طرز تهیه رول کوکو سبزی + نکات پخت رول های جادویی

طرز تهیه رول کوکوسبزی
4/5 - (3 امتیاز)

اگر ترجیح می‌دهید شام های سبک‌تری میل کنید، باید با طرز تهیه انواع کتلت مثل طرز تهیه کتلت گوشت یا انواع کوکوها آشنا باشید تا بتوانید تنوع قابل ملاحظه‌ای به سفره‌های خود بدهید. در این بین، کوکو سبزی از کوکوهای خوشمزه و محبوبی است که حتما تا به حال بارها طعم آن را چشیده‌اید، اما آیا می‌دانید که همین کوکوی خوشمزه را می‌توانید به صورت رولت سرو کنید؟ طرز تهیه رول کوکو سبزی به شما کمک می‌کند تا غذایی  شیک و سبک که رنگ و لعاب متفاوتی به سفره‌های شما می‌بخشد را امتحان کنید. به علاوه، طرز پخت رول کوکو سبزی خود روش‌های مختلفی دارد که در این مقاله از اسنپ فود به آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رول کوکو سبزی

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی یک ساعت
زمان پخت غذا 15 دقیقه
میزان سختی متوسط

رول کوکو سبزی، رقیب فینگرفودهای خوشمزه

رول کوکو سبزی

دقت کنید که در طرز تهیه رول کوکو سبزی، با تغییر مواد میانی و چاشنی‌ها می‌توانید طعم‌های مختلفی را تجربه کنید و این موضوع، بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد. جدول مشخصات پخت این فینگرفود لذیذ را در ادامه ببینید:

مواد لازم برای رول کوکو سبزی

در اینجا مواد لازم و طرز تهیه رول کوکو سبزی با مرغ را شرح می‌دهیم، اما اگر می‌خواهید رول کوکو سبزی با ژامبون داشته باشید، می‌توانید با همین رسپی، مقداری ژامبون را جایگزین مرغ کنید. مواد لازم عبارتند از:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
5/1 پیمانه سبزی کوکو
یک قاشق غذاخوری آرد سفید
2 عدد تخم‌مرغ
به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه

مواد لازم برای داخل رولت کوکو سبزی

برای داخل رول کوکو سبزی می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
200 گرم سینه مرغ
2 قاشق غذاخوری سس مایونز یا ماست چکیده
2 قاشق غذاخوری زرشک
به مقدار لازم مغز گردو

طرز تهیه رول کوکو سبزی

طرز تهیه رول کوکو سبزی

آنچه در ادامه می‌خوانید، مراحل طرز تهیه کوکو سبزی رولی مجلسی است که ظاهری بسیار اشتهابرانگیز دارد.

  • مرحله اول: سینه مرغ را خوب بشویید و همراه مقداری آب و نمک و فلفل داخل قابلمه‌ای مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید.
  • مرحله دوم: پس از گذشت 45 دقیقه، سینه مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کرده و داخل آبکشی قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را ریش ریش کنید.
  • مرحله سوم: سبزی کوکو که شامل تره، جعفری، پیازچه و شوید است را خوب بشویید و داخل آبکش بریزید و کنار بگذارید.

نکته: دقت کنید که آب اضافی سبزه‌ها حتما باید خارج شود، در غیر اینصورت، کوکوی شما بافت و کیفیت مطلوبی نخواهد داشت.

  • مرحله چهارم: پس از اینکه آب سبزی‌ها رفت، آن‌ها را روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری ریز کنید و در ظرفی مناسب بریزید.
  • مرحله پنجم: تخم‌مرغ‌ها، نمک و آرد را به سبزی کوکو اضافه کنید و همه مواد را به هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.
  • مرحله ششم: درون تابه‌ای رژیمی، مقداری روغن مایع بریزید و پس از اینکه روغن کاملا گرم شد، مایه کوکو سبزی را داخل آن به صورت یکدست پخش کنید.
  • مرحله هفتم: حرارت گاز را ملایم کنید و اجازه دهید کوکو کاملا بپزد. وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، شعله اجاق را خاموش کنید و برای نیم ساعت، درب تابه را بگذارید.
  • مرحله هشتم: روی سطحی صاف و تمیز یک کاغذ روغنی یا سلفون قرار دهید و کوکو سبزی را روی آن برگردانید. به این ترتیب سمت سرخ شده کوکو سبزی باید به سمت شما باشد.
  • مرحله نهم: روی کوکو سبزی، یک لایه سس مایونز یا ماست چکیده پخش کنید و روی آن هم مرغ‌های ریش‌ ریش شده را بریزید.
  • مرحله دهم: در تابه‌ای جداگانه، زرشک‌ها را با حرارت ملایم در مقداری روغن تفت دهید و آن‌ها را با مغز گردوی خرد شده مخلوط کرده و روی سطح کوکو سبزی بریزید.
  • مرحله یازدهم: همان‌طور که دیدید، این رول کوکو سبزی بدون فر درست می‌شود و کافیست به کمک سلفون، رول کوکو سبزی و مرغ را بپچید و اجازه دهید همراه با سلفون و به مدت یک ساعت در یخچال بماند.
  • مرحله دوازدهم: آخرین مرحله از طرز تهیه رول کوکو سبزی با مرغ این است که پس از یک ساعت، آن را از یخچال خارج کرده و به صورت دایره‌ای برش بزنید و سرو کنید.

رولت کوکو سبزی با مغز
در رسپی قبل، محتویات داخلی کوکو، ترکیب سینه مرغ با سس مایونز یا ماست بود، اما می‌توانید در طرز تهیه رولت کوکو سبزی، از مغز گوسفند هم استفاده کنید.

مواد لازم برای رولت کوکو سبزی با مغز

در این روش، کوکو سبزی را مطابق دستور قبل بپزید و برای آماده کردن مواد میانی آن از مواد زیر استفاده کنید:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
2 عدد مغز گوسفند
یک عدد پیاز متوسط
4 قاشق سوپخوری پیاز سرخ کرده
50 گرم پنیر پیتزای کش دار
یک لیوان آب
به مقدار لازم نمک و فلفل

طرز تهیه رولت کوکو سبزی با مغز گوسفند

با توجه به اینکه مغز گوسفند، چربی قابل ملاحظه‌ای دارد، بهتر است این مدل از رول کوکو سبزی را داخل فر تهیه کنید. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: مغز گوسفند را تمیز کنید؛ به این ترتیب که پوست روی آن را جدا کرده و غده کوچک داخلی آن را خارج کنید.
  • مرحله دوم: سپس مغز را به همراه مقداری آب، کمی نمک و یک پیاز قاچ شده، به مدت نیم ساعت بپزید. پس از اینکه مغز پخت و کمی خنک شد، با پشت چنگال، آن را نرم و یکدست کنید.
  • مرحله سوم: سپس کمی پیاز داغ درست کنید و مغز پخته شده را با آن مخلوط کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله چهارم: سبزی کوکو را مطابق قبل بشویید و پس از اینکه آب آن کاملا خارج شد، به وسیله چرخ گوشت، چرخ کنید. سپس نمک، فلفل، آرد و تخم‌مرغ‌های زده شده را اضافه کنید و آن را در تابه‌ای مناسب با حرارت ملایم بپزید.
  • مرحله پنجم: در ادامه طرز تهیه رول کوکو سبزی با پنیر و مغز، کوکو را روی یک کاغذ آلومینیومی برگردانید. سپس ابتدا یک لایه از مخلوط مغز و پیاز و پس از آن یک لایه پنیر کش‌دار رنده شده روی آن بریزید.
  • مرحله ششم: مطابق طرز تهیه رول کوکو سبزی با مرغ، رولت‌ها را به کمک کاغذ از یک طرف بپیچید و برای 20 دقیقه داخل فر قرار دهید.
  • مرحله هفتم: پس از این مدت می‌توانید کوکو را از فر خارج کرده و کاغذ آلومینیومی را به ارامی باز کنید. اگر می‌خواهید رولت کوکو سبزی برشته‌تری داشته باشید، 10 دقیقه دیگر سینی را به درون فر بازگردانید.
  • مرحله هشتم: پس از برشته شدن رولت، آن را از یخچال خارج کرده و به صورت مقطعی برش بزنید. ظاهر این رولت‌های خوش‌ترکیب سبز در کنار گوجه گیلاسی‌های قرمز واقعا اشتهابرانگیز خواهد بود. نوش جان

طرز تهیه رولت کوکو سبزی با قالب ریلیف مت

طرز تهیه رول کوکو سبزی

در طرز تهیه رول کوکو سبزی طرح دار می‌توان از قالب‌های سیلیکونی ریلیف مت استفاده کرد. این قالب‌ها طرح‌های متنوع و زیبایی دارند که پرطرفدارترین آن‌ها طرح ورساچه است و می‌توانید به کمک آن، رول کوکو سبزی ورساچه درست کنید.

در طرز تهیه فینگر فود کوکو سبزی به این روش، علاوه بر مواد کوکو سبزی و مواد میانی آن، نیاز به ترکیبی کمکی برای پر کردن حفره‌های قالب سلیکونی دارید. در ادامه، آماده‌سازی قالب را توضیح می‌دهیم و این نکته را اضافه می‌کنیم که در تهیه مایه کوکو سبزی به این روش، باید مقداری روغن مایع هم به سبزی اضافه کنید.

طرز استفاده از قالب رولت کوکو سبزی

پیش از هر چیز دقت کنید که نباید قالب ریلیف مت را چرب کنید. طبق مراحل زیر، پیش بروید:

  • مرحله اول: ابتدا پنجره فر را بیرون بیاورید و فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.
  • مرحله دوم: 2 عدد تخم‌مرغ را با 100 گرم آرد سفید، 100 گرم روغن مایع و یکی دو قطره رنگ خوراکی ترکیب کنید.
  • مرحله سوم: مخلوط حاصل را روی قالب بریزید تا همه حفره‌های قالب کاملا پر شوند. با یک کاردک، سطح قالب را یکدست کنید و اضافات مایه تخم‌مرغ را بگیرید.
  • مرحله چهارم: قالب ریلیف مت را روی پنجره سینی فر بگذارید، سپس روی آن یک لایه نازک از مواد کوکو سبزی بریزید.
  • مرحله پنجم: پنجره سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید. در صورت استفاده از فر گازی، 10 الی 12 دقیقه برای پخت کافیست. اما در مورد فر برقی باید زمان را کوتاه‌تر کرده و درجه حرارت را روی 160 تا 165 درجه سانتیگراد قرار دهید.
  • مرحله ششم: پس از گذشت 10 دقیقه، در فر را باز کنید و کوکو را با انگشت تست کنید. اگر رویه کوکو سبزی بسته شده باشد و با بلند کردن لبه آن از صفحه ریلیف مت، به راحتی جدا شود، یعنی زمان طبخ، کافی بوده و باید قالب را از فر خارج کنید.

نکته: نباید بگذارید کوکو بیش از اندازه داخل فر بپزد، در این صورت تیره شده و طرح روی آن به خوبی مشخص نمی‌شود.

  • مرحله هفتم: به مرحله هفتم از طرز تهیه رول کوکو سبزی با قالب ریلیف مت رسیدیم. قالب را روی سطحی خنک مثل زمین قرار دهید و روی آن یک سینی بگذارید. وقتی سینی ولرم شد، یک کاغذ روغنی را جایگزین آن کنید و کوکو را روی کاغذ روغنی برگردانید.
  • مرحله هشتم: با استفاده از یک کاغذ روغنی دیگر، دوباره کوکو را برگردانید تا رویه صاف آن مقابل ما قرار گیرد.
  • مرحله نهم: روی سطح کوکو را با مواد میانی بپوشانید و دقت کنید که این مواد حتما در کناره‌های کوکو هم به قدر کافی باشند تا در هنگام رول کردن با ایجاد حالت چسبندگی، مانع باز شدن رولت‌های کوکو سبزی شوند.
  • مرحله دهم: به کمک کاغذ روغنی، کوکو را رول کنید و به مدت 5 تا 6 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا رولت کوکو سبزی کاملا خودش را بگیرد. پس از این مدت، رول را از یخچال خارج کرده و برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

دیدن فیلم رولت کوکو سبزی به شما کمک می‌کند که مراحل بالا را راحت‌تر انجام دهید.

طرز تهیه رول کوکو سبزی با نان باگت یا لواش

برای تهیه رول کوکو سبزی با نان باگت یا لواش،، پس از پخت کوکو و مواد داخلی آن، یک نان لواش یا نان باگتی را که با وردنه پهن کرده‌اید، روی یک سطح صاف قرار دهید و سپس، ابتدا کوکو سبزی و پس از آن، مواد میانی را روی آن بریزید، سپس، آن را به کمک یک سلفون رول کنید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد. پس از این مدت می‌توانید رول کوکو سبزی با نان لواش یا باگت را از یخچال خارج کرده و کمی در تابه گرم کنید و برش بزنید. نوش جان

برای سفارش رول کوکو سبزی دست به کار شوید

با سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود می‌توانید با کمترین زحمت ممکن، رول‌های کوکو سبزی مجلسی را برای کامل کردن میز پذیرایی خود از مهمان‌ها، درب منزل تحویل بگیرید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. در پایان تجربیات خود را از درست کردن این رول های خوشرنگ و خوشمزه با ما به اشتراک بگذارید. شاد و برقرار باشید.

نظرات کاربران

tina
25.آذر.1402

سلام چطور کوکو سبزی را رولت کوکو سبزی کنم
طرز تهیه رول کوکو سبزی با نان باگت یا لواش میشه بگید مرسی

    snappfoodadmin
    27.آذر.1402

    سلام در طرز تهیه کوکو سبزی به کمک کاغذ روغنی، کوکو را رول کنید و به مدت 5 تا 6 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا رولت کوکو سبزی کاملا خودش را بگیرد.
    پس از این مدت، رول را از یخچال خارج کرده و برش بزنید.برای تهیه رول کوکو سبزی با نان باگت یا لواش،،پس از پخت کوکو و مواد داخلی آن،یک نان لواش یا نان باگت
    را با وردنه پهن کنید،روی یک سطح صاف قرار دهید و بعد ابتدا کوکو سبزی و پس از آن، مواد میانی را روی آن بریزید، سپس،
    آن را به کمک یک سلفون رول کنید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد.