آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

آشنایی با رستوران خانه سنتی پرهامی

ترمه افضلی 29 فروردین 1402 6 دقیقه

خوراک بهانه ما برای تعامل با شماست… شعاری بسیار جذاب و هدفمند برای رستورانی بی نظیر و به یاد ماندنی در شهر زیبای شیراز است. سفر به شیراز جاذبه‌های بسیار زیادی به همراه دارد که می‌توانند روح آدمی را تازه کنند. یکی از جذابیت‌های این شهر زیبا، غذاهای سنتی است که طعمی لذیذ و به یادماندنی دارند.

خانه پرهامی شیراز یکی از رستوران‌های باکیفیت شیراز با قدمی 200 ساله است که دیدن آن در سفر به شیراز خالی از لطف نیست. این مجموعه در واقع رستوران است اما چندین اتاق برای اقامت نیز در آن قرار گرفته است. در ادامه با این مجموعه جذاب بیشتر آشنا می‌شویم.

رستوران خانه سنتی پرهامی مکانی دیدنی و جذاب در شهر شیراز

تاریخچه خانه پرهامی شیراز

با وجود تمام شکوه و زیبایی که در این خانه زیبا و تاریخی وجود دارد، اما داستان یا واقعه تاریخی خاصی برای آن ذکر نشده است. این خانه دو قرن پیش ساخته شده و یکی از خانه‌های معمولی در شهر شیراز محسوب می‌شده است. در گذشته معمولا بافت و نحوه ساخت خانه‌های در شیراز به همین صورت بوده است.

پس از فوت کردن صاحب ملک برای مدتی طولانی به حال خود رها شده بود. در سال‌های اخیر فردی به نام سروش پرهامی که از فعالان صنعت گردشگری محسوب می‌شود، اقدام به خریداری این ملک زیبا و جذاب کرده است. پس از خرید با بازسازی آن را به رستورانی سنتی و جذاب تبدیل کرده است. دلیل نامگذاری رستوران خانه سنتی پرهامی نیز خریدار آن آقای پرهامی است.

حال این رستوران به همراه 6 واحد اقامتی از مکان‌های گردشگری شیراز به شمار می‌رود که میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی است. فضای خانه و آواز پرندگانی که در آن به گوش می‌رسد، تداعی‌کننده بهشت است و با حضور در آنجا روح تازه‌ای در شما دمیده می‌شود.

معرفی خانه پرهامی شیراز

خانه پرماهی از رستوران‌های قدیمی شهر شیراز است که در محله‌های بافت قدیمی این شهر قرار گرفته است. قدمت آن به بیش از 200 سال برمی‌گردد. به همین دلیل می‌توان غذاهای قدیمی و سنتی این شهر مانند کلم پلو و دو پیازه آلو را با طعمی اصیل و قدیمی نوش جان کرد.

اگر به غذاهای اصیل و قدیمی شهر شیراز علاقه دارید، رستوران خانه سنتی پرهامی یکی از بهترین گزینه‌ها است. فضای آن نیز کاملا قدیمی و سنتی است و جذابیت خاصی در آن وجود دارد. تمام غذاهای سرو شده در این رستوران از غذاهای سنتی و خوشمزه شهر شیراز هستند.

در خانه پرهامی 6 اتاق بسیار راحت و دنج با تزئینات زیبا واقع شده و فضایی بسیار مناسب برای اقامت محسوب می‌شود. همچنین امکانات بسیار عالی برای گردشگران فراهم کرده که یکی از آن‌ها رستوران خانه پرهامی است. این مکان به قدری زیباست که با وجود گذشت دو قرن از ساخت آن همچنان باعث ذوق و شوق بازدیدکنندگان می‌شود.

حوض فیروزه‌ای و ماهی‌های گلی در آن و رنگبندی جذاب ساختمان در کنار سنگ فرش‌های قدیمی لذتی بی نهایت برای شما به همراه خواهد آورد.

معرفی فضای بی نظیر خانه پرهامی

این رستوران در نزدیکی مراکز تاریخی و گردشگری شیراز مانند موزه نارنجستان، خانه زینت الملک، مسجد نصیرالملک و … واقع شده است. عطر بهار نارنج پیچیده در کوچه‌های قدیمی شیراز بسیار دل انگیز است و آرامش فضا را چندین برابر می‌کند.

لیست قیمت غذاهای خانه پرهامی شیراز

از آنجایی که این رستوران‌های سنتی این شهر محسوب می‌شود، معمولا غذاهای سنتی طبخ و برای گردشگران سرو می‌شوند. بهترین غذاهای سنتی شیراز شامل کلم پلو، دم پختک با گوشت گوسفندی، دو پیازه آلو، کشک بادمجان و ته‌چین هستند. این غذاها هر روز بدون استثنا در این رستوران طبخ می‌شوند. هر روز یکی از آن‌ها نیز به عنوان غذای روز سرو می‌شود.

برای دسترسی به لیست قیمت غذاها، نوشیدنی‌ها و چاشنی‌های سرو شده در این رستوران سنتی می‌توانید از بلاگ اسنپ فود دیدن کنید و حتی در صورت دسترسی نداشتن به رستوران از طریق اسنپ آن‌ها را سفارش دهید. لیست قیمت غذاهای رستوران خانه سنتی پرهامی در ادامه آورده شده است.

  • کلم پلو شیرازی: 198000
  • کته گوجه با گوشت: 220000
  • کته گوجه: 105000
  • چلو خورشت بادمجان با مرغ سرخ شده: 165000
  • زرشک پلو با مرغ سرخ شده: 196000
  • قنبرپلو شیرازی: 260000
  • سالاد شیرازی: 41000
  • ترشی لیته: 39000
  • ترشی مخلوط: 33000
  • ماست خیار: 36000
  • شربت گلاب زعفران: 59000
  • شربت آبلیمو گلاب: 42000

لیست قیمت غذاهای سرو شده در خانه پرهامی

خانه پرهامی شیراز تلفن و آدرس

برای دسترسی به این رستوران سنتی می‌توانید از خیابان لطفعلی خان زند عبور کنید. با عبور از این بافت تاریخی لذتی از شیرینی زندگی را در محله‌های قدیمی احساس می‌کنید. کوچه پس کوچه‌هایی با بافت قدیمی و جاذبه‌های تاریخی که یادآور خاطرات دور و دراز خواهند بود.

جذابیت این مسیر آنقدر زیاد است که حتی برای افرادی که اولین بار این فضا را مشاهده می‌کنند، نیز لذت‌بخش است. از مسیرهای متفاوتی می‌توانید به خانه پرهامی دسترسی داشته باشید. آدرس و شماره تماس این مجموعه در ادامه ذکر شده تا در صورت سفر به شیراز حتما دیدن این مجموعه جذاب را از دست ندهید.

  • آدرس رستوران خانه سنتی پرهامی: خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبرو مسجد نصیرالملک، کوچه 36، پلاک 10
  • خانه پرهامی شیراز شماره تماس: 07132232015، 09177008058

برای رزرو خانه پرهامی شیراز می‌توانید با شماره تماس‌های ذکر شده تماس گرفته و میز مورد نظر را رزرو کنید. این موضوع مخصوصا در ایام شلوغ مانند تعطیلات نوروز بسیار عالی است و می‌توانید پس از تماشای شهر شیراز برای میل کردن غذایی بی نظیر به این مجموعه مراجعه کنید.

آدرس و تلفن تماس خانه پرهامی برای دسترسی و رزرو

باغ راز شیراز

مجموعه رستوران‌های باغ راز از بهترین رستوران‌های شهر شیراز است که با منوی متنوعی از غذاهای سنتی، بین المللی، کافی شاپ، فست فود و … به گردشگران خدمت رسانی می‌کند. باغ راز را علاوه بر رستوران می‌توان از مکان‌های دیدنی و جذاب شهر شیراز به حساب آورد که با سفر به شیراز می‌توانید از آن دیدن کرده و از جاذبه‌های آن لذت ببرید.

پخش موسیقی سنتی، بوی نان تازه که در تنور این مجموعه پخت می‌شود، شر شر آب و صدای پرندگان روح شما را تازه می‌کنند. این باغ سرسبز توسط افراد و پرسنل حرفه‌ای و با اخلاق اداره شده و قطعا از بودن در آنجا لذت خواهید برد. باغ راز در بلوار شاهد، حد فاصل قصردشت و بلوار چمران قرار دارد و دسترسی به آن به مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر نیز راحت است.

امکانات بی‌نظیر و متنوع این مجموعه آن را به مجموعه‌ای باکیفیت و پرگردشگر تبدیل کرده است. باغ راز رستوران و فست فود شیراز محلی بسیار متنوع و جذاب است که هر بخش آن به صورتی جذاب و متنوع طراحی و ساخته شده است.

باغ راز شیراز مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌های بی نظیر

سخن آخر

بسیاری از افراد با سفر به شهرهای مختلف، علاقه‌مند به میل کردن غذاهای سنتی همان شهر هستند. شیراز از شهرهای فوق العاده زیبا و جذاب است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور و همچنین خارج از کشور است. خوردن غذاهای سنتی شیراز در کنار دیدن جاذبه‌های تاریخی آن، لذت سفر به شیراز را برای شما چندین برابر می‌کند. پیشنهاد می‌شود حتما از رستوران خانه سنتی پرهامی دیدن کنید و لذت خوردن غذاهای سنتی شیراز را با طعمی اصیل و به یاد ماندنی از دست ندهید.

در هر کجای شیراز که اقامت داشته باشید می‌توانید با خرید کباب آنلاین شیراز  از غذاهای سنتی شیراز میل کرده و از خوردن آن‌ها در شهر شیراز لذت ببرید. بلاگ اسنپ فود در هر لحظه و هر شهری در اختیار شما قرار گرفته تا سفارشات خود را از رستوران‌های مختلف ثبت کرده و خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاهای سنتی را میل کنید.

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود