لیموترش؛ چاشنی همه کاره

به این مقاله امتیاز دهید

لیمو ترش، یکی از چاشنی‌های محبوب بسیاری از ما ایرانی‌ها است. این میوه ترش و آبدار، یکی از گزینه‌های غذایی مناسب برای کنار هر بشقاب غذایی به حساب می‌آید. لیموترش، سرشار از ویتامین C، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و فیبر است. ویتامین C موجود در لیموترش به جذب هرچه بیشتر آهن موجود در غذا کمک می‌کند. از این رو، معمولا به تمام افراد، مخصوصا افراد مبتلا به کم‌خونی، توصیه می‌شود که در صورت سفارش یا تهیه غذاهایی با پروتئین حیوانی، حتما درخواست قرار دادن یک عدد لیمو ترش کنار بشقاب غذای خود را داشته باشند.
جالب است بدانید که میزان پتاسیم موجود در لیمو، از میزان پتاسیم موجود در انگور و سیب، بیشتر است. پتاسیم، یکی از مواد معدنی بسیار مفید برای بیماران قلبی یا افراد مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی است و به همین دلیل هم معمولا به افرادی با سابقه بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود که از مصرف یا سفارش لیمو ترش به همراه غذای خود، غافل نشوند.
از طرف دیگر، خبر خوبی که برای طرفداران غذاهای رژیمی درباره لیمو ترش وجود دارد، این است که مصرف لیمو ترش همراه غذا می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن و پیشگیری از افزایش وزن هم کمک کند. معمولا شانس افزایش وزن در افرادی که خوراک متعادل دارند و به صورت مستمر از لیمو ترش کمک می‌گیرند، کمتر از سایر افراد خواهد بود. همراه کردن لیمو ترش با غذاهای مختلف، حس پُری و سنگینی پس از صرف غذا را هم از بین می‌برد.