آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه حمص
انواع غذاهای محلی و سنتی
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه حمص و سفر به سفره های عربی

مینا اسماعیل بیگی 27 مرداد 1401 5 دقیقه

حمص که ممکن است با نام هوموس نیز آن را بشناسید، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای عربی است که در حال حاضر در بین مردم ایران نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده‌است. البته این غذا بیشتر به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خواص هوموس بسیار زیاد است و می‌توانید یک وعده مفید و کامل باشد. در این مقاله قرار است آموزش کاملی در خصوص طرز تهیه حمص را یاد بگیریم. بنابراین اگر شما نیز علاقمند به پخت این غذاهای خوشمزه هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه حمص
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 1ساعت
زمان پخت غذا 3 ساعت
میزان سختی متوسط

حمص یا هوموس لبنانی به ساده ترین روش

اگر به غذای کشورهای دیگر علاقه داشته و می‌خواهید این بار یک غذای عربی را به سفره‌هایتان اضافه کنید، متن زیر را حتما مطالعه کنید. در مطلب زیر بهترین طرز تهیه غذای حمص را آموزش داده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه حمص

حالا که آماده برای پخت حمص هستید، می‌توانید مواد لازم برای تهیه‌ی آن را در جدول زیر مشاهده کنید. البته این مقادیر برای 4 نفر قید شده‌است و بر حسب تعداد نفرات می‌توانید اندازه‌ها را خودتان تغییر دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نخود 2 پیمانه
آب نخود 4 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
لیموترش 1 عدد
ارده 3 قاشق غذا خوری
روغن زیتون به میزان لازم
ادویه (نمک، فلفل) به میزان لازم
پاپریکا به میزان لازم

طرز تهیه هوموس معروف لبنانی با طعمی بسیار خوشمزه

در این قسمت به طرز تهیه حمص حرفه ای یا هوموس با نخود به صورت مرحله به مرحله می‌پردازیم. با این آموزش می‌توانید به ساده‌ترین شکل این غذا را تهیه و نوش جان کنید.طرز تهیه حمص یا هوموس لبنانی

  • مرحله اول : اولین مرحله برای تهیه حمص این است که باید از چند ساعت قبل نخودها را در آب خیس کنید و هر چند ساعت یکبار نیز آب آن را عوض کنید تا نفخ نخود به خوبی گرفته شود. اگر برای شما امکان پذیر است که از 24 ساعت قبل نخود را خیس کنید، بهتر است.
  • مرحله دوم : بعد از این که مدت زمان کافی از خیس خوردن نخود ها گذشت، حالا باید به سراغ پخت نخود برویم. برای انجام این کار در یک قابلمه مناسب 2 لیوان آب می‌ریزیم و نخودها را به آن اضافه می‎کنیم. همچنین در همین مرحله باید مقداری نمک و فلفل نیز به نخودها اضافه کنیم و درب قابلمه را ببندیم تا نخودها کاملا بپزند. فقط باید دقت داشته باشید که آب نخودها را دور نریزید، چرا که در سایر مراحل پخت به آن نیاز خواهیم داشت.
  • مرحله سوم : به مرحله سوم از طرز تهیه حمص رسیدیم. بعد از این که نخودها به طور کامل پختند، آن‌ها را از قابلمه خارج می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا سرد شوند. سپس پوست نخودها را جدا می‌کنیم. البته شما می‌توانید از نخودها با پوست نیز استفاده کنید اما اگر دوست دارید تا حمص شما بافت لطیف تر و همچنین ظاهر بهتری داشته باشد، لازم است تا این کار را انجام دهید.
  • مرحله چهارم : بعد از این که پوست نخودها را جدا کردید، باید آن را داخل مخلوط کن بریزید و به خوبی له کنید. اگر به مخلوط کن دسترسی ندارید این کار را به صورت دستی نیز می‌توانید انجام دهید، فقط باید دقت داشته باشید تا تمام نخودها به طور کاملا یکدست له شوند.
  • مرحله پنجم : حالا که نخودها کاملا له شدند، باید ارده را به همراه آبلیمو ترش و همچنین ادویه و پاپریکا به نخود اضافه کنیم و مجددا در مخلوط کن، میکس کنید. دقت داشته باشید که مواد در بین مخلوط شدن ممکن است به اصطلاح ببرند. برای جلوگیری از این اتفاق باید در زمان میکس کردن، چند تکه یخ به مخلوط کن اضافه کنیم و سپس مواد را میکس کنید.طرز تهیه هوموس
  • مرحله ششم : بعد از گذشت حدودا 1 تا 2 دقیقه از زمان میکس کردن مواد، آب نخود را نیز به آن اضافه می‌کنیم. فقط باید به میزانی از آب نخود اضافه کنید که مواد خیلی رقیق نشوند و حالت پوره مانند ایجاد شود.
  • مرحله هفتم: طرز تهیه حمص در اینجا به پایان می‌رسد و غذای شما آماده است. می‌توانید آن را در ظرف موردنظرتان سرو کرده و نوش جان کنید. برای خوشمزه‌تر شدن و همچنین دیزاین حمص می‌توانید در همان ظرفی که غذا را سرو کرده اید، حالت یک گودال ایجاد کنید و روغن زیتون بریزید. همچنین می‌توانید از سبزیجات معطر برای دیزاین استفاده کنید که استفاده از آن‌ها سبب خوشمزه‌تر شدن غذا نیز خواهد شد.

در این آموزش تهیه حمص به سبک لبنانی را گفتیم که باید اضافه کنیم، هوموس در کشور ترکیه نیز پخته می‌شود که طرز تهیه هوموس ترکیه نیز بسیار راحت و شبیه به همین آموزش است. در کل انواع حمص طعمی واقعا خوشمزه دارند.

طرز تهیه نان حمص

بعد از طرز تهیه حمص نوبت به این سوال پرتکرار می‌رسد که حمص را با چه چیزی بخوریم؟ باید گفت، معمولا حمص با نان مخصوصی سرو می‌شود که به آن نان حمص یا پیتا می‌گویند. در ادامه طرز تهیه این نان را گفته‌ایم. اگر شما هوموس نخود را با این نان سرو کنید، قطعا مجذوب طعم آن خواهید شد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد گندم 300 گرم
نمک 5 گرم
شکر 5 گرم
خمیر ترش 5 گرم
روغن زیتون 2 قاشق چایی خوری

طرز تهیه نان حمص نیز به شکل زیر است:

  • مرحله اول : اولین قدم برای تهیه نان حمص این است که یک کاسه بزرگ را آماده کنید و درون کاسه آرد را به همراه شکر، خمیر ترش و نمک مخلوط کنید. بعد از این که مواد به خوبی مخلوط و یکدست شدند باید روغن و آب ولرم را به مواد خشک اضافه کنید و مجدا هم بزنید تا حالت خمیری شکلی در مواد ایجاد شود.
  • مرحله دوم : حالا باید خمیری که درست شده است ه مدت 15 دقیقه به خوبی ورز دهید تا حالت یکدستی در آن ایجاد شود و البته باید طوری باشد که به دست نچسبد. اگر احساس کردی که در حین ورز دادن؛ خمیر به دست می‌چسبید باید به آن مقداری آرد اضافه کنید و مجددا ورز دهید.حمص را با چی بخوریم
  • مرحله سوم: حالا خمیری را که به خوبی ورز داده‌اید را به شکل‌های گرد یا به اصطلاح چانه آماده کنید و درون یک ظرف بگذارید و روی آن را با سلفون به خوبی بپوشانید.
  • مرحله چهارم : در مدت زمانی که روی خمیر را پوشانید باید ور بیاید و افزایش حجم داشته باشد، بعد از این که به این حالت رسید، کاری که باید انجام دهید این است که آن را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید و در نهایت گرد کنید.
  • مرحله پنجم : حالا روی یک سطح آرد بپاشید و خمیرها را روی آرد پهن کنید و به کمک وردنه خمیر را صاف کنید.
  • مرحله ششم: در نهایت خمیرهای بازشده را داخل سینی فر قرار دهید و روی آن‌ها را بپوشانید تا خمیر ور بیاید. این کار ممکن است تا 20 دقیقه طول بکشد. در همین حین فر را تا دمای 220 درجه سانتی گراد گرم کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید و بگذارید به مدت 4 دقیقه بپزد. نان حمص شما آماده است.

با سفارش حمص غذای خوشمزه عربی را امتحان کنید…

در این مقاله به طرز تهیه حمص به همراه نان حمص پرداختیم. اگر شما زمان کافی برای پخت این غذا را ندارید و علاقه دارید تا طعم بی‌نظیری از این غذا را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما سفارش آنلاین غذا و حمص از اسنپ فود است. جایی که با خیال راحت می‌توانید غذای مدنظرتان را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرد. همچنین از تخفیف‌های ویژه برای سفارش غذا استفاده کنید و از رستوران‌های متنوع بدن محدودیت غذا سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود