌توانید از سفارش شیرینی هم تهیه کنید.

در ادامه با طرز تهیه چند نوع کیک و شیرینی خانگی با ما همراه باشید:

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود