چه آبمیوه ای برای اسهال خوب است و چه آبمیوه ای مضر؟

چه آبمیوه ای برای اسهال خوب است؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی ها
4.1/5 - (14 امتیاز)

اسهال از جمله بیماری‌ها و مشکلاتی است که بدون شک تمامی افراد در طول مدت زمان زندگی خود حداقل یک بار با آن روبرو خواهند شد. البته جای نگرانی نیست، چون انسان برای تمام مشکلات جسمی خود راه حل‌های مفید و کاربردی را کشف کرده است. برای مثال، مشکل اسهال را می‌توان با چند نوع آبمیوه و میوه برای اسهال برطرف کرد که در ادامه این آبمیوه‌ها را معرفی کرده‌ایم. پس اگر می‌خواهید بدانید چه آبمیوه‌ ای برای اسهال خوب است ؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چه آبمیوه‌ ای برای اسهال خوب است؟

شکم روش پیدا کردن یا همان اسهال، مشکلی است که می‌تواند هر لحظه برای ما پیش بیاید. عوامل مختلفی در این پیشامد ناگوار گوارشی دخیل هستند. برای مثال اضطراب و استرس زیاد، خوردن غذاهای نامناسب و حتی مصرف برخی داروها می‌تواند علت اسهال باشد. مشکل اینجاست که این اتفاق سبب می‌شود تا آب بدن کم شده و شما ضعف کنید. به همین دلیل تصمیم می‌گیرید که به داروهای شیمیایی روی آورده و برای رفع مشکل خود، داروهای مختلف را مورد استفاده قرار دهید.

ما در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که کدام اب میوه برای اسهال خوب است و چند آبمیوه مفید را به شما معرفی می‌کنیم که بدون شک در درمان این معضل سودمند خواهند بود. همچنین این آبمیوه‌ها را می‌توانید به عنوان میوه هم برای درمان اسهال استفاده کنید.

۱. سیب و آب سیب

سیب و آب سیب

سیب با داشتن املاح معدنی، بیماری اسهال را کنترل می‌کند.

اگر این سوال برای شما پیش آماده است که اب سیب برای اسهال خوبه یا یبوست ؟ در همین ابتدا باید بگوییم که آب سیب و سیب برای اسهال خوب است. اگر حالتان خوب نبود و امکان خروج از منزل را نداشتید، به راحتی می‌توانید با سفارش آنلاین میوه ، سیب‌های تازه و خوش‌رنگی را تهیه کنید. اما در ستایش میوه سیب و آب سیب برای اسهال باید این‌گونه گفت که سیب، خوشمزه و ترد است، در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد و غنی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان فراوان شناخته می‌شود.

سیب با املاح و مواد معدنی خود این قابلیت را دارد که اسهال شما را به سرعت بهبود بخشد. فیبر این میوه، درد معده را تسکین داده و ناراحتی، مشکلات معده و گوارش شما را برطرف می‌کند. قند آن طبیعی و مغذی است و پکتین زیادی در سیب وجود دارد. در پاسخ این سوال که برای درمان اسهال سیب را چگونه مصرف کنیم باید گفت که برای درمان مشکل معده خود و بهره‌مندی از خواص سیب برای اسهال بهتر است تا در روز ۲ تا ۳ عدد سیب میل کنید. این کار موجب می‌شود تا روند درمان اسهال تسریع پیدا کرده و مشکل خیلی زود برطرف شود.

۲. هویج و آب هویج

هویج و آب هویج

هویج و آب آن برای انواع بیماری‌ها مفید هستند.

در پاسخ این سوال که چه آبمیوه‌ ای برای اسهال خوب است ؟ به عنوان دومین میوه مفید باید بگوییم که آب هویج برای اسهال خوبه. هویج در طب سنتی طبع گرمی دارد و به نحوی قابض نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل آب هویج برای اسهال مفید است و مصرف آن کمک می‌کند تا معده شما مشکل اسهال را به راحتی برطرف کند.

هویج را می‌توانید به صورت آبمیوه یا هویج پخته شده در آب جوش، مصرف کنید. هویج از جمله سبزیجاتی است که در درمان مشکل اسهال شما نافع محسوب می‌شود. حضور ویتامین‌ها و مواد معدنی، علاوه بر درمان مشکلات روده، معده و گوارش، کمک می‌کند تا املاح از دست رفته بدن، مجدداً جذب شوند. این سبزی مانند سیب، پکتین فراوانی دارد و به راحتی می‌تواند آب از دست رفته بدن را به شما بازگرداند.

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که آب هویج یبوست میاره یا اسهال باید گفت که این میوه به طور کلی برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال مفید خواهد بود. آب هویج فواید بسیاری دارد و علاوه بر خواص آب هویج برای اسهال بزرگسالان ، برای درمان سرماخوردگی نیز مفید است. در واقع، اگر سوال شما این باشد که چه آبمیوه‌هایی برای سرماخوردگی خوب است؟ یکی از پاسخ‌های ما، باز هم همین آب هویج خواهد بود.

۳. موز و پوره موز

موز و پوره موز

درمان سریع اسهال با خوردن موز.

در پاسخ این سوال که چه میوه ای برای اسهال خوبه می‌توان موز را هم معرفی کرد. موز برای اسهال خوبه و هم مانند هویج طبع گرمی داشته و یک قابض معده به حساب می‌آید. به طوری که اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید، بدون شک دچار یبوست خواهید شد. به همین علت، موز را یکی از میوه‌های بسیار شگفت انگیز در درمان اسهال می‌دانند. اگر موز را با نصف فنجان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به آرامی نوش جان کنید، اسهال شما به سرعت درمان خواهد شد.

شما تنها با داشتن اطلاعات اندک اما کافی و مفید و دانستن اینکه چه آبمیوه ای برای اسهال خوب است ؟ به سرعت می‌توانید در منزل مشکل خود را برطرف کنید. موز همچنین با معده درد نیز به شدت مقابله می‌کند. حتی اگر توان خوردن هیچ ماده غذایی را نداشتید، حتماً خود را مجبور به مصرف موز کنید تا مشکلات معده و گوارش شما به راحتی درمان شود. موز نیز مانند هویج و سیب، پکتین فراوانی دارد و اسهال را متوقف می‌کند. البته اگر علاقه‌ای به خوردن موز به تنهایی ندارید، می‌توانید از ترکیب ماست و موز برای اسهال هم استفاده کنید.

در ضمن برای پاسخ به این سوال که چه آبمیوه‌ای برای قلب مفید است؟ نیز می‌توان موز را معرفی کرد. بنابراین، اگر در کنار فواید موز برای اسهال ، به دنبال سلامت قلب خود هستید، موز را فراموش نکنید.

۴. لیمو و آبلیمو

لیمو و آبلیمو برای اسهال خوبه

خوردن لیمو علاوه بر اسهال، بیماری‌های دیگری همچون سرماخوردگی را نیز بهبود می‌بخشد.

لیمو یکی دیگر از میوه‌هایی است که هم خود میوه و هم آب لیمو، در درمان اسهال نقش موثری دارند. در نگاه اول شاید این‌گونه به نظر نرسد؛ اما اگر از شما پرسیدند که چه آبمیوه ای برای اسهال خوب است ؟ توصیه می‌کنیم که حتما لیمو را معرفی کنید. میوه لیمو خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد ویروسی دارد. به همین دلیل میوه مناسب برای اسهال و استفراغ کودکان و مشکلات گوارشی آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

لیمو، ناراحتی معده را تسکین داده و به تنظیم اسید یا pH معده در بدن کمک می‌کند. اگر خودتان دچار مشکل اسهال شده‌اید یا فردی از اطرافیان، دوستان یا خانواده شما با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، توصیه می‌کنیم که در روز ۴ الی ۵ بار، یک قاشق مرباخوری آبلیمو را میل کنید تا مشکل اسهال شما برطرف شود. البته بهتر است تا کمی نمک نیز به این آبلیمو اضافه کنید؛ پس اگر ترشی لیمو شما را اذیت کرد، می‌توانید ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری نمک را با آبلیمو ترکیب کرده و نوش جان کنید.

لیمو علاوه بر اینکه در درمان اسهال موثر است، برای درمان سرماخوردگی نیز مفید خواهد بود. لیمو را می‌توانید در کنار طرز تهیه سوپ شلغم نیز به کار ببرید و علاوه بر اسهال، با آن سرماخوردگی را نیز درمان کنید.

۵. پرتقال و آب پرتقال

پرتقال و آب پرتقال برای اسهال

آب پرتقال به کاهش چربی خون شما نیز کمک می‌کند.

به میوه پرتقال و آب پرتقال، می‌توان لقب شاه کلید مبارزه با بیماری‌ها و میوه ضد اسهال را داد. پرتقال در دسته مرکبات بوده و سرشار از ویتامین C است. این میوه از سرماخوردگی تا مشکلات گوارشی مانند اسهال را به راحتی درمان می‌کند. آب میوه پرتقال برای اسهال ، لاغری، از بین بردن چربی خون و کاهش کلسترول بد خون نیز موثر بوده و کاربردهای فراوان دیگری هم دارد. ویتامین C موجود در پرتقال، به قدری نافع و مفید است که برای جلوگیری از چین و چروک پوست و روشن شدن پوست نیز به شدت توصیه می‌شود.

حالا اگر شما با مشکل گوارشی و اسهال روبرو بودید، حتما خود را به یک لیوان آب پرتقال تازه، خنک و طبیعی مهمان کنید. آب پرتقال برای اسهال موثر است؛ تا آنجا که حتی اگر مشکل شما حاد باشد، باز هم به سرعت می‌تواند آن را درمان کند. پرتقال انرژی بخش است، سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی بوده، به سرعت آب از دست رفته بدن را باز می‌گرداند و موجب آبرسانی بدن می‌شود. پس اگر به مرحله خطرناکی در مشکل اسهال رسیدید، حتماً به سراغ آب پرتقال بروید.

دیگر مواد غذایی برای رفع مشکل اسهال

دیگر مواد غذایی برای رفع مشکل اسهال

خرما نیز با داشتن پتاسیم بالا به درمان اسهال کمک می‌کند.

حالا پاسخ چه آبمیوه ای برای اسهال خوب است ؟ را می‌دانید که البته برای درمان اسهال پیش از هر کاری، ابتدا باید ریشه مشکل را پیدا کنید. پس به شما توصیه می‌کنیم که از درمان‌های خودسرانه بپرهیزید و حتماً در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. از دست رفتن آب بدن موضوع ساده و پیش پا افتاده‌ای نیست و به راحتی می‌تواند زندگی شما را به خطر بیندازد. در همین راستا مواد دیگری مانند خرما، سیب زمینی و نان سفید به شما کمک می‌کنند تا بر مشکل اسهال خود غلبه کنید:

  • سیب زمینی ضدالتهاب است و علاوه بر درمان درد پشت، اگزما و درد فاصل، می‌تواند با حضور نشاسته، مشکلات سیستم گوارشی را نیز درمان کند. با مصرف سیب زمینی، مدفوع شما غلیظ شده و اسهال در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف می‌شود.
  • خرما نیز حاوی پتاسیم زیادی است و پتاسیم فاکتور اصلی در درمان اسهال به‌حساب می‌آید. خرما هضم آسانی داشته و به راحتی می‌تواند مشکل گوارشی و اسهال شما را درمان کند. همچنین فیبری که در خرما به شکل محلول وجود دارد، مدفوع را حجیم کرده و عملکرد و سلامت دستگاه گوارشی شما را بهبود می‌بخشد.
  • نان سفید نیز قابض است و اگر در زمان اسهال از این ماده غذایی استفاده کنید، می‌تواند با حجیم کردن مدفوع، اسهال را به سرعت درمان کند.

چه میوه هایی برای اسهال مضر است؟

حال شما می‌دانید که چه میوه هایی برای اسهال خوب است و می‌توانید از آب سیب و هویج برای اسهال و درمان مشکلات گوارشی استفاده کنید. ابتدا باید بدانید که همان‌طور که برخی میوه‌ها و مواد غذایی برای درمان اسهال مفید هستند، برخی دیگر نه تنها مفید نبوده، بلکه اسهال و مشکلات گوارشی شما را تشدید می‌کنند. از جمله آبمیوه‌ها و میوه‌های مضر برای اسهال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زردآلو
  • آلو
  • گیلاس
  • گلابی
  • انجیر
  • خربزه
  • هندوانه

علاوه بر این میوه‌ها، مواد غذایی دیگری همچون سبزیجات برگ سبز، شیر، حبوبات، بلغور و نان سبوس‌دار نیز برای اسهال مضر بوده و منجر به افزایش این مشکل می‌شوند. حالا اگر نمی‌دانید که مصرف چه غذاهایی اسهال را تشدید می‌کند؟ در ادامه باید بگوییم که از خوردن مایعات دیگری مانند آب، چای، قهوه، سوپ و… جدا خودداری کنید. این مواد غذایی نه تنها در درمان اسهال نقشی ندارند، بلکه آن را تشدید می‌کنند.

در این مطلب به بیماری اسهال و راه‌های درمان آن پرداختیم. یکی از راه‌های درمان اسهال نوشیدن آبمیوه‌ها است. نوشیدن آبمیوه سیبف هویج، موز، لیمو و پرتقال به درمان بیماری شما کمک می‌کند. مصرف گیلاس، گلابی، زردآلو، آلو و خربزه به تشدید شدن بیماری اسهال منجر می‌شود.

همچنین از دیگر مواد غذایی مفید می‌توان به خرما اشاره کرد چرا که دارای پتاسیم زیادی است و پتاسیم به بهبود اسهال کمک شایانی می‌کند.

درمان اسهال با چند میوه و آبمیوه ساده

در بالا توضیح دادیم که شما می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اسهال خود را درمان کنید. حالا با مطالعه این مطلب، شما هم می‌دانید که چه آبمیوه ای برای اسهال خوب است ؟ و چه مواد غذایی می‌توانند مشکل شما را شدت دهند. در هر حال فاکتور اصلی برای درمان مشکلات گوارشی، مراجعه به پزشک است. خود درمانی کمک می‌کند که درد شما تخفیف پیدا کند، اما بهبود نمی‌یابد. برای درمان اسهال و یافتن علت اصلی آن، باید مراجعه به پزشک متخصص، اولویت شما باشد.

اگر به دلیل مشکلات گوارش و معده مانند اسهال، امکان خروج از منزل و تهیه میوه، آبمیوه، سبزیجات و مواد غذایی مورد نیاز خود را نداشتید، اسنپ فود در کنار شماست تا زحمت خرید میوه و سایر مواد غذایی را بر عهده بگیرد. با خرید از اسنپ فود، سفارش شما در مدت زمان کوتاهی آماده و ارسال می‌شود تا آن را درب منزل تحویل بگیرید.

شما تاکنون از چه آبمیوه‌ها و مواد غذایی دیگری برای درمان اسهال استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

ممد یخه آرو
10.تیر.1402

با تشکر از مقاله مفیدتان
آیا کته و ماست یک غذای ایده آل برای اسهال نیست؟ با سپاس

    snappfoodadmin
    10.تیر.1402

    سلام ممنون از همراهی شما در مقاله چه آبمیوه های برای اسهال خوب هستند در اینجا ترکیب آبمیوه های مانند سیب و آب سیب و موز و پوره موز و هویچ و آب هویچ
    و پرتقال و آب پرتقال و لیمو و ….که این ابیموه ها برای بهبود اسهال خوب هستند معروفی شده است و اما کمک غذای کته و ماست برای بهبود اسهال مصرف
    ماست سبب از بین رفتن باکتری های بد در روده و کمک به بازگرداندن باکتری های خوب در روده می شود.به افرادی که دچار اسهال شده اند,توصیه می شود
    روزانه ۲ کاسه ماست مصرف کنند در نظر داشته باشید که در صورت داشتن اسهال قصد میل کردن کته ماست دارید در کته روغن نریزید و از ماست کم چرب
    و یا بدون چربی استفاده کنید میکروب‌های مفیدی که در ماست وجود دارندکه می‌توانند روند بهبود بیماری اسهال را تسریع و تسهیل کنند ماست پر چرب
    در زمان ابتلا به اسهال،باعث طولانی‌تر شدن مدت زمان بیماری می‌شود