آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه براونی گیلاس
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

بهترین طرز تهیه براونی گیلاس را مطالعه کنید

زهرا دهقان 03 بهمن 1400 4 دقیقه

آیا شما هم عاشق شکلات هستید؟ تقریبا همه ما عاشق انواع دسر و شیرینی هستیم و ترکیب شکلات و گیلاس می‌تواند یک دسر فوق العاده خوشمزه برای یک دورهمی خانوادگی یا جمع دوستانه باشد. به ویژه ترکیب طعم شکلات و گیلاس، بسیار خاص به نظر می‌رسد و اگر طرز تهیه براونی گیلاس را امتحان کنید، حتما عاشق این طعم خواهید شد.

براونی گیلاس هم مثل بسیاری دیگر از انواع دسرها با روش‎‌های متفاوتی پخته می‌شود. در این دستور پخت ما به بهترین و رایج‌ترین طرز تهیه این کیک خوشمزه خواهیم پرداخت.

براونی گیلاس

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 60 دقیقه
میزان سختی متوسط

براونی گیلاس خوشمزه

اگر به دسرهای رنگارنگ علاقه دارید و می‌خواهید این بار دسری متفاوت تهیه کنید، مقاله درستی را انتخاب کرده‌اید. در این مطلب بهترین طرز تهیه براونی گیلاس را آموزش خواهیم داد. بنابراین، با ما همراه شوید تا مواد لازم را تهیه کرده و دست به کار شویم.

مواد لازم برای تهیه براونی گیلاس

مواد لازم برای براونی گیلاس

برای تهیه این براونی خوشمزه و خوش رنگ به مواد زیر و در این میزان احتیاج دارید:

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گیلاس بدون هسته 2 فنجان
تخم مرغ 4 عدد
شکر 2 پیمانه
آرد 4/3 پیمانه
پودر کاکائو 4/1 پیمانه
بکینگ پودر 2/1 قاشق چایخوری
وانیل 4/1 قاشق چایخوری
نمک به مقدار کافی
شکلات تلخ به مقدار دلخواه
کره به مقدار کافی

طرز تهیه براونی گیلاس و شکلات

طرز تهیه براونی گیلاس و شکلات به شرح زیر است. با دنبال کردن این دستورالعمل، می‌توانید این کیک خوشمزه را تهیه کرده یا به جای آن با سفارش آنلاین از کافه ، خرید براوانی شکلات و گیلاس را به صورت اینترنتی انجام دهید.

  • مرحله اول: کره را به تکه‌های کوچک خرد کرده و به همراه شکلات تلخ تکه‌ای خرد شده، روی حرارت غیرمستقیم بخار آب قرار دهید تا ذوب شود. وقتی مواد آب شد و باهم ترکیب شدند شکر را به مواد اضافه کنید تا شکر حل شود و بعد از آن گیلاس بدون هسته را به مواد شکلات اضافه کرده و چند دقیقه مواد را هم بزنید تا به خوبی باهم مخلوط شوند. بعد از چند دقیقه ترکیب شکلات را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.
  • مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را به مخلوط خنک شده اضافه کنید و با افزودن هر تخم مرغ کمی بهم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. توجه داشته باشید که با زیاد هم زدن مخلوط مواد کیک در این مرحله ممکن است خراب شود. در این مرحله وانیل را اضافه کنید. در کاسه‌ای دیگر همه مواد خشک را با هم مخلوط کرده و چند بار الک کنید و طی چند مرحله به مواد شکلاتی اضافه کنید و بهم بزنید.
  • مرحله سوم: یک قالب به اندازه و مدل دلخواه علاقه خود انتخاب کنید و کف قالب یک کاغذ روغنی پهن کنید. مایع کیک را در قالب ریخته و در فر که از قبل گرم شده به مدت 45 دقیقه در دمای 180 درجه قرار دهید تا پخته شود.
  • مرحله چهارم: بعد از آماده شدن کیک برای زیبا شدن این کیک خوشمزه می‌توانید با شکلات آب شده و به مقدار لازم گردو و گیلاس آن را تزئین کرده و بعد این کیک هیجان انگیز را نوش جان کنید.

طرزتهیه براونی گیلاس به همین سادگی بود که در بالا دنبال کردیم.

نکات مهم برای پخت براونی گیلاس

نکات مهم در طرز تهیه براونی گیلاس

لطفا به این نکات دقت کنید تا بهترین فرایند تهیه این کیک خوشمزه با گیلاس و شکلات را تجربه کنید و نتیجه کار همان چیزی بشود که انتظار دارید.

  • این کیک به دلیل داشتن شکلات و کره داخل یخچال فرم و مزه ایده آل خود را از دست خواهد و سفت خواهد شد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه آن را داخل یخچال قرار ندهید.
  • کره‌های حیوانی معمولا عطری دارند که برای همه افراد خوشایند نیست، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر طعم و بوی کره حیوانی را دوست ندارید، به جای آن از کره مارگارین در طرز تهیه براونی گیلاس استفاده کنید. مارگارین نوعی کره گیاهی است که حتی خواصی اضافه بر کره حیوانی دارد.
  • به دلیل این که در تمام فصول سال امکان تهیه گیلاس تازه وجود ندارد، می‌توانید در فصول دیگر از کمپوت گیلاس به عنوان جایگزین برای گیلاس تازه استفاده کنید. همین طور می‌توانید در همین دستور پخت بجای گیلاس از آلبالو یا توت فرنگی هم استفاده کنید.
  • بسته به اینکه طعم شکلات را شیرین دوست داشته باشید یا تلخ، می‌توانید از درصدهای مختلف تلخی شکلات استفاده نمایید. به دلیل طعم شیرین و ترش گیلاس همه درصدهای تلخ بودن شکلات می‌تواند در این دستور پخت جذاب باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم از شکلات‌های تلخ‌تر از 80 درصد استفاده نکنید.
  • همچنین بد نیست به این موضوع نیز اشاره کوچکی داشته باشیم که باید هسته گیلاس حتما در فرآیند تهیه کیک جدا شود.
  • برخی برای سرو کردن این براونی از بستنی هم استفاده می‌کنند که توصیه می‌کنیم طعم متناسبی را انتخاب کنید. طعم‌های وانیلی و شکلاتی بهترین گزینه خواهند بود.
  • سس‌های شکلاتی که امکان تهیه آن به راحتی وجود دارد و برای خرید موجود هستند نیز می‌توانند در تزئین این براونی استفاده شوند تا طعم و ظاهر بهتری به محصول نهایی بدهند.

از کجا براونی گیلاس را به صورت آنلاین سفارش دهم؟

شما این امکان را دارید که به راحتی از طریق سفارش آنلاین شیرینی ، براوانی گیلاس و شکلات را از اسنپ فود سفارش داده و درب منزل یا محل آدرس خود تحویل بگیرید. اگر چه آماده کردن کیک و شیرینی در منزل یکی از جذاب‌ترین انواع آشپزی به حساب می‌آید، اما بسیاری مواقع زمان و انرژی کافی برای انجام این کار را نداشته و سفارش اینترنتی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود