آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه فست فودها
3.6/5 - (5 امتیاز)
3

طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده + نکات تهیه

مینا اسماعیل بیگی 23 دی 1401 4 دقیقه

برگرها از محبوب‌ترین فست فودها هستند. اما قرار نیست که همیشه برای تهیه آن‌ها ار نان همبرگر استفاده شود، بلکه طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده نشان می‌دهد که بدون نان هم می‌توان یک ساندویچ خانگی خوشمزه درست کرد. بنابراین با اسنپ فود همراه باشید تا با هم طرز تهیه این فست فود خوشمزه را ببینیم. در ادامه، جدول مشخصات غذایی آمده است:

برگر برنج با گوشت چرخ کرده
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

برگر برنج با گوشت چرخ کردهبرگر برنج با گوشت چرخ کرده

قدمت برگر برنج که با نام رایس برگر هم معروف است، به سال 1987 و منطقه شرق آسیا بازمی‌گردد. در این زمان، یک رستوران زنجیره‌ای موس برگر، برای اولین بار این فست فود لذیذ را سرو کرد که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. سال‌ها بعد، مک دونالد هم در کنار لیست سایر فست فودها و همبرگرها، نام رایس برگر را گنجاند و امروزه، این برگر لذیذ، یک انتخاب خاص و متفاوت در میان دوستداران فست فودها است.

با تمام این‌ها، خود را محدود نکنید و اگر گوشت قرمز دوست ندارید، به جای آن از مرغ استفاده کنید. در ادامه، مواد اولیه لازم و مراحل طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده آمده است که امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد.

مواد لازم برای تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده

مواد زیر را آماده کنید و در نظر داشته باشید که استفاده از سس سویا یا سرکه بالزامیک در این دستور، اختیاری و قابل حذف است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج 2 پیمانه
گوشت چرخ کرده 250 گرم
پیاز سفید 1 عدد
پنیر روقه ای 4 عدد
سیاهدانه 1 قاشق چایخوری
کنجد 1 قاشق چایخوری
روغن 1 قاشق چایخوری
آب سرد 2 قاشق چایخوری
سرکه بالزامیک یا سویا سس 1 قاشق غذاخوری
برگ ریحان چند عدد (در صورت تمایل)

مواد لازم برای سس برگر برنج

برای تهیه سس راس برگر، مواد زیر را آماده و با هم مخلوط کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پیاز 4/1
لیموترش نصف 1 عدد
سس مایونز کم چرب 2 قاشق غذاخوری
خردل 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده

برای تهیه یک رایس برگر خوشمزه با گوشت چرخ کرده، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا برنج را بشویید و به مدت نیم تا 1 ساعت بخیسانید.
  • مرحله دوم: پس از گذشت مدت گفته شده، آب برنج را خالی کرده و آن را در قابلمه‌ای مناسب بریزید. حالا تا جایی آب اضافه کنید که یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج قرار گیرد.مراحل طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده
  • مرحله سوم: مقداری نمک و روغن در قابلمه بریزید و شعله را زیاد کنید تا برنج بجوشد. سپس، حرارت را کم کنید و صبر کنید تا برنج، آب خود را کشیده و نرم شود.
  • مرحله چهارم: بعد از اینکه برنج دم آمد، قابلمه را کنار بگذارید تا خنک شود. سپس، مخلوط آب سرد و روغن و سیاهدانه و کنجد را به آن اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: یک کاتر گرد را داخل بشقابی قرار دهید و داخل آن را با مخلوط برنج پر کنید. حالا با قاشق روی سطح برنج را صاف کرده و کمی فشار دهید.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده، قالب‌های برنجی را در تابه‌ای مناسب با روغن کم حدود 5 تا 7 دقیقه تفت دهید.
  • مرحله هفتم: در حین سرخ شدن، روی قالب‌های برنجی را به وسیله برش آشپزی، با مقداری سرکه بالزامیک یا سس سویا رومال کنید.
  • مرحله هشتم: به گوشت چرخ‌کرده کمی نمک و فلفل بزنید و آن‌ها را به صورت گلوله‌هایی کوچک (کمی بزرگ‌تر از گردو) درآورده، کنار بگذارید.
  • مرحله نهم: داخل تابه‌ای مناسب مقدار کمی روغن بریزید. سپس، پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و خلال‌ها را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • مرحله دهم: حالا هر قسمت از پیازهای خلالی را با کمی فاصله در تابه قرار دهید و روی هر قسمت، یک گلوله گوشت قرار دهید. کمی گوشت را فشار دهید تا شبیه یک همبرگر کوچک شود.
  • مرحله یازدهم: دو طرف مخلوط گوشت و پیاز را کاملا سرخ کنید و زمانی که هنوز داغ هستند، روی هر کدام، یک ورقه پنیری قرار دهید تا مزه آن‌ها به خورد هم بروند.
  • مرحله دوازدهم: سس برگر را آماده کنید و روی هر کدام از برنج‌های قالبی، ابتدا کمی سس، سپس دو برگ ریحان و روی آن مخلوط گوشت و پنیر قرار دهید و در نهایت، این ساندویچ خوشمزه را با قرار دادن یک برگر برنج دیگر روی لایه گوشتی، کامل کنید.

برگرها تنوع زیادی دارند و اگر دوست دارید طعم‌های دیگری را هم تجربه کنید، پیشنهاد ویژه اسنپ فود به شما، دیدن طرز تهیه چیلی برگر است که ساندویچی لذیذ و گزینه‌ای مناسب برای مهمانی‌ها است.

چند نکته در تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کردهچند نکته در تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده

در تهیه و سرو برگر برنج، این نکات را هم در نظر داشته باشید:

  • اگر کاتر گرد در اختیار ندارید به جای آن از یک کاسه استفاده کنید و برنج را داخل آن فشرده کنید تا فرم قالبی بگیرد.
  • کره‌ای‌ها، رایس برگر را به سبک کیمچی تهیه کرده و در سرو آن از سس مایونز و تن ماهی استفاده می‌کنند.
  • شما می‌توانید مانند طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری ، مواد داخلی رایس برگر را متنوع‌تر کنید. برای مثال از چند برگ کاهو یا چند برش حلقه‌ای گوجه فرنگی و خیارشور استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید رایس برگر را همراه با مقداری سس گوجه فرنگی یا انواع سس‌های دلخواه سرو کنید.
  • یک شیوه خلاقانه برای سرو رایس برگر، استفاده از رنگ‌های مجاز خوراکی در طبخ برنج است. به این ترتیب می‌توانید یک سینی فینگرفود رنگارنگ و خوشمزه داشته باشید که بخصوص برای بچه‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

متفاوت ترین برگر، قطعا برگر برنج است…

طرز تهیه برگر برنج با گوشت چرخ کرده را با تمام جزئیات و به صورت مرحله به مرحله دیدیم، اما اگر احساس می‌کنید که همه خانواده از طعم این برگر خوششان نمی‌آید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. به این صورت، می‌توانید این برگر را خودتان تهیه کنید و دیگر انواع برگر و فست فود را از صفحه سفارش آنلاین غذا سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(3 دیدگاه)

majied kazemiyan
14 آبان 1402

رایس برگر،این برگر برنج هرچی که اسمش هستش اصلا نتونستم بخورم انقدر حواسم نبود فلفل و نمک،،، اضافه ریختم،حیف این همه وقت که پایی درست کردن این غذا گذاشتم،کاش انلاین سفارش میدادم کجا از این ساندویچ ها داره

  • snappfoodadmin
    14 آبان 1402

    سلام میتونید برگر برنج یا رایس برگر از اسنپ فود انلاین سفارش دهید https://snappfood.ir/

javidfar
22 مهر 1402

سلام برگر برنج با گوشت چرخ کرده اولین بار تو مهمونی خوردم خیلی خوشمزه شده بود از اموزش شما خودم درست کردم برای بار اول خوب شده بود،مزه طعم خوبی داشت

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود