آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

 بهترین باغ رستوران‌های کرمان از رستوران کیخسرو کرمان تا چایخانه وکیل

ترمه افضلی 17 اردیبهشت 1402 7 دقیقه

قطعا کرمان در لیست شهرهای دیدنی و گردشگری ایران جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، این شهر زیبا با مردمان خونگرم همه ساله از میلیون‌ها توریست پذیرایی می‌کنند. کرمان جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد و اگر روز و شب بخواهید در این شهر بگردید باز هم با منظره و بنای تاریخی روبه‌رو خواهید شد که شما را شگفت زده می‌کند.

بعد از گشت و گذار در مکان‌های دیدنی کرمان احتمالا گرسنه شده باشید و نیاز به کمی شکم‌گردی دارید تا با غذاهای اصیل ایرانی، فرنگی و محلی کرمان دلی از عزا درآوردید. اما کدام رستوران کرمان بهترین است؟ کدام رستوران کرمان با سلیقه شما جور است؟ کرمان رستوران‌های با کیفیت زیادی دارد و برای راحت کردن انتخاب برای شما در این مقاله قصد داریم تا به شما لیست رستوران‌های کرمان را معرفی کنیم.

معرفی بهترین رستوران‌های شهر کرمان

رستوران‌گردی در کرمان

قبل از معرفی بهترین رستوران کرمان اجازه دهید تا کمی در خصوص رستوران‌گردی و خوشمزه‌های کرمان با هم صحبت کنیم. کرمانی‌ها هم مانند سایر اقوام ایرانی غذاهای محلی و منحصر به فرد خود را دارند که حیف است برای یکبار هم که شده مزه آن‌ها زیر زبانتان نرفته باشد. همه جا کوبیده، جوجه و زرشک پلو با مرغ پیدا می‌شود، اما شما در کدام رستوران می‌توانید آبگوشت متنجه پیدا کنید؟ یا آبگوشت کشک و بادمجان؟ اجازه دهید تا شما را با برخی از غذاهای محلی کرمان آشنا کنیم، شاید راغب شدید که یکی از آن‌ها را امتحان کنید. از جمله مهمترین غذاهای محلی کرمان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

آبگوشت متنجه

این آبگوشت اسم بسیار عجیبی دارد و معمولا به عنوان یک غذای نذری طبخ می‌شود. حبوبات، گوشت گوسفندی، جعفری، سیب زمینی، زردآلو، مغز گردو، شنبلیله، زردچوبه و نمک ترکیبات آبگوشت متنجه هستند. این آبگوشت در بین محلی‌‌ها به نام آبگوشت امام حسینی نیز معروف است و بی‌نهایت خوشمزه است.

آبگوشت زیره

زیره سوغات کرمان است و وجود آبگوشت زیره در بین غذاهای محلی کرمان موضوع عجیبی نیست. این آبگوشت واقعا خوشمزه است و تنها جایی که می‌توانید آن را پیدا کنید، کرمان است. گوشت آبگوشتی، پیاز، سیر و ادویه‌های معطر و خوش طعم ترکیبات آبگوشت زیره را تشکیل می‌دهند. معمولا رستوران‌ها در هنگام سرو آبگوشت زیره به آن مرزه و ترخون اضافه می‌کنند. برای افرادی که عاشق تندی و غذاهایی با طبع گرم هستند، آبگوشت زیره بهترین انتخاب است.

آبگوشت زیره از غذاهای سنتی شهر کرمان

آبگوشت بزقرمه

این آبگوشت را می‌توان معروف‌ترین آبگوشت کرمانی دانست، آبگوشت بز قرمه ترکیبی از حبوبات، گوشت با استخوان، کشک، زعفران، سیر، فلفل، زردچوبه و نمک است. این آبگوشت در بیشتر رستوران‌های کرمان سرو می‌شود و احتمالا تا به حال نام آن به گوشتان خورده است.

*‌ تا اینجای کار با سه آبگوشت محلی کرمان که در بین مردم بسیار طرفدار دارد آشنا شدید، آبگوشت بادمجان و کشک نیز از جمله خوشمزه‌ترین آبگوشت‌های کرمان است که امتحان آن خالی از لطف نیست. کرمان علاوه بر آبگوشت، آش‌های بسیار خوشمزه‌ای هم دارد که آش گندم شیر و آش رشته کرمانی‌ها از جمله مهمترین آن‌ها هستند.

بهترین رستوران کرمان

اکنون که تا حدود کمی با غذاهای محلی کرمان آشنا شدید، نوبت به آن رسیده است تا با بهترین رستوران‌های کرمان نیز آشنا شوید. در ادامه رستوران‌های کرمان با موسیقی زنده، بهترین رستوران برای تولد در کرمان و بهترین رستوران سنتی در کرمان را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران کیخسرو کرمان

رستوران کیخسرو کرمان ظاهر شیک و چندان مدرنی ندارد اما کیفیت غذاهای آن بی‌نظیر است و از هر کرمانی که بپرسید، بهترین رستوران کرمان کجاست؟ قطعا به شما می‌گویند، رستوران کیخسرو. در وسط رستوران کیخسرو یک درخت خرمای غول پیکر وجود دارد که منظره‌ای زیبا و منحصر به فرد را به رستوران داده است. لذت خوردن یک وعده غذایی با منظره یک درخت غول پیکر تنها در شهر کرمان امکان‌پذیر خواهد بود.

در فضای داخلی این رستوران ترکیبی از میزهای سنتی و معمولی وجود دارد که شما بسته به سلیقه می‌توانید بر روی هر کدام از آن‌ها بنشینید. در رستوران کیخسرو غذاها با بالاترین کیفیت ممکن سرو می‌شوند، اگر به این رستوران سر زدید حتما ماهی شکم پر و کباب‌های آن را امتحان کنید. رستوران کیخسرو جز رستوران‌های میان رده از لحاظ قیمتی محسوب می‌شود، اما کیفیت منوی آن شگفت انگیز است و شما را غافلگیر خواهد کرد.

رستوران کیخسرو جز رستوران‌های کرمان با موسیقی زنده محسوب می‌شود و موسیقی زنده طنین انداز فضای داخلی رستوران است. غذاهای این رستوران در ظروف مسی سرو می‌شوند و این موضوع لذت خوردن غذا را چندین برابر خواهد کرد. رستوران کیخسرو در واقع یک خانه قدیمی است که بعدا به رستوران تبدیل شده است. در نهایت باید بگوییم که این رستوران دکوراسیون بسیار زیبایی دارد و کیفیت غذاهای آن فوق‌العاده است و از لحاظ موقعیت در نزدیکی بازار وکیل قرار دارد.

  • آدرس رستوران کیخسرو کرمان: کرمان، خیابان شهدا، خیابان برزو آمیغی
  • شماره تماس رستوران کیخسرو: 03433127264

معرفی رستوران کیخسرو کرمان

رستوران اسپاخو

این رستوران در مرکز شهر کرمان قرار دارد، رستوران اسپاخو دکوراسیون بسیار شیکی دارد و کیفیت غذاهای آن بسیار بالا است. منوی غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی است، بوفه رنگارنگ رستوران اسپاخو برای افرادی که به دنبال پیش غذاهای رنگارنگ و متنوع هستند، یک مکان جذاب است. در این رستوران صبحانه هم هر روز تا ساعت 10 و 30 دقیقه سرو می‌شود و جالب است بدانید که این وعده برای کودکان زیر 12 سال به صورت نیم بها محاسبه می‌شود. جوجه مراکشی، سینی کباب، شیشلیک، میگو سوخاری و .. از جمله بهترین غذاهایی است که در این رستوران سرو می‌شود. اگر به دنبال یک رستوران لاکچری و شیک هستید، رستوران اسپاخو یک گزینه عالی است. با توجه به کیفیت بالای غذاهای سرو شده و محیط لوکس رستوران اسپاخو گران بودن غذاهای آن قابل دفاع است.

  • آدرس رستوران اسپاخو: کرمان، بلوار جمهوری، نرسیده به خیابان هزار و یک شب
  • شماره تماس رستوران اسپاخو: ۳۴۳۲۴۴۴۱۵۵

رستوران اسپاخو از رستوران‌های بی نظیر در شهر کرمان

رستوران مکث کرمان

اگر به دنبال یک رستوران زیبا، ارزان و با کیفیت هستید که  بهترین غذاهای ایرانی و محلی کرمان در آن سرو می‌شود، نام مکث را در خاطر خود نگه دارید. رستوران مکث یک رستوران دو طبقه است که در طبقه پایین آن انواع غذاهای ایرانی و محلی سرو می‌شود و طبقه بالا پیتزا و سایر فست فوت‌ها سفارش گرفته می‌شود.

از جمله معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای که در رستوران مکث سرو می‌شود، بز قرمه است. بز قرمه‌های سرو شده در رستوران مکث بی‌نهایت خوشمزه هستند و طعم بی‌نظیر آن برای سال‌ها در یاد و خاطره شما خواهد ماند. البته شهرت این رستوران تنها به دلیل بز قرمه‌های خوشمزه نیست، بلکه دیزی و مرغ سرخ شده‌ی این رستوران نیز طرفدارهای پروپاقرص خود را دارد.

قیمت منوی رستوران مکث کرمان تقریبا مناسب است و جز رستوران‌های با قیمت مناسب دسته‌بندی می‌شود. با توجه به قیمت نباید انتظار محیطی لوکس و لاکچری را داشته باشید. پرسنلی که در این رستوران مشغول فعالیت هستند، رفتار بسیار مناسبی دارند و شما از هم صحبتی با آن‌ها لذت خواهید برد. به عنوان نکته آخر باید بدانید که در این رستوران غذا بر روی تخت سرو می‌شود، اما تخت‌های بزرگ در سالن این مجموعه وجود ندارد و خانواده‌های پر جمعیت نمی‌توانند بر روی یک تخت جا نخواهند شد.

  • آدرس رستوران مکث: کرمان، خیابان جمهوری، رستوران مکث
  • شماره تماس رستوران مکث: 03432458004

رستوران مکث کرمان

رستوران ژوبین

تا اینجای لیست بهترین رستوران‌های کرمان به بهترین رستوران سنتی در کرمان اشاره شد، اما شاید کسی دلش پیتزا بخواهد تکلیف چیست؟ امکان سفارش پیتزا کرمان در کرمان به‌صورت آنلاین وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید از اسنپ فود غذای خود را تهیه کنید. اما رستوران خوب کجا بروید! شاید پیدا کردن یک رستوران خوب ایتالیایی در کرمان کار سختی است. شاید تعداد رستوران‌های خوب کرمان که غذای ایتالیایی سرو می‌کنند به انگشت‌های یک دست هم نرسد، اما ژوبین گل سر سبد آن‌هاست.

این رستوران خانوادگی که کارکنان بسیار مودب و خوش برخورد دارد، غذاهای ایتالیایی را با بالاترین کیفیت ممکن سرو می‌کنند. توصیه میکنیم که اگر به کرمان سفر کردید، حداقل برای یکبار هم که شده سری به این رستوران بزنید. در این رستوران موسیقی زنده و وجو دارد و شما می‌توانید از آن لذت ببرید.

  • آدرس رستوران ژوبین: کرمان، بلوار نصر، خیابان بهارستان
  • شماره تماس رستوران ژوبین: 03432477977

چایخانه وکیل

در ادامه لیست معرفی رستوران‌های کرمان با موسیقی زنده به چایخانه وکیل می‌رسیم. چایخانه وکیل بسیار بسیار زیبا است و قطعا یکی از بهترین رستوران‌های کرمان است. در این رستوران از سیر تا پیاز سرو می‌شود، شما می‌توانید غذاهای محلی (مانند بز قرمه، آبگوشت زیره و ..) و غذاهای اصیل ایرانی (کوبیده، چلو ماهیچه، جوجه و ..) را به عنوان وعده اصلی سفارش دهید و به عنوان دسر هم می‌توانید چای و کلمپه سفارش دهید. اگر دوست دارید یک دسر سرد میل کنید، فالوده کرمانی انتخاب مناسبی است.

در این چایخانه موسیقی زنده نواخته می‌شود و هنگام صرف غذا می‌توانید از شنیدن آن لذت ببرید. معمولا در این رستوران سنتور نواخته می‌شود که فضا را دلنشین‌تر می‌کند. در رستوران وکیل میز، صندلی و تخت‌های بزرگ وجود دارد. اگر می‌خواهید کمی استراحت کنید، کفش‌های خود را در بیاورید و روی یکی از تخت‌ها بنشینید و از غذای خود لذت ببرید. چایخانه وکیل در واقع یک حمام زیبا بوده که اکنون بازسازی شده است و از آن به عنوان رستوران استفاده می‌شود.

  • آدرس چایخانه وکیل: کرمان بازار بزرگ کرمان – چایخانه وکیل
  • شماره تماس چایخانه وکیل: 03432254493

معرفی چایخانه وکیل از بهترین رستوران‌های سنتی کرمان

 

سفره‌خانه سنتی هزار و یک شب

جای یک سفره‌خانه خوب در لیست رستوران‌های کرمان که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، خالی است. سفره‌خانه سنتی هزار و یک شب پاتوق افرادی است که عاشق دیزی هستند. در این سفره‌خانه دیزی، انواع کباب و .. با کیفیت بسیار بالا سرو می‌شود. برای افرادی که غذا خوردن در محیط سفره‌‌خانه را دوست دارند، بهترین گزینه برای شما سفره‌خانه سنتی هزار و یک شب است. اگر به دنبال رستوران برای تولد در کرمان می‌گردید، شاید سفره‌خانه سنتی هزار و یک شب گزینه مناسبی برای اینکار باشد.

  • آدرس سفره‌خانه سنتی هزار و یک شب: کرمان. میدان بسیج، خیابان کامیاب
  • شماره تماس سفره‌خانه سنتی هزار و یک شب: 03432230040

سفره خانه سنتی هزار و یک شب

سخن پایانی

کرمان پر از رستوران‌های خوب است و انتخاب بهترین باغ رستوران کرمان کار بسیار دشواری است. در این مقاله سعی شد تا رستوران‌های کرمان با موسیقی زنده، بهترین رستوران کرمان و بهترین رستوران سنتی در کرمان را به شما معرفی کنیم و شما را تا حدودی با حال و هوای این رستوران‌ها آشنا کنیم.

رستوران سرکباب کرمان، رستوران همیشه بهار، رستوران آسیاب بادی کرمان، رستوران پالیز، باغ رستوران دشت بهشت کرمان، رستوران ویتا و .. از جمله رستوران‌های خوب کرمان هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته نشد.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود