آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه فست فودها
3/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

صفر تا صد طرز تهیه بورک مرغ ساده را یاد بگیرید

مینا اسماعیل بیگی 02 شهریور 1401 5 دقیقه

پیش از این درباره طرز تهیه بورک گوشت ترکی و طرز تهیه بورک سیب زمینی صحبت کردیم و دیدید که هر کدام از این بورک‌ها بسته به موادی که با آن‌ها ترکیب می‌شود، می‌توانند طعم‌های متفاوتی داشته باشند. در این شماره از مجله اسنپ فود، طرز تهیه بورک مرغ ساده در فر و بدون فر را برای شما گرد آورده‌ایم و درباره روش‌های مختلف پخت آن هم صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بورک مرغ ساده
تعداد نفرات 4نفر
زمان آماده سازی 30  دقیقه
زمان پخت غذا 30  دقیقه
میزان سختی متوسط

بورک مرغ ساده به روش ترکیه ایبورک مرغ و سبزیجات

طرز تهیه بورک مرغ ساده چندان سخت نیست، اما پیچیدن بورک‌ها می‌تواند زمان‌بر باشد، بنابراین اگر قصد دارید از آن‌ها به تعداد زیاد و برای مهمانی یا دورهمی استفاده کنید، بهتر است از شب قبل، بورک‌ها را بپیچید و داخل سلفون در یخچال بگذارید و چند ساعت پیش از سرو، آن‌ها را سرخ کنید. جدول مشخصات پخت این غذای خوشمزه را در ادامه ببینید:

مواد لازم برای تهیه بورک مرغ ساده با طعم قارچ

دقت کنید که افزودن سس‌ها به مواد بورک مرغ اختیاری است و می‌توانید رب گوجه یا سایر سبزیجات را جایگزین آن‌ها کنید. مواد لازم برای تهیه یک بورک مرغ خوشمزه را در ادامه ببینید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 200 گرم
پیاز متوسط یک عدد
فلفل دلمه‌ای نصف یک عدد
قارچ درشت 4 عدد
خمیر یوفکا 10 عدد
پنیر پیتزا 100 گرم
نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن به مقدار کافی
سس کچاپ و سس خردل یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه بورک مرغ ساده در منزلطرز تهیه بورک مرغ و جعفری

برای تهیه بورک مرغ ترکیه‌ای، این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در ابتدای کار، پیاز، سینه مرغ، فلفل دلمه‌ای و قارچ‌ها را شسته و به صورت نگینی خرد کنید.
  • مرحله دوم: در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیازهای نگینی را تفت دهید، پس از چند دقیقه، سینه‌های مرغ را به تابه اضافه کنید و ادویه بزنید. به تفت دادن ادامه دهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند و حالت خامی ادویه‌جات گرفته شود.
  • مرحله سوم: در حین پخت فیله‌های مرغ، فلفل دلمه‌ای و قارچ‌های نگینی شده را هم اضافه کنید.

نکته: لازم است بعد از اضافه کردن قارچ‌ها، حرارت اجاق را بالا ببرید تا آب قارچ‌ها کشیده شود، اما پس از تبخیر آب قارچ باید دوباره حرارت را کم کنید.

  • مرحله چهارم: در پایان، سس خردل و سس کچاپ را به محتویات تابه افزوده و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. تا اینجا، مواد میانی بورک مرغ ساده آماده است و باید بورک‌ها را در خمیر یوفکا بپیچید.
  • مرحله پنجم: به مرحله پنجم از طرز تهیه بورک مرغ ساده رسیدیم. خمیریوفکا را روی سطحی صاف پهن کنید و مقداری از مواد میانی بورک را ابتدای خمیر بریزید. سپس، روی این مواد، مقداری پنیر پیتزا بریزید و خمیر را رول کنید.
  • مرحله ششم: به ابتدای و انتهای رول‌ها مقداری آب بزنید و با دست این قسمت‌ها را فشار دهید تا بورک‌ها موقع پخت، باز نشوند.
  • مرحله هفتم: در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن کاملا گرم شود. دقت کنید که روغن باید به حدی باشد که بورک‌ها داخل آن شناور شوند.
  • مرحله هشتم: حالا بورک‌ها را داخل روغن بیندازید و صبر کنید تا کاملا طلایی شوند. می‌توانید روغن اضافی آن‌ها را با دستمال‌های مخصوص آشپزی یا با استفاده از یک آبکش فلزی بگیرید.

طرز تهیه انواع بورک مرغ

با طرز تهیه بورک مرغ ساده آشنا شدیم و برای تهیه بورک مرغ با طعم‌های مختلف می‌توانید مطالبی که در ادامه آمده است را مطالعه کنید:

بورک مرغ سوخاریبورک مرغ سوخاری

برای تهیه بورک مرغ سوخاری، پس از اینکه بورک را داخل خمیر پیچیدید، در ظرفی جداگانه، یک عدد تخم‌مرغ بشکنید و آن را کاملا بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. در ظرفی دیگر هم مقداری پودر سوخاری بریزید. برای تهیه بورک مرغ سوخاری، در تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و بورک‌ها را ابتدا در تخم‌مرغ و پس از آن داخل آرد سوخاری بغلطانید و سپس با حرارت متوسط سرخ کنید.

بورک مرغ و سبزیجات

اگر به دستور فوق، نصف پیمانه جعفری و گشنیز خرد شده و تازه اضافه کنید و آن‌ها را در مراحل پایانی آماده کردن مواد داخلی بورک، به تابه اضافه کنید، یک بورک مرغ و سبزیجات عالی و خوش‌عطر و بو خواهید داشت. طرز تهیه بورک مرغ و جعفری هم به همین صورت است و کافیست مقداری جعفری به مواد میانی بیفزایید.

طرز تهیه بورک مرغ و سیب زمینیطرز تهیه بورک مرغ و سیب زمینی

شاید یکی از بزرگ‌ترین مزایای بورک‌ها این باشد که انتخاب‌های زیادی برای مواد میانی بورک دارید. برای مثال می‌توانید از دستور فوق، قارچ را حذف کرده و مقداری سیب زمینی پوره شده آبپز یا نگینی سرخ شده را به مخلوط پیاز و مرغ‌های ریش ریش اضافه کرده و طعم متفاوتی را تجربه کنید.

به علاوه، نخود فرنگی، کدو سبز و سیر هم از مواد دیگری هستند که می‌توانید در طرز تهیه بورک مرغ ساده از آن‌ها استفاده کرده و طعم‌های متفاوتی ایجاد کنید.

طرز تهیه بورک مرغ در فر

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ در فر به این صورت است که کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بورک‌ها را با کمی فاصله داخل آن بچینید.

اگر می‌خواهید بورک‌های خوشرنگ‌تری داشته باشید می توانید از مقداری زرده تخم مرغ و زعفران دم‌کرده به عنوان رومال آن‌ها استفاده کنید و روی بورک‌ها مقداری کنجد یا تخم خرفه بپاشید.

سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید اما توجه داشته باشید که دمای فر بستگی به اندازه بورک‌ها و نوع فر دارد، با این حال معمولا حرارتی بین 180 تا 200 درجه سانتیگراد توصیه می‌شود و زمان پخت هم بین 20 دقیقه تا نیم ساعت متغیر است.

نکته: در حین پخت با روشن کردن چراغ داخلی فر، بورک‌های مرغ را کنترل کنید تا روی آن‌ها نسوزد.

از سفره های ترکیه تا خانه شما تنها چند ساعت زمان می برد…

طرز تهیه بورک مرغ ساده را به شما عزیزان آموزش دادیم. البته، شما می‌توانید با چند کلیک ساده و سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود، خیلی سریع بورک مرغ را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود