آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ساندویچ مرغ
طرز تهیه فست فودها
3.5/5 - (11 امتیاز)
1

طرز تهیه ساندویچ مرغ  مخصوص با سس ویژه

مینا اسماعیل بیگی 31 تیر 1401 6 دقیقه

اصولا خانواده ساندویچ‌ها به قدری گسترده است که از کوچک و بزرگ، همه به آن علاقه‌مند هستند. بعضی از آنها خیلی زود حاضر شده و برخی به زمان آماده‌سازی بیشتری نیاز دارند. انواعی از ساندویچ‌ها سرد هستند و شماری دیگر گرم سرو می‌شوند. ساندویچ‌ها را می‌توان بصورت سالم و مقوی تهیه کرد تا برای کودکان و ورزشکاران مفید باشند و یا از طرفی آنها را کم‌کالری آماده کرد تا برای افرادی که دارای رژیم هستند مناسب باشند. به جرات می‌توان گفت که تقریبا هیچکس در دنیا وجود ندارد که دست کم یک نوع از انواع ساندویچ‌ها را دوست نداشته باشد. بدین منظور ما قصد داریم تا یکی از معروف‌ترین، خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین ساندویچ‌های بین‌المللی را به شما آموزش دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده و خوشمزه آشنا شوید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ
تعداد نفرات 7 نفر
زمان آماده‌سازی 25 دقیقه
زمان پخت 50 دقیقه
درجه سختی متوسط

ساندویچ مرغ فوری و لذیذ

همانطور که می‌دانید ساندویچ نیز‌ همانند پاستا، شامل انواع بسیاری است. از طرفی برای ساندویچ مرغ نیز طیف وسیعی از رسپی‌ها و مواد اولیه متنوع وجود دارد که می‌توانید هر کدام از موادی را که دوست ندارید از دستور آماده‌سازی حذف و در عوض چیزی را که می‌پسندید به آن اضافه نمایید. از اینرو، انواع ساندویچ مرغ را می‌توان برای میان‌وعده یا خوراک اصلی تهیه کرد. علاوه‌برآن می‌توان ساندویچ مرغ سرد یا گرم را نیز بنابر ذائقه افراد سرو نمود. اکنون به سراغ تهیه ساندویچ مرغ می‌رویم. برای طرز تهیه ساندویچ مرغ برای 7 نفر به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم مقدار لازم
مرغ (ترجیحا سینه) 700 گرم
نان (تست، باگت یا فرانسوی) 7 عدد
پیاز 2 عدد متوسط
هویج 1 عدد
قارچ 200 گرم
فلفل دلمه‌ای 1 عدد بزرگ
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
ذرت 1 پیمانه
نخود فرنگی 1 پیمانه
جعفری به مقدار لازم
خیارشور 6 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
سس گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق غذاخوری
ماست 1 پیاله
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
ادویه کاری 1 قاشق چای‌خوری
نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل چیلی، پاپریکا، پودر دارچین و آویشن به میزان لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ و پنیر

طرز تهیه ساندویچ مرغ و قارچ و پنیر

برای آماده‌سازی ساندویچ مرغ با قارچ و پنیر که یک ساندویچ مقوی و انرژی‌زا می‌باشد از مراحل زیر می‌بایست پیروی نمایید. البته شما می‌توانید با تغییر، حذف و یا اضافه کردن مواد مختلف، ساندویچ مرغ ساده‌تر یا ساندویچ مرغ مخصوص‌تری را تدارک ببینید.

  • مرحله اول: ابتدا سینه مرغ را شسته و بصورت مکعبی و هم‌اندازه خرد کنید. سپس 1 عدد پیاز را رنده کرده و کنار بگذاریم. تکه‌های مرغ را به همراه پیاز رنده‌شده در ظرفی بزرگتر ریخته و به آن ماست، آبلیمو و نمک اضافه نمایید. حال بگذارید این مواد برای مدت 30 الی 45 دقیقه استراحت کرده و مواد به خرد مرغ بروند. (برای تهیه ساندویچ مرغ ریش ریش می‌توانید به جای اینکه مرغ‌ را خرد و سپس سرخ کنید، ابتدا آن را با نمک و زردچوبه آب‌پز کرده و سپس ریش ریش نمایید و در نهایت با دیگر مواد ساندویچ مخلوط کنید.)
  • مرحله دوم: پیاز دوم را برداشته و آن را خلالی و نازک خرد نمایید و در تابه‌ای با مقداری روغن تفت دهید. فلفل دلمه‌ای را نیز ریز خرد کرده و هویج و سیر را رنده کنید. سپس به سراغ قارچ‌ها رفته و آنها را اسلایس نمایید.
  • مرحله سوم: به پیازهایی که سبک و شیشه‌ای شده‌اند مقداری زردچوبه و ادویه کاری افزوده و تکه‌های مرغ را به آنها اضافه نمایید. سپس فلفل دلمه‌ای و هویج و سیر را به محتویات تابه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. (برای تهیه ساندویچ مرغ گریل می‌توانید تکه‌های مرغ را به جای سرخ کردن گریل نمایید.)
  • مرحله چهارم: اکنون قارچ‌های خرد شده را با اندکی آبلیمو به تابه بیفزایید و حرارت شعله را کم کنید. سپس فلفل چیلی و پودر دارچین را به مجموعه قبلی اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد به خوبی مغزپخت شده و بوی ادویه‌ها فضای آشپزخانه را پر کنند. سپس شعله را خاموش کرده و بگذارید مواد استراحت کنند.مراحل طرز تهیه ساندویچ مرغ
  • مرحله پنجم: اگر از نخودفرنگی و ذرت تازه استفاده می‌کنید آنها را پس از شستن در قابلمه‌ ریخته و به همراه مقداری نمک بپزید و سپس آبکش کرده و با محتویات داخل تابه مخلوط نمایید. اما اگر از کنسرو استفاده می‌کنید، کافیست آنها را به مدت 20 الی 30 دقیقه بجوشانید.
  • مرحله ششم: در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ مرغ، به سراغ آماده‌سازی سس می‌رویم. در ظرفی جداگانه سس‌های مایونر، خردل و گوجه‌فرنگی را با نسبت‌هایی که قبلا گفتیم ترکیب نمایید. سپس 2 عدد از خیارشورها را رنده کرده و جعفری تازه را ساطوری نمایید و به همراه اندکی آبلیمو، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و پودر آویشن به ظرف سس اضافه کرده و این مواد را به خوبی مخلوط نمایید تا بافت یکدستی حاصل شود.
  • مرحله هفتم: ظرف مناسب فر را برداشته و نان‌ ساندویچی را با مرغ و مواد افزوده شده به آن پر نمایید. همچنین گوجه‌فرنگی و خیارشور اسلایس شده را برای پوشش بیشتر به کار ببرید. وقتی همه نان‌ها را به این شیوه آماده کردید، دو روش برای اضافه کردن پنیر پیتزا پیش روی شماست. می‌توانید داخل نان‌ها و روی دیگر محتویات، پنیر پیتزا ریخته و هم می‌توانید روی سطح خارجی نان‌ها آن را پخش نمایید.
  • مرحله هشتم: فر را با دمای 180 درجه تنظیم کنید. بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه که پنیر ذوب شد، ساندویچ‌های مرغ خوشمزه شما حاضر هستند. اکنون ساندویچ‌های مرغ را با سس فوق‌العاده دلپذیری که تهیه کرده‌اید سرو نمایید.

نکات طرز تهیه ساندویچ مرغ به روش‌های مختلف

همچنانکه شیوه‌های آماده‌سازی انواع ساندویچ مرغ متنوع و لذت‌بخش هستند، فوت‌و‌فن‌های جذاب خود را نیز دارند. البته ما کم و بیش با این ترفندها آشنا هستیم اما به دلیل اینکه معمولا در تهیه ساندویچ‌ها عجله در کار است، ممکن است از آنها غافل شویم. بدین منظور نکات را برای شما لیست نموده‌ایم:نکات طرز تهیه ساندویچ مرغ

  1. برای تهیه انواع ساندویچ مرغ سعی کنید از گوشت سینه استفاده کنید. با اینکه گوشت ران مزه لذیذ‌تری دارد اما گوشت سینه یکدست بوده و استخوان ندارد.
  2. قبل از پخت مرغ بهتر است آن را مزه‌دار کنید. بدین منظور علاوه‌بر ادویه‌های گفته‌شده می‌توانید از زعفران دم‌کرده نیز بهره ببرید.
  3. برای پخت متفاوت و خوشمزه‌تر مرغ می‌توانید آن را در ابتدای کار با شیر پخته و سپس تکه‌تکه و سرخ نمایید. یا اینکه وقتی مرغ در حال تفت خوردن با سبزیجات دیگر است پنیرخامه‌ای را به آن اضافه کرده و مجموعه را با هم تفت دهید.
  4. برای افزایش خاصیت قارچ‌ها، پس از اینکه آنها را اسلایس کردید، بر روی سینی چیده و به مدت 1 ساعت زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  5. برای خلق طعمی تند و متفاوت می‌توانید از سس یا فلفل هالوپینو برای تهیه ساندویچ مرغ هالوپینو استفاده نمایید.
  6. در ریختن اندازه مناسب از ادویه‌ها بخصوص دارچین و پاپریکا دقت لازم را داشته باشید. زیرا این ادویه‌ها با وجود آنکه خالق عطر و مزه فوق‌العاده در غذاها هستند، اگر به اندازه افراطی استفاده شوند، موجب بدرنگی و مزه تلخ می‌شوند.
  7. برای اینکه ساندویچ‌ها بعد از خارج شدن از فر، بیش از اندازه خشک نباشند می‌بایست از زرورق یا فویل برای پوشاندن ظرف فر استفاده نمایید.
  8. برای سبک شدن و زودتر آماده شدن ساندویچ مرغ می‌توانید به جای موادی مانند نخودفرنگی، ذرت و یا حتی قارچ، از سیب زمینی پخته‌شده به همراه پنیر پیتزا استفاده نمایید. خواهید دید طرز تهیه ساندویچ مرغ و سیب زمینی بسیار ساده‌تر خواهد بود.
  9. هنگام استفاده از کنسروها به تاریخ انقضای آنها دقت کرده و برای اطمینان از سالم بودن، حتما قبل از مصرف آنها را بجوشانید.
  10. در تهیه ساندویج مرغ می‌توانید از سبزیجاتی مانند پیازچه، شاهی و گشنیز نیز بهره ببرید که علاوبر خواصی که دارند عطر خوشایندی نیز به ساندویچ می‌دهند.ساندویچ مرغ خوشمزه
  11. برای تهیه سس رژیمی می‌توانید سس مایونز را به مقدار کمتر به کار برده و ماست چکیده را جایگزین آن نمایید.
  12. برای اینکه ساندویچ مرغ گریل شود بهتر است چند دقیقه پایانی پخت در فر را با شعله گریل تنظیم نمایید.
  13. اگر رژیم دارید و یا اینکه پنیر پیتزا برای شما خوب نیست می‌توانید مرغ پخته شده را بعد از سرد شدن با سس در نان قرار داده و آن را به شکل ساندویچ مرغ سرد با کاهو میل نمایید.

برای پیک نیک امروز، ساندویچ مرغ مهیاست!

بیشتر اوقات وقتی اسم ساندویچ بر سر زبان‌ها می‌افتد، به یاد گردش و دورهمی در پارک و پیک‌نیک رفتن می‌افتیم. اکنون نیز که صحبت از طرز تهیه ساندویچ مرغ دوست‌داشتنی کردیم، وقت ترتیب دادن یک قرار دوستانه و خوش‌گذرانی است. البته اگر تصمیم دارید غیر از ساندویچ مرغ، ساندویچ‌های دیگری را نیز مهیا کنید پیشنهاداتی برای شما داریم. برای مثال قبلا با طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادمجان و نیز طرز تهیه انواع الویه آشنا شده‌اید. بنابراین می‌توانید این غذاهای لذیذ را خودتان درست کنید و یا اگر وقت کافی برای آماده‌سازی آنها ندارید، با سفارش آنلاین غذا از اسنپ‌فود خود را برای یک وعده غذای خاطرانگیز آماده کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(1 دیدگاه)

vouriya
14 آبان 1402

عاشق ساندویج مرغ شدم خیلی خوشمزه شده بود توضیحات روان و خوبی میدید اشپزی راحت میشه

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود