آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

سرای سنتی بالو؛ فضایی خاطره انگیز و قدیمی

ترمه افضلی 20 اردیبهشت 1402 5 دقیقه

محال است در برنامه تعطیلات و سفرتان، شیراز جزو شهرهایی نباشد که قصد سفر به آن را دارید. شیراز شهر شعر و عطر بهارنارنج است. شهری که در بخش جنوبی ایران واقع شده و به واسطه فرهنگ غنی و آثار باارزش ادب پارسی همواره گردشگرانی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند و فرهنگ ایران به خصوص فرهنگ شیرازی را به جهانیان نشان می‌دهد.

شیراز ما مهد شعر و ادب پارسی است و آرامگاه شاعران نام‌آوری همچون سعدی و حافظ بزرگ در آن واقع شده است. علاوه ‌بر آن، آرامگاه کوروش پادشاه بزرگ ایران نیز در تخت جمشید، نام‌آورترین بنای تاریخی جهان، در نزدیکی شیراز واقع شده است.

 

قدم زدن در کوچه‌های تاریخی شیراز

در کوچه‌های شهر که قدم می‌زنید بافت قدیمی آن شما را یاد برگی از تاریخ می‌اندازد که بعد از سال‌ها همچنان حفظ شده‌است و خانه‌های قدیمی با چشم‌اندازهای زیبا و سنتی در جای جای شهر دیده می‌شود.

 

سرای سنتی بالو نمونه‌ای از آن‌ها است که فضایی به‌یادماندنی و دلنشین را در ذهن شما به ثبت و یادگار می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به  معرفی این سرای سنتی بپردازیم.

معرفی سرای سنتی بالو

وقتی در بافت قدیمی شهر قدم می‌زنید، ممکن است هوس کنید که غذای خود را نیز در جایی میل کنید که رنگ و لعاب آن هوش از سرتان بپراند، جایی که حتی فضای آن نیز اشتهای شما را باز می‌کند؛ در این صورت چه جایی بهتر از سرای سنتی بالو که ویژگی‌های مدنظرتان را دارد و می‎‌توانید همراه با خانواده خود در آن وقت بگذرانید و از روز خود لذت ببرید.

اگر عاشق فضاهای سنتی و قدیمی ایرانی هستید و ترجیح می‌دهید بخش زیادی از زمان خود را در آن جا بگذرانید، سرای سنتی بالو مکان مناسبی برای شماست.

سرای سنتی بالو در گذر تاریخی سنگ سیاه شیراز قراردارد و شامل دو قسمت مسقف و روباز است. در بخش روباز آن آلاچیق‌هایی با پشتی نیز وجود دارد که بنابر سلیقه خود می‌توانید غذای خود را در آن جا میل کنید.

طراحی و معماری زیبای سرای سنتی بالو شیراز

تراس و حیاط زیبا با گلدان‌هایی پر از گل‌های رنگارنگ فضایی دنج را به وجود آورده و زیبایی عمارت را چند برابر کرده است.

ادرس سرای سنتی بالو شیراز

در اینجا به ادرس سرای سنتی بالو شیراز می‌پردازیم. همانطور که گفته شد، این رستوران در خیابان لطفعلی خان زند در محله سرای سنگ واقع شده‌است. محله‌ای که بافت قدیمی خود را همچنان حفظ کرده است و از محله‌های قدیمی شیراز است. از زمان کریم خان زند که محلات را کوچک‌تر و کم‌تر کردند، این محله با محله درب کازرون که جداگانه بود ادغام کردند. گذر سیاه سنگ با بناهای متعدد تاریخی و مذهبی گردشگران را به درون خود می‌کشد و آن‌ها را به راه رفتن در گذشته دعوت می‌کند، همین موضوع سبب می‌شود شما فیلم‌ها و کارتون‌های دوران کودکی خود را نیز به یاد بیاورید و حس نوستالژی را به شما تزریق می‌کند.

آدرس: ایران، شیراز، سه راه نمازى، گذر تاريخى سنگ سياه، طبقه فوقانى اقامتگاه سنتى سپهر

شماره تماس: 9385632003

با تمام چیزهایی که گفته شد احتمالا اشتیاق پیدا کرده باشید که به این سرای سنتی زیبا بروید، پس این سوال برایتان پیش می‌آید که سرای سنتی بالو تا چه ساعتی باز است؟ این رستوران در تمام روزهای هفته، از ساعت 8:30 الی 23:30 به مشتریان خود سرویس ارائه می‌دهد.

هنگام مراجعه به این رستوران نگران پارک کردن ماشین خود نباشید، چرا که فضایی برای پارک ماشین‌هایتان نیز وجود دارد و دیگر به دنبال جای پارک نخواید گشت.

منوی سرای سنتی بالو

از آنجایی که این رستوران در مکانی تاریخی و قدیمی واقع شده و معماری قدیمی نیز دارد، انتظار می‌رود که غذاهای سنتی و محلی شیراز به شکلی زیبا سرو شود. خبر خوب این است که دقیقا همینطور است.

منوی غذایی این سرای سنتی انواع غذاهای ایرانی و سنتی را شامل می‌شود که عطر و طعمی خاص را دارند. چیزی که لذت آن‌ها را دو چندان کرده نحوه سرو غذا است که در مجمع‌ها و ظروف مسی سرو می‌شود و در کنار غذا نوشیدنی محلی و سبزی تازه و سالاد شیرازی هم دیده می‌شود که اشتها را دو چندان می‌کند.

استفاده از ظروف سنتی و مس برای سرو غذا در سرای سنتی بالو

در میان منوی این رستوران کلم پلوی شیرازی به همراه سالاد شیرازی معروف است و لازم است حتما یک بار آن را امتحان کنید.

علاوه بر منوی رستوران، این سرا یک منوی کافه نیز دارد که می‌توانید بعد از ظهر خود را، بعد از اینکه حسابی در کوچه پس کوچه‌های شیراز قدم زده‌اید در آن جا سپری کنید و با سفارش فالوده شیرازی و نوشیدنی با عطر بهار نارنج، خستگی خود را در کنید. دیگر از یک رستوران چه می‌خواهید جز اینکه در فضایی زیبا واقع شده باشد و انواع و اقسام نوشیدنی و غذا را متناسب با فصل سرو کند.

طراحی زیبای غذا در ظروف سنتی در سرای بالو

چیزی که شما را ترغیب می‌کند که میل به یک غذا پیدا کنید، تزئین زیبای آن است، این رستوران این آپشن را از غذاها دریغ نمی‌کند و همانطور که به کیفیت و مزه غذا اهمیت می‌دهد و سعی می‌کند بهترین باشد، برای دیزاین غذا نیز همین کار را می‌کند. به طوری که ظاهر آن قطعا شما را به وجد می‌آورد و مشتاق‌تر می‌کند.

طبق نظرات برخی کاربران، کیفیت غذاها بالا بوده و پرسنل نیز به خوبی از مشتریان استقبال می‌کنند. همین باعث شده که مشتریان در سفرهای آینده خود به شیراز دوباره به این رستوران مراجعه کنند.

در جدول زیر تعدادی از غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود را مشاهده می‌کنید:

صبحانه ناهار شام
املت با بیکن قیمه نثار دمی گوجه
املت ایرانی فسنجان کشک بادمجان
نیمرو قیمه بادمجان شامی
صبحانه ایرانی کلم پلو آبدوغ خیار
عدسی دمی گوجه دو پیازه آلو
املت با سوسیس کباب کوکو سبزی

پیشنهاد می‌کنیم در شب‌های تابستان حتما آبدوغ خیار را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

منوی این رستوران قطعا بسیار پر بارتر و متنوع‌تر است و با مراجعه به آن می‌توانید شاهد آن باشید، در این صورت انتخاب میان غذاهای خوشمزه سخت خواهد بود.

سفارش آنلاین از سرای سنتی بالو

اگر به شیراز سفر کردید خیالتان راحت باشد که با رفتن به سرای سنتی بالو می‌توانید اوقات خوشی را برای خود و دوستان و خانواده‌تان فراهم کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. فقط کافی است یک بار به این رستوران بروید، آن گاه به مشتریان ثابت این رستوران تبدیل خواهید شد. زیرا این رستوران همواره غذاها را با بهترین مواد غذایی و کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد و برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل است. این یکی از دلایل محبوبیت این سرای سنتی مانند بعضی رستوران‌ها همچون رستوران شام ایرانی است.

 

 

اگر در شیراز زندگی ‌می‌کنید یا به این رستوران رفتید، می‌توانید از رستوران‌های دلخواه غذای مورد علاقه و حتی فست‌فود را نیز سفارش دهید. برای این کار می‌توانید از سفارش آنلاین اسنپ‌فود استفاده کنید و فست‌فود موردعلاقه خود را از پیتزا شیراز سفارش دهید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود