آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه توپک سیب زمینی ساده
طرز تهیه فست فودها
4/5 - (8 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه توپک سیب زمینی ساده به چند روش متنوع و آسان

مینا اسماعیل بیگی 02 شهریور 1401 5 دقیقه

پیش از این، طرز تهیه فینگرفود الویه و همچنین طرز تهیه رول کوکو سبزی را دیدیم، حتما قبول دارید که این فینگرفودهای کوچک تک نفره، زیبایی میز پذیرایی شما را چند برابر می‌کنند. در این مطلب از اسنپ فود هم قصد داریم در ادامه معرفی فینگرفودهای ساده، به سراغ  طرز تهیه توپک سیب زمینی ساده برویم و ببینیم که چطور با موادی ساده و کمی خلاقیت می‌توان چنین پیش‌غذاهای مجلسی و خوش‌خوراکی تهیه کرد. با آموزش توپک سیب زمینی در اسنپ فود همراه ما باشید.

توپک سیب زمینی ساده
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

توپک سیب زمینی ساده، نقل سفره های دورهمی

در این رسپی، توپک سیب زمینی پنیری بدون فر تهیه می‌شود، اما در صورت استفاده از فر هم کافیست کف ظرف پیرکس یا نچسب را با کمی روغن چرب کرده و توپک‌های غلطانده شده در تخم‌مرغ و آرد سوخاری را برای یک ربع تا 20 دقیقه در دمای 150 درجه سانتیگراد داخل فر قرار دهید.

طرز تهیه و جدول مشخصات غذایی توپک سیب زمینی ساده را در ادامه ببینید:

مواد لازم برای تهیه توپک سیب زمینی ساده

مواد لازم برای تهیه یک سینی توپک سیب زمینی ساده به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب‌زمینی 4 عدد
تخم‌مرغ 2 عدد
جعفری ساطوری شده 2 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری یک کاسه
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
پنیر پیتزا 100 گرم
کنجد 50 گرم
کره به مقدار لازم
آب 5 لیوان
زردچوبه، آویشن و پاپریکا به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه توپک سیب زمینی سادهتوپک سوخاری سیب زمینی ساده

همان‌طور که خواهید دید در این رسپی، از غذاساز استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید توپک سوخاری سیب زمینی ساده و یا به طور کلی هر نوع توپک سوخاری را با استفاده از گوشت‌کوب دستی، رنده یا حتی چنگال هم درست کنید. برای درست کردن یک توپک سیب زمینی سوخاری ساده، مراحل زیر را دنبال کنید. همچنین، پیشنهاد می‌شود که اگر این طرز تهیه برایتان سخت بود، فیلم طرز تهیه توپک سیب زمینی را مشاهده کنید.

  • مرحله اول: سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس در قابلمه‌ای 5 لیوان آب ریخته و سیب‌زمینی‌ها را همراه با مقداری نمک داخل آن بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها کاملا بپزند.
  • مرحله دوم: سیب‌زمینی‌های پخته را داخل آبکشی قرار دهید تا کمی خنک شوند،سپس آن‌ها را داخل غذاساز بریزید و کره، جعفری ساطوری شده و کنجد را اضافه کرده و دستگاه را روشن کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه طرز تهیه توپک سیب زمینی ساده، یک عدد تخم‌مرغ و ادویه‌های لازم را هم داخل غذاساز بزنید و دوباره محتویات آن را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله چهارم: می‌توانید مایه توپک سیب زمینی را برای یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.
  • مرحله پنجم: از مایه توپک سیب زمینی، به اندازه یک توپ کوچک یا نارنگی بردارید و آن را در دست خود پهن کنید. سپس مقداری پنیر پیتزا داخل آن بریزید و به شکل یک توپ کوچک، فرم دهید.

نکته: می‌توانید در تهیه توپک پنیری سوخاری، به جای پنیر پیتزا، از هر پنیر دیگری که مورد علاقه شما است، استفاده کنید.

  • مرحله ششم: دومین تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و آن را بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. در ظرفی دیگر، مقداری پودر سوخاری بریزید و هر دو ظرف را کنار دست خود بگذارید.توپک سوخاری با سیب زمینی
  • مرحله هفتم: در تابه‌ای گود و مناسب تا نیمه، روغن بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود. سپس توپک سیب زمینی پنیری را ابتدا در تخم مرغ و پس از آن در آرد سوخاری بغلطانید و در روغن سرخ کنید.

نکته: حدود 2 تا 3 دقیقه برای سوخاری شدن توپک سیب زمینی پنیری کافیست.

  • مرحله هشتم: برای گرفتن روغن اضافه توپک سوخاری پنیری، آن‌ها را درون آبکش قرار دهید و یا روی یک دستمال مخصوص روغن‌گیر بگذارید.
  • مرحله نهم: در نهایت، توپک‌ها را داخل ظرفی مناسب بچینید و با سس‌ها یا سبزیجات مورد علاقه خود تزئین کنید. نوش جان

طرز تهیه توپک سیب زمینی شکم پر با طعم های مختلف

طرز تهیه توپک سیب زمینی ساده  را توضیح دادیم و حال نوبت به نوع شکم‌پر آن می‌رسد. به طور کلی، طرز تهیه توپک سیب زمینی شکم پر یک روش واحد دارد، اما می‌توان داخل توپک سوخاری با سیب زمینی را علاوه بر پنیر، با مواد مختلفی مانند مرغ، گوشت یا ترکیب انواع سبزیجات، پر کرد. به این موارد توجه کنید:

توپک سوخاری با گوشت چرخ کردهتوپک سوخاری با گوشت چرخ کرده

برای مثال، برای تهیه توپک سوخاری با گوشت چرخ کرده، کافیست مایه توپک سیب زمینی را مطابق دستور بالا آماده کنید و داخل آن را با مخلوط گوشت چرخ کرده، پیاز داغ، مقداری فلفل دلمه‌ای و رب و ادویه‌جات لازم پر کنید.

توپک سوخاری مرغ

برای تهیه توپک سوخاری مرغ هم لازم است که فیله مرغ را جداگانه بپزید و سپس آن را همراه با سیب‌زمینی‌های آبپز شده و مقداری سیر و پیاز و ادویه‌جات لازم در غذاساز بریزید تا مایه توپک سوخاری آماده شود.

این توپک سیب زمینی بدون پنیر هم خوشمزه است، اما در صورتی که بخواهید توپک سوخاری پنیر داشته باشید باید مغز این توپک‌های کوچک را با ترکیب پنیر دلخواه و سبزیجاتی مانند جعفری و آویشن پر کرده و در روغن سرخ کنید.

طرز تهیه توپک سیب زمینی با ژامبون

طرز تهیه توپک سیب زمینی به این روش هم بسیار ساده و فوری است. کافیست سیب‌زمینی‌های رنده شده، تخم‌مرغ، ژامبون و مقداری پیازچه و ادویه‌جات لازم را با هم ترکیب کنید تا به صورت پوره‌ای یکدست دربیایند، سپس، مثل قبل آن‌ها را در آرد سفید، تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلطانید و در روغن سرخ کنید. می‌توانید مانند قبل برای داخل توپک‌ها از پنیر دلخواه خود استفاده کنید.

توپک سیب زمینی رنگیتوپک سیب زمینی رنگی

توپک سیب زمینی برای کودکان هم غذای مناسبی است و احتمالا یک سینی توپک سوخاری رنگی، کودک شما را برای آمدن سر سفره، ترغیب می‌کند. در طرز تهیه توپک سیب زمینی ساده رنگی می‌توانید از مواد مختلفی مثل کلم بنفش، چغندر، هویج، زردچوبه و سبزیجاتی مثل شوید و جعفری استفاده کنید.

کافیست هر یک از این سبزیجات را رنده کرده یا داخل میکسر بریزید و سپس در تابه‌ای مناسب روی حرارت ملایم تفت دهید تا آب آن کاملا کشیده شود. سپس، مایه توپک سیب زمینی را با سبزی میکس شده ترکیب کنید تا توپک‌ها به رنگ دلخواه شما درآیند.

حتی دیدن عکس توپک سیب زمینی با رنگ‌های مختلف هم اشتهابرانگیز است و می‌تواند رنگ و لعاب متفاوتی به میز پذیرایی شما بدهد.

توپک سیب زمینی بدون پودر سوخاری

اگر پودر سوخاری در منزل نداشتید هم می‌توانید این توپک‌های خوشمزه را به روشی دیگر درست کنید. برای این منظور، نان تست یا نان باگت را در محیط آشپزخانه یا زیر نور آفتاب کاملا خشک کنید تا بتوان آن را پودر کرد. سپس، تابه‌ای را روی حرارت ملایم بگذارید و وقتی گرم شد، پودر نان را داخل آن بریزید و حدود 7 تا 8 دقیقه تفت دهید. از این پودر می‌توانید به عنوان جایگزین پودر سوخاری استفاده کنید و برای داشتن عطر بهتر، ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل، زردچوبه و پودر تخم گشنیز را نیز به آن بیفزایید. سرخ کردن توپک‌ها مشابه دستورهای قبلی است و به این ترتیب، توپک سوخاری با نان تست خواهید داشت.

یعنی هنوز هم برای خوردن یه توپ ترد و خوشمزه مرددی؟

در این مقاله طرز تهیه توپک سیب زمینی ساده را آموزش دادیم. اگر وقت کافی برای تهیه این توپ‌های خوشمزه را ندارید، با اسنپ فود و از طریق سفارش آنلاین غذا ، آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود