آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

رستوران هسین؛ نمادی از فرهنگ ایرانی در دل شیراز

ترمه افضلی 29 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

شهر شیراز یکی از جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است. این شهر پیشینه تاریخی طولانی دارد و از همین جهت دارای دیدنی‌های بسیار زیبا و منحصر به فردی است که سالیانه گردشگران زیادی را با خود جذب می‌کند.

رستوران سنتی هسین در شیراز

گذشته از همه‌ی آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری،  شهر شیراز مقصد فوق‌العاده جذابی برای گشت و گذار و خوردن خوراکی‌های خوشمزه است. این شهر کافه و رستوران‌‌های متعددی دارد که در سبک‌های سنتی و مدرن مشغول به فعالیت‌اند.

رستوران‌ها و کافه‌های سنتی با بهره‌گیری از معماری کهن ایرانی و رستوران‌ها و کافه‌های مدرن با استفاده از جدیدترین طرح‌های روز دنیا در این شهر دیده می‌شوند؛ بنابراین اگر در شهر شیراز ساکن هستید و یا قصد سفر به این شهر را دارید، می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های این شهر سری بزنید.

از این رو در این مطلب ما قصد داریم تا یکی از بهترین رستوران های شهر شیراز را با نام رستوران هسین شیراز به شما معرفی کنیم و سپس چند مورد از بهترین رستوران‌های شهر شیراز را به طور خلاصه در ادامه مطلب اضافه کنیم.

 

 

رستوران هسین؛ نمادی از فرهنگ ایرانی در دل شیراز

رستوران هسین یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌های شیراز است. هسین در لهجه شیرازی به معنای گلدان سفالی است، از این‌رو در این رستوران گلدان‌های پر از گل زیادی به چشم می‌خورد که بی‌تناسب با نام این رستوران نیست.

رستوران هسین بسیار زیبا و باشکوه و در عین حال ساده و جذاب است. در قسمت فضای باز رستوران حوض کوچکی قرار دارد که با گلدان‌های شمعدانی مزین شده و در اطراف آن چند میز و صندلی چیده شده است.

 

آویزهای نماد شهر شیراز در رستوران هسین

بخش فضای باز رستوران با یک دیوار پنج دری از فضای داخلی آن جدا می‌شود. در طراحی داخلی این رستوران از نمادها و نشانه‌های فرهنگی و تاریخی همین منطقه بهره گرفته‌اند. برای مثال در بخشی از فضای داخلی گل‌ها و چراغ‌هایی از سقف آویزان است که به نوعی نماد گونه یادآور شهر شیراز است. در ادامه این مطلب  اطلاعات رستوران هسین شیراز را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

منو رستوران هسین شیراز

رستوران هسین شیراز انواع غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کند. این رستوران با استفاده از بهترین مواد اولیه غذاهای باکیفیت و لذیذی را برای میهمانان خود آماده می‌کند و همین موضوع باعث شده تا روزبه‌روز بر تعداد طرفداران این رستوران افزوده شود.

در بخش اول منو این رستوران انواع  چلوکباب گنجانده شده است. چلو جوجه کباب و چلو کباب لقمه و چلو کباب لاری از جمله آیتم‌هایی هستند که در این بخش قرار دارند. در بخش بعدی می‌توانید انواع خوراک‌ها مانند خوراک جوجه کباب با سس انار، خوراک کباب لقمه زعفرانی و خوراک کباب لاری را سفارش دهید. در بخش پیش‌غذای منو این رستوران نیز سوپ جو و بورانی بادمجان از جمله مواردی است که برای میهمانان درنظر گرفته شده است. قیمت غذای این رستوران با کیفیت آن، تا حد زیادی هم‌خوانی دارد و می‌توان گفت که قیمت غذای این رستوران مناسب است.

 

غذاهای سنتی در رستوران هسین شیراز

موقعیت مکانی رستوران هسین

رستوران هسین شیراز در بولوار قدوسی شرقی واقع شده و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده سرویس‌دهی به میهمانان خود است. این رستوران امکان رزرو تلفنی میز را نیز فراهم کرده است و شما می‌توانید با شماره تماس این رستوران تماس بگیرید و از ساعات کاری و امکاناتی نظیر رزرو میز و منو رستوران مطلع شوید. همچنین این رستوران امکان سفارش آنلاین غذا را نیز فراهم آورده است.

 

آدرس: شیراز، بولوار قدوسی شرقی، نبش کوچه ۱۳

تلفنرستوران هسین شیراز: ۰۷۱۳۸۴۳۱۰۴۸

 

چند مورد از بهترین رستوران های شیراز

در ادامه این مطلب چند مورد از بهترین و باکیفیت‌ترین رستوران های شهر شیراز را برای شما آورده‌ایم.

رستوران سنتی شمس‌العماره شیراز

رستوران سنتی شمس‌العماره شیراز یکی از بهترین رستوران‌های این شهر است که محیطی بسیار جذاب و دل‌نشین دارد. یکی از جاذبه‌های این رستوران پنجره‌های مزین به شیشه‌های رنگارنگ است که زیبایی آن را دوچندان کرده است. منوی این رستوران نیز فهرستی کامل از بهترین غذاهای ایرانی است. این رستوران اجرای موسیقی زنده را نیز برای میهمانان خود مهیا کرده است تا آن‌ها در کنار صرف غذا از موسیقی دل‌نشین لذت ببرند.

 

آدرس: ورودی شهر زیبای شیراز، ۱۰۰ متر قبل از دروازه قرآن
تلفن تماس: ۰۷۱۳۲۲۷۶۰۰۱

 

رستوران هفت‌خوان شیراز

رستوران هفت‌خوان به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های شهر شیراز شناخته می‌شود. این رستوران هفت طبقه دارد و هرکدام نام خاصی داشته که از شاهنامه الهام گرفته شده‌اند. در هر طبقه از این رستوران غذای به خصوصی سرو می‌شود.

رستوران هفت طبقه هفت‌خوان

انواع غذاهای دریایی، غذاهای سنتی، فرنگی و فست‌فودها در منو طبقه‌های مختلف رستوران قرار گرفته است.

 

آدرس: شیراز، بلوار قرآن، مجموعه رستوران‌های هفت‌خوان

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۸۰۰۰۰

 

مجموعه رستوران‌های باغ راز

رستوران باغ راز، یکی از بهترین رستوران‌های شیراز به شمار می‌آید که از دو بخش باغ و بام تشکیل شده است. هرکدام از این بخش‌ها منو جداگانه و متفاوتی دارد.

در منو باغ که در بخش سرسبز و سنتی این مجموعه قرار دارد، انواع غذاهای سنتی و ایرانی سرو می‌شوند و در منو بام انواع فست فودها موجود هستند. این رستوران به خاطر کیفیت غذا‌ها و نوشیدنی‌ها و همچنین رفتار مناسب پرسنل بسیار محبوب واقع شده است.

 

 

آدرس: شیراز قصردشت، بلوار شاهد

شماره تماس: ۰۷۱۳۶۲۳۴۰۰۰

 

 

رستوران عمارت فیل

رستوران عمارت فیل یکی از بهترین اقامتگاه‌ها و رستوران‌های سنتی شیراز است. این رستوران حال و هوای یک خانه سنتی و قدیمی را در ذهن تداعی می‌کند. پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی، طاقچه‌ها و گلدان‌های زیبا، در زیبایی این رستوران نقش داشته‌اند.

 

آدرس: بازارچه فیل، خیابان فیل، کوچه ۱۱

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۳۱۴۶۶

 

 

رستوران گابریک

گابریک یک رستوران بسیار جذاب در شهر شیراز است که منوی آن شامل ترکیبی متنوع و کامل از انواع فست‌ فود می‌شود. این رستوران دارای دو بخش فضای باز و فضای سرپوشیده است. محوطه باز این رستوران محیطی سرسبز و پر از گل و گیاه دارد و بخش سرپوشیده آن نیز دارای فضایی مدرن و دنج است.

 

آدرس: شیراز، بلوار دکتر حسابی، روبه روی پمپ بنزین دیرین، نبش کوچه ۳۴

 

شماره تماس: ۰۷۱۳۶۴۵۸۵۱۶

 

 

سرزمین سوخاری شیراز

اگر به غذاهای سوخاری علاقه داشته باشید، سرزمین سوخاری شیراز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این رستوران مرغ سوخاری را در حجم‌های مختلف ارائه می‌کند. در منو سرزمین سوخاری علاوه بر مرغ سوخاری، انواع سیب زمینی، قارچ سوخاری، پیاز و پنیر سوخاری نیز به چشم می‌خورد.

فضای این رستوران بسیار دل‌نشین است و برای برگزاری جمع‌های خانوادگی نیز انتخاب ایده‌الی به حساب می‌آید. سرزمین سوخاری، از ساعت ۱۹ تا ۲۴ آماده سرویس‌دهی به میهمانان است.  اگر در شیراز ساکن هستید می‌توانید حتماً سری به این رستوران بزنید.

همچنین اگر می‌خواهید به صورت آنلاین انواع سوخاری را سفارش دهید. می‌توانید به لینک سوخاری آنلاین شیراز مراجعه کنید و بهترین سوخاری‌ها را در کمترین زمان ممکن سفارش دهید.

 

 

جمع بندی

در این مقاله ما به معرفی چند مورد از بهترین رستوران‌های شهر شیرازهمچون رستوران هسین پرداختیم. این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی را در منو خود قرار داده است و کیفیت این غذاها باعث شده تا روز به روز به طرفداران این رستوران افزوده شود.

این رستوران به نوعی فرهنگ و تاریخ شهر شیراز را با نمادها و نشانه‌هایی از هنر و تمدن گذشته زنده کرده است و باعث شده تا صرف یک وعده غذا در این رستوران همچون قدم زدن در دالان تاریخ این منطقه باشد. پس اگر ساکن شیراز هستید و یا قصد سفر به آنجا را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این رستوران سری بزنید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود