طرز تهیه اسموتی هلو به روش‌های مختلف در خانه

طرز تهیه اسموتی هلو
4.5/5 - (26 امتیاز)

اصولا اسموتی‌ها که در ایران آنها را با نام نرم‌نوش نیز می‌شناسیم، یکی از نوشیدنی‌های سالم، شیرین و گوارا بوده که در فصل تابستان و گرما گزینه بسیار مناسبی برای رفع تشنگی و افزایش انرژی بدن هستند. با اسموتی‌ها می‌توان روز خود را با طراوت شروع کرده و حتی ادامه دارد، بخصوص وقتی اسموتی گفته شده اسموتی هلو و شامل هلو طبیعی باشد. کمی جلوتر در بخش زیر، شما دستور طرز تهیه اسموتی هلو سالم و خوشمزه را مشاهده خواهید نمود که می‌توانید آن را به سادگی و در مدت کم برای خود و خانوادتان آماده کنید. بدین منظور، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه اسموتی هلو
تعداد نفرات 6 نفر
زمان آماده‌سازی 1 ساعت
زمان تهیه 5 دقیقه
درجه سختی کم

اسموتی هلو با شیراسموتی هلو با شیر

برای تهیه هر نوع اسموتی میوه‌ای، رسپی‌ها و دستورهای متنوعی موجود است که شما می‌توانید بر حسب مواد اولیه موجود در منزل و یا فصلی که در آن قرار دارید، هر کدام را که مایل هستید انتخاب کنید. بدین منظور ما در این مطلب، ابتدا طرز تهیه اسموتی هلو را به شکلی مخصوص با شیر که بسیار خوشمزه و مقوی است شرح داده و در ادامه، از هماهنگی هلو با دیگر میوه‌ها بهره برده و رسپی‌های متنوع بدون شیر اسموتی هلو را بیان خواهیم کرد.

پیش از ادامه مطلب، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم آب هلو با شکر برابر 54 بوده و در صورت استفاده از شیر، وانیل و ماست در تهیه اسموتی آن، این میزان کالری برای یک فنجان با وزن تقریبی 202 گرم، به بالای 100 کالری هم می‌رسد.

مواد لازم برای درست کردن اسموتی هلو با شیر

برای آماده‌سازی اسموتی هلو با شیر به مواد اولیه بسیار مغذی نیاز دارید و پیشنهاد می‌کنیم دست کم یکبار این رسپی را با همین مواد اولیه ویژه تهیه کنید تا از عطر و طعم فوق‌العاده منحصر‌به‌فرد آن شگفت‌زده شوید. زیرا استفاده از موز به غلیظ شدن اسموتی هلو کمک کرده و شیرینی طبیعی آن را افزایش می‌دهد.

از طرفی استفاده از شیر، قوام ایده‌آلی به بافت اسموتی داده و استفاده از ماست یونانی علاوه‌بر اینکه حاوی پروتئین و پروبیوتیک ‌است، در ایجاد بافت خامه‌ای آن موثر است. همچنین عسل یک مکمل خوب برای هلو بوده و شیرینی طبیعی اسموتی آن را تامین می‌کند. در هر صورت، برای تهیه 6 لیوان سرپر اسموتی هلو به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هلو 6 عدد درشت
موز 2 عدد متوسط
شیر 1 لیوان
ماست یونانی 3 قاشق غذاخوری
عسل 3 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل 2 قاشق مرباخوری
دارچین 1 قاشق مرباخوری
زنجبیل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
کیوب یخ به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسموتی هلو با شیرطرز تهیه اسموتی هلو و موز

برای تهیه این اسموتی خوشمزه و مقوی که ظرف مدت کمی مهیا می‌شود، مراحل ساده‌ای مانند آن چیزی که در آموزش طرز تهیه اسموتی هندوانه دیده‌اید را باید پیش بگیرید. از اینرو بدون وقت‌تلفی، شما را به مطالعه مراحل زیر دعوت می‌کنیم:

  • مرحله اول: برای تهیه این اسموتی می‌توانید هلو و موز تازه را اسلایس کرده و با یخ درون بلندر بیندازید. با اینکه این روش سریع‌ بوده و در مواقعی که عجله دارید پیشنهاد می‌شود، منجمد شدن میوه تازه، بافت اسموتی را کش‌دارتر و نرم‌تر می‌کند. بدین منظور هسته هلوها را درآورده، پوست موزها را بکنید و سپس همه آنها را درون پلاستیک زیپ‌دار و داخل فریزر بگذارید.
  • مرحله دوم: پس از طی زمان لازم، ابتدا شیر و ماست را درون بلندر ریخته و برای چند ثانیه بلندر را روشن کنید. سپس هلو و موز منجمدشده را برش زده و به همراه عسل روی مواد ریخته و بلندر را برای میکس کردن آنها روشن کنید.
  • مرحله سوم: پس از اینکه مواد با هم ترکیب شدند، از آن مزه گرفته و در صورت تمایل به شیرینی بیشتر، باز هم مقداری عسل را برداشته و به همراه وانیل، پودر دارچین و پودر زنجبیل به بلندر اضافه کنید. حال بایستی دوباره بلندر را روشن کنید.
  • مرحله چهارم: اکنون برای اطمینان از ایده‌آل بوده بافت و مزه اسموتی، یک قاشق کوچک از آن را برای تست کردن برداشته و در صورت لزوم به آن شیر اضافه کنید. همچنین اگر نیاز بود می‌توانید از یک یا دو تکه کوچک یخ نیز استفاده کنید. سپس برای بار آخر بلندر را چند ثانیه‌ای روشن کرده تا با میکس شدن مواد با هم، آن بافت کرمی و نرمی که از اسموتی انتظار داریم بدست آید.
  • مرحله پنجم: در انتها، اسموتی را درون لیوان‌های مخصوص اسموتی یا ماگ‌های شیشه‌ای ریخته و روی آنها را با برشی از هلوی پوست‌کنده و اندکی پودر دارچین تزیین نمایید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای نوشیدن اسموتی هلو و در واقع هر نوع اسموتی، به جای نی‌های پلاستیکی از نی‌های استیل زنگ‌نزن مخصوص اسموتی استفاده کنید.

طرز تهیه اسموتی هلو با میوه های دیگر

طرز تهیه اسموتی هلو

از آنجاییکه میوه هلو با برخی از میوه‌ها مانند گیلاس، توت‌فرنگی، موز و زردآلو هماهنگی خوبی داشته و می‌توان اسموتی‌های کم‌نظیری با آنها درست کرد، مواد اولیه برای تهیه آنها را در بخش زیر آورده‌ایم:

  1. طرز تهیه اسموتی هلو و موز: برای این منظور فقط کافیست ماست، موز و شکر سفید را با هلو ترکیب کرده و از مقداری آب پرتقال برای عطر و مزه بهتر اسموتی استفاده کنید. البته می‌توانید از عسل به جای شکر نیز استفاده کنید.
  2. طرز تهیه اسموتی هلو و زردآلو: برای تهیه این اسموتی بایستی هلوی پوست‌کنده و بدون هسته و زردآلو خردشده را به همراه یک عدد موز منجمد، ماست وانیلی، عسل و توت‌فرنگی درون بلندر میکس کنید. البته می‌توانید ماست و عسل را حذف کرده و شیر شیرین‌شده و طعم‌دار را جایگزین کنید.
  3. طرز تهیه اسموتی هلو و گیلاس: یکی از رسپی‌های محبوب برای تهیه اسموتی گیلاس و هلو به اینصورت است که از شیر بادام یا شیر نارگیل به همراه هلو، موز و گیلاس منجمدشده استفاده می‌شود. همچنین در صورتیکه میزان شیرینی بیشتری برای این اسموتی می‌پسندید می‌توانید از شربت یا عسل نیز استفاده کنید.

رسپی های محبوب طرز تهیه اسموتی هلو بدون شیر

می‌توان به جای شیر که در بسیاری از دستورهای آماده‌سازی اسموتی هلو وجود دارد از مواد جایگزینی چون آبمیوه‌ها استفاده کرد. با این‌حال تصمیم داریم مواد اولیه موجود در برخی از رسپی‌های محبوب و بدون شیر این اسموتی را برای راحتی شما در بخش زیر به تفکیک بیان کنیم:

  • دستور اول: هلو، موز، آب آناناس، عصاره وانیل، نمک و یخ.
  • دستور دوم: هلو و موز منجمد، شیر، پودر دارچین وعصاره وانیل.
  • دستور سوم: پرتقال بدون دانه، هلو منجمد، پودر زنجبیل و آب.
  • دستور چهارم: توت‌فرنگی، بلوبری، آب گریپ‌فروت و هلوی منجمد.
  • دستور پنجم: شیر نارگیل، هندوانه، نعناع، هلو و یخ.
  • دستور ششم: شیر، انبه، هلو، عصاره وانیل و یخ.

نکات مهم برای تهیه اسموتی هلو به روش های مختلفطرز تهیه اسموتی هلو بدون شیر

برای اینکه طعم و مزه اسموتی‌ هلویی که درست می‌کنید ایده‌آل و دلچسب باشد، پیشنهاد می‌کنیم علاوه‌بر پیگیری مراحل بخش قبلی، از مطالعه نکات زیر نیز غافل نشوید:

  • در انتخاب هلو برای تهیه اسموتی هلو دقت کنید که پوست آنها کاملا سالم بوده و رسیده باشند. همچنین می‌توانید هلوها را با پوست و یا بدون پوست در بلندر بیندازید.
  • یادتان باشد که برای تهیه اسموتی هلو، حتما نیازی نیست که خود میوه هلو بسیار شیرین باشد.
  • افزودن وانیل، دارچین و زنجبیل در کنار یخ‌زدگی هلو و موز، ترکیب خوبی را ساخته و علاوه‌بر گرمی‌بخش، به تقویت طعم و مزه هلو کمک می‌کنند. بنابراین استفاده از آنها را فراموش نکنید.
  • به جای شیر معمولی می‌توانید از شیرهای طعم‌دار و یا شیر بادام و شیر نارگیل نیز استفاده کنید.
  • به جای ماست یونانی می‌توانید از ماست وانیلی استفاده کرده و وانیل را از مواد اولیه حذف کنید.
  • برای شیرین کردن اسموتی می‌توان به غیر از عسل، از شکر سفید و قهوه‌ای و یا شهد و شربت بار نیز استفاده کرد.
  • در صورتیکه وقت کافی برای منجمد کردن میوه‌ها نداشتید می‌توانید آنها را از همان ابتدا با چند کیوب یخ میکس کنید.
  • از دارچین به مقدار زیاد استفاده نکنید، زیرا رنگ اسموتی را تیره می‌کند.
  • از زنجبیل بصورت افراطی استفاده نکنید، چراکه به دلیل طبع گرم خود، مزه مطلوب اسموتی را از بین می‌برد.
  • حتما پوست موز را قبل از اینکه در فریزر بگذارید جدا کنید. چراکه پس از منجمدشدن، پوست آن قدری به بافت میوه چسبیده و جدا کردن آن قدری دشوار می‌شود.
  • یادتان باشد که هرچه میوه‌های یخ‌زده بیشتری را برای تهیه اسموتی هلو به کار ببرید، بافت اسموتی شما غلیظ‌‌تر و کشدار‌تر می‌شود.
  • معولا می‌توان اسموتی‌های مخلوط را تا 1 روز بدون اینکه مزه‌شان تغییر کند درون یخچال نگهداری کرد. با این شرایط که باید آنها را در یک ظرف شیشه‌ای و تمیز قرار داده و درب آنها را خوب ببندید.
  • اگر می‌خواهید اسموتی‌های هلویی که درست کرده‌اید قدری ماندگاری داشته باشند، آنها را در ظروف شیشه‌‌ای دربسته یا قالب‌های یخ ریخته و در فریزر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید آنها را تا چند روز نگه‌داری کنید. فقط دقت داشته باشید که شیشه را قبل از سرو برای مدت یک شب درون یخچال قرار دارید تا استراحت کند.

انواع اسموتی هلو خنک و شیرین با اسنپ فود…

اکنون که آموزش کاملی از انواع طرز تهیه اسموتی هلو با میوه‌های مختلف را آموختید، پیشنهاد می‌کنیم در این هوای گرم از آن استفاده کرده و این اسموتی‌های خوشمزه و مقوی را آماده کنید. البته اگر مواد اولیه تهیه اسموتی در دسترس‌تان نیست، جای نگرانی نبوده چرا که می‌توانید با سفارش آنلاین آبمیوه از اسنپ فود اسموتی را در کسری از زمان درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران