آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست
آموزش آشپزی
4/5 - (2 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست به 5 روش مختلف

مینا اسماعیل بیگی 06 شهریور 1401 4 دقیقه

طرز تهیه انواع بورانی حاصل ترکیب یک یا چند نوع از سبزیجات تازه و پخته شده همراه با سس ماست است و اگر شما از علاقمندان به رژیم‌های گیاهخواری یا در پی کاهش وزن باشید، احتمالا با مدل‌های متنوع این غذا آشنا هستید. اما در این مقاله از اسنپ فود، طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست را برای شما گرد آورده‌ایم که می‌توانید به عنوان یک غذای سبک و کم‌کالری روی آن حساب کنید. به علاوه، این ترکیب خوشمزه می‌تواند یک پیش‌غذای شیک و مجلسی برای مهمانی‌های شما باشد. با ما همراه باشید.

بورانی بادمجان با ماست
تعداد نفرات 5 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 60 دقیقه
میزان سختی سختی متوسط

بورانی بادمجان با ماست

بهتر است در طرز تهیه بورانی بادمجان از بادمجان‌های قلمی که تخم کمتری دارند، استفاده کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این غذای خوشمزه را ببینید:

مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان با ماست

در صورت تمایل می‌توانید مقداری روغن زیتون هم به ترکیب بادمجان و ماست اضافه کنید. موادی که در ادامه می‌آید برای 5 نفر مناسب است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بادمجان متوسط 3 عدد
ماست پرچرب یا چکیده 2 پیمانه
پودر گردو 4/1 پیمانه
سیر 2 حبه
سبزیجات خشک (اختیاری) به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مراحل طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست

برای تهیه بورانی بادمجان با گردو و ماست، مراحل زیر را دنبال کنید:بورانی بادمجان مجلسی

  • مرحله اول: ابتدا بادمجان‌ها را خوب بشویید و آن‌ها را روی گاز، آتش یا داخل فر کبابی کنید.

نکته: در صورت استفاده از فر، آن را روی دمای 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود. سپس با یک چاقوی تیز، روی بادمجان‌ها چند شیار عمیق طولی ایجاد کنید و آن‌ها را روی سینی فر بچینید. پس از نیم ساعت، بادمجان‌ها کاملا مغزپخت شده‌اند. در این زمان، گریل را روشن کنید و در فواصل مناسب، بادمجان‌ها را بچرخانید تا تمام قسمت‌های آن‌ها به صورت یکدست، کبابی شود.

  • مرحله دوم: به مرحله دوم ازطرز تهیه بورانی بادمجان با ماست رسیدیم. در ظرفی گود، مقداری آب سرد بریزید و بادمجان‌های کبابی داغ را داخل آن بگذارید. با این کار به پوست بادمجان شوک وارد شده و به راحتی جدا می‌شود. پس از این مرحله، بادمجان‌های پوست کنده را درون یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.
  • مرحله سوم: پس از اینکه آب بادمجان‌ها خارج شد، آن‌ها را به وسیله گوشت‌کوب یا میکسر کاملا له و یکدست کنید.
  • مرحله چهارم: ماست چکیده را همراه با سیر رنده شده و مقداری نمک و فلفل، داخل ظرفی مناسب بریزید.
  • مرحله پنجم: بادمجان‌های پوره شده را به ماست بیفزایید و مقداری پودر گردو به ترکیب اضافه کنید.
  • مرحله ششم: در طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست، اضافه کردن یک قاشق چایخوری سبزیجات خشک معطرمثل نعنا، ترخون و ریحان اختیاری است. اما این کار باعث می‌شود که یک بورانی بادمجان مجلسی و خوش‌عطر و بو داشته باشید.

نکته: بورانی بادمجان خوشمزه شما آماده است، اما بهتر است آن را 24 ساعت داخل یخچال بگذارید تا به اصطلاح استراحت کرده و مزه‌ها به خورد هم بروند.

نکته: بورانی بادمجان گیلانی با بامجان‌های کبابی تهیه می‌شود، اما اگر بوی کبابی بادمجان برای شما مطلوب نیست و به رژیم لاغری خود پایبندید، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از فر یا روی گاز، بخارپز کنید.

دستور بالا یک دستور رژیمی برای تهیه بورانی بادمجان است. اگر دوست دارید دستورهای رژیمی بیشتری ببینید پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه بورانی اسفناج را هم در سایت مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع بورانی بادمجان

بورانی بادمجان را می‌توانید به شکل‌های متنوعی تهیه کنید. برای مثال می‌توانید بورانی بادمجان را به شیوه افغانی، کرمانشاهی، با گوجه و … تهیه کنید. در ادامه به تمامی این بورانی‌ها اشاره شده است:

بورانی بادمجان سرخ شدهبورانی بادمجان سرخ شده

بعد از طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست، نوبت به نوع بورانی با بادمجان سرخ شده می‌رسد. اگر ترجیح می‌دهید بادمجان را سرخ کنید، ابتدا پوست آن‌ها را کنده و مقداری نمک بزنید و داخل آبکش قرار دهید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. سپس، بادمجان‌ها بشویید و با دستمال آشپزخانه خشک کرده و در مقداری روغن مایع سرخ کنید. پس از سرخ کردن، آن‌ها را داخل آبکش یا روی دستمال مخصوص قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. بقیه مراحل مانند دستور قبل است.

بورانی بادمجان با گوجه

برای تهیه بورانی بادمجان با گوجه، به تعداد بادمجان‌ها، گوجه لازم است. گوجه‌ها را پوره کنید و با بادمجان‌های پوره شده کبابی یا سرخ شده، به مدت نیم ساعت روی شعله ملایم گاز بپزید تا آب گوجه به طور کامل گرفته شود. بقیه مراحل شبیه دستورهای قبلی است.

نکته: می‌توانید به بورانی بادمجان با گوجه، مقداری کشک هم اضافه کنید.

بورانی بادمجان کرمانشاهی

بورانی بادمجان کرمانشاهی با بادمجان، گوجه، پیاز و غوره تهیه می‌شود. طرز تهیه آن به این صورت است که بعد از گرفتن تلخی بادمجان‌ها و سرخ کردن‌ها، باید در تابه‌ای جداگانه پیاز را همراه ادویه‌جات لازم و کمی رب تفت دهید. سپس، همراه مقداری آب، گوجه و غوره به بادمجان‌ها اضافه کنید. این ترکیب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مزه‌ها کاملا به خورد هم بروند و بورانی شما به اصطلاح با بیفتد.

بورانی بادمجان افغانیبورانی بادمجان افغانی

طرز تهیه بورانی بادمجان افغانی شباهت زیادی به بورانی بادمجان کرمانشاهی دارد با این تفاوت که در این دستور می‌توانید مقداری سیر هم به ترکیب اضافه کنید. به علاوه، تنوع ادویه‌ها کمی بیشتر است و می‌توانید ادویه کاری و کمی پودر تخم گشنیز هم به سایر ادویه‌جات بیفزایید. برای تزئین این غذای خوش‌عطر و خوشمزه، از سبزیجات خشک مانند نعنا خشک، گل محمدی و سس ماست و سیر شوید استفاده کنید.

وقتش شده که بورانی بادمجان را از اسنپ فود سفارش بدید…

طرز تهیه بورانی بادمجان با ماست را برای شما توضیح دادیم. اگر زمان کافی برای تهیه این بورانی را نداشته یا مواد اولیه آن را در دسترس ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن انواع سالادها و بورانی‌ها مانند بورانی بادمجان را از طریق سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود درب منزل خود تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود