آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ترشی فلفل کبابی
دسته‌بندی نشده
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه ترشی فلفل کبابی، چاشنی تند و پرخاشگر

مینا اسماعیل بیگی 30 مرداد 1401 3 دقیقه

اگر از طعم فلفل در کنار غذاها لذت می‌برید، احتمالا طعم ترشی فلفل هم برای شما مطلوب خواهد بود. این ترشی تند، خیلی راحت و سریع آماده می‌شود و به دلخواه می‌توانید میزان تندی آن را تنظیم کنید. لازم است بدانید که در طرز تهیه ترشی فلفل کبابی همدانی از نوعی فلفل همدانی به نام بیور استفاده می‌شود که طعم مطلوب و تندی ملایمی دارد.

در مجموع اما، طرز تهیه ترشی بیور همدان یا طرز تهیه ترشی فلفل کبابی در مناطق دیگر ایران، تقریبا یکسان است، تنها با چاشنی‌های مختلف، می‌توانید طعم‌های متفاوتی را تجربه کنید. در ادامه، به نکات و ریزه کاری‌های طرز تهیه این ترشی تند می‌پردازیم. با اسنپ فود همراه باشید.

ترشی فلفل کبابی

زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 10 دقیقه
میزان سختی سختی کم

ترشی فلفل سبز کبابی

در طرز تهیه ترشی فلفل سبز کبابی، می توان به جای فلفل سبز، از فلفل دلمه‌ای استفاده کرد. جدول مشخصات غذایی و روش تهیه ترشی فلفل کبابی را در ادامه ببینید:

مواد لازم برای طرز تهیه ترشی فلفل کبابی

مواد لازم ترشی فلفل کبابی

برای تهیه این ترشی خوشمزه، مواد زیر را به مقدار گفته شده آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
فلفل سبز یک کیلو
سیر چند حبه
سرکه 5/1 لیوان
نمک یک قاشق غذاخوری سر پر
آب جوشیده (در صورت تمایل) یک لیوان
سبزیجات معطر شامل نعنا، مرزه، ترخون و… از هر کدام چند برگ

مراحل طرز تهیه ترشی فلفل کباب شده

طرز تهیه ترشی فلفل سبز کباب شده و طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای کبابی تفاوتی با هم ندارند و لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • مرحله اول: ابتدا فلفل‌ها را بشویید و آن‌ها را با استفاده از اجاق گاز یا فر، کباب کنید.

نکته: در صورت استفاده از فر، فلفل‌ها را برای 6 تا 8 دقیقه روی سینی یا توری، در دمای 180 تا 200 درجه سانتیگراد قرار دهید.

نکته: در طرز تهیه ترشی فلفل کبابی، در صورت استفاده از اجاق گاز، آن‌ها را به سیخ بکشید و یا داخل تابه‌ای بدون روغن، چند دقیقه تفت دهید.

  • مرحله دوم: فلفل سبزهای درشت یا فلفل های دلمه‌ای را پس از کباب شدن، روی پارچه‌ای نخی و مرطوب پهن کنید تا خنک شده و پوستشان راحت‌تر جدا شود.

دستور تهیه ترشی فلفل کبابی

  • مرحله سوم: در ادامه طرز تهیه ترشی فلفل سبز، فلفل‌ها را به شکل‌های دلخواه برش بزنید و آن‌ها را به صورت لا ‌به‌ لا با سیر و سایر سبزیجات معطر، داخل ظرفی شیشه‌ای بریزید.
  • مرحله چهارم: روی محتویات ظرف کمی نمک بپاشید و آن را با سرکه یا ترکیب آب جوشیده و سرکه پر کنید.
  • مرحله پنجم: درب شیشه را با واسطه یک پلاستیک یا پارچه تمیز، محکم ببندید و آن را درون یخچال یا در جایی خنک قرار دهید. طرز تهیه ترشی فلفل دلمه کبابی یا فلفل سبز در همین جا به پایان می‌رسد و شما می‌توانید پس از گذشت چند ساعت، این ترشی خوشمزه را میل کنید. اما اگر ترشی‌های رسیده‌تر را بیشتر می‌پسندید، 10 تا 14 روز صبر کرده و پس از آن، درب شیشه را باز کنید.

نکته: اگر تندی زیاد این ترشی برای شما مطلوب نیست، می‌توانید به جای طرز تهیه ترشی فلفل کبابی تند، از مخلوط فلفل تند و فلفل دلمه‌ای یا فلفل تند و شیرین استفاده کنید. به علاوه، کباب کردن هم تا حدی تندی فلفل را می‌گیرد. اما دقت کنید که کباب کردن بیش از اندازه هم می‌تواند فلفل‌ها را تلخ کند.

برای سفارش ترشی فلفل کبابی تند و تیز باشید…

همان‌طور که دیدید، طرز تهیه ترشی فلفل کبابی، طرز تهیه ترشی پیاز قرمز و … که در شماره‌های دیگری از همین مجله به آن‌ها پرداختیم، چندان سخت نیست، اما اگر وقت کافی برای تهیه آن‌ها در منزل ندارید، از طریق سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود اقدام کنید و این ترشی‌های خوشمزه را برای خود یا عزیزانتان سفارش دهید. شاد و تندرست باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود