فوت های کوزه گری طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه

فوت های کوزه گری طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه
به این مقاله امتیاز دهید

استفاده از انواع سوپ‌های مقوی بسیار مفید است و دانستن طرز تهیه انواع سوپ ها مانند طرز تهیه سوپ تره فرنگی، سوپ قارچ، سوپ شیر و … خیلی به کار می‌آید. در این بین، سوپ مرغ، یکی از پیش‌غذاهای مقوی و مفید برای کسانی است که دچار ضعف بنیه هستند و در ادامه، طرز تهیه سوپ مرغ به شیوه های متفاوت را خواهید دید.

طرز تهیه سوپ مرغ
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 1:30 دقیقه
میزان سختی کم

سوپ مرغ خوشمزه و مقویسوپ مرغ و ورمیشل

دستوری که در ادامه می‌آید، متداول‌ترین دستور پخت سوپ مرغ است. البته اگر به دنبال تنوع بیشتری در مزه‌ها هستید می‌توانید با اضافه کردن مقداری قارچ، یک سوپ مرغ و قارچ خوشمزه داشته باشید. همچنین، اگر به طعم قارچ علاقه داشته باشید، می‌توانید طرز تهیه سوپ قارچ را نیز مطالعه کنید.

مواد لازم سوپ مرغ

مواد لازم برای تهیه این سوپ برای 4 نفر به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ 250 گرم
هویج متوسط 2 عدد
پیاز بزرگ یک عدد
سیب‌زمینی متوسط 2 عدد
سیر یک حبه
جعفری 50 گرم
لیموترش یک عدد
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه

در ادامه، طرز تهیه سوپ مرغ ساده خانگی و نکات مهم آن را با هم می‌خوانیم. البته، پیشنهاد می‌کنیم که اگر به سوپ علاقه دارید، بعد از این مطلب، طرز تهیه سوپ شیر را نیز مطالعه کنید.

  • مرحله اول: ابتدا سینه مرغ را به تنهایی و بدون روغن، درون قابلمه گذاشته و کمی تفت دهید. سپس، کمی روغن و زردچوبه به آن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.
  • مرحله دوم: پس از اینکه مرغ کمی تفت خورد، 2 لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید حدود یک ربع بجوشد تا بوی زهم آن از بین برود. حالا مرغ‌های نیم‌پز شده را از قابلمه خارج کنید و به صورت نگینی یا ریش ریش خرد کنید.
  • مرحله سوم: پیاز و سیر را به صورت نگینی خرد کنید و در مقدار کمی روغن تفت دهید تا سبک شوند. در ادامه، مقداری زردچوبه و پس از آن، گوشت مرغ را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید.

نکته: دقت کنید که مقدار روغن بسیار کم باشد تا سوپ شما بیش از اندازه چرب نشود.طرز تهیه سوپ مرغ ساده

  • مرحله چهارم: به ترکیب مرغ و سیر و پیاز، 4 لیوان آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا مرغ کاملا مغزپخت شود.
  • مرحله پنجم: نیم ساعت بعد، هویج‌های حلقه حلقه یا نگینی شده را به محتویات قابلمه اضافه کنید.
  • مرحله ششم: پس از گذشت یک ربع از اضافه کردن هویج‌ها، باید سیب‌زمینی‌های نگینی شده را داخل سوپ مرغ بریزید.

نکته: دقت داشته باشید که حتما این کار را در آخرین مراحل طرز تهیه سوپ مرغ انجام دهید، چون سیب‌زمینی‌ها زود له می‌شوند و ممکن است ظاهر خوشایندی برای سوپ ایجاد نکنند.

  • مرحله هفتم: در یک ربع پایانی پخت سوپ مرغ، نمک و فلفل سوپ را اندازه کرده و جعفری‌های خرد شده را اضافه کنید. درب قابلمه را باز بگذارید تا رنگ سبزی جعفری تیره نشود.
  • مرحله هشتم: سوپ مرغ ساده و خوشمزه شما آماده سرو است. آن را داخل ظرفی مناسب بکشید و با مقداری جعفری تازه و ورقه‌های لیموترش، روی آن را تزئین کنید. در پایان، بهتر است تنها به یک مورد طرز تهیه اکتفا نکرده و طرز تهیه انواع سوپ مرغ را که در ادامه می‌آید مطالعه کنید.

سوپ مرغ و ورمیشل

همان‌طور که می‌دانید سوپ مرغ برای سرماخوردگی بسیار مفید است و در دسته سوپ‌های آبکی قرار می‌گیرد، اما اگر ترجیح می‌دهید سوپ لعاب‌دارتری داشته باشید، کمی بعد از اضافه کردن هویج، یک مشت ورمیشل خرد شده نیز به سوپ اضافه کنید تا سوپ غلیظ‌تری داشته باشید.

سوپ مرغ و جو

اگر می‌خواهید یک سوپ مرغ رستورانی و خوشمزه داشته باشید، پیشنهاد اسنپ فود به شما، تهیه سوپ مرغ و جو است. طرز تهیه سوپ مرغ به این روش، مشابه دستور پخت سوپ مرغ ساده است، با این تفاوت که باید از چند ساعت قبل، جو را بخیسانید تا موقع پخت، کاملا لعاب بیندازد.

برای نسبت مواد، به ازای یک پیمانه جوی پوست کنده، نصف سینه مرغ، دو عدد پیاز و یک عدد هویج متوسط نیاز دارید. برای سبک‌تر شدن سوپ، می‌توان سیب‌زمینی را از این دستور حذف کرد. باقی مواد مشابه قبل است، با این تفاوت که افزودن یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی به مواد، سوپ مرغ شما را خوشرنگ و لعاب‌تر خواهد کرد.

لازم است در ظرفی جداگانه، جوی خیس خورده را چند ساعت با حرارت ملایم بپزید و سپس باقی مواد سوپ را که به روش گفته شده آماده شده است، به جو اضافه کنید.

سوپ مرغ و جو پرکسوپ مرغ و جو پرک

اگر زمان کافی برای پختن جو ندارید، می‌توانید از جوی پرک استفاده کنید. دستور پخت سوپ مرغ به این روش هم مشابه مراحل بالا است. فقط دقت داشته باشید که جو پرک خیلی زود می‌پزد و زمان اضافه کردن آن، بعد از پخت هویج است.

بهترین و خوشمزه ترین سوپ ها را از اسنپ فود سفارش دهید

در این مقاله طرز تهیه سوپ مرغ را برای شما عزیزان توضیح دادیم. اگر سرماخوردگی، انرژی شما را گرفته و یا وقت کافی برای تهیه این سوپ‌های خوشمزه ندارید، چرا از سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود استفاده نمی‌کنید؟ این یک انتخاب راحت و بی‌دردسر است و لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید. شاد و تندرست باشید.

نظرات کاربران