آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی
آموزش آشپزی
3.3/5 - (7 امتیاز)
2

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خانگی

مینا اسماعیل بیگی 23 شهریور 1401 6 دقیقه

خوراک لوبیا چیتی، یکی از خوراک‌های بسیار خوشمزه و جذاب است که طرز تهیه ساده‌ای دارد. این غذا معمولا به آسانی حاضر می‌شود و در مواقعی که حوصله‌ی پخت و پز ندارید، یک انتخاب خوب است. همچنین به عنوان یک وعده برای روزهای سرد زمستان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله قرار است به طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی به ساده‌ترین شکل ممکن بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این غذای ساده و خوشمزه را یاد بگیرد و در خانه درست کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 60 دقیقه
میزان سختی کم

خوراک لوبیا چیتیطرز تهیه خوراک لوبیا

معمولا روزهایی از هفته هستند که ما حوصله آشپزی نداشته و می‌خواهیم یک غذای ساده و راحت تهیه کنیم. در این میان، باید به سراغ غذاهایی برویم که مواد اولیه کمی داشته و به راحتی حاضر می شوند. یکی از این غذا همین خوراک لوبیا چیتی است که به راحتی تهیه می‌شود. حال، اگر شما هم به دنبال یک وعده غذایی راحت هستید، در ادامه با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی در خانه

در جدول زیر مواد اولیه و لازم برای تهیه خوراک لوبیا برای 4 نفر قید شده است. شما می‌توانید بر حسب نفرات خودتان اندازه‌ها و مقادیر را تغییر دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
لوبیا چیتی 2 پیمانه
پیاز 2 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
ادویه ( زردچوبه، نمک، فلفل) به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی به صورت مرحله به مرحله

برای درست کردن خوراک لوبیا چیتی می‌توانید از مواد اولیه متفاوت و همچنین دستور پخت‌های متنوعی استفاده کنید. در این مقاله به آموزش درست کردن انواع خوراک لوبیا چیتی می‌پردازیم. با استفاده از این آموزش‌ها می‌توانید ساده‌ترین و در عین حال خوش‌طعم‌ترین خوراک‌های لوبیا چیتی را درست کرده و نوش جان کنید.خوراک لوبیا سبز بدون گوشت

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن یک خوراک لوبیا چیتی خوشمزه، این است که تقریبا از یک روز قبل لوبیا را در یک ظرف بریزید و به میزان کافی به آن آب اضافه کنید تا جایی که آب روی لوبیاها را بپوشاند. سپس اجازه دهید تا لوبیاها کاملا خیس بخورند.
  • مرحله دوم: اگر برایتان امکان پذیر است، چند بار آب درون کاسه را عوض کنید. با انجام این کار و خیس کردن لوبیا، نفخ آن‌ها گرفته می‌شود. هرچه زمان خیس کردن لوبیاها طولانی‌تر باشد، بهتر است.
  • مرحله سوم: زمانی که قصد داشتید به سراغ درست کردن خوراک لوبیا چیتی بروید، لوبیاها را آبکش کنید و درون سبد قرار دهید تا آب اضافه‌ی آن‌ها گرفته شود.
  • مرحله چهارم: یک قابلمه با ابعاد مناسب را انتخاب کنید و درون آن 6 پیمانه آب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و سپس لوبیاها را به آن اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: به مرحله چهارم از طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی رسیدیم. چند دقیقه بعد از اضافه کردن لوبیا، باید به میزان کافی و لازم نمک، فلفل و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید. حالا درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا لوبیاها به مدت چند ساعت روی حرارت ملایم بپزند و کاملا نرم شوند.
  • مرحله پنجم: مدت زمان پخت باید طولانی باشد تا لوبیا به طور کامل بپزد و لعاب بیندازد. لعاب انداختن خوراک لوبیا بسیار مهم است، چرا که در این صورت حالت آبکی و شل پیدا می‌کند. اگر شما لوبیا را با حرارت ملایم و در زمان طولانی بپزید، متوجه خواهید شد که خوراک شما لعاب انداخته است.
  • مرحله ششم: البته به جز روش پخت طولانی مدت، اگر برای درست کردن غذا عجله دارید می‌توانید از سایر روش‌ها نیز برای لعابدار کردن خوراک استفاده کنید. یکی از روش‌ها استفاده از سیب زمینی و دیگری استفاده از آرد گندم است.
  • مرحله هفتم: حالا نوبت به سرخ کردن پیازها می‌رسد. باید قبل از اینکه لوبیاها بپزد، پیاز را به خوبی بشویید و پوست بگیرید.طرز تهیه خوراک لوبیا با قارچ
  • مرحله هشتم: حالا با استفاده از یک تخته و چاقوی تیز، پیازها را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. سپس به میزان کافی روغن در یک تابه مناسب بریزید و بعد از این که به خوبی داغ شد، پیاز را به تابه اضافه کنید و بگذارید تا به خوبی سرخ و طلایی شوند.
  • مرحله نهم: در ادامه و بعد از این که پیاز به خوبی سرخ شد، رب گوجه را به تابه اضافه کنید و در یک گوشه از تابه کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس با پیاز مخلوط کنید و برای چند دقیقه دیگر تفت دهید.
  • مرحله دهم: در نهایت ترکیب پیاز و رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنید تا رنگ خوراک تغییر کند.
  • مرحله یازدهم: اگر دوست دارید تا مزه‌ی خوراک شما ترش باشد، به میزان دلخواه آبلیمو به قابلمه نیز اضافه کنید. دقت کنید که اضافه کردن آبلمیو را در آخرین مرحله قرار دهید. چرا که اگر قبل از ریختن رب گوجه فرنگی، آبلیمو را اضافه کنید رنگ رب گوجه فرنگی به خوبی باز نمی‌شود.
  • مرحله دوازدهم: در نهایت طعم خوراک را بچشید و به مقدار دلخواه نمک، فلفل و ادویه به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه دیگر مواد روی حرارت بپزند.
  • مرحل سیزدهم: خوراک لوبیا چیتی شما آماده است و می‌توانید زیر آن را خاموش کنید. اجازه دهید تا خوراک کمی خنک شود و سپس آن را در ظرف دلخواه خود سرو کنید و به همراه لیموترش و نان نوش جان کنید. طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز نیز به همین روش انجام می‌شود با این تفاوت که به جای لوبیا چیتی باید از لوبیا قرمز رنگ استفاده شود.

طرز تهیه خوراک لوبیا با قارچ

قارچ یکی از موادی است که استفاده از آن در طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی ، سبب جذاب‌تر شدن طعم این غذا می‌شود. به منظور استفاده از قارچ در این غذا باید قارچ‌ها را به خوبی بشویید و سپس به صورت ورقه‌ای خرد کنید. تمام مراحل درست کردن خوراک لوبیا با قارچ مطابق با روشی است که در بالا در مورد آن توضیح دادیم، با این تفاوت که قارچ‌های ورقه‌ای شده را باید به تابه اضافه کنید و همراه با پیاز و رب گوجه فرنگی کمی تفت دهید و در نهایت به قابلمه اضافه کنید. خوراک لوبیا با قارچ شما به همین سادگی آماده می‌شود. البته در درست کردن این غذا شما می‌توانید از انواع لوبیا مانند مدل لوبیا یا چشم بلبلی استفاده کنید. طرز تهیه خوراک لوبیا چشم بلبلی و خوراک لوبیا سفید با قارچ نیز به همین روش است.

طرز تهیه خوراک لوبیا سبزطرز تهیه خوراک لوبیا سبز

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی را برای شما توضیح دادیم، اما عده‌ای از افراد نیز خوراک لوبیا را با استفاده از لوبیا سبز درست می‌کنند. ظاهر لوبیا سبز همانطور که می‌دانید با مدل لوبیا قرمز، سفید، چیتی و … تفاوت دارد. برای درست کردن خوراک لوبیا سبز نیز شما کار سختی را پیش رو ندارید و می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • مرحله اول: لوبیا سبزها را به خوبی شسته و به صورت ریز خرد کنید.
  • مرحله دوم: همچنین یک عدد پیاز را نیز بشویید و آن را بعد از پوست گرفتن به صورت نگینی و ریز خرد کنید.
  • مرحله سوم: پیاز را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سرخ شود.
  • مرحله چهارم: در ادامه لوبیا سبز را نیز به قابلمه اضافه کرده و همراه با پیاز تفت دهید تا خامی آن گرفته شود.
  • مرحله پنجم: به میزان کافی از ادویه به مواد اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.
  • مرحله ششم: حالا به میزان 2 لیوان به قابلمه آب اضافه کنید و درب آن را ببندید و بگذارید تا لوبیاها بپزند و نرم شوند.
  • مرحله هفتم: در یک تابه مقداری رب گوجه را سرخ کنید تا خامی آن گرفته شود و به قابلمه اضافه کنید، هم بزنید تا رنگ رب در قابلمه پخش شود.
  • مرحله هشتم: بعد از گذشت چند دقیقه طعم خوراک را بچشید و اگر چیزی لازم بود اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه دیگر بپزد. در غیر این صورت زیر آن را خاموش کنید.
  • مرحله نهم: خوراک لوبیا سبز شما به همین سادگی آماده شد و می‌توانید آن را در ظرف دلخواه خود سرو کنید، همچنین شما می‌توانید خوراک لوبیا سبز با مرغ را نیز درست کنید که بسیار لذیذ است.

مسئولیت تمام خوراک های لوبیا با اسنپ فود است…

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی را برای شما توضیح دادیم و همانطور که با خواندن این مقاله متوجه شدید، تهیه خوراک لوبیا در انواع مختلف آن بسیار ساده است. شما می‌توانید این غذا را به سادگی در خانه درست کنید و تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که چطور آن را لعاب دار کنید. برای انجام این کار و لعاب دار کردن خوراک لوبیا می‌توانید از سیب زمینی استفاده کنید یا این که مقداری آرد به خوراک اضافه کنید. ساده‌ترین راهکار نیز این است که بگذارید لوبیاها در طولانی مدت بپزد و خودش لعاب بیندازد.

حال، اگر وقت کافی برای تهیه این غذا را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. سرویس سفارش آنلاین غذا اسنپ فود مسئولیت هر نوع خوراک لوبیایی را که بخواهید به عهده می گیرد و آن را تا درب خانه شما حمل می‌کند.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

mouradnaserie
14 آبان 1402

سلام برای لعابدار کردن خوراک لوبیا چیتی چیکار کنم

  • snappfoodadmin
    14 آبان 1402

    سلام مدت زمان پخت باید طولانی باشد تا لوبیا به طور کامل بپزد و لعاب بیندازد.لعاب انداختن خوراک لوبیا بسیار مهم، چون در این صورت حالت آبکی و شل پیدا می‌کند.اگر لوبیا با حرارت ملایم و در زمان طولانی بپزید،خوراک لعاب می اندازد. یکی از روش‌ها ی لعاب انداختن لوبیا استفاده از سیب زمینی و یا آرد گندم است.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود