طرز تهیه آیس پک شکلاتی و میوه ای

به این مقاله امتیاز دهید

هر موقع اسم آیس پک شکلاتی و میوه ای را می‌شنویم آب دهانمان جاری می‌شود! هیچ کدام از آیس پک‌ها نمی‌توانند طعم فوق العاده آیس پک شکلاتی و میوه ای را داشته باشند. اگر بتوانید این دو آیس پک را خیلی خوب درست کنید، می‌توانید یک وعده عصرانه خوشمزه برای خود خانواده‌تان تهیه کنید. قبل از شروع کار باید بدانید که بستنی با کیفیت مهم‌ترین بخش در تهیه آیس پک شکلاتی و میوه ای است. بدون اتلاف وقت ببینیم طرز تهیه این دو بستنی آیس پک خوشمزه چگونه هستند؟ با اسنپ فود همراه باشید.

طرز تهیه آیس پک شکلاتی

آیا می‌خواهید از راز ساخت بهترین آیس پک شکلاتی بدانید؟ پس بهتر است ابتدا با بستنی وانیلی شروع کنید. بهترین شکلات‌ها با ترکیبی از بستنی وانیلی و شربت شکلات ساخته می‌شوند. شربت شکلات به شما این امکان را می‌دهد تا میزان عطر و طعم شکلات را کنترل کرده و مطمئن شوید که آیس پک شکلاتی شما همان مزه ای را می‌دهد که می‌خواهید.

مطمئن شوید که از مواد با کیفیت بالا استفاده کنید. شیر کامل غنی‌ترین طعم را آیس پک شکلاتی می‌دهد. یک بستنی پرچرب و مرغوب که با چند ماده ساده (بدون مواد افزودنی و غلیظ کننده) تهیه شده باشد، باعث ایجاد طعمی جادویی می‌شود. شربت شکلات نیز به عنوان کامل کننده طعم این نوع آیس پک عمل می‌کند.

طرز تهیه آیس پک شکلاتی
  • آماده‌سازی: 5 دقیقه
  • سرو: برای دو نفر

مواد مورد نیاز  برای تهیه آیس پک شکلاتی

  • 2 فنجان بستنی وانیلی
  • 4 فنجان شربت شکلات
  • 2 فنجان شیر کامل (سرد)
  • خامه فرم گرفته، شکلات تراشیده (برای تزئینات)
  • 4 فنجان چیپس شکلات (اختیاری)

دستورالعمل تهیه

1- موارد لازم را برای تهیۀ آیس پک شکلاتی جمع آوری کنید.

2- بستنی، شیر و شربت شکلات را درون مخلوط کن بریزید. اگر از چیپس شکلات استفاده می‌کنید، آن را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که هر چه بستنی سخت‌تر شود، بهتر است، زیرا فرآیند مخلوط کردن می‌تواند بستنی را بیش از حد مایع کرده و مخلوط آیس پک شکلاتی را شکل خیلی شُل و آبکی کند.

3- مواد را مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند.

4- بلافاصله مخلوط را داخل لیوان‌های خود بریزید، روی آن را با خامۀ فرم شکل دهید و با شکلات تراشیده تزئین کنید. حالا می‌توانید آیس پک شکلاتی خود را با نِی نوش جان کنید.

دستورالعمل تهیه

چگونه می‌توانم آیس پک شکلاتی را خیلی غلیظ کنم؟

اگر دوست دارید یک نوع آیس پک غلیظ تهیه کنید و آن را با قاشق بخورید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هنگام مخلوط کردن به مواد یخ اضافه کنید.
  • همیشه از مواد پر چرب استفاده کنید.
  • نیمی از شیر را با خامه سنگین جایگزین کنید.
  • یک موز یخ زده را به مخلوط اضافه کنید.

نکته: می‌توانید به جای شربت شکلات از نوتلا، کرۀ بادام زمینی شکلاتی یا مخلوط موکا (مخلوط شیر با قهوه سرد) استفاده کنید.

طرز تهیه آیس پک میوه ای

مقاومت در برابر آیس پک میوه ای تازه و خوشمزه دشوار است. این نوع آیس پک شیرین، سرد و پُر از مواد سالم است. حتی اگر همیشه نمی توانید در بیرون از خانه یک آیس پک میوه ای خوشمزه بخورید، باید بتوانید یکی از آن ها را در منزل درست کنید.

آیس پک میوه ای می‌تواند بسیار ساده بوده و از میوه‌های مختلف و حتی سبزیجات ساخته شود. این آیس پک میوه ای از میوه، شیر و یخ تشکیل شده است. بهتر است از میوه‌های تازه استفاده کنید. هر نوع توت، انبه، پاپایا و میوۀ کیوی می‌توانند تبدیل به یک آیس پک میوه ای خوشمزه شوند.

  • آماده‌سازی: 5 دقیقه
  • سرو: برای دو نفر
طرز تهیه آیس پک میوه ای

مواد مورد نیاز برای تهیه آیس پک میوه ای

  • 2 تا 3 قسمت میوه (2 تا 3 فنجان)
  • 1 تا 1 و نیم شیر یا آب میوه (1 تا 1 و نیم فنجان)
  • 2 قسمت ماست یا غلیظ کننده دیگر (1.2 فنجان)
  • خامه فرم گرفته

دستورالعمل تهیه آیس پک میوه ای

1- موارد لازم برای تهیه آیس پک میوه ای را جمع آوری کنید.

2- تمام مواد را در مخلوط کن بریزید تا کاملاً یکدست شود.

3- بلافاصله مخلوط را داخل لیوان‌های خود بریزید، روی آن را با خامۀ فرم گرفته شکل دهید. حالا می‌توانید آیس پک میوه ای خود را با نِی نوش جان کنید.

انواع آیس پک میوه ای

آیس پک موز: وقتی نوبت به یک معجون ترکیبی دوست داشتنی می‌رسد، آیس پک موزی انتخابی عالی است. دستورالعمل تهیه آن بسیار آسان است، تنها 2 عدد موز، عسل، عصاره وانیل، یخ و ماست را با هم مخلوط کنید، سپس آن را به همراه خانواده و عزیزان خود نوش جان کنید.

انواع آیس پک میوه ای

آیس پک انبه

اگر به دنبال یک آیس پک میوه ای هستید که ماهیت گرمسیری داشته باشد، آیس پک انبه را امتحان کنید. این اسموتی خوشمزه فقط به سه مادۀ اولیه اعم از یک عدد انبه، شیر و ماست احتیاج دارد. طعم شیرین و خنک انبه به ویژه برای روزهای گرم تابستان ایده‌آل است. اگر هم دوست دارید مقداری موز و نارگیل به آیس پک خود اضافه کنید.

آیس پک انبه

آیس پک هندوانه

ممکن است فکر کنید که آیس پک هندوانه یک نوشیدنی تک بعدی است! اما دستور العملی که ما به شما می‌دهیم شامل لایه‌هایی از طعم‌های جذاب را ایجاد می‌کند. آیس پک هندوانه نمونه‌ای عالی از تفاوتی است که با طعم خلاقانه می‌تواند ایجاد شود. لیموترش و نعناع به طرز شگفت انگیزی مکمل هندوانه هستند، اما این زنجبیل است که می‌تواند آیس پک هندوانه را به مرحلۀ جدیدی برساند.

آیس پک پرتقال خونی

طعم ترش یا شیرین آب پرتقال خونی می‌تواند بسیار خارق العاده باشد. یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از این طعم، اضافه کردن شیر به آن است. این دستور برای یک میان وعدۀ پاییزی و زمستانی پیشنهاد می‌شود. پس شروع به کار کنید و آب پرتقال خونی، شیر یا ماست و چند تکه یخ را با هم مخلوط کنید. به همین راحتی آیس پک شما آماده شد.

آیس پک توت فرنگی

این آیس پک یک غذای خوشمزه و مناسب دسر بعد از غذاست. تهیۀ آن بسیار ساده و سرگرم کننده است، به خصوص در مورد بچه‌ها زیرا آن‌ها عاشق همکاری کردن با والدینشان در تهیۀ آیس پک میوه ای هستند. دستور العمل ساخت این آیس پک شامل توت فرهنگی، خامه یا ماست به علاوه یخ و مخلوط کردن آن‌ها است. در هر لیوان می‌توانید به اندازه دلخواه مخلوط را بریزید و از چند توت فرنگی برای تزئین استفاده کنید.

کلام آخر

طرز تهیه آیس پک شکلاتی و میوه ای را در بالا توضیح دادیم، حالا می‌توانید خودتان دست به کار شده و این دو آیس پک خوشمزه را درست کنید. طرز تهیه آن‌ها بسیار ساده است و شما می‌توانید در عرض 5 تا 10 دقیقه، نوشیدنی های خوشمزه خودتان را تهیه کنید. فقط میزان شل یا سفت بودن مخلوط را با یخ یا شیر چرب می‌توانید تنظیم کنید. در هر صورت، از خوردن آیس پک میوه ای و شکلاتی نهایت لذت را ببرید.

اگر به تهیه نوشیدنی علاقه مند هستید:

بهترین نوشیدنی‌ها برای صبحانه کدامند؟

طرز تهیه قهوه اسپرسو و خواص آن

چای سبز چیست؟ آشنایی با همه فواید و خواص چای سبز

کوکتل میوه چیست؟ با انواع کوکتل میوه آشنا شوید!

طرز تهیه موهیتو خانگی با طعم به یاد ماندنی!