آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

رستوران سید یحیی؛ یکی از بهترین‌های کرمان

ترمه افضلی 29 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

ایران کشوری پهناور و زیباست که در پهنه آن هزاران هزار فرهنگ و قوم و قبیله با آداب و رسوم مختلف در آن زندگی می‌کنند. هر شهر و دیاری فرهنگ و سنت مخصوص به خود را دارد که از جذابیت‌های هر گوشه از سرزمینمان محسوب می‌شود. مثلاً استان کرمان یکی از استان‌های بزرگ و قدیمی کشورمان است که جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی دارد. علاوه بر دیدنی‌های این دیار، غذاهای محلی و سنتی آن نیز محبوب و زبانزد است.

 

رستوران سید یحیی کرمان

درواقع غذا‌ها و رستوران‌ها می‌توانند به خودی خود یک نقطه قوت برای جذب گردشگر به یک منطقه باشند و کرمان نیز از این قائله مستثنا نیست.  برای همین ما تصمیم گرفتیم تا یکی از مقاصد شکم‌گردی را در استان کرمان به شما معرفی کنیم تا اگر ساکن این منطقه هستید و یا قصد سفر به این دیار را دارید، این گزینه را برای صرف غذا در نظر داشته باشید.

رستورانی که قصد معرفی‌اش را داریم رستوران سید یحیی در رفسنجان است. این رستوران یکی از جذاب‌‌ترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های این شهر به شمار می‌آید که در ادامه شما را با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

 

 

 بهترین رستوران‌های کرمان

اگر نگاهی به لیست رستوران های کرمان بیندازید، رستوران‌های بسیار متنوع و خاصی را مشاهده خواهید کرد که شاید نشود نظیر آن را در جای دیگر پیدا کرد.

کرمان؛ شهر رستوران های رنگارنگ

در این بخش ما به رستوران سید یحیی کرمان که به جرئت می‌توان گفت بهترین رستوران کرمان است، می‌پردازیم سپس تعدادی از بهترین رستوران‌‌های کرمان را به شما معرفی می‌کنیم.

 

سرای سید یحیی کرمان

رستوران سید یحیی یکی از رستوران‌های بسیار محبوب به سبک سنتی در استان کرمان و شهر رفسنجان است. در قدم اول و در بدو ورود به این رستوران شما با حوض کوچک مزیّن به کاشی‌های آبی روبه‌رو می‌شوید که حال و هوای خانه‌های قدیمی را در ذهن تداعی می‌کند.

در حیاط این رستوران گلدان‌های زیبا با چیدمان زیبا در حاشیه پله‌ها قرار گرفته است که زیبایی آن را دو چندان کرده است. پنجره‌های طاقی شکل با شیشه‌های رنگی نمایی جذاب به این رستوران بخشیده است و اگر به سبک معماری قدیمی علاقه داشته باشید، این همان جایی است که دنبالش می‌گردید.

در سالن اصلی رستوران نیز از همین سبک چیدمان قدیمی  تبعیت شده است. دیوار‌ها و کف رستوران از کاشی‌های قهوه‌ای روشن و آبی آسمانی استفاده شده و میز‌ و صندلی‌های چوبی جلوه زیباتری به آن بخشیده است. در فضای داخلی نیز از گلدان‌های گل متنوع در طاقچه‌ها و جای جای رستوران، برای تزئین و بهبود سالن بهره گرفته‌اند و حس قدم زدن در دالان تاریخ را تداعی می‌کند.

سرای سید یحیی؛ یکی از بهترین رستوران‌های کرمان

در قسمت‌هایی از سالن اصلی از فرش و گلیم‌های ایرانی برای کف‌پوش و تزیین استفاده شده و بعضی وسایل قدیمی مانند تلویزیون‌های کهنه و آنتیک نیز در دکور این رستوران به چشم می‌خورد. نوری که از پنجره‌های طاقی به رستوران وارد می‌شود فضا را روشن و دل‌انگیز کرده و محیط را برای صرف یک وعده غذای سنتی و ایرانی آماده کرده است.

 

موقعیت و منو رستوران سید یحیی کرمان

منو رستوران سید یحیی غذاهای کاملاً ایرانی و سنتی را در خود جای داده است. انواع خورشت‌ها مانند قورمه سبزی و قیمه، انواع کباب کوبیده مرغ و گوشت و جوجه کباب در این منو به چشم می‌خورد.

رستوران سید یحیی در شهر رفسنجان واقع شده است.

آدرس: رفسنجان، شریعتی، خیابان علامه امینی ۱۷، خیابان شیخ بهایی ۸

شماره تماس: ۰۳۴۳۴۲۳۴۳۳۵

 

بهترین رستوران‌های کرمان

در ادامه این مطلب ما به‌طور خلاصه به معرفی چند مورد از بهترین رستوران‌های کرمان می‌پردازیم.

رستوران هتل باغ، بهترین باغ رستوران کرمان

اگر به دنبال یکی از بهترین باغ رستوران های کرمان هستید ما به شما رستوران هتل باغ را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران یک دریاچه مصنوعی دارد که با درخت‌های زیبا و بلند احاطه شده است‌. رستوران هتل باغ در منو خود انواع غذاهای ایرانی را جا داده است.

آدرس هتل باغ: کرمان، رفسنجان، حجاب

 

رستوران ابیت کرمان

رستوران ابیت کرمان یکی دیگر از باغ رستوران‌های فوق‌العاده زیبا و باکیفیت کرمان است که مجتمع تفریحی و اقامتی نیز محسوب می‌شود. اگر به رستوران با امکان استفاده از فضای باز علاقه دارید، می‌توانید رستوران ابیت کرمان را نیز امتحان کنید.

این رستوران نیز همانند رستوران هتل باغ یکی از بهترین رستوران‌های کرمان به شمار می‌آید که از معماری سنتی ایرانی و دکور و چیدمان بسیار دل‌انگیز استفاده کرده است. این رستوران یک دهکده تفریحی و گردشگری است که انواع غذاهای سنتی و فست‌فودها را نیز ارائه می‌کند.

رستوران ابیت انواع غذاهای سنتی ایرانی و فست‌فودها را سرو می‌کند. محیط حیاط و باغ این رستوران برای برگزاری مراسم و میهمانی بسیار مناسب است. همچنین این رستوران یکی از رستوران های کرمان با موسیقی زنده است. برای آشنایی بیشتر با این رستوران و رستوران‌های دیگر و اطلاع از شماره رستوران های کرمان می‌توانید به وبلاگ اسنپ فود مراجعه کنید

 

آدرس: کرمان، کیلومتر ۱۵ اتوبان ۷ باغ

تلفن تماس: ۰۹۱۶۵۱۵۲۹۲۹

 

 

رستوران کوهسار؛ خاص و بی‌نظیر

رستوران کوهسار یکی دیگر از رستوران‌های بی‌نظیر کرمان به حساب می‌آید. طراحی این رستوران به شکل یک غار سنگی دو طبقه بوده که در قسمت ورودی آن، حوض و آبشار زیبایی تعبیه شده و محل نشستن میهمانان نیز در یک طبقه مانند حفره‌های داخل غار ساخته شده است. برای تزئین این بخش از نشیمن رستوران از قالی و پشتی استفاده کرده‌اند.

در طبقه بالا نیز برای راحتی میهمانان از میز و صندلی کمک گرفته‌اند. علاوه بر دکوراسیون فوق‌العاده و خاص، غذاهای این رستوران هم طعمی بسیار لذیذ و به یاد ماندنی دارند. درنتیجه کیفیت غذا از یک طرف و جذابیت طراحی فضای این رستوران از طرف دیگر، باعث افزایش محبوبیت این رستوران بین مردم کرمان شده است.

 

آدرس: کرمان، رفسنجان، خیابان مصطفی خمینی

 

رستوران هزار و یک شب کرمان

گزینه بعدی برای یک رستوران سنتی و لوکس در کرمان، رستوران هزار و یک شب است. این رستوران که از سبک معماری سنتی ایرانی بهره برده، داری دو فضا است: فضای باز و فضای بسته. در فضای بسته تخت‌های چوبی برای نشستن تعبیه شده‌اند و در محیط باز نیز میز و صندلی، به صورت میز و صندلی چوبی هستند.

 

آدرس: کرمان میدان بسیج خیابان کامیاب

تلفن تماس: ۰۳۴۳۲۲۳۰۰۴۰

 

گیاه؛ کافه رستوران کرمان

کافه رستوران گیاه یکی از خاص‌ترین کافه رستوران‌های کرمان است که در آن انواع غذاهای گیاهی سرو می‌شود. این رستوران فضای VIPدارد و برای قرارهای کاری بسیار مناسب است.

رستوران گیاه کرمان

از طرفی این کافه رستوران برای جمع‌های خانوادگی و بازی و سرگرمی کودکان نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

کافه رستوران نوژان

یکی دیگر از کافه رستوران‌های جذاب کرمان، کافه رستوران نوژان در عمارت گلستان امین است. در این رستوران معمولاً صدای گوش‌نواز موسیقی را خواهید شنید و گهگاهی هم شاهد اجرای موسیقی زنده خواهید بود. این رستوران علاوه بر غذاهای رایج در سایر رستوران‌ها، انواع غذاهای گیاهی را نیز در منو خود قرار داده تا باب میل همه سلیقه‌ها واقع شود.

 

 

 

جمع بندی

در این مطلب ما به معرفی چند مورد از بهترین رستوران‌های کرمان پرداختیم و همچنین رستوران سید یحیی کرمان را نیز به طور مفصل معرفی کردیم. این رستوران که یکی از بهترین رستوران‌های کرمان است از سبک معماری سنتی ایرانی پیروی کرده است.

سید یحیی انواع غذاهای اصیل ایرانی را در فضایی جذاب و دل‌انگیز سرو می‌کند و خاطره‌ای به یادماندنی را برای میهمانان خود رقم می‌زند. اگر ساکن کرمان هستید و یا قصد سفر به کرمان را دارید، می‌توانید از بهترین رستوران‌های آن که در این مطلب از آن‌ها نام بردیم دیدن کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از سرویس آنلاین خرید غذا کرمان غذای با کیفیت را در اسرع وقت دریافت کنید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود