آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی و نکاتی درباره نحوه پخت آن
آموزش آشپزی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی و نکاتی درباره نحوه پخت آن

زهرا دهقان 02 آذر 1399 5 دقیقه

پیتزا پپرونی را می‌توان یکی از معروف ترین، خوشمزه ترین و پرطرفدارین ترین انواع پیتزا دانست. افراد بسیاری در سراسر جهان این پیتزا را دوست دارند و در هنگام مراجعه به رستوران این غذا را سفارش می دهند. البته برخی افراد دوست دارند که پیتزاهای خانگی درست کنند اما شاید طرز تهیه پیتزا پپرونی را نمی دانند. شاید مهم‌ترین ماده اولیه این غذا، سوسیسی مخصوص به نام پپرونی است. می‌توانید با خواندن این مطلب طرز تهیه پیتزا پپرونی در منزل را یاد بگیرید و اقدام به پختن آن کنید تا در خانه از خوردن پیتزا با عزیزانتان لذت ببرید. با اسنپ فود همراه باشید.

خمیر پیتزا

برای داشتن پیتزا پپرونی خوشمزه باید خمیر خوبی برای نان زیر پیتزا داشت. می توان این خمیر را به صورت آماده تهیه کرد یا آن را نیز به صورت خانگی درست کرد. برای این‌ که پیتزایی کاملاً خانگی داشته باشیم، باید خمیر آن را نیز درست کنیم. البته به یاد داشته باشید که با یاد گرفتن نحوه درست کردن خمیر پیتزا می‌توانید با اندکی مطالعه پیتزاهای بسیار دیگری نیز درست کنید.

خمیر پیتزا

مواد اولیه خمیر پیتزا

  • دو پیمانه آرد
  • یک قاشق چای‌خوری مایه خمیر
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • سه چهارم پیمانه آب ولرم
  • طرز تهیه خمیر پیتزا

ابتدا باید مایه خمیر را در آب جل کنید. برای حل شدن بهتر مایه خمیر باید به آن در حدود 5 دقیقه زمان داد. پس از گذشت 5 دقیقه و حل شدن مناسب مایه خمیر در آب آن‌ها را به آرد اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر درست شود. خمیر را باید به خوبی ورز داد تا یک گلوله خمیری یک دست و اندکی چسبناک داشته باشید.

اگر میزان چسبندگی خمیر زیاد بود و به دست یا کاسه می چسبید بهتر است اندکی آرد به آن اضافه کنید تا شکل لازم را به دست بیاورد. توجه داشته باشید که آرد را باید کم کم اضافه کنید. اضافه کردن میزان زیادی آرد باعث می شود تا نیاز باشد دوباره به خمیر آب اضافه کنید و مشکلات بیشتر شود.

برای این که خمیر خوبی داشته باشید کاسه‌ای را اندکی چرب کنید و خمیر را درون آن بریزید و روی آن‌ را بپوشانید. پس از انجام این مراحل آن را به کناری بگذارید تا خمیر استراحت کند. استراحت خمیر به مدت 60 تا 90 دقیقه باعث می‌شود خمیر پف کند و بهتر شود.

پس از آماده شدن خمیر آن را به شکل و ضخامت مورد نظر در آورید تا مواد لازم برای تهیه پیتزا پپرونی خانگی را روی آن بریزید.

مواد اولیه خمیر پیتزا

مواد اولیه پیتزا پپرونی

برای پختن پیتزای پپرونی برای چهار نفر به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

  • 150 گرم پنیر پیتزا
  • 1 عدد گوجه فرنگی
  • 1 عدد فلفل دلمه
  • 250 گرم سوسیس پپرونی
  • 2 قاشق سس کچاپ
  • خمیر نان به میزان لازم
  • فلفل و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا پپرونی در خانه

برای تهیه پیتزا پپرونی ابتدا باید مواد اولیه آماده کنیم. اواخر زمان استراحت خمیر را می‌توان بهترین زمان برای آماده سازی مواد اولیه دانست. برای پختن پیتزا پپرونی خانگی باید سه مرحله زیر را انجام داد.

1 – خرد کردن مواد اولیه

ابتدا باید سوسیس پپرونی را با چاقو به صورت ورقه ورقه برش دهید. هر چه این برش‌ها منظم‌تر و یکسان‌تر باشد بهتر است. سپس فلفل دلمه‌ای را به خوبی بشویید و آن را از وسط ببرید. سپس هر نیمه را به صورت عمودی و سپس افقی برش دهید تا به صورت مربع‌هایی با اندازه مناسب در بیایند.

اکنون نوبت گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی را نیز باید به خوبی بشویید و سپس آن را نصف کنید. قسمت داخلی گوجه فرنگی را خارج کنید و گوشت آن را به صورت مربع‌هایی اندازه فلفل دلمه در آورید. دلیل خارج کردن و عدم استفاده از وسط گوجه فرنگی این است که وجود این قسمت در مواد اولیه باعث خیس شدن خمیر می‌شود و از کیفیت پیتزا می‌کاهد.

طرز تهیه پیتزا پپرونی در خانه

2 – چیدن بر رو خمیر

پس از آماده شدن خمیر و در آوردن آن به شکل مورد نظر یا قرار دادن در قالب روی آن سس کچاپ می‌ریزیم. سس کچاپ را روی خمیر به خوبی پخش می‌کنیم تا بر روی تمام قسمت‌های رویی خمیر وجود داشته باشد. در این قسمت نصف پنیر پیتزا را بر روی سس و خمیر می‌ریزیم و سپس مواد اولیه خرد شده را روی آن می‌ریزیم و سعی می‌کنیم آن را به خوبی در سطح خمیر پخش کنیم تا سطحی یک اندازه داشته باشید.

پس از انجام این مراحل سوسیس خرد شده را روی سطح پیتزا قرار می‌دهیم، به اندازه مناسب آویشن و فلفل به آن اضافه می‌کنیم و باقی‌مانده پنیر پیتزا را روی آن می‌پاشیم. توجه داشته باشید که پنیر به خوبی سطح مواد را بپوشاند و بر روی آن‌ها قرار گیرد.

3 – پخت

فر را روشن کنید و روی درجه 180 قرار دهید تا به خوبی گرم شود. پس از گرم شدن فر پیتزا پپرونی خود را درون آن قرار دهید و اجازه دهید بپزد تا رنگ پنیر پیتزا به طلایی تغییر کند. معمولاً 15 تا 20 دقیقه زمان برای پختن پیتزا نیاز است. اکنون پیتزا شما آماده است که می‌توانید آن را به همراه سس کچاپ یا سس کچاپ تند میل کنید.

نکاتی مهم در طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی

یکی از مواردی که می‌توانید به پیتزا پپرونی اضافه کنید زیتون سیاه است. استفاده از این نوع زیتون بر روی پیتزا برای افراد بسیاری باعث دل‌پذیرتر شدن غذا می‌شود. اگر دوست دارید سبزیجات بیشتری در پیتزا باشد احتمالا یکی از 8 روش تهیه پیتزا سبزیجات که در اسنپ فود توضیح داده ایم به مذاقتان خوش می آید.

نکاتی مهم در طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی

استفاده از قارچ در پیتزای پپرونی مرسوم نیست اما برخی با توجه به علاقه‌ای که به قارچ دارند دوست دارند از این ماده غذایی نیز استفاده کنند. برای این کار می‌توانید 100 گرم قارچ را به صورت ورقه ورقه در بیاورید و در موارد اولیه استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که کف ظرفی که خمیر را بر روی آن قرار می‌دهید را باید اندکی با روغن چرب کنید تا خمیر به آن نچسبد.

در صورتی که خمیرتان خشک بود بهتر است دور آن را اندکی مرطوب کنید تا در هنگام پختن در فر، نسوزد و باعث نشود تا پیتزای پپرونی شما شکل زیبا و مزه خوب خود را از دست بدهد.

راستی اگر می خواهید پیتزای جذابتان را با سس خانگی میل کنید پیشنهاد می کنیم دستور پخت سس خانگی پیتزا را از دست ندهید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود