آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

سوخاری؛ یک غذای همه پسند

ترمه افضلی 06 اسفند 1402 10 دقیقه

سوخاری یکی از محبوب‌ترین غذاها در سراسر جهان است. غذایی بین‌المللی و لذیذ که خمیری پفکی و تر روی آن را می‌پوشاند.

سوخاری، نام اشتهاآوری که با شنیدن آن، آب در دهانتان جمع می‌شود و هوس می‌کنید تا مزه لذیذ آن را بچشید و صدای خردشدن لایه ترد آن را زیر دندان بشنوید.

 

سوخاری، غذایی با لایه‌های متفاوت ترد و نرم و طعمی بی‌نهایت دلچسب و لذیذ

سوخاری فقط مرغ‌سوخاری نیست، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سوخاری تنها مرغ‌سوخاری است، اما چنین نیست و سوخاری انواع مختلفی دارد که هر کدام طعم و مزه خاص خود را دارند. از پرطرف‌دارترین انواع سوخاری، مرغ‌سوخاری، میگوسوخاری، قارچ سوخاری و پیاز سوخاری هستند.

سوخاری، وسوسه‌ای است که نمی‌توان از آن گذشت! آیا شما هم عاشق سوخاری هستید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت در این مطلب جدید با ما همراه شوید تا با هم به سفری پر از لذت برویم.

سوخاری؛ یک غذای همه پسند

سوخاری از جمله غذاهای محبوب و لذیذی است که در تقریباً در همه دنیا طرف‌داران زیادی دارد.

این غذای خوشمزه ترکیبی دلچسب از گوشت، آرد سوخاری و ادویه‌جات مخصوص است که از تکه‌های سرخ شده‌ای از گوشت یا سبزیجات است که در آرد سوخاری غلتانده شده، تهیه می‌شود. سوخاری در کشورهای مختلف با دستور تهیه‌های متفاوتی طبخ می‌شود.

طرز تهیه انواع سوخاری با اسنپ فود

 

این غذا بیشتر به‌عنوان مرغ‌سوخاری شناخته می‌شود، اما در اصل انواع سوخاری بسیار متفاوت هستند و هر کدام از آن‌ها با طعم خاص و عطر دلپذیری که دارند، شما را جذب خود خواهند کرد.

دلیل خوشمزه ‌بودن سوخاری‌ها، آبدار بودن و ترد بودن آن‌ها است. هر گاز از این غذا ابتدا ترد و بعد بسیار نرم است و در نهایت لذت گوشت یا سبزیجات آبدار روی زبان احساس می‌شود.

انواع مرغ‌سوخاری؛ غذایی لذیذ برای هر زمان

مرغ‌سوخاری، غذایی لذیذ و خوشمزه است که از قرن‌ها پیش موردتوجه مردم قرار گرفته است. این غذا با طعم و تردی بی‌نظیری که دارد، هر کسی با هر ذائقه‌ای را به وجد می‌آورد.

 

سوخاری، طعم دلچسبی که نمی‌توان به آن نه گفت!

اگر شما هم از طرف‌داران مرغ‌سوخاری هستید، حتماً آن را در خانه امتحان کنید. با کمی دقت و حوصله و مطالعه طرز تهیه مرغ سوخاری در بلاگ اسنپ فود، می‌توانید مرغ‌سوخاری خوشمزه‌ای طبخ کنید که همه شیفته طعم بی‌نظیر آن شوند.

انواع مرغ‌سوخاری را می‌توان با ران، سینه یا بال درست کرده و همراه سس و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

انواع مختلف مرغ‌سوخاری عبارت‌اند از:

مرغ‌سوخاری معمولی

مرغ‌سوخاری معمولی، طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و به‌راحتی می‌توان آن را در خانه درست کرد. این نوع سوخاری از قسمت‌های مختلف مرغ که در آرد سوخاری و تخم‌مرغ و نمک و فلفل غلتانده شده‌اند، تهیه می‌شود.

در تهیه مرغ‌سوخاری معمولی می‌توانید از ادویه‌های دلخواه استفاده کنید و میزان آن‌ها را به‌دلخواه کم یا زیاد کنید.

 

مرغ‌سوخاری معمولی با طرز تهیه ساده، اما خوشمزه

مرغ سوخاری باترمیلک

مرغ‌سوخاری باترمیلک، یکی از خوشمزه‌ترین انواع‌مرغ سوخاری است. برای تهیه این نوع مرغ‌سوخاری، ابتدا مرغ را در باترمیلک می‌غلتاند تا سس باترمیلک خوب به خورد گوشت برود. سپس مرغ را به آرد سوخاری که با ادویه‌های مختلف و نمک مخلوط شده، آغشته کرده و در روغن داغ سرخ می‌کنند.

این نوع مرغ‌سوخاری، طعمی خامه‌ای و شیرین دارد و به‌عنوان یک غذای جهانی و محبوب در بین ملل مختلف شناخته می‌شود.

البته در بلاگ اسنپ فود، لیست انواع سوخاری به طور کامل منتشر شده و شما می‌توانید با مراجعه به آن، یک غذای خوشمزه و سریع با طرز تهیه ساده برای امروز خود آماده کنید.

مرغ سوخاری کره‌ای

از دلچسب‌ترین و معروف‌ترین انواع مرغ‌سوخاری در آسیا، مرغ‌سوخاری کره‌ای است. برای تهیه این نوع سوخاری، ابتدا مرغ را در شیر می‌خوابانند و با دست ورز می‌دهند تا شیر کامل به خورد مرغ برود و بعد با سلفون روی کاسه را می‌پوشانند و اجازه می‌دهند تا مرغ برای یک ساعت در شیر استراحت کند.

پس از گذشت این مدت، مرغ را از داخل کاسه بیرون آورده و با نمک و فلفل سیاه طعم‌دار کرده و سپس سیر و زنجبیل رنده‌شده را به آن می‌افزایند و برای یک ساعت در یخچال قرار می‌دهند.

 

مرغ‌سوخاری کره‌ای، طعم دلچسب تندی و شیرینی در هر لقمه

بعد از آن تکه‌های سیر و زنجبیل را از روی گوشت جدا کرده و آن را در نشاسته ذرت می‌غلتانند در نهایت نوبت به سرخ‌کردن تکه‌های مرغ می‌رسد. آن را داخل روغن داغ فرو کرده و به مدت 7 الی 8 دقیقه روی حرارت نگه می‌دارند.

مرغ‌سوخاری کره‌ای را همراه یک سس ترکیبی از سس سویا، سرکه سیب، پودر فلفل قرمز، پودر سیر، شکر قهوه‌ای، عسل و پودر زنجبیل سرو برای چند دقیقه در تابه تفت‌داده و سرو می‌کنند.

این نوع سوخاری به مرغ‌سوخاری تند و شیرین یا داکگنجئونگ شهرت دارد.

فیله‌سوخاری

فیله‌سوخاری، یکی از محبوب‌ترین انواع سوخاری است که با فیله مرغ تهیه می‌شود. این غذای ترد و لذیذ به‌عنوان یک میان‌وعده، پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو می‌شود.

برای تهیه فیله‌سوخاری در مرحله اول، فیله‌ها را با ضخامت دلخواه و مناسب برش بزنید. در یک کاسه تخم‌مرغ را با چنگال خوب هم بزنید تا به یک مخلوط یکدست تبدیل شود سپس ادویه‌های دلخواه خود را به همراه نمک و فلفل داخل تخم‌مرغ ریخته و دوباره هم بزنید تا خوب مخلوط شود.

 

فیله‌سوخاری، پفکی و ترد

آرد سوخاری را نیز در ظرفی بریزید. اگر دوست دارید که فیله‌سوخاری شما طعم خامه‌ای و متفاوتی داشته باشد از قبل و به مدت یک ساعت آن را در شیر بخوابانید.

در نهایت هر تکه از فیله‌ها را به‌صورت جداگانه در ترکیب تخم‌مرغ و ادویه‌جات بغلتانید تا ترکیب کامل به داخل گوشت نفوذ کند. سپس آن را در آرد سوخاری غلتانده و در روغن بسیار داخل سرخ نمایید.

بال سوخاری

بال سوخاری، یکی از انواع سوخاری مرغ است که تنها با یک‌بار امتحان طعم خارق‌العاده آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

طرز تهیه این نوع سوخاری بسیار ساده و راحت است و به‌عنوان یک غذای خوشمزه و کلاسیک شناخته می‌شود که موردعلاقه پیر و جوان است.

برای تهیه بال سوخاری، بال‌های مرغ را در یک مرینیت ساده از آب‌لیمو، روغن‌زیتون، سیر و ادویه‌جات مختلف می‌خوابانیم. این مرینیت به بال‌ها طعم و عطر فوق‌العاده‌ای می‌دهد. سپس، بال‌ها را در آرد چاشنی ‌شده می‌غلتانیم و در روغن داغ سرخ می‌کنیم تا رنگی قهوه‌ای مایل به طلایی به خود بگیرند.

 

بال‌سوخاری، غذایی کلاسیک و محبوب

بال مرغ‌سوخاری چه به‌تنهایی و چه همراه سس قرمز یا در کنار سس پنیر، فوق‌العاده خوشمزه است.

جوجه کنتاکی

در میان انواع سوخاری کنتاکی، جوجه کنتاکی محبوبیت بسیار زیادی دارد. مرغ کنتاکی یا جوجه کنتاکی از جمله محبوب‌ترین غذاهای فست‌فودی در سراسر جهان است که به دلیل طعم و بافت منحصربه‌فردی که دارد به این شهرت جهانی رسیده است.

جوجه کنتاکی تحت فشار و حرارت بالا طبخ می‌شود به همین دلیل کامل پخته شده و درعین‌حال اصلاً بافت خشکی ندارد؛ بلکه بسیار لذیذ و آبدار است.

برای تهیه جوجه کنتاکی، ابتدا باید جوجه‌ها را با آب و نمک بشویید و سپس آن‌ها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. در کاسه‌ای دیگر، ادویه‌جات مخصوص جوجه کنتاکی را با هم مخلوط کنید. این ادویه‌جات معمولاً شامل آرد سفید، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، خردل خشک، پودر پاپریکا و زنجبیل هستند.

 

با جوجه کنتاکی، سفره‌ای رنگین و اشتهاآور برای مهمان‌ها بچینید.

سپس جوجه‌ها را در کاسه ادویه‌جات بغلتانید و مطمئن شوید که همه قسمت‌های جوجه‌ها با ادویه پوشانده شده باشند. بعد از آن، جوجه‌ها را در یک ظرف در بسته قرار داده و به مدت حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید.

در مرحله بعدی جوجه‌ها را از یخچال بیرون آورده و آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. برای سرخ‌کردن جوجه کنتاکی، باید از روغن زیادی استفاده کنید تا جوجه به‌خوبی  و به طور کامل سرخ شود. جوجه‌ها را به مدت 10 تا 12 دقیقه در هر طرف سرخ کنید.

بعد از این که مرغ‌ها سرخ شدند، آن‌ها را روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. اکنون جوجه کنتاکی شما آماده خوردن است.

انواع دیگر سوخاری‌ها

غذاهای سرخ‌کردنی، دنیایی از طعم و لذت هستند. سرخ‌کردن غذا یکی از محبوب‌ترین روش‌های طرز تهیه غذا در سراسر جهان است که همیشه طرف‌داران بسیاری داشته و خواهد داشت.

 

پنیر سوخاری، یک لذت ناب، ناب

سرخ‌کردنی‌ها فقط به انواع مرغ‌سوخاری محدود نمی‌شوند. می‌توان از این روش پخت برای تهیه انواع غذاهای مختلف مانند انواع سوخاری پنیری، انواع سوخاری سیب‌زمینی، سوخاری ماهی و سوخاری سبزیجات استفاده کرد.

سیب‌زمینی سوخاری

سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده، یکی از دلچسب‌ترین غذاهایی است که همه ما دوست داریم. آیا دوست دارید طعم متفاوتی از سیب‌زمینی را بچشید؟ اگر نظرتان مثبت است، بیایید یک غذا با پودر سوخاری و سیب‌زمینی درست کنیم.

تهیه سیب‌زمینی سوخاری ابتدا سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز کرده و بگذارید تا خنک شوند. بعد از سردشدن سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها را با گوشت‌کوب یا هر وسیله دیگری که راحت‌تر هستید، له کنید.

در مرحله بعدی مقداری جعفری خردشده را به سیب‌زمینی‌های له‌شده اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

 

سیب‌زمینی سوخاری؛ یک میان‌وعده عالی برای بچه‌ها

سپس آویشن، نمک و فلفل را به ترکیب افزوده و خوب ورز دهید تا سیب‌زمینی‌ها بافتی منسجم به خود بگیرند. اکنون نوبت آن  رسیده تا سیب‌زمینی را به‌صورت رول‌های استوانه‌ای‌شکل بدهید. در صورت تمایل می‌توانید داخل هر یک از استوانه‌ها را با مقداری پنیر پیتزا پر کنید.

پس آماده‌شدن رول‌های استوانه‌ای سیب‌زمینی، آن‌ها را برای 10 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کنند.

در مرحله بعدی باید 3 عدد تخم‌مرغ را در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید تا یکدست شوند. آن را کنار بگذارید و در ظرفی دیگر آرد بریزید.

از قبل 3 عدد نان باگت را در فر بگذارید تا خشک شوند. بعد از خشک‌شدن، آن‌ها را فر بیرون آورده و در ظرفی رنده کنید.

اکنون نوبت آن رسیده که یک‌بار سیب‌زمینی‌های استوانه‌ای را در تخم‌مرغ‌ها و یک‌بار در آرد ساده و در نهایت در نان باگت رنده‌شده بغلتانید. در آخر هم آن‌ها را به آرد سوخاری آغشته کنید.

حالا نوبت سرخ‌کردن آن‌ها در روغن رسیده، سیب‌زمینی‌ها را به مدت چند دقیقه در روغن داغ سرخ کرده و سپس روی دستمال‌کاغذی بگذارید تا روغن آن گرفته شود و بعد همراه سس دلخواه سرو کنید.

قارچ سوخاری

از محبوب‌ترین انواع سوخاری‌، قارچ سوخاری است. قارچ سوخاری، ترکیبی دلچسب از آرد سوخاری و ادویه‌های متنوع است که وقتی در روغن سرخ می‌شود، طعمی ترد و آبدار به خود می‌گیرد.

 

قارچ سوخاری؛ خوش‌رنگ و خوش‌عطر با طعمی که زیر دندان می‌ماند.

طعم لذیذی که به‌وضوح زیر دندان احساس می‌شود. برای تهیه قارچ سوخاری، ابتدا قارچ‌ها را به‌صورت آب‌پز، نیم‌پز کرده و بعد گریل کنید.

سپس آن را در ادویه‌جات و آرد سوخاری بغلتانید تا مواد کامل به خود قارچ‌ها برود. در نهایت آن‌ها را داخل تابه‌ای پر از روغن داغ سرخ کرده و بعد روی دستمال‌کاغذی بگذارید تا روغنی که به خورد قارچ‌ها رفته، گرفته شود.

پیاز سوخاری

پیاز، یکی از خوشمزه‌ترین چاشنی‌های دنیا است که تقریباً از آن در همه غذا استفاده می‌شود. این سبزی خوشمزه و مغذی را می‌توان به طرق مختلف در غذاها استفاده کر. یکی از محبوب‌ترین روش‌های استفاده از پیاز، روش سوخاری آن است.

پیاز سوخاری در اثر حرارت، طعم شیرین و ملایمی پیدا می‌کند و عطر فوق‌العاده دلپذیری از آن خارج می‌شود و به‌عنوان یک پیش‌غذای لذیذ در کنار غذاهای فست‌فودی سرو می‌شود.

برای تهیه پیاز سوخاری، پیازها را پوست گرفته و به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس بیکینگ‌پودر و نشاسته ذرت را همراه با آرد سفید در یک کاسه مخلوط کنید.

 

پیاز سوخاری، یک چاشنی خوشمزه و همه‌کاره

در مرحله بعدی کمی آب یخ به ترکیب آرد و نشاسته‌ ذرت و بیکینگ‌پودر اضافه کنید (آب باید در حد بسیار اندکی باشد.) و مخلوط را هم بزنید. توجه داشته باشید که ترکیب را باید کم مخلوط کنید تا بیکینگ‌پودر خاصیت خود را از دست ندهد و پیاز حالت پفکی‌تری داشته باشد.

روی خمیر را با سلفون پوشانده و آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. پس از این مدت، حلقه‌های پیاز را در خمیر فرو برده و بعد در روغن سرخ می‌کنیم. قبل از سرو حتماً روغن پیاز‌های سوخاری را بگیرید.

میگوسوخاری

میگوسوخاری، یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک پیش‌غذا، غذای اصلی یا حتی میان‌وعده سرو کرد. این نوع سوخاری، طعمی بی‌نظیر و دلچسب دارد که اگر یک‌بار امتحانش کنید، عاشق آن خواهید شد.

 

میگوسوخاری، یک رؤیای طلایی با طعمی فراموش‌نشدنی

برای تهیه میگوسوخاری ابتدا باید میگوها را پاک کرده و آ‌نها را در اندازه دلخواه خرد کنید. سپس میگوها را در یک قابلمه با آب و نمک بپزید تا نیم‌پز شوند.

در مرحله بعد میگوهای نیم‌پز شده را در آرد، تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلتانید. در نهایت آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شوند.

کلم سوخاری

اگر دوست دارید که سفره خود را با یک پیش‌غذای خاص تزئین کنید که توجه همه را به خود جلب کند، کلم سوخاری بهترین انتخاب است.

کلم سوخاری از انواع سوخاری و یک پیش‌غذای سبک و خوشمزه است که با هر نوع غذایی به‌خصوص غذاهای فست‌فودی می‌توان آن را سرو کرد.

برای تهیه کلم سرخ شده، ابتدا باید کلم را به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید. سپس کلم‌های خرد شده را در ترکیبی از آب و نمک بجوشانید تا نرم شوند.

 

کلم سوخاری، یک پیش‌غذای سالم و مغذی

در مرحله بعد کلم‌های پخته شده را از آب بیرون آورده و اجازه دهید تا کامل آبکش شوند. سپس آن‌ها را به آرد سوخاری آغشته کرده و در آخر آن‌ها را در روغن داغ سرخ کرده و سرو نمایید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه اطلاعات کاملی از انواع سوخاری و طرز تهیه ساده آن‌ها، شما را برای داشتن یک برنامه‌ غذایی هفتگی سالم و متنوع راهنمایی کنیم.

انواع سوخاری مرغ اعم از بال سوخاری و فیله‌سوخاری، انواع سوخاری کنتاکی از جمله غذاهای محبوب فست‌فودی هستند که در بیشتر رستوران‌ها و فست‌فودها سرو می‌شوند، اما با یادگیری طرز تهیه آن‌ها می‌توانید به‌راحتی در خانه یک سوخاری لذیذ و خوشمزه تهیه کنید.

 

مرغ‌سوخاری، غذای تردی که در دهان آب می‌شود.

درهرحال اگر امکان طبخ غذا در خانه را ندارید یا سر کار هستید و امکان ترک محل کار را ندارید می‌توانید با سفارش آنلاین انواع سوخاری از بهترین فست‌فودها و رستوران‌های شهر باکیفیت‌ترین و لذیذترین سوخاری‌ها را سفارش دهید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود