آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
آموزش آشپزی
5/5 - (5 امتیاز)
8

طرز تهیه جوجه کباب ناب رستورانی (طرز تهیه انواع جوجه کباب)

زهرا دهقان 02 اسفند 1399 6 دقیقه

جوجه کباب یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین انواع کباب های ایرانی است. معمولاً جوجه کباب و کباب کوبیده ارتباط زیادی با یکدیگر دارند و طرز پخت آن‌ها نیز تشابه زیادی به هم دارد. طرز تهیه جوجه کباب به دو روش مقدور است. روش اول که روش ساده ای است، با استفاده از قطعات بدون استخوان پخته می شود؛ اما در روش دوم بخش های دارای استخوان مرغ را نیز به سیخ کشیده و کباب می کنیم. در این مطلب از اسنپ فود قصد داریم طرز تهیه جوجه کباب همراه با استخوان را به دو سبک ساده و زعفرانی برای شما توضیح دهیم. ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

جوجه کباب همراه با استخوان

جوجه کباب یکی از لذیذترین غذاها بین ایرانی ها است. از مهمانی ها و دورهمی ها گرفته تا سفرها و طبیعت گردی های ما با جوجه آراسته می شود. روش پخت جوجه کباب نیز بسیار ساده است اما ترفندهای خاص خود را دارد.

بسیاری افراد جوجه کباب خود را پخته و در نهایت با طعم بسیار متفاوت یا گوشت بسیار سفتی مواجه می شوند. گاهی اوقات جوجه کباب شما مغزپخت نمی شود. گاهی اوقات اطراف جوجه کباب شما می سوزد. تمام این موارد به این دلیل است که طرز تهیه جوجه کباب شما درست و منطقی نیست. نکات ریزی در طرز تهیه جوجه کباب5 ستاره یا طرز تهیه جوجه کباب لاکچری وجود دارد که با رعایت تک تک آن‌ها می توانید به بهترین طعم و بافت جوجه در منزل خود دست پیدا کنید.

طرز تهیه جوجه کباب معمولی و جوجه کباب استخوانی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. مهم‌ترین تفاوت بین این دو نوع جوجه در انتخاب نوع مرغ است.

در جوجه کباب معمولی اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، باید از فیله مرغ استفاده کنید. در جوجه کباب همراه با استخوان نیز بهتر است از جوجه استفاده کنید و مرغ شما زیاد بزرگ نباشد. بهترین انتخاب برای جوجه کباب، جوجه با وزن حدود 1.2 کیلوگرم است.

بنابراین مواد اولیه جوجه کباب معمولی و استخوانی یکسان است و تنها در انتخاب نوع گوشت تفاوت دارند. در جوجه کباب استخوانی می توانید تمام قسمت های مرغ را به سیخ بکشید و نوش جان کنید.

خوشمزه ترین جوجه کباب ایرانی.

مواد اولیه برای تهیه جوجه کباب

معمولاً هر رستوران و فردی در طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی رستورانی از مواد جوجه کباب متفاوتی استفاده می کند اما تقریباً 90 درصد مواد اولیه آن‌ها یکسان است. تفاوت اصلی به ادویه جوجه کباب مربوط است. ممکن است شما دستور پخت متفاوتی را دیده باشید که ادویه آن با ادویه های ذکر شده در این مطلب متفاوت است.

با این وجود ادویه ها تفاوت زیادی در نتیجه ایجاد نمی کنند و بیشتر به ذائقه شما بستگی دارند. از آنجایی که طعم جوجه کباب برای هر نوع پخت و متفاوت است، پیشنهاد می کنیم با ادویه و مواد اولیه پیشنهادی ما یک بار این جوجه را درست کنید. در صورتی که بخشی از طعم آن را دوست نداشتید، می توانید با آزمایش و خطا تغییرات جزئی در مواد اولیه آن داشته باشید.

مواد مورد نیاز مقدار لازم
جوجه 2 عدد (هرکدام 1.2 کیلوگرم)
فلفل قرمز یک دوم قاشق چای خوری
پودر پاپریکا یک دوم قاشق چای خوری
آویشن یک قاشق چای خوری
آب‌لیمو 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 2 قاشق چای خوری (برای مدل زعفرانی)
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
سس مایونز یک قاشق غذاخوری
پیاز 2 عدد متوسط
فلفل دلمه ای 2 عدد متوسط
نمک دریایی 2 قاشق چای خوری
سرکه سفید یک دوم قاشق چای خوری
تخم گشنیز یک قاشق چای خوری
فلفل سیاه 2 قاشق چای خوری
میزان کالری در هر 100 گرم  

206 کالری

زمان آماده سازی 2 الی 3 ساعت
زمان لازم برای پخت 25 الی 30 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

نکات مواد اولیه

بسته به ذائقه خود می توانید مقداری از پودر پاپریکا یا فلفل قرمز افزوده یا بکاهید. میزان تندی جوجه کباب کاملاً سلیقه ای است و بسته خود شما دارد.

آویشن یکی از اجزای اصلی جوجه کباب است. به هیچ عنوان آویشن را از مواد اولیه حذف نکنید.

سس مایونز باعث ترد شدن گوشت شده و طعم جذابی هم به آن می دهد. توصیه می کنیم که سس مایونز را حتماً در مواد اولیه خود داشته باشید. در طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی ماستی البته از ماست نیز هلاوه بر مایونز استفاده می‌شود.

سرکه سفید ضروری نیست اما در طعم دار کردن و ترد کردن گوشت مؤثر خواهد بود. برخی افراد با طعم تند سرکه میانه خوبی ندارند که می توان آن را از مواد اولیه حذف کرد.

فلفل سیاه معمولاً تند نیست و بیشتر برای عطر و طعم آن استفاده می شود.

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی استخوان دار

درست کردن جوجه کباب رستورانی با استخوان به هیچ عنوان کار دشواری نیست. برخی افراد علاقه ای به آزمایش و خطا ندارند و از ترس خراب شدن جوجه کباب از بیرون غذای خود را تهیه می کنند.

توصیه می کنیم برای اینکه اعتماد به نفس بهتری داشته باشید، ابتدا چند بار برای خودتان این غذا را تهیه کنید تا در موقعیت مناسب بتوانید برای مهمان های خود نیز جوجه کباب درجه یک سرو کنید.

استراحت اولیه جوجه

برای پیش بردن مراحل طرز تهیه جوجه کباب ساده، ابتدا جوجه ها را تمیز کرده، پوست آن‌ها را گرفته و به قطعات کوچکی تقسیم کنید. اندازه قطعات بستگی به سلیقه شما دارد اما سعی کنید تمام قطعات به یک اندازه خرد شوند.

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی خوشمزه در خانه

خرد کردن یکسان قطعات باعث می شود که زمان پخت آن‌ها یکسان باشد. در غیر این صورت برخی از قطعات پخته و برخی دیگر خام هستند. اگر حرارت بیشتری نیز بدهید، برخی از قطعات خواهند سوخت. قطعات مرغ را در ظرفی بریزید.

تخم گشنیز، فلفل سیاه، نمک دریایی، پودر پاپریکا، فلفل قرمز و آویشن را درون هاون بریزید و به خوبی بکوبید. سپس آن‌ها را به مرغ ها اضافه کنید. روغن زیتون را نیز به مواد اضافه کنید و سپس با دست به خوبی چنگ بزنید تا مواد به خوبی به خورد گوشت برود.

پس از ترکیب مواد ذکر شده، گوشت خود را کنار گذاشته تا یک ساعت استراحت کند. سپس پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد کنید. مقدار اندکی نمک ریز روی آن‌ها بپاشید تا اشک پیاز درآید.

ترکیب مواد باقیمانده و استراحت مجدد

پس از استراحت یک ساعته گوشت، پیاز و فلفل دلمه ای را به گوشت اضافه کنید. سرکه سفید، آب‌لیمو و سس مایونز را نیز اضافه کرده و به خوبی چنگ بزنید.

مواد ترکیب شده را به مدت نیم ساعت دیگر استراحت دهید. پس از این مرحله، جوجه های شما آماده سیخ گرفتن خواهند بود. در طرز تهیه جوجه کباب سیخی، می توانید در این مدت زغال خود را کم کم آماده کنید.

پس از گذشت نیم ساعت، جوجه های خود را سیخ بگیرید. دقت کنید که اندازه طول و عرض جوجه ها نسبتاً یکسان باشند. پس از سیخ گرفتن، سیخ ها را روی یک تخته گذاشته و با دست آن‌ها را مقداری فشار دهید تا در تمام طول سیخ پهن شوند. این کار باعث می شود که تمام بخش های جوجه کباب به یک اندازه پخته شود.

اکنون زغال خود را آماده کنید. دمای زغال شما باید ملایم باشد. در صورتی که دمای زغال زیاد باشد، گوشت های شما مغزپخت نخواهد شد و تنها روی آن‌ها می سوزد.

جوجه کباب باید به سرعت پشت و رو شوند تا همه بخش های آن به صورت یکنواخت پخته شود. جوجه کباب شما آماده است، نـــــوش جـــــان.

اگر وقت ندارید، ناراحت نباشید. سفارش غذا شبانه روزی، برای کسانی است که به هر دلیلی نمی‌توانند این غذا را در خانه تهیه کنند.

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی

قطعات خرد شده مرغ را بدون اضافه کردن هیچ ماده ای به ظرفی انتقال دهید. برای جوجه کباب زعفرانی باید در این مرحله زعفران دم کرده را به گوشت ها اضافه کنید. با دست کاملاً زعفران را با گوشت مخلوط کنید تا تمام قسمت های گوشت رنگی شود.

سپس روغن زیتون را نیز به مخلوط گوشت و زعفران اضافه کنید. دوباره مقداری گوشت ها را چنگ بزنید تا روغن زیتون اطراف گوشت ها را کاملاً بپوشاند.

دلیل اضافه کردن روغن زیتون در این مرحله این است که عطر زعفران پراکنده نشود و تنها به خورد گوشت برود. روغن زیتون عطر زعفران را حبس کرده و اجازه تبخیر آن را نمی دهد.

تخم گشنیز، فلفل سیاه، نمک دریایی، پودر پاپریکا، فلفل قرمز و آویشن را درون هاون بریزید و به خوبی خرد کنید. دوباره چنگ بزنید تا ادویه ها به خرد گوشت برود. در این مرحله گوشت را کنار بگذارید تا یک ساعت استراحت کند.

بقیه مراحل درست کردن جوجه کباب زعفرانی مشابه جوجه کباب عادی است. بقیه موارد را به آن اضافه کرده و نیم ساعت دیگر استراحت دهید. سپس زغال خود را درست کرده و پس از سیخ گرفتن جوجه ها، آن را کباب کنید. نـــــوش جـــــان

دقت کنید که درست کردن جوجه کباب بسیار ساده است و به اندازه کباب کوبیده دشوار نیست. بخش مهم درست کردن جوجه کباب، مواد اولیه، ادویه ها و خواباندن جوجه ها است. بر خلاف کباب کوبیده که سیخ گرفتن و کباب کردن آن دشوار است، اگر جوجه های شما به اندازه کافی استراحت کرده و مواد اولیه درستی داشته باشند، پخت و کباب کردن آن بسیار ساده خواهد بود. حتی دستور تهیه آن می‌تواند “طرز تهیه جوجه کباب سریع” نامیده شود!

طرز تهیه جوجه کباب شما به چه شکلی است؟ آیا نکته ای در روش پخت شما وجود دارد که جوجه کباب شما را خاص می کند؟ طرز تهیه جوجه کباب ما را امتحان کنید و دیدگاه های خود را در خصوص آن با ما در میان بگذارید. همچنین غذای مورد علاقه خود را نیز با ما مطرح کنید تا دستور پخت آن را از اسنپ فود برای شما منتشر کنیم.

اگر به طرز تهیه جوجه و کباب علاقه مند هستید:

طرز تهیه کباب کوبیده زعفرانی (پخت زغالی و در فر)

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(8 دیدگاه)

ماهپرور
23 خرداد 1402

سلام چه جالب نمیدونستم روغن زیتون در درست کردن جوجه کباب ناب رستورانی چه کاربردی داره

  • snappfoodadmin
    23 خرداد 1402

    سلام دلیل اضافه کردن روغن زیتون در اپخت جوجه کباب ناب رستورانی این است که عطر زعفران پراکنده نشود و تنها به خورد مرغ برود. روغن زیتون عطر زعفران را حبس کرده و اجازه تبخیر آن را نمی دهد

علی رضا کشورینیا
23 خرداد 1402

سلام فرق جوجه کباب معمولی با جوجه کباب استخوانی در چی هستش

  • snappfoodadmin
    23 خرداد 1402

    سلام جوجه کباب معمولی و جوجه کباب استخوانی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. مهم‌ترین تفاوت بین این دو نوع جوجه در انتخاب نوع مرغ است. در جوجه کباب معمولی اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، باید از فیله مرغ استفاده کنید. در جوجه کباب همراه با استخوان نیز بهتر است از جوجه استفاده کنید و مرغ شما زیاد بزرگ نباشد

ghorokikiya
23 خرداد 1402

سلام ممنون اموزش جوجه کباب گذاشتید یک غذایی دیگه که با مرغ درست بشه بهم میگید

  • snappfoodadmin
    23 خرداد 1402

    سلام خوشحالیم که آموزش جوجه کباب مورد پسندتون قرار گرفته تنوع غذایی با مرغ خیلی زیاد هستش املت قارچ و مرغ https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D9%85%D8%B2%D9%87-%D8%A8/ https://blog.snappfood.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA/

تارا رحمتینیا
22 خرداد 1402

سلام ممنون ویدیو آموزشی جوجه کباب ناب رستورانی گذاشتید راحت تر تونستم اشپزی کنم

  • snappfoodadmin
    22 خرداد 1402

    سلام خواهش میکنم خوشحالیم که ویدیو طرز تهیه آموزشی جوجه کباب ناب رستورانی تونسته درست کردن غذا را برای شما راحت کرده

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود