دو تجربه متفاوت از غذای عربی در تهران

به این مقاله امتیاز دهید

خوردن غذای یک ملیت و مردم متفاوت جذاب و هوس‌انگیز است، اما اگر طعم همین غذا را در فضایی که مربوط به آن ملیت و مردم است بچشید، تجربه‌ای ویژه‌تر داشته‌اید. این ارتباط می‌تواند نوع سرو غذا باشد یا فضای رستورانی که به آن می‌روید، می‌تواند موسیقی باشد یا ملیت آشپز و یا فردی که از او غذا را می‌خرید. در این نوشته شما را با دو فضا در تهران برای تهیه‌ی غذای عربی آشنا خواهیم کرد. دو فضایی که احتمالا بتوانند مدتی شما را از زندگی روزمره و شهر و خیابانی که در آن زندگی می‌کنید جدا کنند و به دل فرهنگ غذایی دیگری پرتاب.
 
رستوران مداین:
رستوران مداین بسته‌ای کامل و هیجان‌انگیز از فضا و غذای عربی است. وجود عناصر مربوط به معماری عربی در دکوراسیون داخلی این رستوران اولین عامل پیوند با این فرهنگ است. منوی رستوران از تنوع نسبتا خوبی در غذا، پیش‌غذا و دسر برخوردار است. تزئینات غذا هوس‌انگیز است و تنها دیدن عکس بشقاب‌های این رستوران برای ترغیب شما به رفتن در آن کافی است.
 
چای مراکشی با آداب خاص و جذابی که دارد و در قوری و فنجان‌هایی با طرح‌های عربی برای‌تان دم و سرو می‌شود. از دسرها غافل نشوید: باقلوای مخصوص با بستنی، بشقاب میکس باقلوا، چیز کیک شعریه و دسرهای دیگری که دیدن هر کدام از آن‌ها حتما غافلگیرتان خواهد کرد.
 
کیفیت غذاها خوب است و پرسنل حرفه‌ای و خوش ‌برخورد در آن مشغول به کار و سرویس‌دهی هستند. ضمنا می‌توانید از سرویس قلیان عربی هم در این رستوران استفاده کنید، البته دود آن مزاحمتی برای میزهای دیگر ایجاد نمی‌کند. قیمت غذاها و دسرها  در این رستوران متوسط رو به بالاست اما به تجربه‌اش حتما می‌ارزد.
 
محله‌ی دولت‌آباد:
این تجربه‌ی فضای عربی، تجربه‌ای بسیار متفاوت از اولی است. محله‌ی دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران واقع شده. بخشی از ساکنان این محله را شیعیان عراقی که به خاطر جنگ به ایران پناه آوردند تشکیل می‌دهند. این موضوع باعث ایجاد بافتی با فرهنگ کاملا متفاوت شده است.
به محله‌ی دولت‌آباد بروید و وارد بلوار قدس شوید. این‌جا یک فستیوال ساده و صمیمی از غذاهای عربی برقرار است. خیابان پر از غذافروشی‌های عربی است، با صاحبانی که معلوم است از فرهنگی دیگر هجرت کرده‌اند. این غذاها به‌نوعی فست‌فودهای عربی هستند یا شاید بشود آن ها در دسته‌ی غذاهای خیابانی دانست.
 
می‌توانید فلافل، شاورما، دونر و انواع دیگری از غذاهای عربی (که احتمالا بیشتر بین عراقی‌ها متداول است) را با قیمتی بسیار پایین خریداری کنید و پشت میزهایی که در پیاده‌روی خیابان‌ها چیده شده‌اند بخورید. کیفیت غذاها متوسط است، اما به تجربه و فضای ویژ‌ه‌ی این بلوار می‌ارزد.

نظرات کاربران