طرز تهیه انواع نیمرو برای صبحانه ای دلچسب

به این مقاله امتیاز دهید

اگر از پختن نیمروهای تکراری برای صبحانه خسته شدید، خبرهای خوبی برای شما داریم. در اینجا دستور پخت انواع نیمرو برای صبحانه‌ ای دلچسب را برای شما آماده کرده ایم تا همۀ روش‌هایی را که باید درباره نحوۀ پخت نیمرو بدانید به شما آموزش دهیم.

بهتر است روز خود را با درست کردن انواع نیمرو برای صبحانه ای دلچسب شروع کنید. این دستورهای پخت نیمرو برای هر زمانی، از صبحانه های سریع روزهای هفته تا صبح های آخر هفته مناسب می‌باشد. با کمی دانش، هر کس می‌تواند تخم مرغ را به هر یک از این روش ها بپزد. تمام آنچه شما نیاز دارید اجاق گاز، ماهیتابه یا قابلمه و کمی عزم راسخ است.

نیمروی نرم یا سفت، تکه تکه یا مخلوط شده برای سرو در وعده صبحانه یا هر زمانی از روز بسیار مناسب است. نیمرو یکی از کم هزینه ترین و متنوع ترین منابع پروتئین حیوانی می‌باشد.

چند نکته مهم که باید هنگام طرز تهیه انواع نیمرو در خاطر داشته باشید

ظروف چدنی می‌توانند با سفیده تخم واکنش شیمیایی بی خطر نشان دهند و رنگ آن را به سبز تغییر دهند. بنابراین برای پختن انواع نیمرو سعی کنید از ظروف چدن استفاده نکنید.

تخم مرغ های تازه بپزید. بهترین روش برای آزمایش تازه بودن تخم مرغ، قرار دادن آن در ظرفی پر از آب است. تخم مرغ‌های تازه در ته ظرف می‌مانند در حالی که تخم مرغ های مشکوک شناور می‌شوند.

مراحل اساسی در طرز تهیه نیمرو برای صبحانه ای دلچسب

صرف نظر از اینکه نیمروی را چگونه دوست دارید، پخت آن‌ها به این مراحل اساسی نیاز دارد.

مراحل اساسی در طرز تهیه نیمرو برای صبحانه ای دلچسب

بگذارید دمای تخم مرغ شما به دمای اتاق برسد: از این مرحله غافل نشوید زیرا پختن تخم مرغ سرد باعث می‌شود که زردۀ تخم مرغ شما بیش از حد بپزد.

از روغن به مقدار مناسب استفاده کنید: اینکه از چه نوع روغنی برای پختن تخم مرغ استفاده می‌کنید کاملاً به شما بستگی دارد. به عنوان مثال، روغن زیتون و کره نیز یک انتخاب محبوب است.

اجاق را روی حرارت مناسب تنظیم کنید: اصل اساسی در سرخ کردن تخم مرغ روی اجاق گاز تغییر حرارت کم به متوسط ​​است. پختن نیمرو در دمای بیش از حد بالا باعث لاستیکی شدن سفیده ها و سفت شدن زرده ها می‌شود. همچنین استفاده از دمای مناسب برای اطمینان از، از بین رفتن باکتری ها و میکروارگانیسم ها بسیار مهم است.

در اینجا طرز تهیه انواع نیمرو برای صبحانه ای دلچسب را مشاهده می‌کنیم.

طرز تهیه نیمرو همراه با سیب زمینی در فر

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

سیب زمینی ها را مستقیماً روی توری فر در وسط فر قرار دهید و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی ها از وسط نرم شوند، بپزید.

طرز تهیه نیمرو همراه با سیب زمینی در فر

بعد از پختن سیب زمینی ها حدود ۱۵ دقیقه آن‌ها را خنک کنید.

هر سیب زمینی را از وسط برش داده و هر نیمه را توخالی کرده و گوشت سیب زمینی را در یک کاسه بریزید.

کره و خامه را به گوشت سیب زمینی اضافه کنید و با هم له کنید تا یکدست شوند. نمک و فلفل را هم اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

با قاشق مخلوط سیب زمینی را در کف هر پوست سیب زمینی توخالی پهن کرده و ۱ قاشق غذاخوری پنیر بپاشید.

رو هر نیمه سیب زمینی ۱ یک تخم مرغ بشکنید.

سیب زمینی ها را در ظرف فر قرار دهید و دوباره به فر برگردانید.

دمای فر را در ۳۷۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید و سیب زمینی را تا زمانی که سفیده تخم مرغ بپزد و زرده ها مقداری آبکی بمانند بپزید.

روی هر سیب زمینی مقداری پنیر بپاشید و به مدت یک دقیقه دوباره در فر بگذارید. روی آن را پیاز خرد شده تزیین کنید. نیمروی شما آماده است.

طرز تهیه نیمروی مخلوط با شیر

تخم مرغ مخلوط سفت شده حاصل ترکیب زرده و سفیده تخم مرغ و پختن آن است. “سفت” به این معنی است که تخم مرغ ها کاملاً پخته می شوند و هیچ زرده تخم مرغی باقی نمی‌ماند.

به تعداد دلخواه تخم مرغ را در یک کاسه شکسته، کمی شیر اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در ماهیتابه ای بریزید و بگذارید بماند تا بپزد. نکته مهم در تهیه این نیمرو در مورد مخلوط کردن آن است. مخلوط تخم مرغ را با قاشقتان به قطعات کوچکی تقسیم کنید. این حرکت را تا زمانی که تخم مرغ ها کامل خود را بگیرند و آبکی نباشند تکرار کنید.

یکی از نکات جالب توجه در مورد این تخم مرغ ها این است که می‌توانید آن‌ها را ساده بخورید، پنیر خرد شده به آن اضافه کنید یا چاشنی های خوشمزه دیگر مانند پیاز، فلفل و قارچ سوخاری را با آن مخلوط کنید. می توانید ازسس گوجه فرنگی، سس تند نیز استفاده کنید.

طرز تهیه نیمروی مخلوط با شیر

املت

املت ها از اقلام معروف صبحانه هستند و در سایر ساعات روز نیز سرو می‌شود. املت را می‌توان ساده یا با مخلفات دیگری مانند ژامبون، پنیر، پیاز، گوجه فرنگی، سوسیس‌های خورد شده و غیره سرو کرد.

مخلوط تخم مرغ خود را به همان روش که برای تخم مرغ مخلوط شده می‌ریزید، در تابه بریزید. این بار بجای مخلوط کردن تخم مرغ بگذارید تا مدتی در آن حالت بماند. اجازه دهید تا تخم مرغ ها پخته شود. وقتی پخته و سفت به نظر می‌رسید، آن را از وسط تا کنید و از ظرف خارج کنید و سرو کنید. به عبارت دیگر، یک املت همان نیمرو بدون مخلوط شدن است.

یکی از جذابیت های مهم هر املت چیزهایی است که می توانید به آن اضافه کنید. گوشت، سبزیجات، پنیر یا هر چیزی که دوست دارید اضافه کنید تا نیمروی شما بسیار خوشمزه شود.

نیمروی عسلی

برای تهیه نیمروی عسلی، تخم مرغ خود را مستقیماً درون یک تابه حاوی کره یا روغن بشکنید. آن را سرخ کنید تا زمانی لبه ها شروع به قهوه ای شدن کنند. بدون اینکه آن را برگردانید و زرده آن را هم بزنید، تخم مرغ خود را سرخ کنید تا زمانی که خوب بپزد.

با دست نخوردن زرده تخم مرغ نیمروی عسلی شما حاضر است. بسیاری از مردم دوست دارند این نیمرو را با نان تست بخورند و نان خود را در زرده فرو ببرند.

نیمروی عسلی

طرز تهیه نیمروی دو رو پخت

در این دستور تخم مرغ را در ظرف خود بشکنید و اجازه دهید شروع به سرخ شدن کند. تخم مرغ را سرخ کنید تا لبه های آن قهوه ای شود، سپس تخم مرغ را در همان حالت برگردانید تا طرف دوم آن نیز سرخ شود. در طول پخت این نیمرو، نه سفید و نه زرده نباید پخش شوند. فراموش نکنید که با افزودن چاشنی های مورد علاقه خود کمی طعم به آن اضافه کنید.

طرز تهیه نیمروی دو رو پخت

طرز تهیه نیمرو در فر

ساده ترین و ظریف ترین روش برای سرو تخم مرغ های پخته شده در فر پختن آن‌ها در قالب های کوچک مافین است. فر را با حرارت ۳۵۰ درجه گرم کنید. برای هر نفر، دو عدد تخم مرغ را بشکنید و آن‌ها را درون یک قالب مافین چرب شده با کره بریزید. با دقت ۱ قاشق غذاخوری شیر یا خامه را روی تخم مرغ ها بریزید، اطمینان حاصل کنید که روی آن‌ها را به طور یکنواخت بپوشانید و نمک و فلفل نیز بپاشید تا مزه دار شود. حدود ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که تخم مرغ ها جا بیفتند و کاملاً بپزند، آن‌ها را بپزید.

طرز تهیه نیمرو در فر

تخم مرغ نقش عمده ای در پخت و پز دارد زیرا می‌تواند به عنوان یک غذای اصلی یا همراه با غذاهای دیگر سرو شود. تخم مرغ به دلیل خاصیت تطبیق پذیری آن در طبیعت، به عنوان یک ماده اصلی در آشپزی در نظر گرفته می‌شود.

سوالات متداول

طرز تهیه نیمرو با شیر چکونه است؟

به تعداد دلخواه تخم مرغ را در یک کاسه شکسته، کمی شیر اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در ماهیتابه ای بریزید و بگذارید بماند تا بپزد.

عسل را می‌توانید در لحظات آخر که نیمرو آماده شد روی آن بریزید تا با حرارت عسل آب شود و به خورد نیمرو برود.

تخم مرغ‌ها را در ظرف‌های مافین بشکنید و مدت پانزده دقیقه در فر بگذارید تا کاملا پخته شود. می‌توانید روی آن را با خامه یا پنیر بپوشانید.

تخم مرغ‌ها را تا زمانی که لبه آن قهوه‌ای شود سرخ کنید و سپس زرده آن را هم بزنید تا حالت نرم و لطیف به خود بگیرد.

در هر ظرف مافین یک تخم مرغ بشکنید و روی آن را با پیازچه و پنیر پیتزا بپوشانید و به مدت پانزده دقیقه در فر بپزد.