برانچ: صبحانه‌ای دیر، ناهاری زود

4.6/5 - (62 امتیاز)

خواب روزهای تعطیل ضروری و مهم است اما هیچ‌چیز آن‌قدر ضروری و مهم نیست که وعده‌ی محبوب و تر و تازه‌ای مثل صبحانه را ببلعد و باعث شود آن را از دست بدهیم. «برانچ» یک وعده‌ی غذایی است که مسئولیت حل کردن این مشکل را به‌تنهایی پذیرفته!
کلمه‌ی برانچ، از ادغام دو کلمه‌ی breakfast (به معنای صبحانه) و lunch (ناهار) به دست آمده و به معنای وعده‌ی غذایی پر و پیمانی است که می‌تواند یک‌تنه جای این دو وعده‌ی غذایی را برای‌مان پر کند. ساعت صرف آن صبح دیر و بعدازظهر زود است. حدودا بین ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر.
 
در رستوران‌ها و کافه‌های تهران این وعده‌ی غذایی پدیده‌ای نسبتا تازه است. برانچ‌ها می‌توانند به صورت سلف‌سرویس سرو ‌شوند، یا برای هر فرد در یک بشقاب ترکیبی از مواد غذایی مختلف قرار داده شود: بشقاب صبحانه‌ی انگلیسی (شامل لوبیا، سوسیس، بیکن، تخم مرغ، قارچ، پودینگ سیب‌زمینی) ، بشقاب صبحانه‌ی سرد (بسته به سلیقه‌ی کافه و رستوران ترکیبی از مواد غذایی سرد، معمولا لبنیات و مربا و شکلات صبحانه و میوه‌ها). املت‌ها، وافل، پنکیک و تست فرانسوی هم از برانچ‌های محبوب به حساب می‌آیند.
 
در ادامه‌ی این متن یک برانچ سلف‌سرویس و یک فضای قهوه‌خانه‌ای برای صرف برانچ معرفی خواهیم کرد:
 
 
کافه و رستوران کوبابا:
اگر دل‌تان هوس برانچی باکیفیت و تازه و میزی رنگارنگ پر از مواد لبنی، غذاها، نان‌ها و دسرهای جذاب برای صبحانه کرده، رستوران کوبابا گزینه‌ی مناسبی برای‌تان است. این رستوران، که غذاهای خاورمیانه‌ای سرو می‌کند، در خیابان جردن واقع شده است.
تراس بزرگ کوبابا آن‌قدر دلنشین، پرنور، دلباز و زیبا است که می‌توانید با وقت گذراندن در آن ساعاتی پرانرژی برای ادامه‌ی روز بسازید. پرسنل این رستوران حرفه‌ای عمل می‌کنند و این حس مثبت شما را به فضا چندبرابر خواهد کرد. تنوع گزینه‌هایی که می‌توانید از بین‌شان برانچ خود را انتخاب کنید زیاد است و ممکن است کمی در انتخاب گیج شوید!
فراموش نکنید که برای برانچ روزهای تعطیل (و حتی غیرتعطیل) از قبل میز رزرو کنید. تعداد افراد برانچ‌دوستی که از فضای کوبابا لذت می‌برند زیاد است.
 
 
غذاکده‌ی طوس:
فضاهای قهوه‌خانه‌ای فضاهایی ساده، عزیز و خاطره‌انگیزند، با آشپز و صندوقداری معمولا خوش‌برخورد که هوای شما را دارد. غذاکده‌ی طوس هم از این قاعده مستثنا نیست. شما می‌توانید برای صرف برانچ، این محیط را انتخاب کنید.
املت  گوجه ایرانی، املت سوسیس و عدسی از گزینه‌های برانچ گرم و کره پنیر، کره عسل، خامه عسل و کره مربا از انتخاب‌های برانچ سرد هستند. در کنار همه‌ی صبحانه‌ها چای سرو می‌شود. نان بربری تازه یکی از پایه‌های ثابت این صبحانه است.
هزینه‌ی برانچ در این غذاکده بسیار پایین و به‌صرفه به حساب می‌آید. تقاطع ولیعصر و بهشتی. یک برانچ باصفا و خودمانی را از این‌جا بخواهید.

نظرات کاربران