کامل ترین طرز تهیه پاناکوتا مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه پاناکوتا
دسته بندی: آموزش آشپزی دسر
3.2/5 - (9 امتیاز)

پاناکوتا چیست؟ پاناکوتا (Panna cotta) یک دسر ایتالیایی است و می‌توان این دسر را جزو دسته‌ی پودینگ‌ها دانست. پانا کوتا، این دسر محبوب عمر چندانی ندارد و احتمالاً باید تولد آن را حوالی سال ۱۹۶۰ میلادی جست‌وجو کرد؛ چون در کتاب‌های آشپزی قبل از این تاریخ نامی از این دسر دیده نمی‌شود. دسرپاناکوتا پرطرفدار این روزها به‌شکل آماده و در بسته‌بندی‌های مختلف در همه‌جا پیدا می‌شود، ، اما طرز تهیه‌ی آن بسیار ساده است و یکی از بهترین دسرهای فوری و بی دردسر محسوب می‌شود. طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی نهایتاً نیم ساعت از وقت شما را می‌گیرد و البته چهار تا پنج ساعت هم برای سرو باید داخل یخچال قرار بگیرد. در این مطلب از اسنپ‌ فود طرز تهیه پاناکوتا به روش ساده را ارائه می‌دهیم.

دسر پاناکوتا

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده‌سازی 30 دقیقه
زمان تهیه در یخچال 4 تا 5 ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه پاناکوتا به روش های مختلف

طرز تهیه پاناکوتا به روش های مختلف

پاناکوتا یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای جنوب آمریکا است.

به روش‌های مختلفی می‌توانید پاناکوتا، این دسر خوشمزه را تهیه کنید. در ادامه به طرزتهیه پاناکوتا با ۱۱ طعم مختلف اشاره کرده‌ایم. اگر تمایل دارید تا این دسر خوشمزه را با طعم انار، توت فرنگی، قهوه، شکلات و … تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید. بعد از خواندن این مطلب با تنوع بسیار دسر پاناکوتا آشنا می‌شوید و می‌توانید این دسر را مطابق ذائقه تمام افراد خانواده و مهمانان تهیه کنید.

طرز تهیه پاناکوتا انار

طرز تهیه پاناکوتا انار

این دسر طعم و رنگ خوبی دارد و برای سرو در مهمانی‌هایتان گزینه بسیار خوبی است

پاناکوتا انواع مختلفی دارد. احتمالاً تنوع پاناکوتاها به طرز تهیه آن‌ها برمی‌گردد؛ همان‌طور که گفتیم، طرز تهیه دسر پاناکوتا مانند اغلب دسرها بسیار ساده است و این ویژگی موجب می‌شود تا بتوانید پاناکوتای دلخواه خود را با طعم‌های مختلف تهیه کنید. مواد اولیه مورد نیاز پایه، برای انواع پاناکوتا تقریباً یکسان است؛ شما فقط برای به دست آوردن مزه دلخواه‌تان، طعم‌دهنده‌های مختلف را به آن اضافه خواهید کرد.

مواد اولیه‌ برای تهیه دسر پاناکوتا انار

این دسر طعم بسیار خوبی داشته و به همین دلیل مورد پسند اغلب افراد قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی مواد اولیه و طرز تهیه دسر پاناکوتا انار می‌پردازیم. این مواد اولیه در اغلب خانه‌ها پیدا می‌شود.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
شیر یک پیمانه
خامه‌ صبحانه یک پیمانه
پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
وانیل 4/1 قاشق چای‌خوری
شکر یا پودر قند 3/2 پیمانه
آب جوش نصف لیوان
پودر ژله‌ انار یک بسته
انار یک عدد

مراحل تهیه پاناکوتا انار

طرز تهیه پاناکوتا با خامه صبحانه امکان‌پذیر بوده و بسیار ساده است. برای تهیه پاناکوتا انار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: پودر ژلاتین را در ظرفی مناسب داخل شیر سرد بریزید.
  • مرحله دوم: ظرف را روی کتری در حال جوش قرار دهید و در آن را بگذارید تا به روش بنماری، یکنواخت شود.
  • مرحله سوم: خامه و شکر را در یک قابلمه کوچک روی حرارت کم، بدون اینکه بجوشد، گرم کنید.
  • مرحله چهارم: به‌محض اینکه جوش‌های ریز در کنار خامه و شکر پیدا شد، قابلمه را از روی شعله بردارید.
  • مرحله پنجم: شیر مخلوط با پودر ژلاتین را به‌همراه وانیل به خامه و شکر اضافه کنید.
  • مرحله ششم: مایه را خوب مخلوط کنید و در ظرف سرو بریزید. سپس ظرف را داخل یخچال بگذارید که سفت شود.
  • مرحله هفتم: ژله‌ی انار را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و بگذارید که سرد شود؛ همچنین می‌توانید از روش بن‌ماری هم استفاده کنید.
  • مرحله هشتم: دانه‌های انار را روی پاناکوتا بریزید و ژله را روی آن اضافه کنید.
  • مرحله نهم: پاناکوتای انار را برای چهار تا پنج ساعت در یخچال بگذارید که سرد شود و شکل بگیرد. دسر شما آماده است؛ نوش جان!

طرز تهیه پاناکوتا، این دسر خوشمزه را یاد گرفتید. جالب است بدانید که یکی دیگر از دسرهای خوشمزه و آسان طرز تهیه دسر مگنولیا است.

طرز تهیه پاناکوتا قهوه

طرز تهیه پاناکوتا قهوه

پاناکوتا به عنوان یک دسر خوشمزه و خنک در فصل تابستان شناخته شده است.

برای درست کردن پاناگوتا قهوه به نصف قاشق چای‌خوری نسکافه و ژله نسکافه نیاز خواهید داشت. مراحل اولیه تهیه این دسر مشابه پاناکوتا انار است. پس از آنکه مواد را درون یخچال قرار دادید و خنک شد، پودر نسکافه را با آب جوش و ژلاتین مخلوط کنید و هم بزنید تا شفاف شود. بهتر است برای این کار از یک شات قهوه اسپرسو استفاده کنید. ژله‌ی نسکافه را روی پاناکوتا بریزید و برای چهار تا پنج ساعت در یخچال نگه دارید.

طرز تهیه پاناکوتا با سس میوه

طرز تهیه پاناکوتا با سس میوه

این دسر به دلیل داشتن خامه و شیرینی به اندازه، بافت سبک و لطیفی دارد.

برای طرز تهیه ی پاناکوتا، این  دسر خوشمزه به یک پیمانه میوه فریز شده نیاز دارید. پس از درست کردن پاناکوتا مشابه مراحل قبل، آن را داخل ظرف سرو بریزید و در یخچال بگذارید که سرد شود. مخلوط میوه‌ موردنظر را در فریزر بگذارید تا یخ بزند؛ سپس با پودر قند آن را داخل میکسر بریزید. سس میوه را روی پاناکوتا دسر ریخته و سرو کنید. ترکیب میوه‌های این دسر به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه پاناکوتا شکلات

طرز تهیه پاناکوتا شکلات

پاناکوتا شکلاتی یکی از محبوب‌ترین طعم‌های پاناکوتا است.

برای طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی، علاوه بر مواد  اولیه گفته شده به شکلات رنده شده نیاز خواهید داشت. مراحل ابتدایی از طرز تهیه را همانطور که گفته شد انجام دهید. بعد از حل شدن شکر در مخلوط خامه و پودر ژلاتین، شکلات رنده‌شده را داخل مایه‌ داغ‌شده بریزید و بعد از مدتی، هم بزنید که دسر رنگ شکلاتی پیدا کند. دسر پاناکوتا را داخل ظرف سرو بریزید و برای چهار تا پنج ساعت در یخچال نگه دارید که فرم بگیرد.

طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی

طرز تهیه پاناکوتا توت فرنگی

پاناکوتا با توت فرنگی، خوشمزه و مفید.

ژله توت فرنگی و تکه‌های این میوه، از مواد اولیه‌ای است که برای تهیه پاناکوتا توت فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابتدا ترکیب ژلاتین، وانیل، شیر و شکر را مشابه قبل تهیه نمایید. ژله‌ی توت‌فرنگی را در یک لیوان آب جوش حل کنید و سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. چند تکه توت فرنگی روی پاناکوتا قرار دهید و سپس ژله‌ی توت فرنگی را روی آن بریزید. دسر را در یخچال قرار دهید تا سفت و آماده شود.

طرز تهیه دسر پاناکوتا موزی

طرز تهیه دسر پاناکوتا موزی

پاناکوتا با خامه و موزطعم بی‌نظیری دارد.

ابتدا مخلوط شیر و خامه را تهیه کرده، موزها را خرد کنید و به آن بیافزایید. بعد از اندکی جوشیدن، شکر را در چند مرتبه اضافه کنید. بعد از حل‌شدن شکر، ظرف را از روی حرارت بردارید. ژلاتین را با دو قاشق غذاخوری آب جوش در ظرفی کوچک بریزید و هم بزنید که شفاف شود. ژلاتین را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید. مایه را داخل ظرف سرو بریزید و برای چهار تا پنج ساعت در یخچال قرار دهید.

تهیه دسر پاناکوتا با بیسکویت پتی بور

تهیه دسر پاناکوتا با بیسکویت پتی بور

پاناکوتا به عنوان یک دسر محبوب در مراسمات زیادی سرو می‌شود.

ابتدا مشابه آنچه گفته شد ترکیب مواد دسر پاناگوتا را آماده کنید. بیسکوییت پتی بور را مقداری با گوشکوب بکوبید تا خرد شود. دقت کن که بیسکوییت‌ها نباید بیش از حد بزرگ یا پودری شوند. نیمی از مواد دسر را داخل قابل ریخته و در یخچال قرار دهید تا نیم‌بند شود. حالا بیسکوییت را همراه موز و گردو داخل قالب ریخته و مابقی مواد را به عنوان لایه نهایی روی آن اضافه کنید. دسر را در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. برای تهیه این دسر بهتر است پاناکوتا شکلاتی درست کنید؛ زیرا ترکیب آن در کنار بیسکوییت بسیار خوش طعم خواهد شد.

طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی

طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی

یکی از دسرهای مورد علاقه کودکان، پاناکوتا است.

در طرز تهیه پاناکوتا با بستنی به پودر ژله و یک عدد بستنی وانیلی نیاز دارید. مشابه قبل ابتدا مواد پاناکوتا را آماده کرده و در قالب بریزید. اجازه دهید تا دسر در یخچال سفت شود. پودر ژله را با یک پیمانه آب جوش مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شود. بستنی را در دمای اتاق قرار دهید تا حالت خود را از دست بدهد. بستنی را با ژله ترکیب کرده و هم بزنید. پاناکوتا را از یخچال خارج کرده و ژله بستنی را روی آن بریزید. مجددا آن را در یخچال بگذارید تا کاملا ببند. برای تزیین پاناکوتا، می‌توانید مطابق سلیقه خود با تکه‌های میوه یا پودر نارگیل آن را تزئین کنید.

طرز تهیه دسر پاناکوتا بدون خامه

طرز تهیه دسر پاناکوتا بدون خامه

پاناکوتا را انواع میوه‌ها می‌توان سرو کرد.

برای طرز تهیه پاناکوتا وانیلی بدون خامه، ابتدا شیر را روی حرارت بگذارید و به آن شکر و وانیل اضافه کنید. پس از آنکه شکر حل شد، حرارت را خاموش کنید. پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و روی بخار کتری بگذارید تا آماده شود. ژلاتین را با دیگر مواد ترکیب کرده و آن‌ها را در قالب بریزید. در نهایت دسر را در یخچال قرار دهید تا ببندد.

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ قالبی

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ قالبی

پاناکوتا شکلاتی، خوشمزه و محبوب.

علاوه بر مواد اولیه گفته شده برای درست کردن این پاناکوتا به 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 2 قاشق غذاخوری پودر نسکافه نیاز دارید. ابتدا مایه پاناکوتا را با توجه به توضیحات قبلی تا مرحله اضافه کردن ژلاتین و شیر انجام دهید. سپس این مایه را به سه قیمت تقسیم کنید و یک بخش از آن را با وانیل مخلوط کنید. پودر نسکافه را با آب حل کرده و به بخش دیگر مایه اضافه نمایید. بخش سوم را نیز با پودر کاکائو و آب ترکیب کنید. ابتدا مایه شکلاتی را داخل قالبی ریخته و در یخچال قرار دهید تا ببندد. سپس مایه نسکافه را اضافه کرده و منتظر بمانید تا در یخچال سفت شود. در نهایت نیز لایه وانیلی را بیافزایید.

طرز تهیه دسر پاناکوتا با نشاسته

طرز تهیه دسر پاناکوتا با نشاسته

از سس شکلات و کارامل نیز می‌توان برای سرو پاناکوتا استفاده کرد.

برخی افراد برای تهیه انواع دسر پاناکوتا از نشاسته ذرت نیز استفاده می‌کنند. تهیه این نوع از دسر تفاوت چندانی با دیگر انواع آن ندارد. برای تهیه این پاناکوتا، نشاسته ذرت را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید تا به‌خوبی مخلوط شود. سپس آن را به مخلوط شیر اضافه کرده و هم بزنید. مابقی مراحل مشابه قبل خواهد بود

پاناکوتا، دسر مناسب مهمانی‌ها و جمع‌های خانوداگی!

در این مطلب طرز تهیه پاناکوتا به روش‌های مختلف را آموزش دادیم. انتخاب مواد اولیه این دسر شامل انواع میوه‌ها و شکلات به ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید پاناکوتا را هرطور که دوست دارید تهیه کرده و در مهمانی‌های خود مورد استفاده قرار دهید.

البته، پیشنهاد می‌کنیم که اگر برای مهمانی‌ها به دنبال تهیه انواع دسر هستید و وقت کافی برای تهیه آن‌ها را ندارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، باید از قسمت سفارش آنلاین از کافه کمک بگیرید و موارد دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید.

سوالات متداول

پاناکوتا لیوانی را چطور آماده کنم؟

لیوان شیشه‌ای کوتاه برای این دسر بسیار جذاب است، بعد از آماده شدن درون لیوان‌ها ریخته و در یخچال قرار دهید.

در مرحله آخر می‌توانید تکه‌های میوه را روی پاناکوتا اضافه کنید اما بعد از این که از یخچال خارج کردید هم می‌توانید تزیین کنید.

مخلوط میوه‌ی موردنظرتان را در فریزر بگذارید که یخ بزند؛ سپس با پودر قند آن را داخل میکسر بریزید. سس میوه را روی پاناکوتا بریزید و سرو کنید.

می‌توان از ژله توت فرنگی برای لایه بیرونی استفاده کرد و همچنین با تکه‌های توت فرنگی آن را تریین کرد.

شیر، خامه، پودر ژلاتین و وانیل مواد پایه برای تهیه یک پاناکوتای ساده و فوری است.