آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه انواع نوشیدنی سم زدای برای پاکسازی بدن!

مینا اسماعیل بیگی 22 اسفند 1401 4 دقیقه

گاهی اوقات احساس خستگی، کسالت و کمبود انرژی بدن در اثر تجمع سموم اتفاق می‌افتد. اما چگونه می‌توان بدن را سم زدایی کرد؟ بر طبق تحقیقات یکی از راه‌های موثر در دفع سموم بدن مصرف انواع نوشیدنی‌های طبیعی است. برخی نوشیدنی‌‌ها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، سموم بدن و کبد را پاکسازی می‌کنند. تجمع سموم ممکن است منجر به برخی ناراحتی‌های گوارشی همچون نفخ و یبوست شود که با پاکسازی بدن این مشکلات گوارشی رفع خواهد شد. همچنین این فرایند موجب افزایش سوخت‌وساز بدن شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. به همین دلیل، با ما همراه باشید تا در ادامه به انواع نوشیدنی سم زدای بدن اشاره کنیم.

طرز تهیه انواع نوشیدنی سم زدای

اگر می‌خواهید بدنتان را سم زدایی کنید، می‌توانید روی دمنوش‌هایی که در ادامه ان‌ها را توضیح می‌دهیم حساب کنید. در ادامه مطلب انواع نوشیدنی‌های سر و گرم به همراه طرز تهیه آن ذکز شده است:

طرز تهیه دمنوش سرکه سیبطرز تهیه دمنوش سرکه سیب

در میان طرز تهیه انواع نوشیدنی برای سم زدای ابتدا به دمنوش سرکه سیب اشاره می‌کنیم. دمنوش سرکه سیب یک نوشیدنی مناسب برای سم زدایی بدن است که به آسانی تهیه شده و مواد اولیه آن در دسترس هستند. این دمنوش را هر روز صبح میل کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.

برای تهیه این دمنوش به 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب، ۱ قاشق غذاخوری عسل، 3/1 قاشق چای‌خوری پودر فلفل، ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه، ۱ قاشق غذاخوری دارچین و ۱ فنجان آب نیاز دارید.

برای تهیه آن نیز کافی است، آب را درون کتری ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. پس از آنکه آب به جوش آمد آن را داخل فنجان بریزید و سرکه سیب، آبلیمو و عسل را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. دارچین و پودر فلفل را نیز به دمنوش اصافه کرده و کاملا مخلوط کنید. اکنون دمنوش شما آماده است؛ آن را به صورت داغ بنوشید.

دمنوش عسل و سیر و زنجبیل

ترکیب عسل و زنجبیل موجب تهیه دمنوشی خواهد شد که علاوه بر سم زدایی و پاکسازی بدن، طعم بی نظیری خواهد داشت. برای درست کردن این دمنوش به ۲ فنجان آب جوش، 2 ورق زنجبیل، نصف لیموترش آب گرفته شده، یک حبه سیر خرد شده و ۲ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. تمامی مواد را داخل آب جوش بریزید و منتظر بمانید تا دم بکشد. زنجبیل در مقایسه با دیگر ترکیبات به زمان بیشتری برای دم کشیدن نیاز دارد.

نوشیدنی خیار و لیمو

خیار از میوه‌های خوشمزه‌ای است که اغلب افراد به آن علاقه دارند. نوشیدنی خیار و لیمو ترکیب پرخاصیتی است که می‌تواند در دفع سموم بدن موثر باشد. مواد اولیه مورد نیاز این نوشیدنی یک کیلوگرم خیار، 4 فنجان آب، 1 فنجان آبلیمو تازه، یک سوم فنجان عسل و یخ است. ابتدا خیارها را به همراه یک فنجان آب داخل مخلوط‌کن بریزید و سپس با استفاده از یک صافی آب آن را جدا کنید. در فنجان دیگر آب جوش بریزید و عسل را با آن مخلوط کنید. اکنون آب خیار، آب لیمو و ترکیب آب و عسل را داخل یک پارچ ریخته و همه را با هم ترکیب کنید. در انتها نیز قطعه‌های یخ را اضافه کنید.

اسموتی سبز با دانه‌ی چیا

برخی افراد به مصرف دمنوش‌های گرم علاقه‌ای ندارند، به این منظور، استفاده از یک اسموتی خوشمزه و طبیعی جایگزین مناسبی برای انواع نوشیدنی‌های گرم خواهد بود. اسموتی سبز با دانه‌های چیتا یک نوشیدنی سم زدای مناسب و خنک برای بدن است. مواد اولیه مورد نیاز در تهیه این اسموتی یک فنجان اسفناج، یک فنجان تکه‌های آناناس منجمد شده، یک عدد موز، یک فنجان شیر بادام شیرین نشده و یک قاشق غذاخوری دانه‌ی چیا است. تمامی مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید تا ترکیب یک دستی حاصل شود. میزان غلظت اسموتی به سلیقه شما بستگی دارد و با کم یا زیاد کردن میزان شیر بادام قابل تغییر خواهد بود.

نوشیدنی سبزیجات تازه

در طرز تهیه نوشیدنی سم زدای عالی ، استفاده از سبزیجات یکی از گزینه‌های ممکن است. به طور کلی انواع سبزیجات حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند که فواید بسیاری برای بدن خواهند داشت. سبزیجات خواص آنتی اکسیدانی دارند که موجب سم زدایی و پاکسازی بدن می‌شوند. برای تهیه نوشیدنی سبزیجات به مواد اولیه‌ای شامل ۳ عدد هویج، ۲ عدد ساقه کرفس، ۳ عدد برگ کلم برگ، ۲ عدد چغندر، 2 حبه سیر، نصف دسته اسفناج خرد شده و نصف دسته جعفری خرد شده نیاز خواهید داشت. تمامی مواد را به همراه مقداری آب داخل مخلوط‌کن ریخته و ترکیب کنید. غلظت این نوشیدنی را می‌توان با کم یا زیاد کردن میزان آب تغییر داد.

دتوکس میوه‌های سم زدادتوکس میوه‌های سم زدا

دتوکس مخفف عبارتDetoxification  به معنای سم زدایی است. وجود رنگدانه‌ای به نام آنتوسیانین در برخی میوه‌ها موجب می‌شود خواص آنتی اکسیدانی آن‌ها افزایش یافته و برای سم زدایی و پاکسازی بدن مفید باشند. میوه‌هایی همچون توت فرنگی، گوجه فرنگی، مویز و انگور در تهیه اسموتی دتوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر طرز تهیه اسموتی دتوکس ــ جادوی آب سبز برای لاغری را مطالعه کنید.

دمنوش چای سبز

اغلب افراد با خواص فراوان چای سبز آشنایی دارند و برای لاغری آن را مصرف می‌کنند. باید بدانید که چای سبز یک سم زدای قوی است که به دفع سموم بدن کمک می‌کند. برای تهیه این دمنوش پر خاصیت به 2 قاشق چای‌خوری چای سبز نیاز دارید. چای سبز را داخل آب جوش ریخته و منتظر بمانید تا به خوبی دم بکشد. برای تهیه چای سبز هم نگران نباشید، می‌توانید چای سبز را از عطاری آنلاین یا حضوری خریداری کرده و خیلی زود دمنوش خود را تهیه کنید.

مصرف نوشیدنی‌های سم زدای بدن برای حفظ سلامت و افزایش انرژی ضروری است!

در این مطلب به معرفی طرز تهیه انواع نوشیدنی برای کاهش وزن و پاکسازی بدن پرداختیم. دقت داشته باشید که مصرف زیاد انواع نوشیدنی سم زدای ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد، بنابراین، از این نوشیدنی‌ها به اندازه صحیح مصرف کنید. در پایان، پیشنهاد می‌کنیم که برای تهیه میوه‌های تازه برای تهیه نوشیدنی، از اسنپ فود کمک بگیرید. به این منظور، وارد قسمت خرید آنلاین میوه شوید و میوه‌هاسی دلخواه خود را آنلاین سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود