آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ترشی اسپانیایی
تهیه انواع ترشی و شور
5/5 - (2 امتیاز)
2

طرز تهیه ترشی اسپانیایی با ترکیب رنگ های جذاب

مینا اسماعیل بیگی 04 آذر 1402 7 دقیقه

ترشی اسپانیایی یک ترشی بین‌المللی با اصالتی اسپانیایی است. در طرز تهیه ترشی اسپانیایی از مواد متنوعی مثل هویج، فلفل دلمه‌ای، قارچ، ذرت و… استفاده می‌شود. تمام این مواد به شکل نگینی خرد شده و در کنار یک سس ترکیبی مخصوص قرار می‌گیرند. سس مخصوص ترشی اسپانیایی از ترکیب سرکه، شکر و ادویه‌جاتی مثل پودر فلفل، سیاه دانه و… تهیه می‌شود. البته این ترشی رسپی دیگری هم دارد و در آن باید از ترکیب انواع سبزیجات و صیفی‌جات مثل گل کلم، پیازچه، خیار، لوبیا سبز و… استفاده کرده و برای مایه ترشی، سرکه و نمک به کار ببرید. در ادامه، جدول مشخصات غذایی ترشی اسپانیایی را با هم می‌بینیم:

ترشی اسپانیایی

تعداد نفرات به اندازه یک شیشه ترشی متوسط
زمان آماده سازی 1 ساعت
میزان سختی متوسط
میزان کالری در هر 100 گرم 14 کالری

طرز تهیه ترشی اسپانیایی با سس مخصوص

این ترشی ظاهر رنگارنگ و جذابی دارد. طعم آن ملایم است و وجود شکر، تندی و تیزی سرکه را تعدیل می‌کند. با‌این‌حال، مقدار شکر و روغن زیتون در این ترشی ذائقه‌ای است، اما طبق تجربه، مقدار موادی که در ادامه می‌آیند، طعم مطلوبی ایجاد می‌کنند.

عکس ترشی اسپانیایی با سس مخصوص

مواد لازم برای تهیه ترشی اسپانیایی

مواد اولیه برای تهیه ترشی اسپانیایی به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
زیتون بدون هسته 1 لیوان دسته دار فرانسوی
دانه یا بچه بلال ذرت نصف لیوان دسته دار فرانسوی
قارچ 5 عدد
هویج متوسط 2 عدد
فلفل دلمه ای(به رنگ های دلخواه) 2 عدد
روغن زیتون بدون بو 1 لیوان دسته دار فرانسوی
سرکه سفید نصف لیوان دسته دار فرانسوی
شکر 1 قاشق غذاخوری
سیاه دانه 1 قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل تهیه ترشی اسپانیایی

ترشی اسپانیایی را مطابق مراحل زیر تهیه کنید:

  • مرحله اول: ابتدا هویج‌ها را بشویید و آن‌ها را همراه با دانه‌های ذرت یا بچه بلال‌ها آبپز کنید.
  • مرحله دوم: در ادامه، هویج‌های آبپز شده را به صورت نگینی خرد کرده و داخل یک آبکش بریزید تا آب آن‌ها کاملاً خارج شود.
  • مرحله سوم: در همین فاصله قارچ‌ها را تمیز کرده و خوب بشویید. سپس آن‌ها را بلانچ کنید. برای این کار در قابلمه‌ای مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا بجوشد.
  • مرحله چهارم: حالا قارچ‌ها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید حدود 2 تا 3 دقیقه در آب جوش قل بخورند.
  • مرحله پنجم: در ادامه، قارچ‌هایی را که حالا کمی آبپز شده‌اند، داخل آبکش ریخته و بلافاصله آن‌ها را در کاسه‌ای پر از یخ بریزید.
  • مرحله ششم: پس از اینکه قارچ‌ها در مجاورت یخ کاملاً سرد شدند، آن‌ها را از کاسه یخ خارج کرده و خشک کنید. سپس آن‌ها را به اندازه‌های دلخواه برش بزنید.
  • مرحله هفتم: فلفل دلمه‌ای‌ها را هم بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس، زیتون‌های بدون هسته را با تکه‌های قارچ، هویج، فلفل دلمه‌ای و ذرت داخل کاسه‌ای بزرگ بریزید.
  • مرحله هشتم: حالا باید سس مخصوص ترشی اسپانیایی را آماده کنید. برای این کار شکر را داخل سرکه بریزید تا کاملاً حل شود. البته می‌توانید از کمی حرارت دادن این ترکیب هم کمک بگیرید.
  • مرحله نهم: در ادامه، نمک، فلفل سیاه و قرمز، پودر پاپریکا و سیاه‌دانه را همراه با روغن زیتون داخل ترکیب سرکه و شکر بریزید تا سس مخصوص آماده شود.
  • مرحله دهم: در نهایت، مخلوط سبزیجات خرد‌شده را داخل ظرفی تمیز و شیشه‌ای بریزید و سس مخصوص ترشی را به آن اضافه کنید. سس ترشی اسپانیایی باید کاملاً روی مواد را بپوشاند.
  • مرحله یازدهم: درب ترشی را محکم ببندید و آن را در مکانی خنک و تاریک قرار دهید. پس از گذشت 1 هفته تا 10 روز، ترشی اسپانیایی شما آماده است.

طرز تهیه ترشی اسپانیایی با گوجه

این رسپی شباهت زیادی به نحوه تهیه ترشی اسپانیایی با سس مخصوص دارد. تنها تفاوت این است که باید به مواد لازم، مقداری گوجه گیلاسی هم اضافه کنید. برای درست کردن ترشی اسپانیایی به این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

طرز تهیه ترشی اسپانیایی با گوجه

  • مرحله اول: مثل دستور قبل، هویج و ذرت را آبپز کرده و هویج‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. هویج‌ها را کنار بگذارید تا آب آن‌ها خارج شود.
  • مرحله دوم: قارچ‌ها را بلانچ کنید و پس از خشک کردن، همراه با فلفل دلمه‌ای به صورت نگینی خرد کنید.
  • مرحله سوم: حالا زیتون بدون هسته و گوجه گیلاسی را همراه با بقیه سبزیجات گفته شده داخل یک کاسه بریزید.
  • مرحله چهارم: سس مخصوص ترشی اسپانیایی را با ترکیب گفته شده در دستور قبل آماده کنید. سپس مواد ترشی را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و سس را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه ترشی اسپانیایی سبزیجات

شاید با دیدن ظاهر این ترشی به یاد ترشی‌های مخلوط گل کلم بیفتید؛ البته حق دارید، زیرا بسیاری از مواد اولیه این دو ترشی مشابه هستند. در تهیه ترشی اسپانیایی به این روش، به ازای نصف 1 گل کلم تازه، به 12 عدد پیازچه یا پیاز بهاره نیاز دارید. علاوه بر آن، 2 عدد فلفل دلمه‌ای، 250 گرم لوبیا سبز و 250 گرم خیار را هم آماده کنید. مثل همیشه، نمک و سرکه هم پای ثابت کار هستند و 5 قاشق غذاخوری نمک کفایت می‌کند. در ادامه کار، مراحل زیر را انجام دهید:

طرز تهیه ترشی اسپانیایی سبزیجات

  • مرحله اول: ریشه و سر پیازچه‌ها را بگیرید و گل کلم را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. این سبزیجات را داخل ظرفی پر از آب بریزید تا کاملاً تمیز شوند.
  • مرحله دوم: بعد از 10 دقیقه، گل کلم و پیازچه‌ها را آبکش کرده و روی پارچه‌ای تمیز پهن کنید تا آب آن‌ها کاملا خارج شوند.
  • مرحله سوم: فلفل دلمه‌ای، خیار و لوبیا را هم به‌خوبی شسته و کاملاً خشک کنید. سپس، پوست خیارها را گرفته و آن‌ها را به قطعات 2 سانتی متری برش بزنید.
  • مرحله چهارم: فلفل دلمه‌ای را هم از وسط نصف کنید و پس از خارج کردن دانه‌های آن، به‌صورت قطعات 2 سانتی برش بزنید.
  • مرحله پنجم: سر و ته لوبیا سبزها را هم جدا کرده و آن‌ها را به تکه‌های 4 سانتی برش بزنید. حالا تمام سبزیجات خرد شده را داخل کاسه‌ای غیر‌فلزی بریزید و روی آن‌ها مقداری نمک بپاشید.
  • مرحله ششم: کاسه حاوی سبزیجات ترشی را یک شب تا صبح داخل یخچال قرار دهید و صبح فردا، محتویات داخل کاسه را درون آبکشی ریخته و بشویید.
  • مرحله هفتم: در ادامه طرز تهیه ترشی اسپانیایی با سبزیجات، قابلمه‌ای مناسب و جادار را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.
  • مرحله هشتم: حالا سبزیجات را با همان آبکش به مدت 2 دقیقه در آب در حال جوش قرار داده و بیرون بیاورید.
  • مرحله نهم: در نهایت شیشه ترشی را با مخلوط سبزیجات پر کرده و روی آن‌ها مقداری ادویه‌جات دلخواه مثل سیاه‌دانه و فلفل سیاه بریزید. سپس، شیشه را از سرکه پر کنید.
  • مرحله دهم: درب شیشه ترشی را محکم ببندید و آن را به مدت 10 روز در جایی خنک و سایه قرار دهید تا برسد.

فوت و فن‌های طرز تهیه ترشی اسپانیایی

همان‌طور که دیدید، این ترشی از کنار هم قرار گرفتن سبزیجات متنوع تهیه می‌شود. برای تهیه این ترشی جذاب، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

فوت و فن‌های طرز تهیه ترشی اسپانیایی

  • علاوه بر سبزیجات گفته شده، می‌توان از کاپاریس، بامیه، لوبیا سبز، کرفس و حتی آلبالو خشک بدون هسته هم در مخلفات ترشی اسپانیایی استفاده کرد.
  • اگر بوی روغن زیتون را دوست ندارید، از روغن زیتون‌های بدون بو استفاده کنید.
  • در بعضی رسپی‌ها از ادویه‌هایی مثل پودر سیر و زردچوبه هم در ترکیب سس مخصوص ترشی اسپانیایی استفاده می‌شود.
  • حتماً از فلفل دلمه‌ای‌های رنگی استفاده کنید تا ظاهر ترشی خوش‌رنگ‌تر شود.

اصول نگهداری از ترشی اسپانیایی چیست؟

ترشی اسپانیایی را در جایی خشک و خنک قرار دهید. فراموش نکنید که گرما و نور آفتاب ترشی شما را خراب می‌کنند. پس از باز کردن درب ترشی آن را به یخچال منتقل کنید.

چطور از کپک زدن ترشی اسپانیایی جلوگیری کنیم؟

مهم‌ترین نکته، خشک بودن تمام سبزیجات مورد‌استفاده در ترشی است. همچنین ظرف ترشی هم باید استریل‌شده و خشک باشد. به‌علاوه، درب ظرف ترشی را هم محکم ببندید تا هوایی در آن نفوذ نکند.

بهترین جایگزین ها در تهیه ترشی اسپانیایی

شما می‌توانید در طرز تهیه ترشی اسپانیایی با گوجه، به جای گوجه از مقداری سس گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی استفاده کنید. در این صورت، سس یا رب گوجه را به ترکیب سس مخصوص ترشی اسپانیایی اضافه کرده و در آخرین مرحله روی بقیه مواد ترشی بریزید.

خواص ترشی اسپانیایی

زیتون حاوی ویتامین‌های A و C است و وجود آن در این ترشی به بهبود سلامت چشم و پوست کمک می‌کند. به‌علاوه، مصرف ترشی اسپانیایی در کنار انواع غذاها باعث هضم بهتر غذا می‌شود. همچنین سرکه موجود در آن، قابلیت جذب کلسیم در بدن را بالا می‌برد.

خواص ترشی اسپانیایی

ترشی اسپانیایی را حتما تهیه کنید…

در این مطلب نحوه درست کردن ترشی اسپانیایی به روش‌های مختلف را گفتیم و شما را با فوت و فن‌های تهیه آن آشنا کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این ترشی را تهیه کرده و در کنار غذاهایتان میل کنید.

ترشی اسپانیایی را حتما تهیه کنید...

راستی، اگر قصد تهیه این ترشی را دارید و می‌خواهید برای تهیه مواد اولیه به بیرون از منزل بروید، دست نگه دارید. در خانه بمانید و تنها با چند کلیک ساده، مواد مورد نیاز ترشی را از قسمت سفارش آنلاین میوه اسنپ فود سفارش دهید. خرید شما در مدت زمان کوتاهی ارسال شده و آن را درب منزل تحویل خواهید گرفت.

سوالات متداول

ادویه‌های ترشی اسپانیایی چیست؟

برای تهیه این ترشی خوش‌طعم می‌توان از ادویه‌هایی مانند سیاه دانه، پودر پاپریکا، آویشن، گلپر، پودر فلفل قرمز و سیاه استفاده کرد.

چند روز طول می‌کشد که ترشی اسپانیایی برسد؟

این ترشی بین 1 هفته تا 10 روز می‌رسد و آماده مصرف خواهد بود.

ترشی اسپانیایی را چه مدت می‌توان نگه داشت؟

ترشی اسپانیایی باید نهایتاً تا 1 ماه مصرف شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

emad
06 آذر 1402

سلام خواص ترشی اسپانیایی چیست و چطوری از کپک زدن ترشی جلوگیری کنم، ترشی بعد از چه مدت خراب میشه

  • snappfoodadmin
    06 آذر 1402

    سلام ترشی اسپانیایی یک ترشی بین‌المللی با اصالتی اسپانیایی است که خواص این ترشی زیتون حاوی ویتامین‌های A و C است و وجود آن در این ترشی به بهبود سلامت چشم و پوست کمک می‌کند.مصرف ترشی اسپانیایی در کنار انواع غذاها باعث هضم بهتر غذا می‌شود.سرکه در آن،قابلیت جذب کلسیم در بدن را بالا می‌برد. مهم‌ترین نکته ها برای جلوگیری از کپک زدن ترشی:خشک بودن تمام سبزیجات مورد‌استفاده در ترشی است.ظرف ترشی هم باید استریل‌شده و خشک باشد. درب ظرف ترشی را هم محکم ببندید تا هوایی در آن نفوذ نکند.ترشی اسپانیایی باید نهایتاً تا 1 ماه مصرف شود.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود