آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

موجور کدو

ترمه افضلی 15 آبان 1402 6 دقیقه

 

غذاهای سنتی هر منطقه‌ای می‌تواند در شناخت تاریخ و فرهنگ آن منطقه به شما کمک کند. کرمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. کرمان شهری بزرگ و کویری از شهرهای بسیار زیبا و تاریخی ایران است که فرهنگ غذایی غنی دارد.

غذاهای محلی و سنتی کرمان به سبک خاص و با ادویه‌های مخصوص تهیه می‌شوند و طعم و مزه بی‌نظیر و وصف‌ناشدنی دارند.

 

عکس موجور کدو کرمانی

اگر از درست‌کردن و خوردن غذاهای گوشتی خسته شده‌اید و دوست دارید که یک غذای سالم و خوشمزه و درعین‌حال پرخاصیت میل کنید، موجور کدو کرمانی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. باتوجه‌به ارزش غذایی بالای کدو و نقش آن در سلامت جسمانی بدن، این ماده در بیشتر غذاهای محلی کرمان استفاده می‌شود.

اگر روزی به کرمان سفر کردید حتماً به رستوران‌های سنتی این شهر سری بزنید، سوغاتی و غذای محلی کرمان جذابیت خاص خودشان را دارند که برای همیشه همچون خاطره‌ای ارزشمند در ذهن شما ثبت می‌شوند.

موجور کدو

موجور کدو، یک غذای معروف کرمان و نوعی کوکو است که طعم آن با هر کوکو کدویی که تابه‌حال خورده‌اید متفاوت است. موجور کدو کرمانی بر خلاف همه کوکوها در روغن سرخ نمی‌شود و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت بزرگ بین این کوک با سایر کوکوها می‌شود. همین موضوع باعث شده که موجور کوکو غذایی سالم و با درصد چربی بسیار پایین باشد.

 

موجور کدو کرمانی، طعم متفاوتی و ساده

به ترکیب پنیر سفید و کدو همراه با شوید خشک فکر کنید، وای چه مزه بی‌نظیر و چه بافت نرمی خواهد داشت. این غذا هم به‌صورت سرد و هم به‌صورت گرم سرو می‌شود.

موجور کدو ترکیبی غنی از کلسیم است که به درمان و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. پس برای کودکانی که در سن رشد هستند، بسیار عالی است. اگر دوست دارید یک میان‌وعده‌ی عالی برای مدرسه بچه‌های خود درست کنید، طرز تهیه موجور کدو کرمانی را یاد بگیرید.

میزان کالری در هر 100 گرم 300 کالری
زمان آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 30 دقیقه
تعداد نفرات 5 نفر

 

طرز تهیه موجور کدو کرمانی

اگر دارید با خود فکر می‌کنید که با کدو سبز چی درست کنیم؟ بهتر گزینه موجور کدو کرمانی است. موجور کدو یک غذای کم کالری و سالم است که می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. این غذا منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، مانند ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم و فیبر است.

اگر طعم غذاهای ساده و محلی کرمان را می‌پسندید، حتماً قاتق بنه کرمانی را نیز دوست خواهید داشت می‌توانید طرز تهیه این غذا را در بلاگ اسنپ فود باد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه موجور کدو عبارت‌اند از:

کدو سبز 500 گرم
تخم‌مرغ 2 عدد
شوید خشک 4 قاشق غذاخوری
پنیر سفید 150 گرم
آرد گندم 2 قاشق‌ غذاخوری
سیر 2 حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل آماده‌سازی

مرحله اول: ابتدا کدوها را شسته و آن‌ها را پوست بگیرید. سپس با قسمت ریز رنده، کدوها را خوب رنده کنید. در آخر آب کدوهای رنده‌شده را بگیرید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از شل‌شدن موجور، حتماً باید آب کدوها گرفته شود.

مرحله دوم: حالا نوبت پوست‌گرفتن سیرها رسیده آن را پوست گرفته و پوره کنید. پنیر سفید را نیز رنده نمایید.

مرحله سوم: حالا نوبت به تخم‌مرغ‌ها می‌رسد، آن‌ها را دانه‌دانه و جدا بشکنید تا از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. سپس خوب هم بزنید.

 

موجور کدو کرمانی، غذای ساده‌ای که سریع آماده می‌شود.

مرحله چهارم: در این مرحله کدو رنده‌شده، پنیر رنده‌شده، آرد، نمک و فلفل سیاه، شوید و سیر پوره را به تخم‌مرغ‌‌ها افزوده و خوب با هم مخلوط کنید تا این که یک ترکیب غلیظ و یک‌دست از مواد حاصل شود.

مرحله پنجم: بهتر است که فر را از 10 دقیقه قبل روشن کنید و اجازه دهید با دمای 180 درجه گرم شود. در این فاصله کف ظرف موردنظر خود را چرب کنید و مواد را یک‌دست داخل ظرف بریزید. روی مواد را با کاردک صاف کنید.

حالا ظرف را برای 30 دقیقه در فر بگذارید تا موجور کدو گریل شده و سطح آن کاملاً طلایی شود. بعد از آماده‌شدن موجور کدو را برش ‌زده و روی سینی بچینید و برای دورچین آن از گوجه‌فرنگی و لیمو و خیارشور استفاده کنید.

برای یادگرفتن طرز تهیه انواع غذا کرمانی به بلاگ اسنپ فود مراجعه کنید.

طرز تهیه موجور کدو و هویج

در لیست غذاهای مجلسی کرمان، موجور کدو و هویج به‌عنوان یک پیش‌غذای محبوب شناخته می‌شود. موجور کدو و هویج که به عنوان موجور کدو ترکیه‌‌ای نیز شناخته می‌شود، ترکیبی لذیذ و بی‌‎نهایت خاص است.

مواد لازم برای تهیه موجور کدو ترکیه‌ای:

کدو سبز 2 عدد
هویج 2 عدد
پیاز 1 عدد
پنیر لور 1 لیوان
روغن زیتون 4 قاشق سوچ‌خوری
تخم‌مرغ 2 عدد
آرد 5 قاشق سوپ‌خوری سر پر
بکینگ‌پودر 1 پاکت
شوید تازه (خردشده) 15 ساقه
جعفری (خردشده) 15 ساقه
نمک و فلفل به مقدار لازم
کنجد به مقدار دلخواه

مراحل آماده‌سازی

مرحله اول: کدو و هویج را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس هر دو را با طرف ریز رنده، رنده کنید. پیاز را نیز پوست بگیرید و رنده کنید. آب پیاز و کدو را بعد از رنده کردن، بگیرید تا از آبکی شدن موجور کدو جلوگیری شود.

مرحله دوم: شوید و جعفری را پاک‌کرده و به‌صورت ساطوری خرد کنید.

مرحله سوم: تخم‌مرغ‌ها را شکسته و هم بزنید تا زمانی که تخم‌مرغ‌ها کف کنند. سپس روغن‌زیتون را داخل تخم‌مرغ‌ها بریزید و دوباره هم بزنید. البته می‌توانید به‌جای روغن‌زیتون از روغن‌مایع نیز استفاده کنید.

 

موجور کدو ترکیه‌ای، پیش‌غذایی شیک و مجلسی

مرحله چهارم: پیاز و کدوسبز و هویج رنده شده را داخل ترکیب روغن و تخم‌مرغ بریزید و خیلی خوب با هم مخلوط کنید. دقت داشته باشید که مواد کاملاً باید با هم ترکیب و یک‌دست شوند.

مرحله پنجم: در این مرحله همراه با افزودن جعفری و شوید خردشده به ترکیب، پنیر و آرد و نمک و فلفل و بیکینگ‌پودر را نیز اضافه کرده و دوباره ترکیب را هم بزنید.

مرحله ششم: فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید، کف ظرف را چرب کرده و ترکیب موجور کدو را داخل آن بریزید. بعد از صاف‌کردن سطح موجور کدو، مقداری کنجد روی آن بریزید و در فر قرار دهید.

30 الی 35 دقیقه صبر کنید تا سطح غذا طلایی شود. حالا غذا موجور کدو را در اندازه‌های یکسان و منظم برش بزنید و در کنار یک دورچین عالی سرو کنید.

ترفندهای ویژه برای تهیه موجور کدو کرمانی

اگر به غذاهای شیرین علاقه دارید می‌توانید با اضافه کردن یک قاشق عسل یا شکر به ترکیب موجور کدو، طعم مورد علاقه خود را درست کنید.

 

موجور کدو و هویج، یک غذای ساده و سرشار از انرژی

اما اگر بیشتر علاقه‌مند به طعم‌های ترش و غذاهای ملس هستید، افزودن یک قاشق آبغور به ترکیب موجور کدو، طعم آن را بی‌نهایت دلچسب خواهد کرد.

ساده و خوشمزه با دستور تهیه‌های اسنپ فود

موجور کدو کرمانی، یک غذای ساده و خوشمزه است که با مواد اولیه ساده و کم به‌راحتی در خانه تهیه می‌شود. این غذا طعمی بی‌نظیر و لذیذ دارد و با ذائقه ما ایرانی‌ها سازگار است.

اگر به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه هستید، موجور کدو کرمانی را امتحان کنید. با موجور کدو سفره‌ای رنگین و پرخاصیت بچینید که برای هر رژیمی مناسب و خوشمزه است.

در ترکیب موجور کدو می‌توانید به‌دلخواه سیب‌زمینی نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که این غذا هم به‌تنهایی و هم در کنار برنج و با نان سرو می‌شود.

 

موجور کدو کرمانی، ترکیبی پرخاصیت برای لقمه میان‌وعده بچه‌ها در مدرسه

با سفارش غذا کرمان از اسنپ فود، لذیذترین غذاهای سنتی و محلی این خطه زیبای ایران را با کیفیت بالا و داغ، داغ میل کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود