آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه خوراک بوقلمون
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه خوراک بوقلمون؛ غذای لاکچری میزهای مهمانی

زهرا دهقان 27 آبان 1396 4 دقیقه

خوراک بوقلمون، یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لاکچری است که می‌توانید آن را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود نیز در نظر بگیرید. مطمئنا اگر بتوانید طرز تهیه خوراک بوقلمون را به درستی یاد گرفته و آن را مو به مو اجرا کنید، این غذای خوشمزه اطرافیان شما را سورپرایز خواهد کرد. بوقلمون بسیار مقوی بوده و دارای میزان پروتئین قابل توجهی است. در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به طرز تهیه این خوراک خوشمزه و نکات مهم آن بیندازیم.

خوراک بوقلمون

تعداد نفرات 3 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 150 دقیقه
میزان سختی متوسط

خوراک بوقلمون خوشمزه و مجلسی

مواد لازم برای تهیه خوراک بوقلمون

اگر طعم گوشت بوقلمون را دوست داشته باشید، احتمالا خوراک این گوشت نیز برای شما جذاب است. موادی که برای تهیه این خوراک احتیاج دارید در ادامه آمده است. مواد آمده در جدول را تهیه کنید و مراحل تهیه را گام به گام پیش ببرید. مطمئنا طعم این غذا شما را شگفت زده خواهد کرد.

مواد لازم برای تهیه خوراک بوقلمون

مواد اولیه مورد نیاز برای پختن بوقلمون به شرح زیر هستند:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ران بوقلمون 2 تکه
پیاز 3 عدد
برگ بو 1 عدد
سیر 2 عدد
نمک و فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان کافی
کره 100 گرم
روغن به میزان کافی
زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک بوقلمون مجلسی

طرز تهیه خوراک بوقلمون مجلسی

طرز پخت گوشت بوقلمون، آن قدرها پیچیده نیست؛ اما به کار بردن ادویه مخصوص بوقلمون که همان ترکیب دارچین، فلفل سیاه و نمک است؛ باعث خواهد شد تا این غذا عطر و طعمی عالی به خود بگیرد. در اینجا مراحل طرز تهیه بوقلمون را دنبال خواهیم کرد:

  • مرحله اول: ابتدا در یک تابه کره و مقداری روغن ریخته و بگذارید روی حرارت تا کره آب شود.
  • مرحله دوم: سپس دو عدد از پیازها را ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید. پس از آن که کمی پیازها تفت خورد، مقداری زردچوبه به آن بزنید و دوباره تفت دهید تا رنگ پیازها طلایی شود.
  • مرحله سوم: سپس تکه‌های بوقلمون را به پیاز تفت خورده اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: حالا یک پیاز مانده است. این پیاز را خرد کرده و روی تکه‌های بوقلمون بریزید تا به خوبی بوی خامی و زهم آن گرفته شود.
  • مرحله پنجم: دو حبه سیر را له کرده و به تابه اضافه کنید.
  • مرحله ششم: نوبت به اضافه کردن دارچین و برگ بو می‌رسد. این غذا به مقدار بیشتری دارچین در مقایسه با فلفل و زردچوبه نیاز دارد و عطر قالب آن، دارچین است.
  • مرحله هفتم: پس از اضافه کردن ادویه دارچین، در صورتی که تابه شما درب ندارد، مواد را به یک قابلمه درب دار اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به آرامی بپزد. دقت داشته باشید که برای پخت از آب استفاده نکرده و می‌خواهیم گوشت بوقلمون در همان مخلوط کره و روغن بپزد. شما می‌توانید با گذشت دقایقی گوشت بوقلمون را در ظرف جا به جا کنید که تمامی بخش‌های آن به خوبی پخته شده و احتمالا ظرف ته نگیرد.
  • مرحله هشتم: چیزی بین 5 تا 2 ساعت برای پختن این غذا زمان لازم است. پس از آن باید نمک، فلفل سیاه و همین طور زعفران دم کرده را به خوراک اضافه کرده و بگذارید برای 20 تا 30 دقیقه دیگر نیز روی حرارت ملایم بماند.
  • مرحله نهم: پس از آن، می‌توانید خوراک خوشمزه بوقلمون را سرو کرده و آن را با سبزیجات تزیین کنید.

نحوه درست کردن این خوراک خوشمزه به پایان رسید و همین طور پیشنهاد می‌‌کنیم که طرز تهیه کباب ترش را در مجله اسنپ فود، مطالعه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه خوراک بوقلمون خوشمزه

نکات مهم در طرز تهیه خوراک بوقلمون خوشمزه

برای آن که بتوانید خوراک بوقلمون را خوشمزه و مجلسی آماده کنید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. روش پختن گوشت بوقلمون کمی متفاوت از گوشت مرغ است و برای خوشمزه شدن، باید بوقلمون را بدون آب بپزید. اما پختن روی حرارت کم، کمک خواهد کرد تا گوشت حسابی مغزپخت شود.
  2. برای خوشمزه شدن این غذا، می‎‎‎توانید به ترکیب سس کره و دارچین آن، مقداری مغز گردوی خرد شده، اضافه کنید.
  3. در صورتی که به جای پودر دارچین، از چند عدد چوب دارچین در تهیه این غذا استفاده کرده و پس از پخته شدن، تکه‌های مانده چوب را خارج کنید، طعم غذا به مراتب بهتر خواهد شد.
  4. اگر به میل کردن غذاهای تند علاقه دارید، اضافه کردن فلفل قرمز نیز به این غذا، باعث خواهد شد تا طعم فوق العاده‌ای به خود بگیرد.
  5. شما می‌توانید در کنار بوقلمون، حلقه‌های نارنج سرو کنید تا طعم خوراک شما به مراتب خوشمزه‌تر شود.

خوراک بوقلمون، خوراکی فرای انتظارات مهمانان

خوراک بوقلمون

طرز تهیه خوراک بوقلمون را به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح دادیم. خوراک بوقلمون، طعمی بسیار متفاوت و خوشمزه دارد و اگر در منزل به اندازه کافی زمان برای تهیه این غذای مجلسی و عالی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که با سفارش غذا از اسنپ فود، این خوراک درجه یک را به صورت اینترنتی خریداری کرده و در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

راستی، شما چه تجربه‌ای در خصوص پخت خوراک بوقلمون دارید و چه نکاتی را در خوشمزه‌تر شدن آن دخیل می‌دانید؟ نظرات و تجربیات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران مجله اسنپ فود، در میان بگذارید.

برچسب :
اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود