سیب‌زمینی، دوست‌دار قلب

به این مقاله امتیاز دهید

آیا شما هم جزو طرفداران انواع سیب‌زمینی‌های شکم‌پُر یا پوره سیب‌زمینی هستید اما دلیل قانع‌کننده‌ای از نظر سلامتی برای مصرف این ماده غذایی خوشمزه پیدا نمی‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید که خوردن سیب‌زمینی با پخت‌های مختلف، فقط باعث ایجاد اضافه‌وزن می‌شود و کمکی به حفظ سلامت شما نمی‌کند؟ اگر این طور است که سخت در اشتباه هستید!
سیب‌زمینی یکی از غنی‌ترین مواد غذایی از نظر وجود املاحی مانند پتاسیم است. تحقیقات فراوانی ثابت کرده‌اند که مصرف خوراکی‌های سرشار از پتاسیم مانند سیب‌زمینیِ پخته می‌تواند باعث کاهش فشار خون و پایین آمدن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی ناشی از پُرفشاری خون شود. از طرف دیگر، مصرف منظم سیب‌زمینی به عنوان غذایی مَملو از پتاسیم، می‌تواند به پیشگیری از بی‌نظمی در ضربان قلبِ افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی هم کمک کند. از این رو، سیب‌زمینی می‌تواند گزینه غذایی خوبی برای ما که سبک زندگی جدیدمان، سلامت قلب‌مان را به خطر می‌اندازد، باشد.
نکته جالب دیگر درباره انواع سیب‌زمینی پخته این است که مصرف این ماده غذایی به دلیل فیبرهای محلول فراوانی که دارد، می‌تواند به کنترل و کاهش میزان قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2، با پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه خواهد بود. از این رو، بازهم مصرف سیب‌زمینی پخته به نفع سلامت قلب تمام می‌شود. حالا همه اینها را گفتیم تا به اینجا برسیم که دفعه بعدی هنگام سفارش غذا، اگر هوس سیب‌زمینی شکم‌پُر یا پوره سیب‌زمینی کردید، بدون استرس و عذاب وجدان، سفارش خود را ثبت کنید. راستی! یادتان باشد که اگر بتوانید سیب‌زمینی پخته را با پوست مصرف کنید، مقادیر مناسبی از ویتامین C را هم به بدن خود خواهید رساند.
این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.