طرز تهیه سوپ ورمیشل برای شب‌های بهاری

به این مقاله امتیاز دهید

سوپ ورمیشل یکی از ساده‌ترین، خوش‌طعم‌ترین و سالم‌ترین انواع سوپ است که می‌توان به سادگی آن را به عنوان پیش غذا روی میز مهمانی‌ها قرار داد و از سبکی و گرمی آن پیش از صرف وعده اصلی غذایی لذت برد. برای تهیه سوپ ورمیشل به پیاز، روغن زیتون مخصوص سرخ کردن، گوجه فرنگی، نمک، پودر فلفل سیاه، رشته ورمیشل، آب و جعفری تازه نیاز داریم.
برای آماده کردن این سوپ سبک، ابتدا باید پیازها را در روغن زیتون سرخ کردنی، به قدری تفت بدهید تا سبک و کمی سرخ شوند. پیازها باید به صورت نگینی بسیار ریز خرد شده باشند. بعد از سرخ شدن پیازها، نمک و فلفل را در آن کمی تفت بدهید. گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. آنها را هم در پیاز به اندازه‌ای تفت بدهید که آبشان کاملا کشیده شود و به رنگ قرمز روشنی دربیایند. بعد از سرخ شدن کامل و رنگ گرفتن گوجه‌ها، به مقدار لازم آب در ظرف بریزد و بعد از جوش آمدن آب، رشته‌فرنگی‌ها را به آن اضافه کنید. میزان آب و رشته به تعداد نفرات شما بستگی خواهد داشت.
میزان زمان لازم برای پختن این سوپ حدود 30 دقیقه است. برای غلیظ شدن آب سوپ می‌توانید کمی آرد سفید یا آرد برنج را در آب سرد حل کنید و سپس به سوپ در حال جوش بیفزایید. در 3 دقیقه نهایی پخت سوپ، جعفری‌های خردشده را هم به آن اضافه کنید. جعفری‌ها باید در آخرین مرحله به سوپ ورمیشل اضافه شوند تا هم رنگ و هم عطر خود را حفظ کنند. بهتر است سوپ ورمیشل را با یک برش لیمو ترش تازه سرو کنید.
اگر به سوپ جو علاقه مند هستید می توانید طرز تهیه این غذای خوشمزه و سالم را نیز در اسنپ فود بخوانید.

برچسب ها: