آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
1.5/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

زهرا دهقان 27 خرداد 1400 5 دقیقه

پیتزای مارگاریتا یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین پیتزاهای جهان است. اصالت این پیتزا نیز مانند دیگر پیتزاها به کشور ایتالیا می رسد. به پیتزای مارگاریتا پیتزای گوجه نیز گفته می شود. دلیل این نام گذاری آن است که مادۀ اصلی تشکیل دهندۀ این پیتزا گوجه است. جالب است بدانید که پیتزای مارگاریتا نخستین بار توسط سرآشپز (Pizzeria Brandi) با رنگ های سفید، قرمز و سبز متناسب با پرچم ایتالیا برای ملکۀ ایتالیا درست شد. در ادامه قصد داریم طرز تهیه پیتزا مارگاریتا را برای شما عزیزان قرار دهیم.

درباره پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا ظاهراً در دهه 1800 اختراع شد. همانطور که اشاره شد، پیتزا مارگریتا رنگ های پرچم ایتالیا را به نمایش می گذارد. قرمز از سس گوجه فرنگی، سفید از موزارلا  و سبز از ریحان. اما این پیتزا چرا به این اسم نام گذاری شده است؟ اعتقاد گسترده این است که مارگریتا به نام ملکه مارگاریتا ساووی، ملکه ایتالیایی در دهه 1800 نام گذاری شده است.

مراحل تهیه پیتزا مارگاریتا

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا در منزل بسیار ساده است. زیرا که مواد اولیۀ آن کم است و همیشه در دسترس هستند.

مواد لازم برای تهیه پیتزا مارگاریتا

  • خمیر پیتزا 1 عدد
  • گوجه فرنگی متوسط 4 عدد
  • سیر دو حبه
  • ریحان 100 گرم
  • پنیر پیتزا 2 پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه پیتزا مارگاریتا

گوجه فرنگی را تفت دهید

در مرحلۀ اول باید گوجه فرنگی ها را خرد کنید و آن ها را در مقدار خیلی کمی روغن تفت دهید. به خاطر داشته باشید که هرچه گوجه ها ریزتر باشد در نتیجۀ نهایی تاثیر مثبت خواهد داشت.

سیر را رنده کنید

در مرحلۀ بعد نوبت به رنده کردن سیر می رسد. سیر را رنده کنید و روی حرارت کم تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و رنگ آن طلایی شود. سپس سیر را به گوجه فرنگی اضافه کنید. در ادامه نمک، فلفل و آویشن را به این ترکیب بیفزایید. سپس اجازه دهید تا آب گوجه تبخیر شود.

به پوره گوجه فرنگی ریحان اضافه کنید

سپس باید به پورۀ گوجه فرنگی که از قبل آماده کردید ریحان تازه اضافه کنید. سپس باید این ترکیب را روی خمیر پیتزا بمالید. لازم به ذکر است که پیتزا مارگاریتا اصل در ایتالیا همراه با کمی روغن زیتون درست می شود. شما نیز می توانید در ترکیب پوره گوجه و سیر کمی روغن زیتون بریزید.

پیتزا را درون فر قرار دهید

فر را روی درجه 270 درجۀ سانتی گراد تنظیم کنید. سپس پیتزا را بدون پنیر درون فر قرار دهید. 10 الی 15 دقیقه لازم است که پیتزل نیم پز شود. سپس پیتزا را از فر خارج کنید و روی آن را با پنیر بپوشانید و سپس درون فر قرار دهید. سپس اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه پنیر روی پیتزا آب شود. در آخر برای روی پیتزا می توانید از ریحان و گوجۀ گیلاسی اسلایس شده برای ظاهر بهتر آن استفاده کنید.

ارزش غذایی پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا نیز به دلیل پنیر پیتزا جز غذاهای چرب محسوب می شود. اما به دلیل آن که در این پیتزا از مواد فراوری شده مانند سوسیس و کالباس استفاده نمی شود، سالم تر است و کالری کم تری دارد. کسانی که رژیم غذایی خاص به قصد لاغری دارند می توانند بک بار در هفته این غذای سبک را درون برنامۀ غذایی خود قرار دهند.

ارزش غذایی پیتزا مارگاریتا

تفاوت ظاهری پیتزا مارگاریتا در ایران و ایتالیا

حتما شما نیز توجه کرده اید که ظاهر پیتزا مارگاریتا اصلی که در ایتالیا درست می شود با ایران متفاوت است. این تفاوت به دلیل استفاده از پنیر است. در ایتالیا از پنیر موزارلا استفاده می شود. این پنیر در ایران به شکل دیگری تولید شده و معمولاً نیز به صورت رنده شده در بازار وجود دارد. پس دلیل تفاوت ظاهری این پیتزا در ایران و خارج از ایران به این دلیل است.

نکاتی در مورد پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا یک وعدۀ سبک است. این غذا به عنوان ناهار و شام نیز مناسب است.

در کنار پیتزا مارگاریتا می توانید نوشیدنی های طبیعی مانند لیموناد، موهیتو و آب پرتقال سرو کنید.

بهتر است که در مراحل درست کردن این پیتزا گوجه ها را تا حد امکان ریز کنید و سپس آن ها را تفت دهید.

برای روی پیتزا مارگاریتا می توانید از ریحان تازه و گوجه گیلاسی اسلایس شده استفاده کنید.

ترفند اصلی تهیۀ یک پیتزا مارگاریتا با کیفیت در خانه استفاده از مواد اولیۀ تازه و با کیفیت است. یکی دیگر از این ترفندها آن است که از خمیر پیتزای آماده استفاده نکنید و اگر امکانش را دارید آن را در منزل تهیه کنید.

نکاتی در مورد پیتزا مارگاریتا

طرز تهیه خمیر پیتزا در خانه

تهیۀ خمیر پیتزا در خانه کار پیچیده ای نیست. اگر تمایل دارید در خانه پیتزا درست کنید بهتر است که خودتان نیز خمیر آن را از قبل آماده کنید تا کیفیت لازم را داشته باشد. همچنین از این موضوع اطمینان خاطر خواهید داشت که در آن از مواد نگه دارنده استفاده نشده است.

اگر از عاشقان انواع پیتزا هستید احتمالا طرفدار پیتزا پپرونی هم باشید. در صورتی که پاسخ شما مثبت است طرز تهیه پیتزا پپرونی برای شما جذاب خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • آب ولرم 160 میلی گرم
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه یک و نیم قاشق چایخوری
  • آرد یک و سه چهارم پیمانه یا 225 گرم

مراحل تهیه خمیر پیتزا برای پیتزا مارگاریتا

ابتدا باید خمیر مایه و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. بهتر است از یک همزن برای این کار استفاده شود. سپس 5 دقیقه اجازه دهید تا خمیر مایه کاملاً در آب حل شود. در ادامه نمک را به این ترکیب اضافه کنید. مراقب باشید که مقدار نمک خیلی زیاد نباشد.در مرحلۀ باید باید این ترکیب را به آرد اضافه کنید تا خمیر به دست آید.

مراحل تهیه خمیر پیتزا برای پیتزا مارگاریتا

سپس باید این گلوله خمیری را به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا یک توپ خمیری چسبناک حاصل شود. اگر خمیر بیش از اندازه چسبناک است می توانید به آن مقداری آرد اضافه کنید. اگر تمایل دارید فوراً از خمیر استفاده کنید باید بدانید که خمیر پف نخواهد کرد اما بسیار ترد می شود که انتخاب خوبی برای پیتزای ایتالیایی است.

اما اگر عجله ندارید می توانید کاسه را کمی با روغن زیتون چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید و به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند. در آخر نوبت به پهن کردن خمیر می رسد. می توانید برای رنگ بهتر خمیر، قبل از قرار دادن مواد پیتزا مقدار کمی روغن بمالید. لازم به ذکر است که هنگام پهن کردن خمیر نیز کمی آرد زیر و روی آن بریزید.

همانطور که خواندید تهیۀ پیتزا مارگاریتا در خانه بسیار آسان است و مواد اولیه آن همیشه در دستر هستند. پس اگر به تمام مواردی که گفته شد همل کنید می توانید در خانه یک پیتزای خوشمزه و خانگی درست کنید.

اگر به تهیه پیتزا علاقه مند هستید:

طرز تهیه پیتزا تابه ای (پیتزا خانگی بدون فر)

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

طرز تهیه پیتزا سبزیجات به ۸ روش مختلف، برای عاشقان سبزیجات

دستور پخت پیتزا مخصوص خوشمزه و حرفه ای (تجربه‌ای فراموش نشدنی)

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خانگی

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود