طرز تهیه سوپ ماست، سوپ پرطرفدار ترکیه ای ها

طرز تهیه سوپ ماست
3.5/5 - (2 امتیاز)

یکی از پیش غذاهای محبوب و دوست داشتنی میان تمامی مردم سوپ است. سوپ‌ها در طعم‌ها و مزه‌های مختلفی تهیه و سرو می‌شوند که هر کدام طعم و خاصیت مخصوص به خود را دارند. به همین منظور، ما در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با یکی از سوپ های خوش طعم و مجلسی صحبت کنیم. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم با مقاله طرز تهیه سوپ ماست همراه ما باشید. البته، اگر به سوپ علاقه دارید، می‌توانید طرز تهیه انواع سوپ را نیز در سایت ما مطالعه کنید.

سوپ ماست
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌ سازی 45 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
درجه سختی متوسط

سوپ ماست، سوپی با طعم متفاوت اما لذیذ

سوپ ماست یکی از سوپ‌های محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان است و طعم و مزه خاصی به سفره شما می‌دهد. این سوپ با روش‌ها و مواد اولیه مختلفی تهیه می‌شود و ما در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه سوپ ماست ساده و مجلسی را برای شما به صورت مرحله به مرحله توضیح دهیم. توجه کنید دستور پخت این سوپ با طرز تهیه سوپ ماست مراغه یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

مواد لازم برای تهیه سوپ ماست

در ادامه مواد لازم برای تهیه سوپ ماست ذکر شده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
جوی پوست کنده 2 لیوان
ماست نصف پیمانه
قارچ 2 عدد
هویج 2 عدد
گوشت چرخ کرده 250 گرم
پیاز 2 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
کره 1 قاشق غذا خوری
سیر 2 حبه
گشنیز 100 گرم
سینه مرغ 1 عدد
آب مرغ 4 لیوان
نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ ماستطرز تهیه سوپ ماست ساده

سوپ ماست در کنار طعم خوب و عالی آن، یک دستورپخت نسبتا راحت دارد و شما می‌توانید به راحتی این پیش غذای خوش طعم را تهیه کنید. البته، قبل از اینکه به سراغ تهیه سوپ ماست برویم، باید بگوییم که اگر به این طعم غذاها علاقه دارید، می‌توانید سری به مقاله طرز تهیه آش دوغ نیز بزنید.

  • مرحله اول: در مرحله اول شما باید یک قابلمه بردارید و نیمه آن را پر از آب کنید. پیاز را نصف کرده، همراه با مرغ درون آب بیاندازید و اجازه دهید که مرغ کاملا پخته و آبپز شود. پیاز در این مرحله برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ استفاده می‌شود.
  • مرحله دوم: در این مرحله نوبت به جو می‌رسد. 2 پیمانه جو پوست کنده شده را همراه آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا پخته شده و لعاب بیاندازد. در همین حین هویج ها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل قابلمه جو پخته شده بریزید.
  • مرحله سوم: در این مرحله سینه مرغ پخته شده را به صورت ریش ریش دربیاورید و به همراه آب مرغ به قابلمه جو و هویج اضافه کنید و هم بزنید.
  • مرحله چهارم: قارچ‌ها را بشویید، به صورت ورقه‌ای خرد کنید و به همراه کره تفت دهید تا سرخ شود. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ‌ها می‌توانید کمی به آن آبلیمو اضافه کنید. در انتها قارچ‌ها را به قابلمه سوپ اضافه کنید. در طرز تهیه سوپ ماست با قارچ می‌توانید از تعداد قارچ بیشتری استفاده کنید.
  • مرحله پنجم: در مرحله پنجم سیرها را رنده کنید، گشنیزها را نیز ساطوری کرده و به قابلمه سوپ اضافه کنید. اجازه دهید آب درون قابلمه بخار شده و سوپ حالت غلیظ تری به خود بگیرد. سپس گوست چرخ کرده را با پیاز رنده شده و ادویه مخلوط کرده و با دست به حالت گوشت قلقلی در بیاورید. می‌توانید برای این که ظاهر گوشت‌های قلقلی در سوپ از بین نرود از مقداری آرد استفاده کنید. در انتها این گوشت‌های قلقلی را در روغن سرخ کرده و کنار بگذارید.طرز تهیه سوپ ماست ترکیه
  • مرحله ششم: در این مرحله ماست را با زرده تخم مرغ هم زده و مخلوط کنید. روی حرارت قرار دهید تا حباب بزند، سپس آن را به آرامی به قابلمه سوپ اضافه کرده و اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه بجوشد.
  • مرحله هفتم: پس از پخته شدن سوپ آن را در ظرف جداگانه ریخته و گوشت ها را به آرامی روی سوپ قرار دهید. در طرز تهیه سوپ ماست مجلسی بیان شده است که می‌تواید برای تزئین این سوپ خوش طعم از پیاز کاراملی استفاده کنید.

طرز تهیه انواع سوپ ماست

اگر به طعم سوپ ماست علاقه دارید، می‌توانید طرز تهیه انواع مختلف این سوپ را در قسمت زیر مطالعه کنید. در ادامه به طرز تهیه سوپ ماست ترکیه‌ای، کردستانی، تبریزی و … اشاره شده است.

طرز تهیه سوپ ماست ترکیه ای

طرز تهیه سوپ ماست ترکیه تقریبا مشابه روش بالا است. منتها در سوپ ماست ترکیه از برنج و نعنا خشک نیز در ترکیبات این غذا استفاده می‌کنند. طرز پختن این سوپ خوش طعم به این صورت است که شما باید ابتدا برنج ها بپزید و به ترکیب ماست و تخم مرغ اضافه کنید. سپس مانند روش بالا ترکیب ماست و برنج را به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید تا پخته شود. نعنا را نیز در صورت تمایل برای 1 دقیقه داخل روغن داغ تفت دهید و سپس روی آش را با آن تزئین کنید.

طرز تهیه سوپ ماست تبریزی

طرز سوپ ماست تبریزی مانند دستورالعمل اول پخته می‌شود و هیچ تفاوتی با آن ندارد. فقط در این دستور پخت اغلب سعی کنید حتما از ماست ترش برای پختن آن استفاده کنید. اگر ماست ترش در دسترس نداشتید در پایان پخته شدن سوپ به آن مقداری آب لیموی تازه اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ ماست کردستان

سوپ ماست کردستان سوپ ترش مزه و بسیار پرطرفدار کردستان است. تفاوت طرز تهیه سوپ کردستان با طرز تهیه سوپ ماست ساده در این است که این سوپ در دستور پختش نیازی به استفاده از گوشت چرخ کرده ندارد و شما می‌توانید از نعنا خشک برای تزئین آن استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ ماست آذریطرز تهیه سوپ ماست آذری

طرز تهیه سوپ آذری علاوه بر مواد اولیه مورد نیاز در جدول، نیاز به گردو و برنج نیز دارد. اما طعم و مزه آن مشابه با طرز تهیه‌های قبلی است و تفاوت چندانی ندارد. برای پختن این آش بعد از پختن برنج و اضافه کردن آن به ماست، گردو را نیز به همراه سیر و نعنا خشک به آن اضافه کنید.

سفارش آنلاین غذا رو همین الان ثبت کن!

با این حال اگر شما زمان کافی برای پختن این سوپ خوش طعم را ندارید یا مواد اولیه لازم را درسترس ندارید اصلا جای نگرانی نیست. شما می‌توانید به راحتی این سوپ ماست را از طریق سفارش آنلاین غذا  از اسنپ فود، در کمترین زمان ممکن درب منزل خود دریافت کنید.

نظرات کاربران