فوت و فن های طرز تهیه کمپوت آناناس

طرز تهیه کمپوت آناناس
دسته بندی: دسته‌بندی نشده
به این مقاله امتیاز دهید

آناناس میوه‌ای است با خواص درمانی بسیار زیاد که در مناطق گرمسیری همچون هاوایی، برزیل، فیلیپین، هند، تایلند و … یافت می­شود. با توجه به شرایط خاص آب و هوایی برای رشد این میوه، کمپانی‌های بزرگ دنیا به این فکر افتاده‌اند که یکی از روش‌های دسترسی آسان به آناناس، کمپوت کردن آن و صادرات به اقصی نقاط دنیا است. البته، از آنجایی که شاید هزینه کمپوت آناناس کمی گران به نظر برسد یا عده‌ای آن را دارای مواد افزودنی فراوان بدانند، خودشان این کمپوت را تهیه می‌کنند. زیرا طرز تهیه کمپوت آناناس در خانه ممکن است و شما می‌توانید با تهیه کردن آن، در فصول مختلف سال از آن استفاده کنید.

کمپوت آناناس
تعداد نفرات 4 الی 6 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 45 دقیقه
میزان سختی آسان

کمپوت آناناس خوشمزه و سالم

اگر تمایل دارید تا این کمپوت خوشمره را در خانه و به صورت کاملا سالم و بهداشتی تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید.  در ادامه به مواد لازم جهت تهیه کمپوت آناناس برای 4 نفر می­پردازیم.

مواد لازم

مقدار مورد نیاز

آناناس

یک عدد متوسط یا بزرگ

آب

3 لیوان

شکر

1 الی 1.5 لیوان (میزان دلخواه)

طرز تهیه کمپوت آناناس

طرز تهیه کمپوت آناناس بسیار ساده است. این کمپوت از ترکیب حلقه‌ها و یا تکه‌های خرد شده آناناس با آب و شکر تهیه می­شود. در ادامه مراحل تهیه این کمپوت خوشمزه و پرطرف‌دار را با هم طی می­کنیم:

  • مرحله اول: پس از آنکه آناناس را شستید و کاکل سبز رنگ آن را جدا کردید باید با یک چاقوی تیز پوست ضخیم آن را بگیرید. سپس از عرض، برش‌هایی را به صورت حلقه‌ای بزنید. حال با استفاده از یک کاتر گرد و یا نوک چاقو قسمت وسط حلقه‌های آناناس را جدا کنید تا برش‌های آناناس به صورت حلقه‌های توخالی آماده شوند.مراحل طرز تهیه کمپوت آناناس
  • مرحله دوم:در این مرحله آب و شکر را درون یک قابلمه ریخته و روی شعله متوسط قرار بدهید.  باید آن‌قدر هم بزنید تا شکر کاملاً در آب حل شود.
  • مرحله سوم: در مرحله سوم طرز تهیه کمپوت آناناس کافی است شعله را کم کرده و حلقه‌های آناناس را به آرامی درون آن بریزید. حدوداً نیم ساعت الی  ۴۵ دقیقه فرصت دهید تا آناناس‌های شما کاملاً پخته شود و شربت به خورد آن­ها برود.
  • مرحله چهارم: در آخرین مرحله پس از اینکه آناناس‌ها کامل نرم و پخته شدند آنها را داخل ظرف شیشه‌ای یا فلزی بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس درب ظرف‌ها را محکم ببندید و برای مدت طولانی درون یخچال نگهداری کنید. به این صورت می‌توانید در تمام ایام سال کمپوت آناناس خنک داشته باشید.

خواص آناناس

با طرز تهیه کمپوت آناناس آشنا شدید و حال نوبت به خواص آن می‌رسد. البته، از آنجایی که خواص این میوه در یک جمله خلاصه نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را به طور کامل مطالعه کنید.

غنی از ویتامین

مواد مغذی فراوانی از جمله ویتامین A، ویتامین c، ویتامین گروه­های B ، کلسیم، فسفر، آهن و… در این میوه بسیار خوشمزه وجود دارد. از آناناس می‌توان به عنوان درمان مکمل استفاده کرد.

ضد یبوست

اگر از آن جمله افرادی هستید که یبوست شما را آزار می‌دهد، آناناس و کمپوت آناناس مصرف کنید. این میوه حاوی فیبر بالا است و کمپوت آناناس برای یبوست بسیار مفید است.

بهبود وضعیت گوارش

علاوه بر این­ها یکی دیگر از مهم‌ترین خواص بی‌نظیر آناناس، بهبود وضعیت سیستم گوارشی است. به علت وجود فیبر فراوان در این میوه، مصرف آناناس و کمپوت آناناس برای رفلاکس معده توصیه می‌شود.

ضد سرفه

کمپوت آناناس مفید برای سرفه

اگر از سرفه‌های زیاد و طولانی رنج می‌برید، حتما آناناس مصرف کنید. کمپوت آناناس برای سرفه مفید بوده و حخاصیت ضد سرفه دارد.

ضد اسهال

آناناس و کمپوت آناناس برای اسهال نیز مفید است. شما می‌توانید برای درمان این مشکل این میوه یا کمپوت آن را مصرف کنید.

کمپوت آناناس در بارداری

خیلی از خانم‌های باردار گاهی مردد می‌شوند که کمپوت آناناس برایشان خوب است یا خیر؟ اگر کمپوت از بیرون تهیه شود، به دلیل وجود قند فراوان، مواد افزودنی بسیار مضر و نامعلوم بودن تازگی میوه‌ای که با آن کمپوت درست شده است، خریدن آن از بیرون کار درستی نیست؛ مخصوصاً برای خانم‌های باردار! ولی اگر کمپوت آناناس یا هر کمپوت دیگری را در خانه درست کنید دیگر هیچ نگرانی بابت مصرف آن وجود نخواهد داشت. البته، اگر تهیه کمپوت آنانس برای شما مشکل است، می‌توانید کمپوت را از برند گلدن ویو خریداری کنید. این برند از برندهای بهداشتی تولید کمپوت است و از مواد افزودنی کمتری در تولید کمپوت‌ها استفاده می‌کند.

سفارش آنلاین میوه

سفارش آنلاین کمپوت آناناس

در این مقاله علاوه بر این که طرز تهیه کمپوت آناناس را برایتان مرحله به مرحله شرح دادیم، بسیاری از خواص آناناس و کمپوت آن را نیز برایتان شمردیم. امیدواریم که مقاله تهیه شده برای شما مفید باشد و شما را در یادگیری طرز تهیه کمپوت آناناس راهنمایی کند.

تنها نکته‌‌ای که وجود دارد این است که آناناس این کمپوت باید تازه و سالم باشد. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم تا خرید میوه این کمپوت را از اسنپ فود انجام دهید و با خرید آنلاین میوه از اسنپ فود، خیال خودتان را راحت کنید.

همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به خواندن مقالاتی مانند خواص آلبالو ، خواص شلیل و خواص انار علاقه­ مند هستید، این مطالب را حتما مطالعه کنید.

نظرات کاربران