طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ با سس خردل؛ راهنمای کامل

به همراه ساندویچ تخم مرغ، سبزیجات هم میل کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

ساندویچ تخم مرغ با سس خردل یکی از غذاهای بسیار رایج و محبوب در بین مردم جهان و مخصوصاً آمریکاست؛ به گونه‌ای که می‌توان سالاد تخم مرغ و ساندویچ تخم مرغ با سس خردل را یکی از وعده‌ها و حتی میان‌وعده‌های اصلی در آمریکای شمالی به حساب آورد.

این ساندویچ خوشمزه علاوه بر آنکه بسیار مقوی و سرشار از پروتئین است، طرز تهیه بسیار ساده و سریعی نیز دارد. ساندویچ تخمه مرغ اب پز را می‌توانید در مدت‌زمان بسیار کوتاهی تهیه کنید و از طعم فوق‌العاده آن لذت ببرید.

برای یک میان وعده‌ی مقوی، ساندویچ تخم مرغ تهیه کنید.

ساندویچ تخم مرغ یک غذای عالی هم برای میان‌وعده و هم وعده‌های کامل است.

این غذا را می‌توان به عنوان تغذیه مدرسه کودکان استفاده کرد که ایده‌ای بسیار عالی نیز هست؛ همچنین می‌توان به عنوان یک عصرانه سالم و مغذی در محل کار نوش جان کرد. با ما باشید با طرز تهیه این خوراکی مقوی و ساده.

ساندویچ تخم مرغ با سس خردل

در تهیه ساندویچ تخم مرغ با سس خردل چند نکته مهم وجود دارد که پیش از همه، پخت صحیح تخم مرغ آب‌پز است. اگر تخم مرغ خود را با روش غلطی آب‌پز کنید، خروجی ساندویچ شما به هیچ وجه رضایت‌بخش نخواهد بود. بنابراین در این آموزش یک قسمت را به آموزش طرز صحیح آب‌پز کردن تخم مرغ اختصاص داده‌ایم که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را مطالعه کنید.

ساندویچ تخم مرغ شباهت زیادی به ساندویچ الویه دارد؛ با این تفاوت که در این ساندویچ مرغ یا کالباس، و البته سیب‌زمینی حضور ندارد و بافت اصلی آن تنها از تخم مرغ تشکیل می‌شود. از همین جهت ساندویچ بسیار خاصی است که اگر اصولی آن را بپزید، می‌تواند به انتخاب اصلی شما در بسیاری از مواقع تبدیل شود. شما همچنین می‌توانید به طرز تهیه ساندویچ ماکارونی نگاهی داشته باشید.

ساندویچ تخم‌ مرغ، یک غذای ساده و مناسب برای همه سنین!

ساندویچ تخم مرغ با سس خردل همان‌طور که گفته شد یکی از غذاهای اصلی آمریکایی‌هاست. رواج فوق‌العاده زیاد این ساندویچ خوشمزه که به شکل سالاد نیز ممکن است سرو شود، پیش از هرچیز به سبب مزه و عطر بسیار جذاب آن است. هرچند ساندویچ تخم مرغ اب پز ادویه و چاشنی خاصی به جز نمک و فلفل سیاه ندارد، همچنان عطر و طعم بسیار خاصی دارد که به سبب وجود پیازچه و شوید در ترکیبات آن است.

این ساندویچ بسیار سالم است و به جز چربی آن که به سبب وجود مایونز کمی بالاست، هیچ محدودیت دیگری برای مصرف آن برای هیچ رده سنی وجود نخواهد داشت. از همین جهت در صورتی که آن را به شکل استانداردی در برنامه غذایی خود جای دهید، تمامی افراد خانواده از کودک تا کهن‌سال می‌توانند آن را نوش جان کنند.

در ادامه ابتدا روش‌ صحیح آب‌پز کردن تخم‌ مرغ را به شما آموزش خواهیم داد، سپس مرحله به مرحله در تهیه ساندویچ تخم مرغ جلو خواهیم رفت. اطلاعات ضروری تهیه این غذا را در جدول زیر مشاهده کنید:

میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم 264 کیلوکالری
زمان آماده سازی کمتر از 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 10 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر

 

روش حرفه‌ای آب‌پز کردن تخم مرغ

آب‌پز کردن تخم‌ مرغ چند فوت و فن اساسی وجود دارد؛ که در صورتی که آن‌ها رعایت نکنید تخم مرغ آب‌پز شما ممکن است دچار این مشکلات شود:

۱. زرده تخم مرغ به رنگ خاکستری دربیاید. در این صورت زرده کاملاً حالت پودری پیدا می‌کند و مزه آن نیز بد می‌شود. باید دانست که اگر زرده تخم مرغ شما به چنین حالتی دربیاید، ساندویچ تخم مرغ با سس خردل شما به هیچ عنوان خروجی قابل قبولی نخواهد داشت.

به همراه ساندویچ تخم مرغ، سبزیجات هم میل کنید.

ساندویچ تخم مرغ را می‌توان با انواع سبزیجات سرو کرد.

۲. تخم مرغ بوی بد بگیرد. در صورت پخت نادرست، تخم مرغ و مخصوصاً زرده آن بوی زننده‌ای پیدا خواهد کرد؛ هرچند بسیاری افراد این موضوع را طبیعی می‌دانند اما این‌گونه نیست و می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

۳. مشکل سخت جدا شدن پوسته تخم مرغ نیز بسیار شایع است: هرچند هرگز نمی‌توان روشی را پیشنهاد داد که پوست همه تخم مرغ‌ها به بهترین شکل جدا شود، اگر به آنچه در ادامه پیشنهاد می‌دهیم عمل کنید، امکان چسبیدن تخم مرغ به پوسته به حداقل خواهد رسید.

فوت و فن‌های تهیه تخم مرغ آب‌پز

۱. ترجیحاً در یک ظرف پهن شبیه به ماهیتابه تخم مرغ‌ها را بپزید. لازم نیست آب روی تخم‌مرغ‌ها را بگیرد و همین که تا نصفه آن‌ها را بپوشاند کافی است.

۲. بگذارید آب به جوش برسد، سپس تخم‌ مرغ‌ها را به آب وارد کنید. ترجیحا با کمک یک قاشق بزرگ تخم مرغ را داخل ظرف قرار دهید که در نتیجه برخورد با کف ظرف، ترک نخورند.

۳. تخم مرغ‌ها را به مدت 8 الی 11 یا 12 دقیقه داخل آب جوش قرار دهید و درب ظرف را نیز بگذارید تا بخار جمع شود. زمان را با کمک تایمر بسنجید و در آن دقیق عمل کنید.

۴. تخم مرغ عسلی در 8 دقیقه و زرده سفت در حدود 11 دقیقه آماده خواهد شد. اگر چیزی میان این دو مد نظرتان بود، تایمر را بر 9 دقیقه زمان‌بندی کنید. 9 دقیقه زمان ایده‌ال پخت تخم مرغ است.

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ با سس خردل

اما نوبت به آموزش اصلی این مقاله می‌رسد. با ما همراه باشید!

مواد لازم ساندویچ تخم مرغ

تخم مرغ آب‌پز  12 عدد
شوید ساطوری‌شده  1 قاشق غذاخوری
پیازچه خردشده ریز  6 شاخه
پیاز بنفش نگینی خیلی ریز  ۲ قاشق غذاخوری
مایونز 2 قاشق غذاخوری پر  (حدود 50 گرم)
سس خردل  1 قاشق غذاخوری پر (حدود 25 گرم)
نمک  نصف قاشق غذاخوری
فلفل سیاه  به میزان لازم
کاهو، گوجه و خیارشور  به میزان دل‌خواه برای دورچین
نان لواش، تست یا باگت به میزان لازم

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ آب‌پز

۱. تخم مرغ را به روشی که در بالا گفته شد آب‌پز کنید.

۲. تخم مرغ را پوست بکنید و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. روش سریع برای این کار آن است که تخم مرغ را با پوسته نصف کرده و سپس با کمک قاشق، آن‌ها را خالی کنید. با این روش ظرف چند دقیقه همه تخم مرغ‌ها آماده می‌شوند.

۳. نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

۴. شوید ساطوری‌شده، پیازچه خردشده ریز و پیاز بنفش نگینی خیلی ریز را اضافه کنید.

۵. سس را اضافه کنید. می‌توانید نسبت سس‌ها را تغییر دهید. همچنین می‌توانید سس خردل را به کلی از ترکیب حذف نمایید.

۶. بهترین راه برای ترکیب کردن مواد، با دست و بدون هیچ نوع دستکش است. دست‌های خود را به خوبی بشویید و سپس مواد را با هم ترکیب کنید. به هیچ روش دیگری برای این کار نیاز خواهد بود.

۷. اگر امکان هم زدن با دست وجود نداشت، گوشت‌کوب پوره‌سازی نیز روشی قابل‌قبول برای این کار است.

۸. سپس مواد را داخل نان بریزید و دورچین را به آن‌ها اضافه کنید. غذای شما آماده است! اگر به این شکل از غذاها علاقه دارید، می‌توانید به مقاله ساندویچ تن ماهی نیز سر بزنید.

ساندویچ تخم‌مرغ، غذایی سریع برای تمام فصول!

راه‌های زیادی برای تهیه ساندویچ تخم‌ مرغ وجود دارد و همچنین می‌توان آن را با سس‌هایی به جز سس خردل نیز تهیه کرد؛ که هرکدام از این‌ها طعم و مزه جذاب و خاص خود را دارند. همچنین می‌توانید با سفارش غذا از اسنپ فود این ساندویچ خوشمزه را درب منزل خود تحویل بگیرید.

برای ساندیوچ تخم مرغ، انواع نان  را می‌توان استفاده کرد.

شما می‌توانید این ساندویچ را با انواعی از نان‌ها تهیه کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

اگر شما روش جذاب دیگری برای تهیه این سالاد و ساندویچ می‌شناسید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم!

نظرات کاربران

لطفی آوندی
31.مرداد.1402

ساندویچ تخم مرغ با سس خردل بابا مال خودمون امریکایی از ما کپی کردن
صبحانه آمریکایی ها ساندویچ تخم مرغ باشه ، صبحانه های ما پس نان خالی هستش

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام ساندویچ تخم مرغ با سس خردل یکی از غذاهای رایج و محبوب در بین مردم جهان و مخصوصاً آمریکاست؛سالاد تخم مرغ و ساندویچ تخم مرغ با سس خردل را
    یکی از وعده‌ها و حتی میان‌وعده‌های اصلی در آمریکای شمالی به حساب آورد.این ساندویچ خوشمزه بسیار مقوی و سرشار از پروتئین است.
    در ایران این ساندویچ از محبوبیت برخوردار است بعنوان میان وعده و شام و ناهار ساندویچ تخم مرغ استفاده می شود

فرامرز کرمانی
31.مرداد.1402

سلام ساندویچ تخم مرغ چه شباهتی به ساندویچ الویه دارد

    snappfoodadmin
    05.شهریور.1402

    سلام ساندویچ تخم مرغ شباهت زیادی به ساندویچ الویه دارد؛ با این تفاوت که در این ساندویچ مرغ یا کالباس، و البته سیب‌زمینی ندارد
    و بافت اصلی آن تنها از تخم مرغ تشکیل می‌شود.ساندویچ بسیار خاصی و خوشمزه ای است که برای ورزشکاران و کودکان و
    بزرگسالان میان وعده ای خوبی است

کامران
05.شهریور.1402

سلام هیچوقت فکر نمیکردم آموزش فوت و فن‌های تهیه تخم مرغ آب‌پز ببینم چه جالب

    snappfoodadmin
    08.شهریور.1402

    سلام رعایت فوت و فن‌های تهیه تخم مرغ آب‌پز نحوه ای درست کردن ساندویج تخم مرغ با سس خرده را راحت و سریع تر می کند