آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
مربای گل گاو زبان
آموزش آشپزی
1/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

ساده ترین طرز تهیه مربای گل گاو زبان + نکات پخت یک مربای استادانه

مینا اسماعیل بیگی 29 مرداد 1401 3 دقیقه

گیاهان در کنار خواص دارویی که دارند می‌توانند به عنوان ترشیجات و مرباهای خوش طعم و شیرین نیز مورد استفاده قرار بگیرند. طرز تهیه مربای گل گاو زبان در کنار این که به شما یاد می‌دهد چطور از این گیاه مفید به عنوان یک خوراکی لذیذ استفاده کنید، کمک خواهد کرد تا مواد معدنی و اسیدهای چرب بدن خود را نیز کنترل کنید. این گیاه سرشار از کلسیم و پتاسیم بوده و برای پوست، مو و بسیاری از بیماری‌ها مفید است. ضمن اینکه گیاه گل گاو زبان به شدت آرام بخش است و بیشتر افراد آن را به صورت دم کرده یا عرق مورد استفاده قرار می‌دهند.

طرز تهیه مربای گل گاو زبان

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی کم

مربای گل گاو زبان خوشرنگ و خوشمزه

 

مربای گل گاو زبان خوشرنگ و خوشمزه

اگر تصمیم دارید تا یک مربای بسیار پرخاصیت و خوش طعم را تهیه کنید ما به شما توصیه می‌کنیم که حتما طرز تهیه مربای گل گاو زبان تازه را امتحان کنید. ضمن اینکه شما به وسیله سفارش آنلاین غذا هم می‌توانید یک شیشه مربای تازه و معطر گل گاو زبان را سفارش بدهید. مربایی به شدت پرخاصیت و مفید که ضمن تامین سلامتی شما، یک خوراکی پرطرفدار هم محسوب می‌شود.

مواد لازم برای تهیه مربای گل گاو زبان

مواد لازم برای تهیه این مربا به شرح زیر است:

مقدار مورد نیاز مواد لازم
250 گرم گیاه کل گاو زبان
2 پیمانه آب
نیم کیلو شکر
1 عدد تازه لیمو ترش

طرز تهیه مربای گل گاو زبان

مربای گل گاو زبان

مربای گل گاو زبان را در تمام نقاط کشور با یک رسپی طبخ می‌کنند که در ادامه قرار است طرز تهیه شربت گل گاو زبان و مربای گل گاو زبان را با هم مرور کنیم.

  • مرحله اول: در مرحله اول ابتدا بهتر است گل گاو زبان‌ها را به خوبی شسته و خاک آنها را بگیرید. اگر گل گاو زبان شما کارخانه‌ای و بسته بندی نیست، حتماً آن را از شب قبل خیس کنید. بعد از اینکه گل‌گاو زبان‌ها تمیز شدند، آنها را در قابلمه ریخته و بجوشانید.
  • مرحله دوم: در مرحله دوم برای تهیه کردن شربت و مربای گل گاو زبان، آب و شکر را بر روی شعله قرار داده تا بجوشند. سپس آبلیمو را به این شربت اضافه کنید. اجازه بدهید تا شربت شما به خوبی جوشیده و حالت کشدار پیدا کند.
  • مرحله سوم: در قسمت بعدی گل گاو زبان های پخته شده را با مقدار آبی که بعد از جوشیدن در آن ها باقی مانده به شربت اضافه کرده و اجازه بدهید تا تقریبا ۲۰ دقیقه با شربت قل بخورند. اصلا در این مدت زمان آنها را هم نزنید. چون هم زدن سبب می‌شود تا شربت شما شکرک بزند.
  • مرحله چهارم: در مرحله آخر از طرز تهیه مربای گل گاو زبان همانند طرز تهیه مربای بهتر نارنج خانگی ، با در نظر گرفتن ذائقه خود می توانید باز هم آبلیموی تازه به مربا اضافه کنید. در نهایت مربای گل گاو زبان شما آماده است. آن را در شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

نکات طرز تهیه مربای گل گاو زبان

طرز تهیه مربای گل گاو زبان

فراموش نکنید که طرز تهیه مربای گل گاو زبان به صبر و حوصله زیادی احتیاج دارد. شما حتی می توانید به جای آب لیمو از لیمو عمانی خیس خورده در آب نیز استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که گل گاو زبان ها باید قبل از اضافه شدن به شربت خوب پخته و نرم شده باشند، در غیر اینصورت زحمات شما به هدف خواهد رفت. حتی می توانید در حین پخت به این مربا وانیل یا هل نیز اضافه کنید. یک روش ساده برای پختن گل گاو زبان این است که بعد از شسته شدن، آنها را در قوری آب جوش ریخته و چند ساعت روی کتری قرار بدهید تا تمام گل‌گاو زبان ها به خوبی پخته و نرم شوند. در نهایت طرز تهیه مربای گل گاوزبان مانند طرز تهیه مربا گل محمدی بوده و یک صبحانه لذیذ را به شما هدیه می‌کند

مربای گل گاو زبان را آنلاین سفارش بده…

با یکدیگر دستور تهیه مربای گل گاو زبان تازه را مرور کردیم. این مربا یکی از خوراکی‌های پرطرفدار و به شدت لذیذ است که اگر یک بار آن را امتحان کنید، بدون شک همیشه در یخچال مربای گل گاو زبان خواهید داشت.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود