آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه پیتزا خانگی ساده
آموزش آشپزی
5/5 - (3 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه پیتزا خانگی ساده بدون فر، با فر و داخل توستر

زهرا دهقان 11 تیر 1402 6 دقیقه

پیتزا یکی از غذاهای خوشمزه و محبوبی است که همه ما به آن علاقه داریم. این غذا را می‌توان در منزل هم تهیه کرد و طرز تهیه پیتزا خانگی ساده روش آسانی دارد. پیتزا خانگی را حتی بدون فر هم می‌توان آماده کرد، پس اگر در منزل فر ندارید، اصلا نگران نباشید! پیتزای خانگی را می‌توانید داخل توستر یا حتی تابه نیز درست کنید. پیتزا خونگی طعم فوق‌العاده‌ای داشته و غذایی سالم و دوست‌داشتنی است. برای آشنایی با روش درست کردن انواع پیتزا خانگی، تا انتهای این مطلب همراه اسنپ فود باشید.

پیتزا خانگی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده‌سازی 25 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه پیتزا خانگی ساده

عکس پیتزا خانگی ساده

پیتزا خانگی بهترین انتخاب برای کودکان شما خواهید بود.

کمتر کسی پیدا می‌شود که به طعم پیتزا علاقه نداشته باشد، حال اگر این غذا با روش خانگی تهیه شود، یعنی علاوه بر خوشمزه بودن، دیگر نگران سلامت آن هم نخواهید بود. درست کردن پیتزاخانگی به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید مواد اولیه آن را مطابق ذائقه خود تغییر داده و از غذا لذت ببرید. در  ادامه طرز تهیه ی پیتزا خانگی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد اولیه برای تهیه پیتزا خانگی

مواد اولیه و وسایل پیتزا ساده در دسترس بوده و در خانه همه ما یافت می‌شود. در جدول زیر مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن پیتزا خانگی برای 4 نفر را ارائه کرده‌ایم. اگر می‌خواهید این غذا را برای تعداد افراد کمتر یا بیشتری تهیه کنید، کافی است میزان مواد را ضرب یا تقسیم نمایید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 300 گرم
قارچ 200 گرم
خمیر پیتزا 500 گرم
پیاز 1 عدد
فلفل دلمه‌ای 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به میزان لازم
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم
آویشن و فلفل سیاه به میزان لازم
سس کچاپ به میزان لازم
زیتون سیاه به مقدار لازم

دستور پخت پیتزا خانگی در فر

دستور پخت پیتزا خانگی پیچیدگی خاصی ندارد و بسیار ساده است. در ادامه، طرز تهیه پیتزا خانگی با خمیر آماده را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم

  • مرحله اول: برای طرز تهیه پیتزا خانگی با خمیر آماده ، ابتدا پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را به همراه مقداری روغن داخل تابه بریزید و تفت دهید. زمانی که پیازها طلایی شدند، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.
  • مرحله دوم: ادویه‌ها شامل پودر آویشن، فلفل سیاه و نمک را به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و تفت دهید. زمانی که گوشت سرخ و آماده شد، تابه را از روی شعله بردارید.
  • مرحله سوم: فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی و قارچ‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. یک تابه مناسب را روی گاز بگذارید و قارچ‌ها را داخل آن بریزید. قارچ‌ها را تفت دهید و برای جلوگیری از آب انداختن قارچ‌ها، دقت کنید که شعله گاز زیاد باشد. فلفل دلمه را نیز اضافه کنید و مقداری تفت داده و سپس تابه را از روی شعله بردارید.
  • مرحله چهارم: خمیر پیتزا با قطر مناسب را روی سینی قرار دهید و مقداری سس کچاپ را با قاشق روی سطح خمیر پخش کنید. در این مرحله می‌توانید روی سس، مقداری آویشن هم بپاشید. کمی پنیر پیتزا نیز روی خمیر بریزید تا مواد پیتزا بهتر به خمیر بچسبند.

    دستور پخت پیتزا خانگی در فر

    در کنارر پیتزا می‌توانید انواع سس‌ها را هم سرو کنید.

  • مرحله پنجم: حالا گوشت سرخ شده را روی پیتزا بریزید و سپس قارچ و فلفل دلمه‌ای را نیز اضافه کنید. روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید که البته مقدار آن به سلیقه شما بستگی دارد.
  • مرحله ششم: چند عدد زیتون سیاه را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و روی پیتزا بریزید. فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کرده و چند دقیقه منتظر بمانید تا گرم شوند. حالا پیتزا را در طبقه میانی فر قرار دهید.
  • مرحله هفتمم: در مرحله آخر از طرز تهیه پیتزا خانگی ساده ، بین 20 تا 25 دقیقه صبر کنید تا پیتزا آماده شود. زمانی که پنیر پیتزا طلایی شد، آن را از فر خارج کنید و پیتزا را برش بزنید. غذای شما آماده است؛ نوش جان!

طرز تهیه پیتزای خانگی به پایان رسید، در ادامه طرز  تهیه پیتزا در توستر را مشاهده خواهید کرد

طرز تهیه پیتزا خانگی در توستر

طرز تهیه پیتزا با توستر نیز بسیار  آسان است. به جای درست کردن پیتزا در فر، می‌توان از آون توستر نیز استفاده کرد. بدین منظور قبل از قرار دادن پیتزا داخل توستر، المنت بالا و پایین توستر را روشن کرده و آن را روی دمای 150 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. پس از گذشت 4 دقیقه، المنت بالایی را خاموش کرده و فقط المنت پایینی را روشن بگذارید. حالا پیتزا را در طبقه میانی آون توستر قرار دهید؛ پس از 15 تا 25 دقیقه بعد پیتزا شما آماده است. البته مدت زمان مورد نیاز برای آماده شدن غذا، به نوع خمیر شما بستگی دارد. پس از آنکه پیتزا درست شد، المنت پایینی را خاموش کرده و المنت بالایی را روشن کنید تا پنیر پیتزا طلایی شود.

طرز تهیه پیتزا خانگی با خمیر نانوایی در توستر

در ادامه این مطلب قصد داریم طرز تهیه پیتزا خانگی با خمیر نانوایی در  توستر را به شما آموزش دهیم. اگر می‌خواهید پیتزا را با خمیر نانوایی درست کنید به 1 پیمانه آرد سفید، 1 قاشق غذاخوری روغن، 1 قاشق چای‌خوری خمیر مایه فوری، نصف پیمانه آب ولرم، نصف قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چای‌خوری نمک نیاز دارید.

پیتزا خانگی یکی از غذاهای مورد علاقه‌تان خواهد شد

خمیر مایه را به همراه کمی شکر و آب ولرم داخل یک ظرف ریخته و منتظر بمانید تا به عمل آید. آرد را 2 تا 3 بار الک کرده و با نمک، شکر و خمیر مایه مخلوط کنید. نصف پیمانه آب ولرم را کم کم به خمیر اضافه کرده و هم بزنید. حالا روغن را بیافزایید و خمیر را به خوبی ترکیب کنید تا یک‌دست شود. روی سطح کار را آردپاشی کرده و کف دست خود را با مقداری روغن چرب کنید. خمیر را روی سطح کار گذاشته و به خوبی ورز دهید.

کف یک ظرف را با روغن چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید. سطح ظرف را با دستمال بپوشانید و یک ساعت به خمیر استراحت دهید. پس از این مدت خمیر شما آماده است؛ می‌توانید آن را داخل سینی پهن کرده و مابقی مواد پیتزا را روی خمیر اضافه کنید. طرز تهیه پیتزا ساده خانگی ایرانی به پایان رسید. نوش جان.

اگر از دوستداران انواع پیتزا هستید با مطالعه مطلب طرز تهیه پیتزا دیترویت و درست کردن آن در منزل از طرفداران این سبک پیتزا خواهید شد.

طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه

طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه

با انتخاب مواد اولیه با کیفیت یک غذای خوشمزه و سالم داشته باشید.

اگر در منزل فر ندارید، طرز تهیه پیتزا خانگی بدون فر نیز امکان‌پذیر است. درست کردن پیترا روی گاز ساده هم ممکن است و یک پیتزاخانگی بسیار خوشمزه به شما تحویل می‌دهد. برای این کار کف یک تابه تفلون را با مقداری روغن چرب کرده و پیتزا را داخل آن قرار دهید. شعله گاز را روی حرارت ملایم تنظیم کرده و روی آن یک شعله پخش‌کن یا توری فلزی بگذارید. درب تابه را گذاشته و سپس آن را روی شعله گاز قرار دهید. حدود 40 تا 45 دقیقه بعد، پیتزا شما آماده می‌شود.

نکات مهم در طرز پخت پیتزا خانگی

در طرز تهیه پیتزا خانگی ساده ،  به نکات زیر توجه کنید:

  • شما می‌توانید خمیر پیتزا را به صورت آماده تهیه کرده یا آن را در منزل درست کنید.
  • اگر می‌خواهید پیتزا ساده خانگی شما به خوبی کش بیایید، نباید از پنیر پیتزا یخ زده استفاده کنید. اگر پنیر پیتزا شما در فریزر قرار دارد، آن را از قبل در دمای محیط بگذارید تا کامل نرم شود.
  • مقدار پنیر پیتزا به ذائقه شما بستگی دارد، اما نباید میزان آن بیش از حد کم باشد.
  • شما می‌توانید به‌جای گوشت از مرغ نیز استفاده کنید. برای این کار فیله مرغ را خرد کرده و در دستور پخت گفته شده، با گوشت چرخ‌کرده جایگزین نمایید. البته در این صورت به رب گوجه فرنگی نیاز ندارید.

پیتزا خوشمزه را آنلاین سفارش دهید!

در این مطلب طرز تهیه پیتزا خانگی ساده را با روش‌های مختلف آموزش دادیم و شما می‌توانید آن را به آسانی تهیه کنید. البته، اگر هوس خوردن یک پیتزا خوشمزه کرده‌اید اما حوصله و زمان کافی برای درست کردن آن را ندارید، اسنپ فود انتخاب مناسبی است. سفارش انلاین غذا در خدمت شماست تا پیتزا و دیگر غذاهای مورد نظر خود را سفارش دهید. غذای شما در مدت زمان کوتاهی ارسال می‌شود و شما می‌توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود