آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
1/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان محیطی سنتی با معماری اصیل ایرانی

ترمه افضلی 17 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

معرفی رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان یکی از بهترین سفره‌خانه‌های سنتی اصفهان ست که همچون شربت‌خانه فیروز اصفهان در آن با انواع غذاها اصیل ایرانی و بهترین نوشیدنی‌های سنتی از مهمان‌ها پذیرایی می‌شود.

سفره‌خانه سنتی محیطی زیبا و دلنشین است که همراه با خانواده یا دوستان خود لحظاتی خوش و به‌یادماندنی را در آن سپری خواهید کرد؛ اما شاید هنوز برخی از افراد با حال‌وهوا و ویژگی‌های این مکان‌ها آشنایی زیادی نداشته باشند.

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان معماری به سبک سنتی دارد و طراحی داخلی بسیار زیبا و دل‌فریب آن توجه همه را به خود جلب می‌کند و یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان به شمار می‌آید.

جوی آب، تخت‌های چوبی با گلیم و پشتی که روی آن‌ها قرار گرفته و سماور طلایی رنگی که از دور خودنمایی می‌کند، مردم را جذب رستوران خواهند کرد.

 

رستوران جارچی باشی در اصفهان با محیطی آرام و سنتی، مکانی مناسب برای خانواده‌ها است.

موقعیت رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان

اصفهان پر از زیبایی تاریخی و نمادی از فرهنگ و اصالت ایرانی است. در این شهر بزرگ و خوش‌‌آوازه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی وجود دارد که پرطرفدارترین آن‌ها رستوران‌های سنتی‌ هستند.

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان از جمله این مکان‌ها است که در میان جاذبه‌های گردشگری همچون مسجد شیخ لطف‌الله، منارجنبان، مسجد جامع اصفهان و مدرسه چهار باغ قرار گرفته است.

وقتی در خیابان حکیم اصفهان قدم می‌زنید و از گردش و بازدید جاذبه‌های شهر خسته شده‌اید در کوچه هفتم که به کوچه باغ قلندرها معروف است به رستوران جارچی باشی اصفهان می‌رسید که مکانی مناسب و آرام برای رفع خستگی و فرار از فشارهای روزانه است.

 

در جارچی باشی میزی پر از میوه‌های درجه یک و شیرینی‌های لذیذ برای پذیرایی از مهمان‌ها، چیده شده است.

قدمت رستوران جارچی باشی اصفهان

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان در اصل یک حمام قدیمی است که در دوران صفویه ساخته شده و قدمتی 450 ساله دارد. ملک سلطان جارچی باشی از منصوبان دیوان و یکی از درباریان دوره صفویه بوده که مأمور رساندن اخبار و اموار حکومتی به گوش مردم بوده است.

چهار بنای مسجد، کاخ، حمام و سرای جارچی از جمله بناهایی هستن که با دستور و خرج ملک سلطان جارچی باشی در اصفهان ساخته شده‌اند. متأسفانه کاخ جارچی از بین رفته؛ اما سه بنای دیگر بازسازی و مرمت شده‌اند و با تغییر کاربری به عنوان رستوران و موزه استفاده می‌شوند.

رستوران جارچی باشی اصفهان پس از بازسازی و مرمت بنای حمام جارچی در سال 1382 ساخته شده و از سال 1390 افتتاح شده است. حمام جارچی مساحتی به بزرگی 2 هزار مترمربع دارد و تنها 950 متر آن مرمت شده و باقی حمام هنوز در دست بازسازی و مرمت است. این رستوران ظرفیت پذیرایی از 250 نفر را دارد.به همین دلیل به این رستوران، رستوران حمام اصفهان نیز می‌گویند.

معماری و طراحی فوق‌العاده زیبای رستوران جارچی باشی اصفهان

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان، معماری بسیار خاصی دارد. این رستوران سنتی به سبک و شیوه معماری دوره صفویه ساخته شده است.

سقف رستوران جارچی به شکل گنبد طراحی شده و با گچ‎‌بری‎‌های بسیار زیبایی تزئین شده است. ترکیب رنگ سقف خارق‌العاده بوده و بیشتر به یک تابلوی نقاشی شباهت دارد که هنرمندی خوش ذوق آن را کشیده باشد.

در بخش‎های مختلفی از سالن در رستوران جارچی اصفهان، ستون‌هایی بزرگ قرار دارند که قسمت پایینی آن‌ها با کاشی‌های فیروزه‌ای مزین شده‌ و در بالا نیز به سبک خاصی گچ‌بری و تزئین شده‌اند

 

معماری زیبا با دکوراسیون خاص، فضای اعیانی و اشرافی در رستوران جارچی باشی اصفهان به وجود آورده است.

دیواره‌های رستوران نیز به خوبی بیان‌گر هنر ایرانیان هستند. دیوارها کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای دارند و به طور هنرمندانه‌ای آینه‌کاری و گچ‌بری شده‌اند.

حوض‌های سفالی که داخل آن‌ها به رنگ آبی درآمده در بخش‌های مختلفی از سالن غذاخوری قرار گرفته‌اند. صدای موسیقی زنده‌ای که به گوش می‌رسد، صفای بیشتری به محیط می‌دهد و به روح آرامش می‌بخشد.

یکی از ویژگی‌های بازار دکور این رستوران سنتی اصفهان، خلاقیتی است که برای مکان نشستن مهمان به کار رفته است. میز و صندلی‌های چوبی با الگویی شیک در رستوران چیده شده‌اند. رومیزی‌هایی سنتی روی هر میز انداخته شده که با طرح‌های اصیل اصفهانی گلدوزی شده‌اند.

صندلی‌ها نیز با پارچه‌های قرمزی پوشیده شده‌اند و همین باعث شده تا رستوران جلوه‌ای اعیانی و اشرافی داشته باشد.

همچنین در بخشی از رستوران که به شکل سکویی بزرگ طراحی شده، سفره‌ای دور و دارز پهن شده تا خانواده‌ و مهمان‌هایی که به صورت دسته جمعی به رستوران می‌آیند برای صرف غذا کنار سفره روی زمین نشسته و به سبک ایران قدیم از خوردن یک وعده غذای عالی در کنار هم لذت ببرند.

روی این سکوها گلیم‌های خوش رنگی پهن شده و پشتی‌های قرمزرنگ زیبایی برای لم دادن وجود دارند.

 

طعم واقعی غذاهای سنتی اصفهانی را در رستوران جارچی باشی تجربه کنید.

منویی رنگارنگ از لذیذترین و متنوع‌ترین غذاهای ایرانی

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان در رده لوکس‌ترین و شیک‌ترین رستوران‌های اصفهان قرار دارد. در این رستوران در محیطی شکیل و سنتی با بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی از مهمان‌ها پذیرایی می‌شود.

با اولین نگاه به منوی رستوران جارچی باشی اصفهان، متوجه تنوع بالای غذاهای آن خواهید شد. در آشپزخانه‌ این رستوران، ماهرترین آشپزهای ایرانی و سرآشپزی زیرک و حرفه‌ای بهترین انواع کباب‌ها و خورشت ایرانی و انواع غذاهای دریایی را طبخ می‌کنند.

منوی رستوران جارچی باشی بسیار متنوع است. انواع پلو اعم از پلو ساده، مرصع‌پلو و شیرین‌پلو با کیفیت بسیار بالا، لذیذترین و متفاوت‌ترین دسرها و نوشیدنی‌ها و هر نوع خورشت و کباب در منوی اشتهاآور این رستوران به چشم می‌خورند.

اما در بین همه غذاهای خوشمزه رستوران، کباب کوبیده‌های رستوران سنتی جارچی باشی اصفهان محبوبیت زیادی در بین مشتری‌های این مجموعه دارد. با توجه به این که رستوران جارچی باشی اصفهان غذای بیرون‌بر هم دارد می‌توانید کباب اصفهان را آنلاین سفارش دهید.

کوزه کباب، دیزی، کباب حسینی، بریانی، کباب بره، جوجه بدون استخوان، شیشلیک، انواع خورشت و کشک بادمجان  از جمله غذاهای سنتی و خوش طعمی هستند که در این رستوران سرو می‌شوند. قیمت غذاهای جارچی باشی نسبت به کیفیت و حجم آن‌ها بسیار مناسب و حقیقتاً منصفانه است.

 

سرو غذاهای سنتی ایرانی در ظروف سنتی و مسی، لذت بیشتری دارد.

کلام آخر

رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان از مطرح‌ترین رستوران‌های سنتی اصفهان است که در محل حمام جارچی بازسازی شده است. این رستوران طراحی فوق‌العاده زیبا و جذابی دارد. دیواره‌‎ها، سقف و ستون‌ها و حتی کف رستوران به صورت ریزبینانه و با زیباترین تزئینات، مزین شده‌اند.

در جارچی باشی اصفهان خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی و به خصوص غذاهای سنتی اصفهانی در ظرف‌های مسی بسیار زیبایی سرو می‌شوند که در بین آن‌ها کباب کوبیده رستوران محبوبیت خیلی زیادی هم در بین گردشگران و هم در بین ساکنین شهر دارد.

در این رستوران با موسیقی زنده حال و هوای متفاوتی ایجاد شده که صرف غذا را لذت‌بخش‌تر می‌کند. برای دو وعده شام و نهار در فضایی بی‌همتا و خارق‌العاده، رستوران جارچی باشی اصفهان میزبان شما عزیزان خواهد بود.

سطح بهداشتی رستوران بسیار بالا است و تمامی کارمندان و پرسنل رستوران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از مشتری‌ها پذیرایی می‌کنند. در کنار کیفیت عالی غذا، نحوه و سرعت سرویس‌دهی رستوران، موجبات رضایت کامل مشتری‌ها را فراهم آورده است.

 

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود