آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه انواع میلک شیک
لیست میلک شیک
2.8/5 - (5 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه انواع میلک شیک در طعم های نوتلا، شکلاتی، توت فرنگی، انبه، موز، هندوانه و نسکافه

زهرا دهقان 16 تیر 1400 11 دقیقه

میلک شیک چیست؟ میلک شیک یا به اختصار شیک، یک نوشیدنی محبوب و مخصوص تابستان است. این نوشیدنی یخ زده، از مخلوط میوه، بستنی، شیر و گاهی خامه تهیه می‌شود. گاهی اوقات نیز به جای بستنی، از ماست استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تا میلک شیک، رژیمی تهیه شود. در این مطلب، به دنبال آن هستیم تا نگاهی به طرز تهیه انواع میلک شیک با طعم‌های مختلف بیندازیم. با ما همراه باشید.

انواع میلک شیک علاوه بر طعم دلچسب، باعث از بین بردن عطش و نیز تأمین بسیاری از نیازهای بدن می‌شوند. چرا که در طرز تهیه میلک شیک، انواع میوه، لبنیات و مغزیجات را مشاهده خواهیم کرد. ویتامین‌ها، پروتئین، کربوهیدرات، چربی و کلسیم، از عناصر مهمی هستند که در میلک شیک وجود دارند.

این نوشیدنی آن قدر پرطرفدار است که روز ۱۲ سپتامبر هر سال به عنوان «روز جهانی میلک شیک شکلاتی» شناخته می‌شود. همچنین ماه سپتامبر نیز «ماه میلک شیک» نام دارد.

انواع میلک شیک
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 5 دقیقه
میزان سختی کم

تهیه میلک شیک، یک دستور ساده دارد

میلک شیک، علاوه بر اینکه طعم و مزۀ دلچسب و خواص فراوانی دارد، با داشتن دستور تهیه ساده، در مدت زمانی کوتاه آماده می‌شود. بخش اصلی یک میلک شیک را سه مادۀ اصلی آن تشکیل داده‌اند؛ شیر، بستنی و میوه. حال اگر بخواهیم طعم‌های مختلف و متفاوتی را در آن ایجاد کنیم، می‌توانیم از انواع میوه، طعم‌های مختلف بستنی یا شیرهای طعم‌دار استفاده نماییم.

گاهی اوقات شاید مایل به دنبال کردن طرز تهیه انواع شیک با فواید بیشتری باشید. بنابراین می‌توانید با اضافه کردن مغزیجات از قبیل گردو، فندق و بادام، خواص بیشتری به آن بدهید. همچنین اضافه کردن خامه نیز بافت و طعم بهتری به آن می‌دهد. در نظر داشته باشید که میلک شیک، یک نوشیدنی تقریباً یخ زده است. بنابراین همیشه مقداری یخ خرد شده هم باید در تهیه آن به کار گرفته شود. برای تهیۀ میلک شیک کافیست همۀ مواد را در مخلوط کن برقی ریخته و آن را تا زمانی که مواد همگن شوند هم زد.

مواد اولیه و طرز تهیه میلک شیک شکلاتی

مواد اولیه و طرز تهیه میلک شیک شکلاتی

برای تهیه شیک شکلات نیاز به مواد اولیۀ زیر داریم:

مواد اولیه میزان لازم
بستنی وانیلی 4 اسکوپ
شیر پرچرب 1 پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
سس شکلاتی به میزان کافی
خامه قنادی 2 قاشق غذاخوری
اسمارتیز و شکلات رنده شده به مقدار کافی برای تزئین

 

  • مرحله اول: ابتدا شیر پرچرب را به همراه پودر کاکائو درون مخلوط کن ریخته و اجازه دهید به خوبی ترکیب شوند.
  • مرحله دوم: سپس خامه و بستنی را اضافه کنید و همین روند را تکرار نمایید.
  • مرحله سوم: شیر، پودر کاکائو، بستنی و خامه را با هم به خوبی مخلوط کنید، به شکلی که به یک بافت یکدست و نرم برسید.
  • مرحله چهارم: بعد از آن، به میزان دلخواه خود، سس شکلات به این مخلوط اضافه کنید. همین طور شما می‌توانید از مقداری شکلات تخته‌ای خرد شده یا چیپس شکلات نیز برای تزئین این میلک شیک شکلاتی استفاده کنید.

حالا میلک شیک شکلاتی آماده است. آن را به درون لیوان‌های مناسب انتقال داده و تزئین کنید. با دنبال کردن این دستور العمل، طرز تهیه دسر ساده و شیک برای مهمانی‌های خود در اختیار خواهید داشت.

میلک شیک موز

میلک شیک موز

موز یکی از ترکیبات عالی برای استفاده در انواع شیک‌ها به حساب می‌آید. به ویژه آن که بیشتر افراد عاشق طعم موز هستند و میلک شیک موزی را به همان اندازه جذاب خواهند یافت. بنابراین لازم می‌دانیم که چند شیوۀ مختلف برای تهیۀ این دسر ساده و خوشمزه با موز ارائه کنیم. ابتدا مواد لازم برای میلک شیک موزی را مرور می‌کنیم:

مواد اولیه میزان لازم
موز رسیده 2 عدد
بستنی وانیلی 2 اسکوپ
شیر 2 پیمانه
یخ خرد شده 1 پیمانه
سس شکلاتی 4/1 پیمانه
بیسکوییت و بادام خرد شده به مقدار کافی برای تزئین

 

  • مرحله اول: ابتدا موزها را خرد کرده و همراه با شیر و یخ داخل مخلوط کن ریخته، هم بزنید تا صاف و یکدست شوند.
  • مرحله دوم: در این مرحله باید سس شکلاتی را به شکلی بهم ریخته در لیوان‌ها بریزید و به ترتیبی بچرخانید تا سطح داخلی لیوان، به ویژه لبه‌های آن، به فرمی ناموزون به شکلات آغشته شوند.
  • مرحله سوم: یک پیمانه از بستنی را به مخلوط شیر و موز اضافه کرده و با قاشق هم بزنید.
  • مرحله چهارم: سپس آن را داخل لیوان‌ها بریزید و روی آن را با تکه‌های بیسکویت و بادام خرد شده تزئین کنید.

میلک شیک موز و ارده

میلک شیک موز و ارده

اگر از ورزشکارانی هستید که نیاز به حجم زیادی پروتئین و کربوهیدرات بعد از تمرین دارید، یک پیشنهاد عالی برای شما خواهیم داشت. میلک شیک موز و ارده یکی از ترکیبات عالی برای تأمین نیاز بدن بعد از ورزش‌های سخت است. برای تهیۀ میلک شیک موز و ارده، نیاز به یک عدد موز، یک پیمانه شیر، یک قاشق غذاخوری ارده و ۴ عدد خرما داریم. همۀ این مواد را داخل میکسر ریخته و به خوبی هم بزنید. می‌توانید از مغز گردو یا پسته نیز برای تقویت بیشتر استفاده کنید.

تهیه میلک شیک موز با شیر بادام

تهیه میلک شیک موز با شیر بادام

ممکن است شما به هر دلیلی مایل به میل کردن لبنیات نباشید، در این صورت یک دستور مخصوص داریم. به این منظور لازم است از شیر بادام در تهیه شیک استفاده کنید. برای تهیه شیک موز با شیر بادام نیاز به مواد اولیۀ زیر داریم:

مواد اولیه میزان لازم
موز رسیده 2 عدد
خرما 4 عدد
دارچین 2/1 قاشق چای خوری
پودر هل یا وانیل 4/1 قاشق چای خوری
آب 1 و نیم پیمانه
بادام 25 عدد

 

  • مرحله اول: بادام‌ها را از چند ساعت قبل به خوبی شسته و در آب خیس کنید.
  • مرحله دوم: سپس پوست بادام‌ها را به آرامی و با دقت جدا کنید تا مغز سفید رنگ هر یک، بیرون آید.
  • مرحله سوم: بادام‌ها را در مخلوط کن برقی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. آب و بادام را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط سفید رنگ و یکدست به دست آید. به این شکل شیر بادام را تهیه کرده‌اید که از آن به جای شیر معمولی در تهیه میلک شیک بادام استفاده خواهیم کرد.
  • مرحله چهارم: حالا هستۀ خرماها را در آورده و به آن اضافه کنید. خرما و شیر بادام را به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله پنجم: در این مرحله لازم است که دارچین و هل یا وانیل را نیز اضافه کنید و همۀ مواد را تا جایی هم بزنید که تکه‌های هیچ یک از مواد درشت دیده نشوند.
  • مرحله ششم: بعد از آن، موز خرد شده به همراه تکه‌های یخ را اضافه کنید و هم بزنید. می‌توانید از مقداری سس شکلاتی نیز برای طعم‌دهی بیشتر استفاده کنید.

همینطور پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه آیس تی را در مجله اسنپ فود دنبال کرده و با مراحل تهیه ساده آن، یک نوشیدنی خوشمزه در منزل آماده کنید.

میلک شیک موز شکلات؛ خوشمزه‌ و مقوی‌تر!

میلک شیک موز شکلات

برای تهیۀ میلک شیک موز شکلات، روند مشابهی را باید طی کنید. تنها تفاوت، اضافه کردن مقداری موز به آن است. برای این میلک شیک، علاوه بر موارد فوق نیاز به دو عدد موز خواهید داشت. موزها را می‌توانید در دو مرحله اضافه کنید. ابتدا مواد اولیۀ زیر را آماده نمایید:

مواد اولیه میزان لازم
بستنی وانیلی 4 اسکوپ
شیر پرچرب 1 پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
موز رسیده 2 عدد
سس شکلاتی به میزان کافی

 

  • مرحله اول: ابتدا بستنی وانیلی، شیر پرچرب و یکی از موزها را درون مخلوط کن بریزید. استفاده از موز یخ زده می‌تواند بافت بهتری را در شیک ایجاد کند. همچنین به جای بستنی وانیلی و پودر کاکائو می‌توانید از بستنی شکلاتی هم استفاده کنید.
  • مرحله دوم: بعد از مخلوط شدن بستنی، شیر و موز، سس شکلاتی و یک موز دیگر را به آن اضافه کنید. این بار، ترکیبات را به میزانی کمتر مخلوط کنید. این کار را به شکلی انجام دهید که یکی از موزها بافت درشت‌تری داشته باشد تا بتوانید آن را زیر دندان حس کنید.
  • مرحله سوم: حالا نوبت آن است که میلک شیک‌های آماده شده را در لیوان‌های مناسب بریزید.

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

میلک شیک توت فرنگی، طعم بسیار جذابی داشته و به ویژه برای کودکان یک نوشیدنی خوشمزه و عالی به حساب می‌آید. برای میلک شیک توت فرنگی نیاز به مواد اولیۀ زیر داریم:

مواد اولیه میزان لازم
بستنی توت فرنگی نیم لیتر
توت فرنگی تازه یک لیوان
شیر پر چرب یک پیمانه

 

مرحله اول: برای تهیه میلک شیک توت فرنگی، نیم لیتر بستنی توت فرنگی (یا وانیلی) را با یک لیوان توت فرنگی یخ زده و یک پیمانه شیر یخ میکس کنید.

نکته: می‌توانید به جای توت فرنگی، از ترکیب تمشک و بلوبری نیز استفاده کنید. به این ترتیب، میلک شیک میکس بری خواهید داشت. همچنین در تهیه شیک توت فرنگی می‌توانید از مقداری ریواس نیز استفاده کنید. به این منظور، یک و نیم لیوان ریواس خرد شده را با ۲ قاشق غذاخوری شکر، آب و یک چهارم قاشق چای‌خوری پوست پرتقال رنده شده بجوشانید. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. ریواس را در فریزر بگذارید تا مقداری یخ بزند. سپس آن را در حین درست کردن شیک، به دیگر ترکیبات اضافه کنید. شیک ریواس توت فرنگی دارای خاصیت زیادی است. مبارزه با آلزایمر، مهار سلول‌های سرطانی، کمک به گردش خون، کاهش وزن، تقویت استخوان‌ها، تقویت سیستم گوارشی و تنظیم قند خون، از خواص مهم ریواس هستند.

طرز تهیه میلک شیک نسکافه

طرز تهیه میلک شیک نسکافه

میلک شیک قهوه و نسکافه مورد پسند کسانی است که علاقه به طعم قهوه دارند. این میلک شیک در منوی بسیاری از کافه‌ها دیده می‌شود و کمتر کسی است که آن را دوست نداشته باشد. برای درست کردن این میلک شیک نیز کار ساده‌ای پیش رو دارید. تنها کافیست مواد اولیۀ زیر را تهیه کرده و مطابق با آنچه توضیح می‌دهیم عمل کنید:

مواد اولیه میزان لازم
شیر پرچرب 2 پیمانه
بستنی قهوه 3 اسکوپ
پودر نسکافه 1 قاشق مرباخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
خامه قنادی 4 قاشق غذاخوری

 

  • مرحله اول: بستنی قهوه را به همراه شیر، خامه و شکر داخل میکسر برقی بریزید و به خوبی مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: پس از یکدست شدن مواد، پودر نسکافه را اضافه کنید.
  • مرحله سوم: بعد از اضافه کردن پودر نسکافه، نیازی نیست مخلوط را زیاد هم بزنید. تنها کافیست که شیک شما مقداری طعم نسکافه به خود بگیرد.

نکته: روش دیگر این است که به جای پودر نسکافه، از قهوۀ دم شده یا اسپرسو استفاده کنید. به این منظور، نصف فنجان قهوه را در مرحلۀ آخر اضافه کنید.

مقدار خامه، قهوه و نسکافه‌ای که اضافه می‌کنید کاملاً به سلیقۀ شما بستگی دارد. استفاده از خامه به منظور ایجاد بافت کرمی در آن است. اگر طعم خامه مورد پسندتان نیست می‌توانید آن را حذف کنید. همچنین می‌توانید شکر را نیز به منظور کم کردن شیرینی آن اضافه نکنید. علاوه بر این، اضافه کردن پودر نسکافه می‌تواند به شکلی دیگر انجام شود. به این صورت که نسکافه را در مقداری آب جوش حل کرده و بعد از سرد شدن، آن را به شیک اضافه کنید.

طرز تهیه شیک انبه

طرز تهیه شیک انبه

انبه به دلیل دارا بودن ویتامین‌های (A)،(B6)  و (C) و نیز دارا بودن مقادیر زیاد پتاسیم، آهن و اسید فولیک، از مواد غذایی بسیار مفید برای بدن است. این میوه درمان بسیاری از بیماری‌ها است.

از جمله خواص انبه، می‌توان به پیشگیری از زوال شبکیه اشاره کرد. همین طور این انبه، به درمان آسم کمک کرده و ریسک ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. به علاوه انبه در رژیم غذایی کمک می‌کند تا استخوان‌های سالم‌تری داشته و ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 نیز در شما کاهش پیدا کند. همین طور انبه برای بهبود زیبایی و لطافت پوست بسیار کارآمد بوده و به داشتن موهایی درخشان و جذاب کمک می‌کند.

برای تهیۀ این شیک نیاز به مواد اولیۀ زیر داریم:

مواد اولیه میزان لازم
انبه رسیده 2 عدد
شیر پرچرب 1 پیمانه
بستنی وانیلی نصف پیمانه
هل 4/1 قاشق چای خوری

 

  • مرحله اول: انبه‌ها را شسته، پوست آن‌ها را گرفته و هسته‌ آن‌ها را خارج کنید.
  • مرحله دوم: سپس آن‌ها را در قطعات کوچک خرد کنید.
  • مرحله سوم: تکه‌های انبه را به همراه بستنی و شیر داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی هم بزنید تا مخلوطی صاف و یکدست ایجاد شود. می‌توانید مقداری هل برای طعم دهی بیشتر نیز به آن اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: برای خنک‌تر شدن شیک انبه می‌توانید از تکه‌های یخ در هنگام مخلوط کردن آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید انبه را بعد از خرد کردن در فریزر بگذارید تا یخ بزند. اما انجام دادن این کار باعث از دست رفتن مقادیری از املاح و ویتامین‌های آن خواهد شد. استفاده کردن از یک عدد موز در این شیک نیز می‌تواند طعم و بافت بهتری به آن ببخشد.

میلک شیک هندوانه

میلک شیک هندوانه

شیک هندوانه یکی از نوشیدنی‌های عالی برای فصل تابستان است. هندوانه، به عنوان یک میوۀ تابستانی، خواص متعددی دارد. بهبود سلامت قلب، درمان التهابات، هیدراته کردن بدن، مبارزه با سرطان، کاهش دردهای عضلانی، کمک به هضم غذا و کنترل فشار خون، تنها مواردی از خواص متعدد آن هستند. همچنین که این میوه، طعم شیرین و لذیذی دارد. اما گاهی مواقع پیش می‌آید که هندوانه‌هایی بی‌مزه نصیبمان می‌شود. در این صورت به جای دور ریختن آن، یک میلک شیک هندوانه درست کنید. برای تهیۀ میلک شیک هندوانه به مواد زیر نیاز داریم:

مواد اولیه میزان لازم
هندوانه 2 لیوان
بستنی وانیلی 4 اسکوپ
شیر پرچرب 1 لیوان
شکر 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چای خوری

 

  • مرحله اول: ابتدا تخم هندوانه‌ها را خارج کنید.
  • مرحله دوم: سپس بستنی را همراه با شیر، شکر و هندوانه داخل میکسر ریخته، خوب هم بزنید تا مخلوطی یک دست ایجاد شود. دقت کنید که میلک شیک هندوانه لازم است بافتی بین جامد و مایع داشته باشد. خیلی شل نباشد و بیش از حد سفت هم نشود. آب‌دار بودن هندوانه ممکن است در ابتدا آنچه واقعاً می‌خواهید را به دست ندهد. اما با کم یا زیاد کردن آن یا اضافه کردن مقدار بیشتری خامه یا بستنی می‌توانید به ترکیب متعادل آن دست یابید.
  • مرحله سوم: پس از آماده شدن شیک، آن را در لیوان‌های بلند مناسب بریزید و با خامۀ زده شده و تکه‌های هندوانه تزئین نمایید.

طرز تهیه شیک نوتلا

طرز تهیه شیک نوتلا

شیک نوتلا، یکی از میلک شیک‌های بسیار خوشمزه است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. در حقیقت وجود شکلات نوتلا در این شیک، عطر و طعمی عالی به آن می‌دهد و گزینه‌ای مناسب برای طرفداران شکلات است. در ترکیب این شیک، استفاده از بستنی وانیلی بهتر بوده و طعم خوشمزه‌تر به وجود می‌آورد. البته توجه داشته باشید می‌خواهیم میلک شیک حتما غلیظ بوده و نباید بستنی به شکلی باشد که موجب رقیق شدن کل بافت میلک شیک نوتلا شود. مواد لازم برای شیک بستنی نوتلا عبارت‌اند از:

مواد اولیه میزان لازم
بستنی وانیلی 2 اسکوپ
شیر 1 پیمانه
شکلات نوتلا 3 قاشق غذاخوری
خامه قنادی 2 قاشق غذاخوری
سس شکلاتی به میزان کافی
مغز فندق خرد شده برای تزئین به میزان لازم

 

  • مرحله اول: لیوان‌های مخصوص شیک را از دو ساعت قبل در فریزر بگذارید تا خنک شوند.
  • مرحله دوم: سپس آن‌ها را از یخچال خارج کنید و سس شکلاتی را به شکل نامنظم روی دیوارۀ داخلی آن بریزید. بهتر است از لیوان‌های باریک و بلند به این منظور استفاده کنید.
  • مرحله سوم: در مرحله بعدی باید بستنی، شیر و نوتلا را داخل مخلوط کن برقی بریزید. اجازه دهید همۀ مواد به خوبی با هم ترکیب شوند تا مخلوطی صاف و یکدست ایجاد شود.
  • مرحله چهارم: سپس خامۀ قنادی را به خوبی هم بزنید تا فرم بگیرد.
  • مرحله پنجم: درون هر یک از لیوان‌ها، یک قاشق غذاخوری خامه بریزید.
  • مرحله ششم: سپس مایۀ شیک را روی آن بریزید. مجدداً یک قاشق خامه روی شیک ریخته و روی آن را با سس شکلات و مغز فندق خام و خرد شده تزئین نمایید.
  • مرحله هفتم: برای تزئین بیشتر میلک شیک نوتلا می‌توانید از تکه‌های بیسکویت، توت فرنگی و موز خرد شده نیز استفاده نمایید. همین طور اگر می‌خواهید میلک شیک نوتلا شما طعم جذاب‌تری به خود بگیرد، از مقداری شیر نارگیل نیز در تکمیل آن، استفاده کنید.

سفارش انواع میلک شیک از کافه آنلاین اسنپ فود

سفارش انواع میلک شیک از کافه آنلاین اسنپ فود

در بالا به طرز تهیه انواع میلک شیک اشاره کردیم، اما اگر فرصت یا حوصله کافی برای تهیه این شیک‌ها را ندارید، می‌توانید از امکان سفارش از کافه آنلاین اسنپ فود بهره مند شوید. به این شکل شیک و دیگر نوشیدنی‌های خوشمزه مورد نظر شما در کمترین زمان به محل آدرس ارسال خواهند شد.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود