آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فرنی با نشاسته
آموزش آشپزی
3.5/5 - (6 امتیاز)
2

طرز تهیه فرنی با نشاسته با طعم جذاب و خواص بی‌شمار

مینا اسماعیل بیگی 25 اردیبهشت 1403 9 دقیقه

اگر به دسرهای خوشمزه، ساده و خانگی علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم تا طرز تهیه فرنی با نشاسته را نیز امتحان کنید. با اینکه فرنی خواص درمانی زیادی دارد، اما شبیه دیگر خوراکی‌های درمانی و مفید، طعم آن غیر قابل تحمل نیست. بالعکس این دسر مفید و درمانی، طعم خوبی دارد و با سلیقه بیشتر افراد جور است. این دسر را می‌توان به طعم ساده و زعفرانی درست کرد یا با افزودن آرد برنج یا ژله، طعم‌هایی دیگر از این دسر را به وجود آورد.

از این‌رو اگر دوست دارید تا دسری متفاوت از دسرهای معمولی را امتحان کنید که برای گلودرد نیز مفید باشد، بهتر است طرز تهیه فرنی با نشاسته را یاد بگیرید و این دسر ساده را در منزل درست کنید.

فرنی با نشاسته

تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۴۵ دقیقه
میزان سختی متوسط
میزان کالری فرنی با نشاسته در هر ۱۰۰ گرم ۱۱۷ کیلوکالری

طرز تهیه فرنی با نشاسته ، دسری ساده و سریع

شاید شما نیز بر این تصور باشید که دسر فرنی بیشتر برای کودکان یا بیماران مناسب است. در حالی که نباید به این دسر خوشمزه و لذیذ با این چشم نگاه کنید. درست است که فرنی خواص درمانی زیادی دارد و می‌تواند گلودرد شما را تسکین دهد؛ اما نباید طعم لذیذ آن را دست کم بگیرید.

فرنی با نشاسته ، دسری ساده و سریع

با اینکه فرنی دسری نرم و رقیق است و برای کودکان کم سن، خوراک مقوی محسوب می‌شود؛ اما بزرگسالان نیز می‌توانند این دسر خوش طعم را به عنوان یک میان وعده سالم و سیرکننده میل کنند. از این‌رو بد نیست تا روش تهیه فرنی با نشاسته را یاد بگیرید. در بخش‌های بعدی مواد لازم و مراحل طرز تهیه فرنی ساده خانگی با نشاسته را برای شما شرح می‌دهیم.

مواد لازم در طرز تهیه فرنی با نشاسته برای ۴ نفر

یکی از ویژگی‌هایی که فرنی را به دسری پرطرفدار تبدیل می‌کند، عطر خوش آن است که به دلیل استفاده از گلاب در فرنی ایجاد می‌شود. البته در مصرف هیچ یک از مواد اولیه در طرز تهیه فرنی نشاسته زیاده‌روی نکنید، زیرا ممکن است بر طعم بی‌نظیر فرنی تاثیر منفی داشته باشد.

از آنجایی که مواد اولیه این دسر خوش طعم، بسیار سبک هستند، فرنی یکی از بهترین دسرها برای سفره افطار به شمار می‌آید. فرنی نه تنها به عنوان یک دسر داغ و گرم در فصل زمستان قابل خوردن است، بلکه شما می‌توانید آن را به عنوان دسری خنک در روزهای گرم تابستانی نیز میل کنید. با ما همراه باشید تا با مواد اولیه طرز تهیه ی فرنی با نشاسته آشنا شوید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر کم چرب ۲ پیمانه
شکر سفید ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ۲ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
دارچین، خلال بادام و خلال پسته (برای تزیین) به مقدار دلخواه

در هر ۱۰۰ گرم از دسر فرنی با نشاسته ۱۱۷ کیلوکالری انرژی وجود دارد که دلیل آن استفاده از شکر در طرز تهیه فرنی با شیر و نشاسته است. شما می‌توانید با حذف شکر، کالری این دسر را کاهش دهید، اما بدون شک طعم آن نیز تغییر می‌کند.

دستور پخت فرنی با نشاسته

در نظر داشته باشید که روش تهیه فرنی با نشاسته به طرز تهیه شیر برنج مجلسی بسیار نزدیک است؛ به طوری که بسیاری از افراد شیر برنج و فرنی را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. البته تفاوت‌هایی در مواد اولیه این ۲ دسر خوشمزه یعنی دستور فرنی با نشاسته و شیر برنج وجود دارد. در ادامه مراحل طرز تهیه فرنی با نشاسته و شیر را برای شما شرح می‌دهیم:

طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت

  • مرحله اول: برای درست كردن فرني با نشاسته ابتدا شیر را درون قابلمه بریزید و نشاسته را به آن اضافه کنید. حالا مواد را هم بزنید تا نشاسته به طور کامل در شیر حل شود.
  • مرحله دوم: قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و نشاسته و شیر را تا جایی هم بزنید که با هم مخلوط شده و فرنی شما غلیظ شود.
  • مرحله سوم: شکر، وانیل و گلاب را به مواد اضافه کنید و فرنی آماده و سفت شده را از روی حرارت بردارید.
  • مرحله چهارم: دسر فرنی را درون ظرفی مناسب بریزید و با دارچین، خلال بادام و خلال پسته تزیین کنید.
  • مرحله پنجم: دسر آماده شده را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس آن را میل کنید.

طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت با طعم زعفرانی

در بخش قبل ساده‌ترین روش تهیه فرنی با نشاسته را برای شما شرح دادیم، اما اگر قصد دارید تا این دسر خوشمزه را برای یک مهمانی خاص درست کنید، می‌توانید به سراغ طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت و زعفران بروید.

طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت، دسری زعفرانی

با انتخاب این دسر، نه تنها فرنی خوشمزه و مفیدی برای مهمانان خود در نظر می‌گیرید، بلکه رنگ و لعاب بیشتری به سفره خود می‌دهید. در ادامه، مواد اولیه و مراحل درست کردن فرنی خوشمزه با نشاسته ذرت و زعفران را معرفی کرده‌ایم.

مواد اولیه برای درست کردن فرنی زعفرانی

شاید مراحل ساده روش تهیه فرنی با نشاسته تا حدودی شبیه به طرز تهیه حریره بادام باشد، ولی اگر بخواهید این دسر را با نشاسته ذرت و زعفران درست کنید، شرایط تغییر می‌کند. برای درست کردن این نوع فرنی خوشمزه و خوش رنگ، باید مواد اولیه را به طور کامل تهیه کنید که مناسب درست کردن فرنی برای ۴ نفر است. در طرز تهیه فرنی با نشاسته برای ۸ نفر نیز باید مقدار مواد اولیه را دو برابر کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد شیرینی‌پزی ۲ قاشق سوپخوری
شکر سفید نصف پیمانه
نشاسته ذرت ۲ قاشق سوپخوری
پودر هل ۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۳ لیوان
گلاب نصف پیمانه
زعفران دم کرده ۱ قاشق سوپخوری
پسته و گردو (برای تزیین) به مقدار لازم

دستور تهیه دسر فرنی زعفرانی خوش طعم

با دنبال کردن مراحل طرز تهیه فرنی با نشاسته و زرده تخمه مرغ دسر فرنی شما متفاوت از یک دسر ساده خواهد بود. به عبارت دیگر، دسر فرنی زعفرانی که با نشاسته ذرت درست می‌شود، نوعی دسر فرنی مجلسی به شمار می‌آید که گزینه‌ای مناسب برای مهمانی‌ها و پذیرایی‌های خاص است:دستور تهیه دسر فرنی زعفرانی خوش طعم

  • مرحله اول: در اولین مرحله از طرز درست كردن فرني با نشاسته زعفرانی، آرد شیرینی‌پزی را به همراه نشاسته الک کنید و داخل یک قابلمه بریزید.
  • مرحله دوم: شیر را کم کم به ترکیب آرد شیرینی‌پزی و نشاسته اضافه کنید. با همزن دستی مواد را به هم بزنید و این کار را تا آنجا ادامه دهید که آرد به طور کامل حل شود و از حالت گلوله‌ای درآید.
  • مرحله سوم: تخم مرغ را در ظرفی جدا بشکنید و آن را هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شوند. در ادامه تخم مرغ را به قابلمه مواد اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: گلاب، شکر، زعفران دم کرده و پودر هل را به قابلمه بیفزایید و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شوند.
  • مرحله پنجم: قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد غلیظ شوند. سپس مواد غلیظ شده را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.
  • مرحله ششم: خامه صبحانه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. حالا فرنی زعفرانی آماده شده را درون ظرف سرو بریزید.
  • مرحله هفتم: در انتهای طرز تهیه فرنی زعفرانی با نشاسته ، دسر را با پسته و گردو تزیین کنید و در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه دسر فرنی با نشاسته و ژله

ترکیب فرنی نشاسته با ژله نیز می‌تواند یک دسر خوشمزه و جذاب باشد. برای درست کردن این دسر علاوه بر شیر، نشاسته ذرت، شکر و گلاب، به یک بسته پودر ژله هم نیاز دارید:طرز تهیه دسر فرنی با نشاسته و ژله

  • مرحله اول: شیر، نشاسته ذرت و شکر را در یک ظرف ریخته و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.
  • مرحله دوم: مواد را روی شعله ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا غلیظ شود. گلاب را نیز به دیگر مواد افزوده و آن را از روی شعله بردارید.
  • مرحله سوم: مواد را داخل ظرف سرو بریزید و در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شده و خود را بگیرد.
  • مرحله چهارم: ژله را در آب جوش بریزید و به خوبی هم بزنید تا دانه‌های ژله کاملا حل شوند. حالا اجازه دهید تا ژله خنک شده و به دمای محیط برسد.
  • مرحله پنجم: دسر را از یخچال بیرون بیاورید و ژله را به عنوان لایه دوم روی فرنی بریزید. حالا مجددا دسر فرنی و ژله را در یخچال قرار دهید تا سفت و آماده سرو شود.

نکته: شما می‌توانید برای درست کردن این دسر، ترکیب لایه‌ها را جابه‌جا کنید؛ یعنی ابتدا ژله و سپس لایه فرنی را در ظرف بریزید.

طرز تهیه فرنی با نشاسته و آرد برنج

این دسر لذیذ و منحصر به فرد که خواص و ارزش غذایی زیادی دارد، به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. شما حتی با طرز تهیه فرنی با نشاسته بدون شیر نیز مواجه می‌شوید. با اینکه شیر یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه این دسر لذیذ و خوش طعم است، ولی امکان حذف آن نیز وجود دارد و می‌توانید به جای شیر، آب را جایگزین کنید.

همچنین شما می‌توانید به جای نشاسته از آرد برنج استفاده کنید یا اینکه در فرنی خود، هم آرد برنج و هم نشاسته به کار ببرید. طرز تهیه فرنی با نشاسته و آرد برنج نیز همانند طرز تهیه فرنی با نشاسته است. تنها تفاوت آن در مراحل ابتدایی خواهد بود که شما باید آرد برنج و نشاسته را به هم ترکیب کنید و به قدری هم بزنید که یکدست شوند.

  • مراحل طرز تهیه فرنی با نشاسته ذرت، دسری زعفرانی

نکات مهم در طرز تهیه فرنی با نشاسته

طرز تهیه فرنی با نشاسته خیلی ساده به نظر می‌رسد و شما می‌توانید طی مدتی کوتاه، دسری خوشمزه و لذیذ درست کنید؛ اما در تهیه این دسر خوش طعم نیز باید دقت زیادی به خرج دهید. از این‌رو، اگر قصد دارید تا برای مهمانی آینده خود دسر فرنی با نشاسته یا زعفران را تدارک ببینید، در اموزش درست كردن فرني با نشاسته به نکات زیر توجه کنید:

طرز تهیه فرنی با نشاسته و آرد برنج

  • برای هم زدن شیر و نشاسته و ترکیب این ۲ ماده، از قاشق چوبی استفاده کنید.
  • در صورتی که تعداد نفرات شما از ۴ نفر بیشتر است، با اضافه کردن شیر و نشاسته می‌توانید فرنی بیشتری داشته باشید.
  • برای تهیه دسر چند رنگ می‌توانید مقداری از فرنی خود را زعفرانی درست کنید و لابه‌لای فرنی سفید قرار دهید تا نما و جلوه بیشتری به سفره شما بدهد.
  • اگر قصد دارید تا برای کودک خود فرنی درست کنید، بهتر است که میزان شکر را کاهش دهید یا آن را حذف کنید.
  • اگر آرد برنج یا نشاسته ندارید، می‌توانید آرد گندم را جایگزین کرده و فرنی با نشاسته گندم را امتحان کنید.
  • برای درست کردن فرنی با نشاسته ، حرارت زیر ظرف فرنی باید ملایم باشد تا دسر شما ته نگیرد.
  • فراموش نکنید که باید ابتدا نشاسته را در شیر سرد حل کنید و سپس آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

روش نگهداری دسر فرنی با نشاسته

حال که آموزش فرنی با نشاسته را به روش‌های مختلف می‌دانید، اکنون این سوال پیش می‌آید که فرنی نشاسته را چگونه نگهداری کنیم؟ فرنی خنک را داخل یک ظرف درب‌دار بریزید، درب ظرف را به خوبی محکم کنید و آن را در یخچال قرار دهید. فرنی ماندگاری کمی داشته و تنها به مدت ۴۸ ساعت در یخچال سالم می‌ماند.

جلوگیری از خراب شدن دسر فرنی با نشاسته

با توجه به ماندگاری کم فرنی، بهتر است تا آن را به اندازه مصرف خود در هر وعده تهیه کنید. همچنین برای جلوگیری از خراب شدن فرنی، دقت داشته باشید که دسر بیرون از یخچال نماند. در ضمن، ظرف نگهداری از دسر فرنی باید کاملا خشک و تمیز باشد.

فرنی ساده تا مجلسی با اسنپ فود

در صورتی که به زودی مهمانی بزرگی در پیش رو دارید و در این فکر هستید که به روشی خاص از مهمانان خود پذیرایی کنید، بد نیست به انواع دسرها نگاهی بیندازید. فرنی زعفرانی یا حتی کاکائویی با نشاسته می‌تواند یکی از دسرهای خاص و متفاوت باشد که نظر مهمانان شما را به خود جلب می‌کند.

اسنپ فود سرویس سفارش آنلاین شیرینی را در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید به جای انجام مراحل طرزتهیه فرنی با نشاسته ، این دسر لذیذ را به صورت آنلاین و اینترنتی سفارش دهید. سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال شده و آن را در محل آدرس خود، تحویل خواهید گرفت.

سوالات متداول

چگونه می‌توان دسر فرنی را به صورت چند رنگ تهیه کرد؟

شما می‌توانید در طرز تهيه فرني با نشاسته فرنی وانیلی و زعفرانی را تهیه کرده و به صورت دو لایه، داخل ظرف سرو بریزید تا یک دسر چند رنگ داشته باشید. دقت کنید که پس از ریختن هر لایه داخل ظرف سرو، دسر باید در یخچال سرد شده و شکل بگیرید. همچنین می‌توانید برای لایه بالایی از ژله استفاده کنید تا یک دسر چند رنگ و جذاب داشته باشید.

آیا روش تهیه دسر فرنی با نشاسته برای بچه‌ها و بزرگسالان فرق دارد؟

فرنی یک غذای سبک برای کودکان نیز محسوب می‌شود که روش تهیه آن تفاوتی با درست کردن فرنی برای بزرگسالان ندارد؛ فقط باید مقدار شکر کمتری استفاده کنید.

چرا برای درست کردن فرنی، نشاسته داخل شیر گلوله گلوله شد؟

در طرز تهیه فرنی با نشاسته باید ابتدا نشاسته و شیر سرد را داخل یک ظرف به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند و سپس آن را روی حرارت بگذارید. اگر قبل از حل شدن کامل نشاسته در شیر، ظرف را روی حرارت بگذارید، نشاسته گلوله گلوله می‌شود.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

ghasem tehranifar
24 آبان 1402

سلام برای اینکه فرنی زعفرانی و ساده با نشاسته درست کنم و نشاسته گلوله گلوله نشه چیکار کنم

  • snappfoodadmin
    24 آبان 1402

    سلام برای تهیه فرنی زعفرانی و ساده با نشاسته برای اینکه نشاسته گلوله گلوله نشود ابتدا نشاسته را در شیر سرد حل کنید و سپس آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود