آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه انواع کوکی (کوکی بیسکویتی، کره ای، ساده، کاکائویی، کشمشی)
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه انواع کوکی (کوکی بیسکویتی، کره ای، ساده، کاکائویی، کشمشی)

زهرا دهقان 01 اسفند 1400 5 دقیقه

کوکی نوعی شیرینی بیسکویتی کوچک است که انواع بسیار متنوعی دارد. این تنوع در طعم کوکی هاست. کوکی به نسبت شیرینی های دیگر که در قنادی ها وجود دارد، سبک تر است. این شیرینی را می توان در دورهمی و مهمانی ها و همراه با انواع نوشیدنی های سرد و گرم سرو کرد.

انواع کوکی نیز همیشه مورد توجه کودکان بوده است. ما در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه انواع کوکی، از جمله کوکی کره ای، کوکی کاکائویی و کوکی کشمشی را آموزش دهیم. بنابراین اگر اولین بار است که قصد دارید این شیرینی جذاب را در منزل تهیه کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوکی کاکائویی

کوکی کاکائویی یکی از محبوب ترین کوکی ها به حساب می آید. این کوکی را می توانید با پودر کاکائو یا تکه های شکلات تهیه کنید. کوکی کاکائویی یک انتخاب جذاب برای میان وعده و عصرانه است. در ادامه مواد اولیه برای تهیه کوکی شکلاتی آورده شده است.

طرز تهیه کوکی کاکائویی

مواد لازم در طرز تهیه کوکی کاکائویی

  • کره 130 گرم
  • روغن مایع ⅓ پیمانه
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر قند ⅓ پیمانه
  • بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
  • آرد ۲٫۵ پیمانه
  • پودر کاکائو به مقدار لازم

مراحل تهیه کوکی کاکائویی

  1. برای درست کردن کوکی شکلاتی ابتدا باید موادی مانند کره، روغن، تخم مرغ، پودر کاکائو، وانیل و بکینگ پودر را در صورتی که در یخچال هستند، از یخچال خارج کرده و اجازه دهید به دمای محیط برسد. سپس همه این مواد را درون کاسۀ مناسب قرار داده و خوب هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود.
  2. در مرحلۀ بعدی باید آرد را الک کرده و کم کم به محتویات کاسه اضافه کنید. حال مجدد با استفاده از همزن ترکیب را هم بزنید. توجه داشته باشید که مقدار آرد دقیقاً طبق دستور باشد. زیرا آرد اضافه باعث سفت شدن خمیر خواهد شد.
  3. حال باید فر را روشن کنید. در مرحلۀ سوم فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و اجازه دهید تا کاملاً داغ شود.
  4. در ادامه باید روی سینی فر یک عدد کاغذ روغنی قرار دهید تا کوکی ها به سینی نچسبد. سپس به اندازۀ یک گردو از خمیر جدا کرده و آن را با کف دست کمی صاف کنید. حال خمیرها را روی سینی و با فاصله بچینید. در آخر سینی را داخل فر گذاشته و اجازه دهید تا پخته شود.
  5. زمان لازم برای پختن کوکی ها حدود 15 دقیقه است.
  6. اگر دوست داشتید کوکی شیرین باشد، باید برای آن شربت نیز تهیه کنید. درست کردن شربت نیز بسیار ساده است. برای این کار پودر قند و آب ولرم را داخل یک قابلمه و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب و پودر قند با یکدیگر حل شدند می توانید حرارت را خاموش کنید.
  7. پس از پخته شدن کوکی ها، سینی را از فر خارج کرده و چند دقیقه اجازه دهید تا سرد شود. سپس کوکی ها را یکی یکی به مدت چند ثانیۀ خیلی کوتاه داخل شربت کرده و خارج کنید. به همین راحتی کوکی کاکائویی شما آماده است.

مواد لازم در طرز تهیه کوکی کاکائویی

طرز تهیه کوکی کشمشی

کوکی کشمشی یکی دیگر از انواع کوکی بوده که بسیار پرطرفدار است. این کوکی را نیز به راحتی می توانید تهیه و نوش جان کنید. در ادامه مواد لازم برای تهیه این کوکی آورده شده است.

مواد لازم برای تهیه کوکی کشمشی

  • کره ۷۵ گرم
  • آرد ۲ پیمانه
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل 8/1 قاشق چایخوری
  • شیر ¼ پیمانه
  • روغن مایع ۲۵ گرم
  • بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
  • پودر کاکائو ۲ قاشق سوپخوری
  • کشمش پلویی ۵۰ گرم
  • نمک به مقدار خیلی کم (نوک قاشق چای خوری)

مواد لازم برای تهیه کوکی کشمشی

مراحل طرز تهیه کوکی کشمشی

  1. برای درست کردن کوکی کشکمشی ابتدا باید فر را روشن کرده و روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سپس اجازه دهید تمام مواد اولیۀ یخچالی به دمای محیط برسد. در ادامه کشمش ها را شسته و کنار بگذارید تا آب آن برود.
  2. در مرحلۀ بعدی کره را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب قرار داده و خوب هم بزنید. توجه داشته باشید که باید این دو ماده را با استفاده از همزن برقی و با دور تند حدود 5 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ شود. سپس روغن را نیز اضافه کرده و مجدد به مدت 1 دقیقه هم بزنید.
  3. حال باید تخم مرغ ها را یکی یکی به ترکیب اضافه کنید. پس از افزودن هر تخم مرغ مجدد همۀ مواد را ترکیب کنید. در همین زمان وانیل را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید وانیل، بیشتر از مقدار گفته شده نباشد. زیرا باعث تلخ شدن کوکی خواهد شد. در ادامه بیکینگ پودر و شیر را نیز اضافه کنید و دوباره با استفاده از همزن همه مواد را مخلوط کنید.
  4. در آخر نوبت به افزودن آرد می رسد. توجه داشته باشید آرد را نباید یک جا وارد خمیر کنید. بلکه آن را به صورت مرحله به مرحله و ترجیحاً در 3 مرحله به مواد اضافه کرده و هم بزنید. حال باید در قدم آخر کشمش ها را نیز اضافه کنید.
  5. روی سینی فر یک کاغذ روغنی قرار داده و به اندازه یک گردو از خمیر جدا کرده و با کف دست آن را صاف کنید. برای این کار می توانید از ماسوره و یا اسکوپ بستنی نیز استفاده کنید. سینی را داخل فر گذاشته و حدود 20 دقیقه اجازه دهید تا کوکی ها پخته شود. پس از 20 دقیقه سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید کوکی ها کمی سرد شود. سپس آن را از روی کاغذ روغنی بردارید.
  6. لازم به ذکر است که می توانید هنگام اضافه کردن کشمش ها به کوکی، گردو نیز اضافه کرده و کوکی کشمش و گردو تهیه کنید.

طرز تهیه کوکی کره ای

همانطور که تا به اینجا خواندید، طرز تهیه کوکی ها با هم تفاوت چندانی ندارد و فقط مادۀ طعم دهندۀ آنها متفاوت است. بنابراین برای درست کردن کوکی کره ای نیز باید همانند دستورپخت کوکی کاکائویی عمل کرده و فقط پودر کاکائو را نیز از آن حذف کنید.

مراحل طرز تهیه کوکی کشمشی

تفاوت بیسکویت و کوکی

بعضی افراد فکر می کنند که کوکی و بیسکویت دو نوع خوراکی متفاوت هستند. در صورتی که این دو در واقع تفاوتی با یکدیگر ندارند. در انگلستان و استرالیا به این نوع شیرینی، بیسکویت و در آمریکا به آن کوکی می گویند. همچنین با توجه به طعم این کوکی یا بیسکویت ها نیز نام آن متفاوت خواهد بود.

جمع‌بندی

همانطور که خواندید طرز تهیه انواع کوکی ساده بوده و همچنین برای درست کردن مدل های مختلف آن نیازی به دستورالعمل های متفاوت و پیچیده نیست. این بیسکویت های جذاب را می توانید در زمان کوتاه تهیه کرده و در وعده های مختلف از جمله صبحانه، میان وعده و عصرانه به همراه چای نوش جان کنید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود