طرز تهیه کوفته مرغ به ساده ترین و خوشمزه ترین روش

طرز تهیه کوفته مرغ

یکی از غذاهای سنتی و لذیذ کشورهای خاورمیانه کوفته مرغ نام دارد که در هر کشوری به روش خاصی تهیه می‌شود. مواد قابل استفاده طی مراحل طرز تهیه کوفته مرغ از تنوع بالایی برخوردار هستند، از این‌رو شما قبل از دست به کار شدن برای تهیه این غذای لذیذ باید مواد لازم را تهیه کنید. این غذای سنتی را با سبزی خوردن میل کنید تا به طعم واقعی آن پی ببرید. فراموش نکنید طرز تهیه کوفته تبریزی، طرز تهیه کوفته سبزی، و طرز تهیه کوفته برنجی به طور چشمگیری با یکدیگر فرق دارند.

در واقع طرز تهیه انواع کوفته های ایرانی را باید به صورت جداگانه یاد بگیرید. در حال حاضر قصد داریم شما را با طرز تهیه کوفته مرغ آشنا کنیم.

مواد لازم در طرز تهیه کوفته مرغ برای 10 نفر

سبزی مخصوص کوفته مرغ یکی از اصلی‌ترین موادی است که باید به هنگام درست کردن این غذای سنتی و لذیذ تهیه کنید. به عبارت دیگر این سبزی خاص باعث تمایز کوفته مرغ از کوفته تبریزی می‌شود.

مواد لازم در طرز تهیه کوفته مرغ

البته با توجه به اینکه کوفته تبریزی نیز طرفداران زیادی دارد، کوفته مرغ و کوفته تبریزی در واقع رقبا سرسختی به حساب می‌آیند. این نوع کوفته بیشتر برای افرادی مناسب است که تمایل به خوردن گوشت قرمز ندارند زیرا کوفته تبریزی با گوشت چرخ‌کرده درست می‌شود ولی کوفته مرغ با سینه مرغ چرخ‌شده قابل تهیه است. سایر موارد قابل استفاده در این کوفته‌ها تا حدودی یکسان خواهد بود و تنها تفاوت آنها در گوشت و مرغ چرخ‌کرده است.

گوشت سینه مرغ چرخ‌شده 1 کیلو
برنج 1 لیوان
لپه 1 لیوان
سبزی مخصوص کوفته مرغ 400 گرم
زعفران دم‌کرده 4 قاشق غذاخوری
زرشک 1 پیمانه
پیاز داغ 1 پیمانه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پیاز 4 عدد
تخم مرغ 2 عدد
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
روغن به میزان لازم

کوفته مرغ و برنج

کوفته مرغ و برنج

همان‌طور که گفتیم کوفته مرغ خیلی سریع‌تر از کوفته تبریزی آماده می‌شود، تنها کافی است طبق مراحل طرز تهیه کوفته مرغ پیش بروید. این نوع کوفته را می‌توان با نان، سبزی خوردن، سیب زمینی سرخ‌شده، و حتی برنج نوش‌جان کرد. در نظر داشته باشید کوفته مرغ و برنج در واقع یکی از غذاهای کشور ترکیه است.

اگر تمایل زیادی به طبخ این غذا ندارید و یا مواد لازم برای تهیه کوفته مرغ در دسترس شما نیست، می‌توانید با سفارش آنلاین غذای مورد نظر خود را درب منزل دریافت کنید. خوشبختانه اسنپ فود سفارش آنلاین غذا را برای شما تسهیل کرده و می‌توانید خیلی راحت کوفته مرغ خود را بدون دردسر سفارش دهید و میل کنید.

طرز تهیه کوفته مرغ برای 10 نفر

از آنجایی که طرز تهیه کوفته مرغ خیلی سخت نیست، می‌توان این غذای لذیذ را یکی از بهترین گزینه‌ها برای پذیرایی از مهمانی‌های 10 نفره در نظر گرفت. کافی است طبق مراحل طبخ این غذا پیش بروید تا در نهایت کوفته‌ای خوشمزه و تازه برای مهمانان خود آماده کنید. در ادامه مراحل تهیه این کوفته را توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: از آنجایی که حبوبات باعث نفخ معده می‌شود توصیه می‌کنیم از 6 ساعت قبل لپه را خیس کنید. در ضمن بهتر است برنج این کوفته را در آب نمک قرار دهید تا خیس بخورد.

مرحله دوم: لپه را در قابلمه‌ای پر آب بر روی اجاق گاز قرار دهید. به طور معمول پخته شدن لپه حدود 45 دقیقه طول می‌کشد.

مرحله سوم: برنج را همانند کته درست کنید و منتظر بمانید تا آب قابلمه برنج به طور کامل خشک شود.

مرحله چهارم: گوشت مرغ را چرخ کنید. می‌توانید این گوشت مرغ را ترکیبی از ران و سینه مرغ در نظر بگیرید.

مرحله پنجم: پیازها را رنده کنید. البته آب پیازها را جدا بگیرید و در ظرف جداگانه‌ای نگه‌دارید.

مرحله ششم: پیاز رنده‌شده و سبزی مخصوص کوفته را با هم مخلوط کنید و برنج را به آن بیفزایید.

مرحله هفتم: بعد از اینکه از پخته شدن لپه مطمئن شدید، آن را با گوشت‌کوب بکوبید. در ادامه سایر مواد همانند نمک، فلفل، زردچوبه، و زعفران را به همراه تخم مرغ به مواد قبلی خود اضافه کنید.

مرحله هشتم: تمامی مواد مخلوط‌شده را حسابی ورز دهید تا حالت منسجم پیدا کنند.

مرحله نهم: مواد کوفته را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دهم: یک مشت از مواد را بردارید و دوباره ورز دهید. سپس وسط مواد کوفته را باز کنید و کمی زرشک به همراه مقداری پیاز داغ در بین مواد کوفته قرار دهید. در آخر کوفته را دوباره فشار دهید تا این مواد در بخش مرکزی کوفته شما قرار بگیرند.

مرحله یازدهم: کوفته‌ها را به همراه پیازهای خردشده در ماهی‌تابه قرار دهید. البته باید مقداری روغن نیز در ظرف خود بریزید تا کوفته‌ها به همراه پیاز تفت داده شوند.

مرحله دوازدهم: بعد از اینکه کوفته‌های شما به همراه پیاز خردشده تفت داده شد، باید کمی رب گوجه فرنگی نیز به آن اضافه کنید تا کوفته مرغ شما رنگ خوبی بگیرد و طعم خوشمزه‌ای پیدا کند. در ادامه 1 لیتر آب جوش نیز به مواد خود بیفزایید.

مرحله آخر: کوفته‌ها به همین حالت باید حدود 2 ساعت کامل پخته شوند و در نهایت می‌توانید آنها را در ظرف مورد نظر خود بچینید.

طرز تهیه کوفته تبریزی با مرغ چرخ کرده

طرز تهیه کوفته تبریزی با مرغ چرخ کرده

پیش از این نیز گفتیم که تنها تفاوت کوفته تبریزی و کوفته مرغ در مواد اولیه آنها خواهد بود. در طرز تهیه کوفته مرغ شما باید از مرغ چرخ‌شده استفاده کنید در حالی که در طرز تهیه کوفته تبریزی اصل گوشت چرخ‌شده استفاده می‌شود. اما کوفته تبریزی را حتی می‌توان با مرغ چرخ کرده نیز درست کرد.

اگر به کوفته تبریزی علاقه‌مند هستید و در مقابل نمی‌توانید یا نمی‌خواهید گوشت چرخ کرده بخورید، می‌توانید از مرغ چرخ کرده در طبخ کوفته تبریزی خود استفاده کنید. در ادامه مراحل تهیه این غذای لذیذ را ذکر خواهیم کرد:

  • مواد کوفته را آماده کنید. (لپه‌ و برنج را خیس کنید)
  • پیاز را رنده کنید.
  • مرغ را چرخ کنید.
  • پیاز و مرغ چرخ شده را با یکدیگر ترکیب کنید.
  • سبزی مخصوص کوفته و سایر مواد و ادویه‌ها را به ترکیب پیاز و مرغ چرخ شده خود اضافه کنید.
  • مواد کوفته را حسابی ورز دهید تا منسجم شود.
  • این مواد را برای مدتی در یخچال قرار دهید.
  • کوفته‌ ها را با دست درست کنید و در بین آنها آلو و گردو یا مواد دلخواه خود را قرار دهید.
  • کوفته ها را به همراه رب و پیاز تفت دهید و با اضافه کردن آب بر روی اجاق بگذارید تا حسابی پخته شوند.

سفارش آنلاین کوفته مرغ

با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا مربوط به طرز تهیه کوفته مرغ اگر نمی‌توانید این غذای لذیذ را در خانه درست کنید، نگران نباشید با توسعه علم و تکنولوژی می‌توان خیلی راحت کوفته مرغ را از بهترین رستوران‌های نزدیک محل زندگی خود سفارش دهید و در مدت کوتاهی این غذای خوشمزه را درب منزل خود تحویل بگیرید.

نظرات کاربران